Je draagt de verkeerde bh maat en dit is de oplossing!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 01:51

ik snap de ballen van het meten en uitrekenen, ik ga morgen of van de week de omtrek eens meten. is er dan eand die mij wil helpen uitrekenen welke maat het dan zou moeten zijn? haha

groetjes

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-15 01:54

Rebecca schreef:
Hmm er komt nu 100H uit := , dat klinkt extreem groot joh

Ik denk dat je het verkeerd berekend hebt.

its_daantjee schreef:
ik snap de ballen van het meten en uitrekenen, ik ga morgen of van de week de omtrek eens meten. is er dan eand die mij wil helpen uitrekenen welke maat het dan zou moeten zijn? haha

groetjes

Stuur me maar een pbtje met je maten als het zover is. :)

Geryon

Re: Je draagt de verkeerde bh maat en dit is de oplossing!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-15 01:56

Fijn dat het zoveel mensen heeft geholpen trouwens :D

En Emilie, dat is wel een groot verschil zeg, je bhs moeten vast niet lekker hebben gezeten :oo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 02:03

Hmm nee heb de voorkant gemeten, wel met bh trouwens maar anders lukt dat nooit , adem in houden. En de onderkant uitgeademt

Thasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 02:12

De tabel van de Hunkemöller zegt dat ik een 85A zou moeten dragen, zoiets heb ik geloof ik ook. Ik kom met deze methode geloof ik uit op een 75G? Is dat mogelijk? :oo Het lijkt me best een goede methode, maar ik had toch eerder een 75D dan een G verwacht :') Heb ik nou zulke vreemde petietjes of heb ik iets fout gedaan? _O-

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-15 02:29

Rebecca kan je me je maten sturen? Dan kijk ik er ook even naar morgen.

En Thasja, ik wil ook wel even nachecken? :P Moet je even (in pb) je maten sturen!

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 10:21

Ik draag al jaren 75/80 HH, toen J, nu K. Omvang afhankelijk van hoe dik ik op dat moment ben.
Bh's vinden is een half onmogelijke opgave! Ga altijd bij speciaalzaken maar mag ook daar blij zijn als ze een paar hebben die ik kan proberen. Sportbh nog steeds niet gevonden -O- Want mijn favo merk Shock Absorber gaat maar tot H.

Iemand tips?

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 10:32

Goedemorgen dames! :)

Ik lees al een poosje mee en heb vanochtend maar eens mijn eigen 'nieuwe' maat opgemeten: 80J
Ga zo naar de speciaalzaak hier in het dorp, ben benieuwd wat de mevrouw daar me te vertellen heeft :)

Geryon; hoe ben je hier eigenlijk op gekomen en draag jij nu altijd beha's volgens die nieuwe methode?

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 10:38

Misschien nog een tip voor als je je maat al weet:
Ik zat even op internet te kijken en bij Bonprix hebben ze tot cupmaat G (kleinste band met grootste cup die ze daar hebben is 70G) voor best betaalbare prijzen.
Kwaliteit kan ik niks over zeggen heb daar nog nooit bh's besteld, maar wel andere spullen en dat beviel goed!

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 11:26

Safiera, via Ebay, merken zoals Freya enzo? Moet eerlijk zeggen dat ik niet weet of ze groot gaan, maar ik doe het al jaren zo. Ben meestal ook nog een stuk goedkoper uit als hier. Soms wel even zoeken, maar dat is in de winkel ook :D

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 13:02

WillBokkers schreef:
Misschien nog een tip voor als je je maat al weet:
Ik zat even op internet te kijken en bij Bonprix hebben ze tot cupmaat G (kleinste band met grootste cup die ze daar hebben is 70G) voor best betaalbare prijzen.
Kwaliteit kan ik niks over zeggen heb daar nog nooit bh's besteld, maar wel andere spullen en dat beviel goed!

Met een kleine kanttekening, want de ene bh is de andere niet. Zelfs als je je maat weet, kan het per merk en per model weer enorm verschillen. Zelf laatst 3 bh's besteld van chantelle, allemaal in dezelfde goede maat en er paste er welgeteld 1 goed. Rest had weliswaar de goede cup- en omvangsmaat, maar het model viel niet mooi :n

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 13:11

Ja irritant is dat! Ik had een tijd geleden een 65B bij een engelse webshop besteld en die cup was opeens enorm groot!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 19:41

Stuur mijn maten zo even Geryon :j

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-15 20:01

Safiera, wat een moeilijke maat! Ik heb helaas geen tips voor je..

