"Pil verpest het seksleven"

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: "Pil verpest het seksleven"

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 11:58

Als ik doorslikte hield ik zoveel vocht vast dat ik op een Teletubbie leek :') Dat was voor mij dus ook niet echt een optie. Ik ben in ieder geval blij dat ik nu gewoon functioneer zonder pil tijdens mijn maandelijkse feestje.

onkeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 12:17

Alleen met vakanties of weekendjes weg slikte ik hem door als ik dan niet ongesteld wou worden maar heb er nooit aan gedacht om de pil zo lang door te slikken.
Vraag me ook wel af of dat überhaupt wel goed voor je is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 12:21

Doorslikken kan geen kwaad, omdat je menstruatie eigenlijk nergens op slaat (er is geen eicel, er hoeft dus ook geen slijmvlies opgebouwd te worden om te kunnen nestelen, het is allemaal voor de nep). Maar ik voelde me er niet goed bij om hem vaak door te slikken. Bovendien was mijn pil ook vrij licht waardoor ik dan het risico liep dat ik halverwege de maand doorbrak en 3 weken aan een stuk bloedverlies had.

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 13:38

Ik loop al een tijdje met een vraag rond en dit is misschien wel het juiste topic om die te stellen :)
Ik slik inmiddels 10 jaar de microgynon 30 pil, en omdat ik weet dat de pil nou niet echt gezond is (door de enorme uitstoot aan hormonen) wil ik toch graag naar alternatieven gaan kijken.

Toen ik wat ging googlen en er inderdaad achter kwam wat de pil nog meer voor bijwerkingen heeft, zoals geen zin meer, moeizaam klaarkomen, schrok ik! Dat klonk wel heel bekend allemaal. Nooit geweten dat het daar an zou kunnen liggen.

Ik wil heel graag een alternatieve manier van anticonceptie, heeft er iemand tips of ervaringen? Ik zit zelf te denken aan een hormoon spiraaltje.

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 14:08

Mijn stopweek duurde tot 22 mei, dus sinds die dag ben ik nu officieel pilvrij, voor de eerste keer in 6 jaar. Vriendlief merkte op dat ik wat heftiger ben in mijn emoties, en dat merk ik zelf ook. Ben héél vrolijk, of ik kan echt in janken uitbarsten om niks :+

Daarnaast heb ik 2 dagen heel licht bloedverlies gehad, waar ik wel mijn vraagtekens bij heb. Iemand anders dit ook gehad, of een idee wat dit kan zijn?

Haikaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 14:16

Jouw lichaam moet eerst weer in zijn normaal rhytme komen, dit duurt meestal 2 - 12 maand. ik ben als sinds februari gestopt met de pil maar heel onregelmatig... en ja de zin stijgt best wel :D mijn arm mannetje kan me niet bijhouden _O-

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 14:23

Ik slik al bijna een jaar de pil niet meer na ongeveer 10 jaar gebruik en bijna altijd slikte ik hem door. Ik ben gestopt omdat ik vrijgezel ben en al die onnodige hormonen mij niet gezond lijkt. Ik moet zeggen dat ik geen verschil merk, buiten dat ik ongesteld zijn onwijs lastig vind en mij dan niet helemaal fit voel. Ik twijfel om weer te beginnen met de pil al is het maar vanwege die ongesteldheid. Iets anders waarbij ik niet meer ongesteld word is ook een optie maar zou niet weten wat.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 14:27

Mirena spiraal

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 14:31

Abercrombie schreef:
Mirena spiraal

Filmpje bekeken van het plaatsen :wow: :oo , brrr. Ik denk niet dat ik dat durf....

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 14:33

Valt reuze mee, is effe op je tanden bijten maar zo voorbij.

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 17:11

Mijn menstruatie was vooral vervelend toen ik de pil nog wel slikte. Kwam moeilijk op gang met veel buikkrampen. Nu issie iets heviger maar nog steeds goed te doen.

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 18:13

Ik denk dat ik inderdaad maar een mirena spiraaltje laat zetten. Hoewel ik nu al nerveus word als ik eraan denk dat het zeer gaat doen :') ook al is het maar even. pff wat zou het gaaf zijn als mijn ongesteldheid dan gewoon weg bleef.. maar die kans is niet zo heel groot heb ik gelezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 18:16

_Hedi schreef:
Ik denk dat ik inderdaad maar een mirena spiraaltje laat zetten. Hoewel ik nu al nerveus word als ik eraan denk dat het zeer gaat doen :') ook al is het maar even. pff wat zou het gaaf zijn als mijn ongesteldheid dan gewoon weg bleef.. maar die kans is niet zo heel groot heb ik gelezen.

Mijn huisgenoot heeft drie dagen dubbel gelegen van de pijn na het zetten van haar spiraal, en daarna was het helemaal over. Zij is nog wel ongesteld, maar heel erg licht. Tampons zijn in ieder geval niet meer aan de orde, een inlegkruisje voldoet. Ik geloof dat 1 op de 5 vrouwen helemaal niet meer ongesteld wordt.

