Vaccineren baby, Help ik weet het niet meer...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 18:27

Karma schreef:
tmr001 schreef:
Niet gevaccineerde kinderen brengen andere kinderen in gevaar. Danwel kwetsbare kinderen (om de 1 of andere reden), danwel hele jonge kinderen die niet geent zijn. Dit is een feit, geen Eftelingverhaaltje. Het verhaal is hier een voorbeeld van.

Hoe brengen die ongevaccineerde kinderen andere kinderen in gevaar? Wanneer maar vooral hoe?

Niet iedereen reageert hetzelfde op een ziekte. Het kan zijn dat je zelf relatief weinig last hebt van een ziekte die anderen veel heftiger mee maken. Er zijn kinderen met een verminderde weerstand (kan door allerlei redenen zijn) die veel vatbaarder zijn voor allerlei ziekten. Die kunnen ziek raken door een virus wat jouw kind bij zich heeft, waar jouw kind geen last van heeft. Hoe minder mensen vaccineren, hoe meer “uitgebannen” ziekten weer de kans krijgen om terug te keren en mensen te besmetten en hoe kwetsbaarder die groep wordt (mensen met verminderde weerstand, zeer jonge kinderen). Doordat nu zoveel mensen gevaccineerd zijn krijgen deze ziekten geen voet aan de grond en zijn de niet kwetsbare ongevaccineerden dus ook veilig. Kortom - als jij jouw kind niet vaccineert en deze een voorkombare ziekte krijgt, kan hij of zij deze ook doorgeven.

Hier: https://radar.avrotros.nl/columns/item/ ... ezinnetje/

Iedereen heeft recht om dingen te doen die schadelijk zijn voor jezelf, maar niet vaccineren is breder dan dat.

* edit - Ierpier heeft het op de vorige pagina veel beter uitgelegd
Laatst bijgewerkt door nps op 03-10-18 18:38, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Re: Vaccineren baby, Help ik weet het niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 18:31

Wanneer de vaccinatie graad blijft dalen komt er binnen een afzienbare tijd de volgende epidemie . Ik hoop dat er dan geen dodelijke slachtoffers vallen of mensen die voor het leven gehandicapt zijn en tot die tijd kunnen we elkaar met wel/niet vaccineren om de oren slaan, helpt toch niet. Mensen zijn op veel fronten blind voor wat er in het verleden gebeurt is.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 18:39

Ik denk dat mazelen-, polio- of hersenvliesontstekingschade ook een heel stuk echter en enger is dan vaccinatieschade. Ik weet ook nog steeds niet echt wat dat is trouwens.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 18:41

tmr001 schreef:
Ik denk dat mazelen-, polio- of hersenvliesontstekingschade ook een heel stuk echter en enger is dan vaccinatieschade. Ik weet ook nog steeds niet echt wat dat is trouwens.

Autisme of een dood kind. Dat weet je toch inmiddels. }:0

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 18:43

verootjoo schreef:
tmr001 schreef:

Waarom zo’n antwoord? Denk niet dat dat nodig is en dat we gewoon respectvol kunnen reageren.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 18:46

Dat is het enige antwoord wat ik tot nu toe heb gelezen.
Ik heb ook nog nooit een normaal antwoord op die vraag gelezen, wat vaccinatieschade nou precies inhoudt. En waarom dat erger is dan de schade van de ziektes.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 18:53

Vaccinatieschade uit zich vaak in astma, exzeem, overprikkeling, ontwikkeling stagneerde of ging achteruit.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 18:56

En denk je niet dat mensen die hier gevoelig voor zijn dit hoe dan ook niet ontwikkelen?
Dat ik astma heb is veel meer een erfelijke belasting dan vaccinatie schade. Plus prematuur en dysmatuur. Astma here we come.

Ik ben wel heel benieuwd naar de wetenschapppelijke studies die je beweringen onderbouwen.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 18:57

quera schreef:
Vaccinatieschade uit zich vaak in astma, exzeem, overprikkeling, ontwikkeling stagneerde of ging achteruit.

Dit is wel heel breed, eigenlijk kan je dan bijna alles wel onder vaccinatieschade meten. Is het aantal kinderen met astma en allrergieeb significant toegenomen toen het rivm begon met het rijksvaccinatieprogramma, ergens in 1950 (yep, er wordt al zo’n 60 jaar gevaccineerd. De “problemen” zijn er pas de laatste pakweg 10 jaar). Hebben niet gevaccineerde kinderen geen astma, exczeem en per definitie een betere ontwikkeling?

Ik ben ook wel benieuwd hoe dat werkt, ik krijg een verzwakte versie van bijvoorbeeld mazelen ingespoten, en die veranderen mijn cellen zo dat ik astma krijg ofzo. Of een allergie. Hoe werkt dat medisch gezien?

*edit ik heb trouwens liever een allergie dan polio, de mazelen of kinkhoest.
Laatst bijgewerkt door nps op 03-10-18 19:03, in het totaal 1 keer bewerkt

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 19:02

Weet je ik ben dr wel een Beetje klaar mee. Ik hoef niemand te overtuigen behalve mezelf. Alles wat er gezegd wordt dat wordt weggezet als onwaar en dat we ‘Gek’ zijn. Ik heb geen zin om die studies op te zoeken. Jullie doen er toch niets mee. Dan kan ik mijn tijd beter besteden aan mijn kinderen. Als je het zelf wil weten kan je het prima opzoeken.

