Fitness Beginners gezocht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 09:09

Vandaag heb ik rustdag dus ga morgen weer naar de sportschool of woensdag. Heb namelijk ontzettende spierpijn in m'n schouders van crossfit. Squat zit nu op 42,5 dus volgende keer 45. Deadlift zit op 60 dus volgende keer 65 *\o/*

Jessica_1998

Re: Fitness Beginners gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 09:55

Ik ga volgende week beginnen, heb er zin in , eergister rondleiding gehad en gelijk ingeschreven.
Alleen omdat ik nog geen 18 ben moet ik wel samen met m'n moeder en de echt krachttraining mag ik niet doen. Maar deze sportschool staat bijna helemaal vol met cardio Dus dat scheelt ook wel haha

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 11:33

boekje helemaal doorgelezen, zit een mooi 12 weken schema in!! heel veelzijdig :) ook welke spiergroepen je wanneer traint..

ik zal zometeen wel overtype wat ik welke dag moet doen :) eerst even eten kopen 8-)

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 14:06

plan ziet er goed uit en pittig :D wel veelzijdig!! ben onwijs benieuwd (en bang _O- iets met gym faalangst _O-)

ik doe de lower body guide http://fitaffinitygirls.com/?rfsn=61328.23fe6

dit staat voor vandaag en morgen op schema

Maandag: upper Body A
Barbell Flat bench Press: - 3 sets // 5 – 8 reps
Dumbell Flat flies: 3 sets // 8 – 10 reps
Barbell Bent over Row: 3 sets // 5-10 reps
Lat pulldown: 3 sets // 8 – 12 reps
Dumbbell shoulder press – 3 sets // 8 – 12 reps
Dumbbell side raises: 2 sets // 10 – 15 reps
Barbell bicep curl: 2 sets // 8 – 10 reps
Skull crushers: 2 sets // 6 – 10 reps

Dinsdag: lower Body A
Squats: 3 sets// 5 – 8 reps
Leg press: 3 sets // 8 – 12 reps
One leg donkey kickbacks: 4 sets // 15 – 20 reps (per leg)
Hyperextensions: 2 sets // 15 reps
Straight leg deadlift: 2 sets // 10 – 12 reps
Calf raises in leg press: 3 sets // 8 – 12 reps

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 23:56

Je hebt gelijk hoor Moonfish, van teveel sport kun je ook in een sportdip belanden, 3x is toch prima.

Ik ben vandaag weer geweest, crosstrainer, funxtion, buikspier kwartier. Precies volgens plan:-) Woensdag helaas weer niet paardrijden (geen oppas voor kleuter met paardenangst) gelukkig opvang bij de sportschool, dus woe ochtend ga ik weer, al had ik echt veel liever op een paard gereden:-(

Nu lekker op de bank, met heerlijke noten (geen rozijn/banaan, dan is het gezond toch?!;) )

Voor degene die echt net gestart zijn, succes!!!

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 00:20

Ik kan niet meer pijnvrij bewegen haha, vandaag weer gesport ruim een uur. Pfff

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 13:34

gisteren 3 uur lang in gym geweest :o moet wel bekennen dat ik ook behoorlijk heb staan kletsen _O- en ben op date gevraagd door een van de guys _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 17:31

Ik heb net het abonnement van mijn broertje om laten zetten naar mijn naam! Ik kan er vanavond gelijk gebruik van maken dus ik ga met vriendinnen van mij vanavond kickfun doen!

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 19:31

Gianti, lekker bezig.. En ga je op date:-)

Wat handig dat je een abo kan omzetten Laura, veel succes

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 19:35

Spannend gianti! Je hebt iig gespreksstof ;)

Lauraa, wat goed geregeld!

Ik heb vandaag mijn eerste korte workout weer gedaan. Weinig motivatie nog merk ik, na een week rust is zowel eten als bewegen echt weer een stap. Gelukkig niet te zien aan mijn gewicht nog. Morgen nog oudjaar en vanaf 1 januari weer aan de slag.
Ik had vandaag echt onwijs veel zin om hard te lopen, maar met allern een korte broek en overal nog sneeuw leek het me wat onverstandig... :o

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 20:11

Hahaha lijkt me idd erg koud!!

Handig Laura dat dat kan, veel succes!!

Morgen gaan we samen trainen :o en daarna drankje doen :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 20:18

@ Secricible: lijkt me ook erg koud ja!
@ Gianti: veel plezier op je date morgen!

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 23:00

maritb goed dat je lekker aan het sporten bent!

Gianti je zal dit wel later lezen maar veel plezier op date..laat he wel even weten of t geslaagd was haha.

Na 2 weken ziek zijn heb ik vandaag eindelijk weer gefitnesst. Ik moest me wel naar de sportschool slepen. Hebben jullie dat ook als jullie een tijdje niet geweest zijn?Wel graag willen maar toch zon bleegh gevoel hebben.Eenmaal in sportritme is er niets aan de hand.