Blinnii, ben benieuwd, deel je het met ons?
Ik heb zelf nooit passende bh's gehad. Op een bepaald moment barstte ik in huilen uit bij de zoveelste totáál niet passende bh :o, en ging ik een hele dag lang speuren op het internet.
Ik heb een paar van die beugelloze naadloze bh's in een verkeerde maat omdat ze geen andere maat hadden, m'n andere bh's wel allemaal in de goede maat.

WillBokkers, al mijn nieuwe bh's heb ik bij bonprix vandaan. Zijn fijn hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 20:06

Ik heb besloten dat ik binnenkort bij een goede bh winkel langs ga (iemand ervaring met lincherie? Dat zit hier in de stad..) en ga mezelf bh's laten aanmeten en mezelf trakteren op 2 mooie, goed passende bh's- en het maakt me ook niet uit hoe duur ze zijn, als ze maar goed, mooi en fijn zitten. Ik heb een grote cup en mijn bh's zitten ook nooit echt lekker en ik ben er gewoon zo klaar mee. Ik denk dat ik misschien ook nog wel 1 of 2 maten groter nodig heb. :o Heel lang wou ik dat gewoon echt niet, omdat ik niet zo'n grote cupmaat wil hebben, maar ja, die maat staat alleen in het labeltje, wie ziet dat nou verder..

Ik vind het wel spannend. Loop je dan gewoon naar binnen en vraag je of ze je willen helpen? (En als iemand tips heeft voor winkels waar ze goed met je meedenken: kom maar op! Ik reis gratis, dus wil er best een eindje voor reizen). :)

Thasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 20:10

Vanaag twee nieuwe bh's gehaald *\o/* Alleen ben ik niet helemaal naar de berekende maat gegaan, 75G leek me ook een beeeetje vreemd vanaf een 80A :') Maar nu heb ik twee van 70D en zit het zo verschrikkelijk lekker *\o/* Daarbij staat het ook nog eens veel mooier, nu ik ook de scoop scoop methode gebruik bij het aandoen :)) Heb nu ook mijn vader overtuigd, die eerst heel cynisch was en dacht dat ik echt never nooit niet nu al in een D zou passen. Daarom begon ik maar bij een C, toen een verkoopster van de Livera erbij gehaald en die zei ook al "Ah nee juh, C is veel te klein. Ik pak wel even een D". Zij bleek zelf ook deze methode te gebruiken :D Helaas papa, je mag wat meer betalen voortaan :')

Ik ben blij :D

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 20:14

Rebeccaa schreef:
Ik heb besloten dat ik binnenkort bij een goede bh winkel langs ga (iemand ervaring met lincherie? Dat zit hier in de stad..) en ga mezelf bh's laten aanmeten en mezelf trakteren op 2 mooie, goed passende bh's- en het maakt me ook niet uit hoe duur ze zijn, als ze maar goed, mooi en fijn zitten. Ik heb een grote cup en mijn bh's zitten ook nooit echt lekker en ik ben er gewoon zo klaar mee. Ik denk dat ik misschien ook nog wel 1 of 2 maten groter nodig heb. :o Heel lang wou ik dat gewoon echt niet, omdat ik niet zo'n grote cupmaat wil hebben, maar ja, die maat staat alleen in het labeltje, wie ziet dat nou verder..

Ik vind het wel spannend. Loop je dan gewoon naar binnen en vraag je of ze je willen helpen? (En als iemand tips heeft voor winkels waar ze goed met je meedenken: kom maar op! Ik reis gratis, dus wil er best een eindje voor reizen). :)

Lincherie hadden we hier ook, ik vond het een fijne winkel. Ze willen graag helpen maar dringen zich niet op. Ik red mezelf wel en mevrouw merkte dat ook duidelijk aan hoe ik het paste etc. Ze heeft voor mij alleen heen en weer gelopen met bhs om aan te geven. Ik vond de kennis erg goed, ze begrijpen wat ze doen.

