Ook hier een hiking liefhebber (met de honden) de nodige ervaring en deze zomer is het plan om met de rugzak en tentje op pad te gaan in de Franse Alpen samen met m'n honden
Welkom! Wat een gezellige boel met al die honden Gaaf dat je naar de Franse Alpen gaat met tentje en honden. Heb je dat al vaker gedaan of wordt het de eerste keer?
Lizard, jij maakt ook mooie wandelingen en dito foto's.
Hier staat wandelen even op een laag pitje. Het heeft behoorlijk wat gesneeuwd de laatste tijd (en nu regent het behoorlijk) dus ploegen door de sneeuw wordt m niet. Maar natuurlijk weer met vriendin afgesproken voor deze zomer om weer te gaan wandelen. Deze keer wordt het de hardangervidda en omgeving
Rebel_Jits
Geplaatst: 28-02-17 16:23
Leuk topic, ik doe ook mee! Al zeker 15 jaar gaan we met de familie op wandelvakantie's in Duitsland, zo'n 25-30 km per dag, steeds 3 dagen wandelen. Hoewel ik het vroeger moeiteloos zonder voorbereiding uitliep, is dat vorig jaar vies tegengevallen (fikse heupontstekingen). Dus dit jaar ga ik braaf optrainen en de hond meenemen als zijnde hulpje op de steile stukken. Inmiddels wandelen we al zo'n 9km (van 3km gekomen). We hebben heel veel mooi uitgezette routes hier met verschillende km, dus ik heb veel afwisseling. En door het glooiende landschap regelmatig een prachtig uitzicht.
Leuk Essiesilly, met al die honden! Laat je ze ook helpen met trekken of mogen ze gewoon lekker meewandelen?
Vandaag naar Rheine geweest. Eerst naar de dierentuin.Die is niet zo groot. Daarna naast de dierentuin in een soort van park gelopen. Daar kan je zien hoe vroeger het zout gewonnen werd. Eerst word zout water opgepompt,dat word dan over takkenbossen geleid om het water sneller te laten verdampen.
Even een vraagje. Hoe dragen jullie je camera op een lange trip? Ik merk dat ik op een lange trip mijn camera nergens aan mijn lowe alpine manaslu 55 tas kan hangen zodat ik gelijk foto's kan maken. Ik heb hem nu vaak in zijn hoesje, wat ook handig is als het regent en zo, maar vind het fijner om gelijk te kunnen schieten. Om mijn nek wiebelt hij te veel, om mijn schouder kan niet met mijn tas, en het tasje aan mijn heupband heb ik nu. Maar ben daar niet helemaal van overtuigd. Misschien is een ander hoesje wel een oplossing. De camera is een canon g11. Het tasje is een simpele lowepro
lizard
Geplaatst: 07-03-17 21:06
Ik heb zondag gewandeld in het Böcketal.Tussen Ibbenburen en Tecklenburg. Erg leuk. Genoten van de uitzichten,en het mooie weer. En ik wil jullie even laten meegenieten.
Ik ben ook al een poos zoekende naar een betere tas/oplossing.
Rebel_Jits
Geplaatst: 09-03-17 17:24
Lizard, daar ben ik ook eens geweest. Erg mooi
Momenteel niet veel te wandelen. Continue regen en bijbehorende blubber. Vanmiddag snel tussen de buien door wat gedaan, maar ik kom maar aan 3-4 km nu ivm verplicht op de straat wandelen.
lizard
Geplaatst: 11-03-17 20:44
Vandaag naar de Bruchhausersteine geweest. Sauerland. Stukje boven winterberg. En een end rijden.3 uur in de auto,ik dacht dat het dichterbij was,maar dat viel dus iets tegen.
Maar erg mooi,en het weer was goed,helemaal tevreden.
Wat een prachtige plekken komen hier voor! Hier ook een wandel liefhebber, met name met de hond. Ik zal mij later uitgebreider voorstellen.
Ik vroeg me af welke apps jullie gebruiken om te zien hoeveel km je gelopen hebt en welke route?
Wij gaan vanmiddag lekker aan zee wandelen.
