Gek van gipsverband enkel

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Avelienvd

Re: Gek van gipsverband enkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 22:10

Jeetje veulen, over paar jaar artrose, das niet zo'n mooi vooruitzicht.
Hopen dat je komende vrijdag gunstiger nieuws krijgt Karin.

Ik ben weer terug in de stevige tape, mocht eindelijk kinesiotape ipv sporttape, gaat de gipskamer dame er teveel druk op zetten waardoor het weer misse boel is.
Dus weer 4 weken terug in het herstel traject.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 01:30

Hoe is het eigenlijk met iedereen hier?

MaNdiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 12:47

Nadat ik 6 a 7 x acupunctuur heb gehad is de meeste pijn wel weg. Beweegelijkheid is helaas niet echt teruggekomen, maar kan wel weer voetballen. Gevoelig zal het altijd wel blijven, maar voor nu mag ik niet klagen.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 23:15

Dat klinkt goed mandii. Fijn dat acupunctuur zo veel verlichting heet gebracht.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-16 00:44

Veulen84 schreef:
Hoe is het eigenlijk met iedereen hier?

En hoe is het met jou?

Hier is het wisselend. De ene dag heb ik weinig pijn in mijn enkel, soms lig ik er wakker van en weet ik van ellende niet meer wat ik moet doen. Sowieso slaap ik standaard met een kussen onder mijn enkel.
Ik ben nog terug gegaan op controle maar alles was goed. Vooral het omleggen van de pees heeft een enorme impact en geeft continu pijn. Een deel wen je er aan maar niet altijd.

diesel83

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 08:06

Zat vd week nog aan dit topic te denken :-). Met mijn enkel gaat het goed ik heb wel inmiddels zooltjes in mijn schoenen omdat mijn voet doorgezakt is...maar ja jammer dan zooltjes doen het goed :-). Wel is er een ander probleem bij gekomen waarschijnlijk door die baal stro die ik op me heb gekregen toen is toch ook mijn rug beschadigd geraakt. Dat speelt nu sinds een paar maanden op. Volgende wk krijg ik een mri nadat ik al heeeeel wat fysiobehandelingen heb gehad. Ws beschadiging in een tussenwervelschijf of een hernia die op een zenuw drukt..haha kan door naar een ander topic hier op bokt :'-).

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 12:20

Is dit alles wat ze nog voor je kunnen doen pauline? Klinkt toch naar.

Diesel, jij hebt ook geen geluk. Zo blijf je aan de gang. Had je het eerder niet opgemerkt?

Meestal gaat alles redelijk. Ik kan niet goed m'n tenen naar me toe trekken.Die beweging is geblokkeerd. Dat levert dus steeds peesverkortingen en ontstekingen op. Zoals nu in m'n achillespees. Ik moet er mee leven. Heb wel genoeg kracht voor alles. Kan alleen niet alles compenseren, dan krijg ik pijn in m'n heup of rug.

MaNdiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 19:28

Pauline bales dat get omleggen van de pees toch nog zoveel klachten geeft.

Diesel83 dat is geen pretje een hernia.

Veulen84 dat klinkt ook niet echt fijn. Achillespeesontsteking bah daar kan je een tijd zoet mee zijn.

Een hoop klachten klinken mij trouwens wel heel bekend. Vooral de rugklachten. Momenteel loop Ik met heup-si klachten, ook al een hernia achter de rug. Toevallig allemaal aan de kant van mijn verkeerde voet dus ik ga ervan uit dat er wel een verband is, aangezien de voetafwikkeling ook niet goed is.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-16 20:51

Diesel en veulen dat klinkt allebei toch ook niet heel lekker. :n En voor jou ook niet Mandii.
Ik heb inmiddels wel een chronische status voor mijn fysio. Maar die rugklachten kunnen dus door je voeten komen? Nog nooit bij stil gestaan.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 21:56

Toch een hoop die klachten blijven houden zeg... niet leuk. :n

Mijn gebroken voet heeft 3 maanden in het gips gezeten, toen een CT en het bleek nog niet goed. Daarna 6 weken belasten met stevig schoeisel. Toen weer een foto en die was ook nog goed en toen moest ik alsnog onder het mes. Dat is 18 dec gebeurd en toen bleek het toch wel vast te zitten, er is wel veel littekenweefsel en troep van bloeduitstortingen verwijderd. Helaas raakte de chirurg een pees en deze ging doormidden en toen moest ik alsnog wéér in het gips. Inmiddels belast alweer een tijdje en dat gaat steeds beter, ik loop weer normaal, hoe ik alleen nog op stevige schoenen loop, ik kan weer paardrijden en hardlopen. Het is wel nog steeds wat dik en blauw en de voet is strak en stijf.Ik loop bij de fysio maar die kan daar niet zoveel mee. Er is weinig bloedcirculatie op de voet en daardoor geneest het traag.
Ik denk niet dat het ooit weer normaal wordt.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 22:18

Rugklachten kunnen zeker komen door slechte voeten/enkels. Vaak omdat je scheef gaat lopen, of niet goed kan afwikkelen.

Bij mij komt het doordat ik m'n enkel zo weinig kan bewegen. Daardoor zet ik passen met die voet die meer voor me zijn dan onder me. Dat geeft dus problemen in m'n rug.
Moet er gewoon goed op letten. Maar het is redelijk onvermijdelijk. Hakken kunnen iets oplossen. Maar m'n pezen zijn zo slecht dat die dat weer niet aankunnen.

Meest happy ben ik te paard. Voel me dan zo lekker vrij.

Armitage

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 09:06

Hoe is het nu met iedereen. Ik zit nu drie weken in het gips. Moest ook een week wachten omdat ik op maandag pas wist dat ik zaterdags mijn kuitbeen helemaal onderaan had gebroken. Ben vandaag twee weken geleden geopereerd. Morgen zou ik loopgips moeten krijgen.ik ben heel nerveus wat de toekomst brengt ben bijna 46 en heel actief met honden ,pony's en leven in algemeen.

Ik moet ook tegen trombose spuiten nu al 3 weken en de gehele komende gipsperiode die nog gaat komen. Als het goed is krijg ik morgen voor 4 weken loopgips met evt nog 2 weken erachteraan.

Hoe is het jullie na de gips periode vergaan en hoe is het nu.

proudmama

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 13:06

Met mij gaat het ook goed. Lopen gaat prima, geen last meer, alleen als ik echt veel gedaan heb voel ik mijn knie in de avond.
Ik heb ook zooltjes gehad ivm pijn in mijn enkel, hielp een beetje maar in de avond klopt en zeurt het.
Er waren foto's gemaakt en nu eens goed bekeken , en ja hoor over het hoofd gezien dat ik bij mijn val en trap van mijn paard tegen mijn knie ook waarschijnlijk een botsplinter van mijn enkel is gegaan en die nu irriteert.
Ik kan hem eruit laten halen , maar heb even genoeg van ziekenhuizen. In september een dreigend hartinfarct gehad , gedotterd en 2 stents gekregen omdat mijn kransslagader voor meer dan 90% dicht zat.
Zolang het te dragen is hou ik het zo met mijn enkel. Het litteken is nog steeds flink maar wordt steeds lichter :D