zieke/revaliderende medebokkers gezocht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

maatje987

Re: zieke/revaliderende medebokkers gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 13:46

ohhh sushi lekker ben een keer bij shabu shabu hier in Zoetermeer geweest en ik ben verkocht :9

mijn rug gaat een stuk beter kon weer zelfstandig uit me bed komen en heb nu alleen onderaan nog last :D

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 14:05

Ik heb een keer een workshop sushi maken gevolgd bij de chef van het Okura hotel. Ik maakte het vaak voor vrienden maar sinds mijn rug gaat dat niet meer.

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 14:20

alle sushi met zalm erin vind ik heerlijk :o

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 14:51

Ik had stukjes zalm, komkommer, avocado en nori erin gedaan :9 En vooral HEEL veel sesam olie.

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 14:52

Voor mij alleen de vis, niet de rijst :P

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 15:03

Tazzey schreef:
Hoe is het nu met je rug?

Ik ben een sushi salade aan het maken. Dat wil zeggen, manlief is de rijst aan het maken voor me en ik heb zalm en een avocado gesneden. Straks alles door elkaar scheppen. Voor sushi, in welke vorm dan ook, kun je mij wakker maken. :9

Oh leuk! Eetsmakelijk :D

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 15:12

Thanks! Het was heerlijk! Door teveel soja saus nu wel MEGA dorst. Heb inmiddels al bijna een liter jus op en nóg heb ik dorst. Overigens heb ik nu ook serieuze moordneigingen. Mijn buren hebben een hond en maling aan de hele wereld en die combi resulteert in een pokke jack russel die nu voor de vierde dag op rij al ruim 5 uur achtereen zit te blaffen. Praten heeft geen zin, heb ik in het verleden al eens gedaan en het antwoord, en ik quote, "je mot je muil hauwe want een hond blaft dus as je dr problemen mee heb dan rot je toch lekker op" >;)
Ik heb fijne buurtjes, had ik dat al verteld :D

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 15:15

wij hebben ook een jack russel en die blaft nooit zo veel als jij zegt hooguit als de bel gaat of als we aan het spelen zijn maar het is hem afgeleerd om dat zomaar te doen

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 15:19

Ja, maar mijn buren voeden zelfs hun kind niet normaal op... :D

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 15:28

haha herkenbaar over de kinderen dan , onze buren vinden het heel normaal om twaalf uur snachts nog te gaan boren

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 15:42

Vreselijk dat soort mensen.

Een tijdje geleden hebben andere buren de politie gebeld omdat hun kind zo aan het krijsen was. Nu is ze ervan overtuigt dat ik het was die belde. Alle buren om hun heen, onder, boven, naast enz worden gestoord van ze en hebben al vaker geklaagd bij ze. Het kunnen zoveel mensen zijn geweest maar ik krijg de schuld. :o

Overigens had ik een keer een feestje, in de zomer dus deuren lekker open, BBQ aan en een muziekje, niet schandalig hard en het was 18.00 dus ach. Dan komt ze wel klagen dat we stil moeten zijn.v |o

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 15:50

bij ons is de regel dat nar tien uur de harde muziek uit moet of je moet een brief schrijven naar de buurtbewoners dat je een feest geeft en dat het misschien laat kan worden
is een of andere regeling die de wijkagent opgezet heeft

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 15:52

Lekkere buren zeg............
Mijn buren kan ik ook af en toe wel wat..... lang goed gegaan maar laatste jaren zet zoonlief muziek keihard of praten mega hard. En dan niet om 18.00 uur nee soms begint het pas om 0.00 uur......... En als ik dan de volgende dag dagdienst heb............ grrrrr

Ik lees braaf mee iedere dag maar op tablet typt lastig en reageren gaat dus dan ook niet zoals ik wil. Ook laatste dagen flink bezig.
Ook met leuke dingen. Gisteren nog gewerkt maar dinsdag met oud collega een eind wezen wandelen. Echt super mooi daar. Denk dat we iets van 8 km gelopen hebben.

Verder huisje wat gepoetst. Mijn arm is dan wel total los maar is inmiddels weer bijgetrokken. Ook deze week last gehad van mijn "goede" arm. Die speelt met vlagen ook weer op. Naam die gegeven is is tenniselleboog maar goed is eigenlijk overbelasting. Is gelukkig ook weer wat bijgetrokken.
Verder last van mijn heup wat voelt als bursitis........ Gaat ook wel beter dan het was gelukkig dus ja.
Gisteren dan nog wortelkanaalbehandeling nr 2 gehad. Ze heeft me 3 keer moeten bijjverdoven en tja kan er nog niet goed mee bijten. Al gaat het ook steeds beter..
Zo nog mijn douche en wc poetsen en dan ga ik mijn koffer inpakken. Morgen vertrek ik voor een week op vakantie. Weekje skien. Hoop dat ik het vol ga houden zo niet balen maar goed ben ik in ieder geval even weg.