Gelijk een afspraak gemaakt voor volgende week voor een nieuw schema. Volgende week ook weer meedoen met bodypump.

Dus gaan weer goed het nieuwe jaar in :)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 23:06

Haha, elmira, zie mijn post hierboven. Ja dus, echt verschrikkelijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 23:10

Ik ben net terug van een uurtje kickfun! het was echt even afzien maar vond het wel leuk!
Morgenvroeg nog een uurtje bodypump en even naar de sauna!

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 00:01

Ik kan mij wel voorstellen dat je dan weer moeite hebt om te gaan. 't is dat ik enorme spierpijn heb anders zou ik wel weer willen. Ik hoop dat wel dat snel weg is, want nu is lopen niet heel eenvoudig maar door mijn benen gaan is helemaal een ramp :O hebben jullie daar nog tips voor?

Veel plezier op date Gianti, super leuk zo :)

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 00:09

secricible schreef:
Haha, elmira, zie mijn post hierboven. Ja dus, echt verschrikkelijk

o daar had ik overheen gelezen haha.
Gelukkig ben ik niet de enige.
aaah kickfun hadden ze bij mn vorige sportschool.Ik vond het zoo gaaf...helaas hebben ze het hier niet:(

Maritb: over een paar dagen loopnje weer als vanouds. De eerste x is het ergst. Ik had het laatst met bodypump..dacht echt ik moet een rollater haha. Er is nog hoop..

verder weinig tips...

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 00:12

Aargh, vandaag 3 verschillende crosstrainers geprobeerd en bij alledrie viel m'n hartslagmeting weg na een paar minuten. Toch maar eens sparen voor een hartslagmeter ;)

Ik heb trouwens bij Decathlon een setje dumbbels gekocht van 10 kg elk (in losse gewichten). Nu kan ik iig m'n armen/bovenlichaam trainen zonder me naar de sportschool te moeten slepen :+

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 12:20

Opstarten na een tijdje zonder sport herken ik zeker, omdat je gewoon minder energie hebt. Ik krijg meer energie van sporten, na 2x ben ik wel weer in het ritme, maar de eerste keer moet ik mezelf echt een duwtje geven:-)

Wanneer ik spierpijn heb ga ik juist naar de sportschool. Na mijn eerste spinningles kon ik niet meer traplopen maar ben ik wel weer gaan sporten en was het daarna echt een stuk minder. De keren erna zelfs verdwenen.

Over sporten gesproken... Ik moet zo alledrie de kids alleen thuis laten omdat ik ga sporten, ik vind dat zo lastig. Ze zijn 10, bijna 8 en 4,5. Hebben jullie kinderen? Hoe doen jullie dit? Ik had eerder willen gaan zodat de jongste naar de opvang op de sportschool kon, maar hij was pas om 10 uur wakker.

Nou lopen ze niet in 7 sloten tegelijk en zijn ze rustig van aard...Maar doe het liever niet..

Vanaf feb ga ik meer werken, minder sporttijd heb ik dan.. Binnenkort me ook maar verdiepen in thuissport, want ik kan vanaf feb alleen op zo, ma, di (2x pmnd) sporten. Word puzzelen. Of dan toch op do savonds na 9 uur zodat ik zeker weet dat ze slapen, babyfoon bij de buren... Gelukkig is het nog geen feb.

Goede jaarwisseling allemaal. Voorzichting met vuurwerk en alcohol, vooral de combii daarvan haha!

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 12:31

Afbeelding

5x5 progress tot nu toe. Hopelijk in 2015 lichaamsgewicht kunnen squatten en 1,5 keer lichaamsgewicht kunnen deadliften. Zal nog wel een tijdje duren maar heb er zin in.

Vandaag trouwens wel fail op zowel barbell row (37,5 kg) als bench press (35 kg). Had nog flink spierpijn in rug en triceps van crossfit dus was ook wel enigzins te verwachten omdat ik nu op gewichten kom die toch wel zwaar zijn voor mij :j

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 13:41

Oei ik heb best spierpijn. Vooral de benen, bips en schouder/armen := Fijne oefeningen die lunges en squads :)

Mama3: Ik heb geen kids, dus ken het probleem niet. Ken je niet iemand die wilt oppassen? (neefje of nichtje die wat wilt bijverdienen?)

Kiwipitje: Zo he wat een gewichten :oo Gaat je vast lukken in 2015!

Iedereen een goed, gelukkig, gezond en sportief 2015 gewenst! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 14:01

Ik ben net terug van mijn eerste les bodypump. Het was toch behoorlijk zwaar. Vooral mijn armen hadden het zwaar!

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 14:54

Succes!Die ga je voelen meid :) Vond je het wel leuk?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 15:03

Het was wel leuk ja! Gelukkig vertelde diegene die de les gaf mij welke gewichten ik nu voor de eerste keer het beste kon gebruiken!

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 15:23

Dat horen ze ook te doen bij Bodypump.. wel fijn dat het ook echt gebeurde!