Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_sharonnn schreef:Mag ik vragen waarom sommige mensen én minder eten én veel sporten?
Just so you know:
Eten = energie
Ga gezond eten in plaats van minder en stop met calorieën bijhouden, daar word je ongelukkig van
secricible schreef:ik word niet ongelukkig van kcal bijhouden hoor... Waarom dat? Lekker generaliserend ook...
Simoonzel schreef:Paradox: ik eet gezond én houd mijn calorieën bij! Hoe is het mogelijk?!
Als je overdag sterft van de honger klopt er iets niet aan wat je binnenkrijgt. Dus dan moet je je maximale intake gaan verhogen óf dingen gaan eten die moeilijker verteerbaar zijn.
Simoonzel schreef:Paradox: ik eet gezond én houd mijn calorieën bij! Hoe is het mogelijk?!
Als je overdag sterft van de honger klopt er iets niet aan wat je binnenkrijgt. Dus dan moet je je maximale intake gaan verhogen óf dingen gaan eten die moeilijker verteerbaar zijn.
secricible schreef:Simoonzel schreef:Paradox: ik eet gezond én houd mijn calorieën bij! Hoe is het mogelijk?!
Amen. Sinds ik ben gaan tellen heb ik grip, voel ik me noet meer schuldig als ik een keer de kast in duik voor een snack en heb ik een objectief beeld van hoe ik eet.
Teveel gezond is nog steeds teveel. Heb het al eerder aangehaald, maar het prachtige voorbeeld van de dame die aankwam en toch gezond at: door het toevoegen van superfoods en kokosolie aan haar voeding at ze 200-300kcal meer per dag.
En dan, wat is gezond? Mijn darmen maken geen verschil in energiebron tussen een reep chocolade en een appel. Dat doet alleen mijn mond en mijn hoofd.
jolmer20 schreef:Hoeveel verliezen jullie gemiddeld per week? Ik wil graag rond de 0,5/1 kilo zitten. Vorige week was ik 1 kilo kwijt en deze week 0,2. Dat is dan zo jammer haha. Zeker als je nog een aantal kilo moet en je beseft dat je niet zoveel weken meer hebt
Ik zie gelukkig wel mijn buik iets strakker worden
Simoonzel schreef:Ik snap niet helemaal wat het doel is van die bron, ik neem aan dat alles wat daar verteld wordt algemene informatie is. Bovendien geven apps als MyFitnessPal ook de macronutrients aan en niet alleen de calorieën, wat het belangrijkste argument uit dit artikel meteen ontkracht.
Bovendien snap ik de logica van de tabel die erin staat niet. Volgens dit artikel word je dikker als je een kroket eet dan een boterham met kaas, ook al zit er hetzelfde aantal calorieën in. Nee, dat is dus niet zo. Het gaat om de energiewaarde, en als die gelijk is, word je er dus even dik van. Maar de voedingswaarde is anders. Je kunt dus beter voor het gezondere alternatief gaan, maar dat heeft niks met gewicht te maken.
Laurahh schreef:Ik heb ook fitnesspal gedownload maar ga het echt niet gebruiken.. Volgens dat ding zit ik op 1200 kcal maar dat trek ik echt niet.. Vind de 1500/1600 die ik momenteel heb wel weinig genoeg