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 11:23

Thasja schreef:
Vanaag twee nieuwe bh's gehaald *\o/* Alleen ben ik niet helemaal naar de berekende maat gegaan, 75G leek me ook een beeeetje vreemd vanaf een 80A :') Maar nu heb ik twee van 70D en zit het zo verschrikkelijk lekker *\o/* Daarbij staat het ook nog eens veel mooier, nu ik ook de scoop scoop methode gebruik bij het aandoen :)) Heb nu ook mijn vader overtuigd, die eerst heel cynisch was en dacht dat ik echt never nooit niet nu al in een D zou passen. Daarom begon ik maar bij een C, toen een verkoopster van de Livera erbij gehaald en die zei ook al "Ah nee juh, C is veel te klein. Ik pak wel even een D". Zij bleek zelf ook deze methode te gebruiken :D Helaas papa, je mag wat meer betalen voortaan :')

Ik ben blij :D

Voelt goed he? :D Ik ga in februari naar New York dus ik ga volop inslaan bij Victoria's Secret en die laat ik dan maar vermaken :')

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 13:34

Moet ook hoognodig nieuwe kopen, iets afgevallen en 70 omtrek is echt gewoon te groot... moet eigenlijk 65, zo niet 60 zijn. Maar dan heb ik echt een G ofzo nodig ben ik bang, die liggen wss niet zo voor het oprapen... als iemand nog een goede webshop weet?

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 13:41

Annadiva?

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 16:33

Is dit ook leuk om bij te houden? Ik heb uit de video de tabel gehaald maar krijg m niet in de quote? Heb nu die calculator geplakt die jullie hiervoor zijn gaan gebruiken denk ik? Als ik echt haar tabel volg van de video heb ik een ander resultaat (F), volgens mij rekent die calculator wel met verschil, maar niet voorovergebogen. Vul me gerust aan/verbeter of maak het mooier :)
Afbeelding

Citaat:
Maten en bh advies

Borstwijdte; band: cm - buste: cm - buste voorovergebogen: cm
Huidige gedragen maat:
Hunkemöller calculator adviseert:
Berekening video OP :
Bra size calculator (meest correct in bandmaat?):
Nieuwe aankoop nav advies:

Calculatoren
Tabel Video OP http://www.calculator.net/bra-size-calculator.html
Hunkemöller calculator: https://www.hunkemoller.nl/nl_nl/tips-a ... uide.html/
Bra size calculator (meest correct in bandmaat?): http://brasizecalculator.eu/

Ervaringen

F_Orumster
Borstwijdte; band: 78cm (77cm strak) - buste: 90cm - buste voorovergebogen: 96cm
Huidige gedragen maat: 80B
Hunkemöller calculator adviseert: 80AA (78cm) 75B (77cm)
Berekening video OP : DD of F (voorovergebogen)
Bra size calculator (meest correct in bandmaat?): 70E
Nieuwe aankoop nav advies: nog niet geshopt
Laatst bijgewerkt door F_Orumster op 30-12-15 16:55, in het totaal 1 keer bewerkt

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 14:19

Fenrir schreef:
Moet ook hoognodig nieuwe kopen, iets afgevallen en 70 omtrek is echt gewoon te groot... moet eigenlijk 65, zo niet 60 zijn. Maar dan heb ik echt een G ofzo nodig ben ik bang, die liggen wss niet zo voor het oprapen... als iemand nog een goede webshop weet?

Bouxavenue! heb de maat al voor je erbij gepakt: http://www.bouxavenue.com/lingerie/bras ... g/page,all

Is alleen wel prijzig ivm de pond en 10 pond verzendkosten

Fish_n_Chips

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 14:41

Volgens deze moet ik nog grotere cups, maar ik heb al een F. :} Lingeriezaak vertelde me de laatste keer dat ik er was dat er niet nog grotere beugelBH's waren en dat ik als ik nog groter groei, ik een niet-beugel moet.

ETA: en oh, bij mij wordt de omtrek altijd wel onder de borsten gemeten.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 14:45

Fish_n_Chips schreef:
Volgens deze moet ik nog grotere cups, maar ik heb al een F. :} Lingeriezaak vertelde me de laatste keer dat ik er was dat er niet nog grotere beugelBH's waren en dat ik als ik nog groter groei, ik een niet-beugel moet.

Dan is dat geen goede zaak. Ik heb jaren G gedragen, ging naar de H toe. Bhs zijn er tot J (nog groter is echt maatwerk geloof ik) en ook gewoon met beugel hoor.

Fish_n_Chips

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 14:57

Zwerte schreef:
Fish_n_Chips schreef:

Dan is dat geen goede zaak. Ik heb jaren G gedragen, ging naar de H toe. Bhs zijn er tot J (nog groter is echt maatwerk geloof ik) en ook gewoon met beugel hoor.

Ja? Ook in 'inloopzaken' i.p.v. alleen in webshops? Dat zou namelijk geweldig zijn!