Grit
Geplaatst: 12-03-17 11:17
Als we een route hebben gevonden die we willen lopen, downloaden we de gps route op de smartphone. En via endomondo of strava houden we de route bij.
Vandaag gaan we de trage tocht Leersum-Doorn lopen, 19 km door de Utrechtse Heuvelrug met schijnbaar mooie uitkijkpunten en landgoeden. Ik ben benieuwd
Ik gebruik osmand. Je koopt 1 x de app,en daarna kan je onbeperkt kaarten downloaden. Ik heb nederland,verschillende provincie's in duitsland,en oostenrijk. In de app kan je ook gps tracking aanzetten,en dan kan je de route opslaan.
Grit
Geplaatst: 12-03-17 21:28
Het was een mooie wandeling, beetje klimmen en dalen zover als het daar kan en gevarieerde uitzichten.
De Kaapse uitkijktoren is ook een aanrader, je moet er wat trappen voor op (25 meter), maar dan zie je ook wat .
lizard
Geplaatst: 19-03-17 11:50
Mijn zus is dit weekend op visite,en we zijn gisteren naar porta westfalica gereden.(voorbij Ossnabruck) Daar naar het denkmal Kaiser Wilhelm,en een stuk gewandeld. Mooi Was ik al heel lang niet meer geweest. En op de terugweg leuke slingerweggetjes gehad.
Mlies
Geplaatst: 21-03-17 10:24
Leuk topic! Ik ga even volgen.
[Edit] Heb de laatste bladzijdes even bijgelezen. Hebben jullie misschien tips voor mooie routes op een uur of 2 rijden vanaf Assen? Mag ook net over de grens in Duitsland... Hier in het mooie Drenthe heb ik al zoveel gezien, nu het lenteweer er weer aankomt wil ik wel eens een dagje ergens anders wandelen..
Ik mag graag rond Vasse wandelen. Beetje heuvelachtig, net iets anders dan hier. Springendal is een aanrader. Ibbenburen is ook erg mooi, kijk even voor de foto's van Lizard (volgens mij heb ik geen foto's er van geplaatst). Ommen, salland, ook erg mooi.
Routes heb ik niet, ik heb een gps (garmin Dakota) en daar laad ik gpsbestanden in van bijvoorbeeld wandelnet.nl of wandelzoekpagina.nl. Overijssel heeft ook zijn eigen knooppuntennetwerk, dan kan je zelf een route maken en omzetten naar je gps (of telefoon).
Ik lees al een tijdje mee, maar door al die mooie foto's en routes die er voorbij komen, zou ik toch wel graag mee willen kletsen. Mijn vriend en ik gaan elke zomer op wandelvakantie. We vinden het heerlijk om eropuit te trekken. Op het moment moet ik erg mijn best doen om vriendlief mee te krijgen. Hij is de laatste weken weer erg druk met van alles dat hij er gewoon geen zin in heeft. Gelukkig hebben we nog een hond die het wel leuk vind om erop uit te trekken. Deze zomer gaat hij ook mee op vakantie.
Mlies: Mijn moeder is met het vechtdalpad bezig. Dat is een wandelroute van 7 etappes, de laatste 3 gaan de grens over naar Duitsland. Misschien is dat wat? Kun je af en toe eens een etappe pakken. De etappes zijn wel rond de 20 km. Verder wandel ik graag in Ommen of zoek de veluwe eens op
Wauw wat is het mooi daar waar jij allemaal wandelt lizard.
Ik woon op de Veluwe en heb hier de keuze uit 5 bossen op 5 a 10 minuutjes met de auto dus ik ga niet vaak verder weg. Maar ik zie dat dat wel een aanrader is, ik vind het prachtig als er ook nog wat historie te zien is.
lizard
Geplaatst: 25-03-17 17:40
Ik wilde vandaag een keer naar de veluwe,rij ik spontaan de afslag van de A1 voorbij. Toen maar doorgereden naar Hörstel,en daar een end gewandeld.
Nog meer mensen genoten van het mooie weer?
moonsparkle
Geplaatst: 25-03-17 23:48
Lizard jij maakt wel echt mooie wandelingen! Loop je altijd alleen