Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Rebecca schreef:Hmm er komt nu 100H uit, dat klinkt extreem groot joh
its_daantjee schreef:ik snap de ballen van het meten en uitrekenen, ik ga morgen of van de week de omtrek eens meten. is er dan eand die mij wil helpen uitrekenen welke maat het dan zou moeten zijn? haha
groetjes
WillBokkers schreef:Misschien nog een tip voor als je je maat al weet:
Ik zat even op internet te kijken en bij Bonprix hebben ze tot cupmaat G (kleinste band met grootste cup die ze daar hebben is 70G) voor best betaalbare prijzen.
Kwaliteit kan ik niks over zeggen heb daar nog nooit bh's besteld, maar wel andere spullen en dat beviel goed!
Rebeccaa schreef:Ik heb besloten dat ik binnenkort bij een goede bh winkel langs ga (iemand ervaring met lincherie? Dat zit hier in de stad..) en ga mezelf bh's laten aanmeten en mezelf trakteren op 2 mooie, goed passende bh's- en het maakt me ook niet uit hoe duur ze zijn, als ze maar goed, mooi en fijn zitten. Ik heb een grote cup en mijn bh's zitten ook nooit echt lekker en ik ben er gewoon zo klaar mee. Ik denk dat ik misschien ook nog wel 1 of 2 maten groter nodig heb.Heel lang wou ik dat gewoon echt niet, omdat ik niet zo'n grote cupmaat wil hebben, maar ja, die maat staat alleen in het labeltje, wie ziet dat nou verder..
Ik vind het wel spannend. Loop je dan gewoon naar binnen en vraag je of ze je willen helpen? (En als iemand tips heeft voor winkels waar ze goed met je meedenken: kom maar op! Ik reis gratis, dus wil er best een eindje voor reizen).
Thasja schreef:Vanaag twee nieuwe bh's gehaaldAlleen ben ik niet helemaal naar de berekende maat gegaan, 75G leek me ook een beeeetje vreemd vanaf een 80A
Maar nu heb ik twee van 70D en zit het zo verschrikkelijk lekker
Daarbij staat het ook nog eens veel mooier, nu ik ook de scoop scoop methode gebruik bij het aandoen
Heb nu ook mijn vader overtuigd, die eerst heel cynisch was en dacht dat ik echt never nooit niet nu al in een D zou passen. Daarom begon ik maar bij een C, toen een verkoopster van de Livera erbij gehaald en die zei ook al "Ah nee juh, C is veel te klein. Ik pak wel even een D". Zij bleek zelf ook deze methode te gebruiken
Helaas papa, je mag wat meer betalen voortaan
Ik ben blij
Citaat:Maten en bh advies
Borstwijdte; band: cm - buste: cm - buste voorovergebogen: cm
Huidige gedragen maat:
Hunkemöller calculator adviseert:
Berekening video OP :
Bra size calculator (meest correct in bandmaat?):
Nieuwe aankoop nav advies:
Calculatoren
Tabel Video OP http://www.calculator.net/bra-size-calculator.html
Hunkemöller calculator: https://www.hunkemoller.nl/nl_nl/tips-a ... uide.html/
Bra size calculator (meest correct in bandmaat?): http://brasizecalculator.eu/
Ervaringen
F_Orumster
Borstwijdte; band: 78cm (77cm strak) - buste: 90cm - buste voorovergebogen: 96cm
Huidige gedragen maat: 80B
Hunkemöller calculator adviseert: 80AA (78cm) 75B (77cm)
Berekening video OP : DD of F (voorovergebogen)
Bra size calculator (meest correct in bandmaat?): 70E
Nieuwe aankoop nav advies: nog niet geshopt
Fenrir schreef:Moet ook hoognodig nieuwe kopen, iets afgevallen en 70 omtrek is echt gewoon te groot... moet eigenlijk 65, zo niet 60 zijn. Maar dan heb ik echt een G ofzo nodig ben ik bang, die liggen wss niet zo voor het oprapen... als iemand nog een goede webshop weet?
Fish_n_Chips schreef:Volgens deze moet ik nog grotere cups, maar ik heb al een F. :} Lingeriezaak vertelde me de laatste keer dat ik er was dat er niet nog grotere beugelBH's waren en dat ik als ik nog groter groei, ik een niet-beugel moet.
ETA: en oh, bij mij wordt de omtrek altijd wel onder de borsten gemeten.
Zwerte schreef:Fish_n_Chips schreef:Volgens deze moet ik nog grotere cups, maar ik heb al een F. :} Lingeriezaak vertelde me de laatste keer dat ik er was dat er niet nog grotere beugelBH's waren en dat ik als ik nog groter groei, ik een niet-beugel moet.
ETA: en oh, bij mij wordt de omtrek altijd wel onder de borsten gemeten.
Dan is dat geen goede zaak. Ik heb jaren G gedragen, ging naar de H toe. Bhs zijn er tot J (nog groter is echt maatwerk geloof ik) en ook gewoon met beugel hoor.