Dus komende week reageer ik weer niet zo veel denk ik.
Voor allen beterschap, sterkte en een fijne week toegewenst.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 15:54

Hier gaat eigenlijk alles vanzelfsprekend. We hebben als buren ook nooit onenigheid gehad. Tot die twee aso's naast ons er kwamen wonen.

Het was altijd als vanzelfsprekend dat de muziek of tv na 22.00 niet zo hard meer ging en dat als er verbouwd werd dat er dan rekening gehouden werd met kinderen in het pand. Wij stopten met verbouwen om 19.00 omdat ik wist dat ons bovenbuurjongetje om 19.30 ging slapen. Kleine moeite.
Als we een feestje hebben dan laten we dat de buren ook weten. En als er verbouwd word oid dan wordt dat ook altijd netjes gemeld.
Eigenlijk hebben we het best leuk met z'n allen, behalve die twee dan.
Ze sluiten zich ook echt buiten. We hebben twee jaar geleden lekker met alle buurtjes achter het huis op het gras een BBQ gehad en lekker drankje en muziekje erbij maar zij bleven boven, maar wel door de gordijnen alles in de gaten houden.

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 16:12

Tyke, veel plezier op skivakantie!

Ik heb zelf ook Jack Russell, maar vind het zelf vervelend als hij lang blaft. Sowieso moet hij niet blaffen, tenzij om te waken, moest er iemand op het erf komen. Maar dat doe hij niet :+
'S avonds laat durft hij dat wel, omdat hij dan zelf bang is in het donker en dan blaft hij onophoudelijk :')
Vandaar dat ik hem niet ver laat lopen als hij toch nog buiten moet na 22u.
Kleine moeite om rekening te houden met buren.

Hopelijk morgen weet ik of we er binnenkort een Berner Sennen bij hebben :D
Er is er een ter adoptie en we mogen hem een keer ophalen om te zien of het klikt met de Jack Russell (die is niet altijd even sociaal). Wacht nu vol spanning op een telefoontje terug of het past morgen. :)

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 16:18

ooh leuk Coberlina hopen dat het samen gaat.
Buren hebben jack russel en hoor hem af en toe valt mee. Andere buren hebben een ander klein keffertje. Die is er niet altijd volgens mij maar anders............

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 16:50

Net berichtje gekregen, mogen hem ophalen om 2u. Ben erg benieuwd!

De kleine hondjes zijn vaker erger qua lawaai dan de grote!

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 17:54

Spannend! Ik vind de berner wel een gave hond. Het is ook een kwestie van opvoeding.

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 17:57

Ja dat is zo! Thuis bij mijn ouders hebben we altijd leonbergers gehad. Ook zo'n grote knuffelbeer. Vind dat super!

Trouwens, ik heb vandaag mijn oma - looprekje verwisseld voor een stel krukken. Véél vlotter en hipper :D soms nog een beetje wiebelig, maar goed.

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 19:19

Is een mooie stap vooruit hoor Coberlina.

Ik ga snel verder met pakken van mijn koffer. Vind dat altijd zo moeilijk wat mee te nemen

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 20:59

Haha ik neem altijd veel te veel mee, maar ik draag dan ook alles, en na enkele dagen heb ik niks meer :')
Zo ging het toch deze zomer :D
Veel plezier!

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 04:34

Is er nog iemand al wakker ben al zo,n twee uur wakker voel me niet goed slecht geslapen en waarschijnlijk een goeie griep erbij daar baal ik van

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 08:00

Beterschap!
Ik was wakker, maar heb iPad nie het genomen.

Heb heel fijn geslapen, not }:0
Van 22 tot 0.15u, dan van 2.30 ongeveer tot 4u en dan van half 5 tot half 6' toen de achterlijke deurbel weer zonder reden ging, en dan nog een uurtje |o

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 09:28

ik was vanaf 2 uur wakker daarvoor ook paar keer wakker geweest :(

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 09:54

Hatelijk he! Hopelijk kan je vandaag dan toch nog een beetje rusten!

Ik heb hier al goed beweging gehad. Zag de vuilniskar passeren in de straat hierachter en zag dat onze container niet buiten stond. Dus zo snel als ik kon, schoenen aan, jas aan, nog een zak afval uit de keuken meegegraaid. Kom aan die container, zo goed als leeg. |o
Even energie verspillen voor niks. Anders zitten onze containers steeds overvol. Kan natuurlijk ook te maken hebben met het feit dat ik normaal elke week vergeet om de container buiten te zetten :')