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 18:34

Emma: Een vriendin van mij heeft hem ook laten zetten (2 weken geleden) en die had er nauwelijks last van gelukkig, zal bij iedereen wel verschillend zijn. Hoewel ik wel een mietje ben :') verder klinkt het goed! Binnenkort toch maar een afspraak maken bij de huisarts.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 18:51

Mijn zus heeft er ook 1 en is er vreselijk blij mee. Ze was 22 toen ze hem liet zetten, deed wel echt veel pijn ze zei dat ze het hele ziekenhuis bij elkaar schreewde. Daarna nog een paar dagen flink pijn gehad en vanaf toen was het over. Nooit meer ongesteld geworden ook.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 08:12

Ontspannen is key bij het zetten van een spiraal en neem op tijd van te voren een cocktail van ibuprufn en paracetamol. Het vervelendste gedeelte is wanneer ze een klemmetje op je baarmoedermond zetten om die te openen. Daarom adviseren ze ook het plaatsen rondom je menstruatie geloof ik.

Afijn zodra ze dat klemmetje gaan plaatsen. Denk koetjes in de wei het is zo voorbij.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-15 11:33

Ik kreeg diclofenac voorgeschreven, omdat die de baarmoedermond ook wat zachter maakt. Ik was hartstikke high die avond :') Maar de pijn was al zodanig minder dat ik hem al kon "uitproberen" :=

Mareska

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 10:38

Interessant topic. Ik slikte al meer dan 10 jaar de Yasmin pil, tussendoor een paar maanden gestopt maar ik kreeg vreselijk last van puisten, dus ik ben snel weer met de pil begonnen. Toch voelde het niet goed. De Yasmin is een prima pil, maar die hormonen door mijn hele lichaam, ik had daar geen fijn gevoel meer bij.

Afgelopen zomer overgestapt naar de Mirena spiraal. Het zetten was niet prettig, maar het scheelde dat ik redelijk verdoofd was met pijnstillers. Daarna nog twee keer teruggeweest; 1 keer voor controle en 1 keer om het touwtje/draadje korter te laten knippen. Die twee keer was het erger; ik had geen pijnstillers genomen en mijn lichaam was het er niet mee eens dat er weer vanalles gebeurde down there. :') Maar goed, uiteindelijk is het de ellende meer dan waard geweest! Ik heb nog een maand of 5 af en toe gebloed (kleine beetjes, tampons niet nodig), en sinds kerst niet meer ongesteld geweest. :D
Heerlijk! Ik merk dat ik gelukkiger ben, nog steeds wel een emotionele muts ( :') ), geen praktische onhandigheden meer met de pil doorslikken/meenemen, mijn libido is stukken beter. Had ik die overstap maar 5 jaar geleden al gemaakt!

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 10:57

.
Duhelo schreef:
Moderatoropmerking:
kunnen jullie proberen niet te offtopic te gaan of tussendoor te kletsen ? Anders zal dit topic uiteindelijk naar de HK moeten ;)

Duhelo schreef:
Moderatoropmerking:
mag ik nogmaals vragen om hier enkel dingen te bespreken die gaan over het pilgebruik en eventueel libido verlies? Voor vragen over andere anticonceptie kun je je richten tot het centrale anticonceptie topic. Dit naar aanleiding van een aantal posts na mijn vorige moderatoropmerking die offtopic zijn ;)

Moderatoropmerking:
zoals jullie hierboven in mijn quotes zien is er reeds twee maal gevraagd om ontopic te blijven. We merken dat er toch opnieuw over algemene anticoncepties en ervaringen gepraat worden. Die posts horen thuis in het centrale anticonceptie topic.ik vraag dus nog eenmaal met nadruk om terug ontopic te gaan én te blijven, anders zal ik jullie moeten doorverwijzen naar het centrale topic.
)

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 13:14

Sorry, maar soms zijn jullie bokt regeltjes toch zo ontzettend.....
Het verloopt prima in dit topic, niemand heeft wat te klagen en toch moeten er serieus dit soort opmerkingen komen?
Dus wanneer je gewoon een verhaal hebt over gestopt zijn met de pil en daarnaast wil je wat delen over je anticonceptie dan mag dit dus ook al niet? :+
Het idee van dit topic was dat de pil je libido omhoog haalt. Dat mensen dan vragen naar een andere vorm van anticonceptie die daar misschien niet voor zorgt, is echt totaal niet offtopic.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 13:47

Ach dat is net als met parkeerwachten, ze doen alleen maar hun werk. ;) :+

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 15:30

Er zal verder wel weinig op bokt te doen zijn, gok ik :Y)

Oyeru

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 17:19

Na iets minder dan een week heb ik eindelijk geen hoofdpijn meer!
Libido kan ik nog niks over zeggen ;)

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 17:20

Mijn libido lijkt nog minder dan toen ik de pil slikte _O-
Ik geef school de schuld O:)

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 17:49

Cinderella schreef:
Sorry, maar soms zijn jullie bokt regeltjes toch zo ontzettend.....
Het verloopt prima in dit topic, niemand heeft wat te klagen en toch moeten er serieus dit soort opmerkingen komen?
Dus wanneer je gewoon een verhaal hebt over gestopt zijn met de pil en daarnaast wil je wat delen over je anticonceptie dan mag dit dus ook al niet? :+
Het idee van dit topic was dat de pil je libido omhoog haalt. Dat mensen dan vragen naar een andere vorm van anticonceptie die daar misschien niet voor zorgt, is echt totaal niet offtopic.

Er is een centraal anticonceptie-topic waar dergelijke dingen naar hartelust kunnen gedeeld en besproken worden. Dit topic is enkel toegestaan omdat het een andere insteek had die interessant kon zijn. Het is dus niet de bedoeling om hier ook een anticonceptietopic van te maken. Dus graag van nu af aan ontopic te blijven. Ervaringen met andere anticonceptie kun je delen in het centrale topic.