Succes :evaw:

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 19:04

En wat stagneert er dan in de ontwikkeling? Het is toch logisch dat een kind heel even iets niet ontwikkeld als het immuunsysteem bezig is immuun te worden voor een aantal ziektes? Dat haalt een kind daarna gewoon weer in. Trouwens de meeste kinderen hebben wel eens even een stopte, en dan gaan ze weer keihard verder.

Astma is helemaal niet wetenschappelijk aangetoond dat een vaccinatie dat kan veroorzaken. En ik heb een beetje kennis van astma, en begrijp ook niet hoe dat dan gelinkt kan worden. Maar misschien heb je daar dan wel een onderzoek van?

En overprikkeling is wel heel subjectief; er bestaan altijd gevoelige en minder gevoelige kinderen.

Edit: nou ja, ik kan het wel op zoeken. Alleen bestaat er volgens mij helemaal geen artikel dat aantoont dat vaccinaties astma kunnen veroorzaken. Want ik heb dat nog nooit ergens gezien. En astma/COPD is mijn werk, dus wil het dan wel weten als jij een artikel hebt.
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 03-10-18 19:06, in het totaal 1 keer bewerkt

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 19:06

Hallo jij beweert iets wat bijzonder discutabel is en zet dat neer als waarheid. Gezien jij geen immunoloog of arts bent neem ik aan dat je dergelijke wijsheid toch ergens hebt opgedaan.
Wees dan een grote meid en staaf je beweringen.

Urbanus

Oot is 13 maanden, rondom gevaccineerd, loopt los, kan zelfstand eten en een miereneter van een tapir onderscheiden, met z'n vuist zwaaien naar Duitsers terwijl hij brult... best wel prima ontwikkeld :=

Edit: en hij heeft nu voor 't eerst een snotneus!
Laatst bijgewerkt door Urbanus op 03-10-18 19:07, in het totaal 1 keer bewerkt

orkaan

Heel cru gewoon een keer een flinke epidemie met dodelijke slachtoffers..dan zul je zien dat die vaccinatie graad ineens heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel rap gaat stijgen.

(owja en uiteraard nu al zo snel mogelijk zorgen dat kinderopvang organisatie's /scholen etc ongevaccineerde kinderen mogen weigeren.........).

Mensen leren pas iets als het ze echt raakt...(en ja als de zachte manier niet werkt dan maar de harde)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 19:08

Oh, mijne kent nog geen miereneter en tapir... is ie dan onderontwikkeld?

Hij liep ook pas met 19 maanden en is pas met 2 jaar gaan praten. Heeeeel laat volgens CB. Zelf link ik het meer aan zn prematuriteit dan aan de vaccinaties.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 19:11

Ja ik ben geen dokter Verootje maar ik denk het wel...

Al las ik net in de vaccinvrij groep dat je vaccinatieschade ongedaan kunt maken door ontstoren. En je kind bij volle maan even buiten laten liggen helpt ook, dan laad hij weer op.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 19:14

- grapje

Ik geloof trouwens wel in vaccinatieschade maar dan wat minder crypisch omschreven en zeer zeldzaam.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 19:17

verootjoo schreef:
tmr001 schreef:

Jeetje wat kortzichtig en respectloos.
Dan wil men dat je wel een risico neemt door je kind voor anderen te vaccineren, maar wanneer er dan vaccinatieschade ontstaat wordt dat van alle kanten ontkend en belachelijk gemaakt.
Als je met elkaar als maatschappij bepaalde verwachtingen hebt moet je er ook zijn wanneer dat mis gaat maar dan is er niemand thuis, zoals hier ook maar weer eens blijkt.
Schandelijk hoor!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 03-10-18 19:19, in het totaal 1 keer bewerkt

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 19:18

lieveli schreef:
- grapje

Ik geloof trouwens wel in vaccinatieschade maar dan wat minder crypisch omschreven en zeer zeldzaam.

Tuurlijk zijn er bijwerkingen van vaccinaties, dat zal zeker niemand ontkennen.
Bij elk medicijn zijn bijwerkingen.
Maar dit zijn wel echt indianenverhalen m.i. Bangmakerij van vaccinvrij.nl. Die bijwerkingen als ze al aangetoond zijn als werkelijk veroorzaakt door vaccinaties zijn echt zeer zeer zeldzaam.

Oh ja, ontstoren. Dat kan ook bij de stiefvader van lautje las ik.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 19:20

verootjoo schreef:
lieveli schreef:
- grapje

Tuurlijk zijn er bijwerkingen van vaccinaties, dat zal zeker niemand ontkennen.
Bij elk medicijn zijn bijwerkingen.
Maar dit zijn wel echt indianenverhalen m.i. Bangmakerij van vaccinvrij.nl. Die bijwerkingen als ze al aangetoond zijn als werkelijk veroorzaakt door vaccinaties zijn echt zeer zeer zeldzaam.

Oh ja, ontstoren. Dat kan ook bij de stiefvader van lautje las ik.

Agreed!

Ik voel een boktmeeting opkomen...

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 19:21

_lautje_ schreef:
Hallo jij beweert iets wat bijzonder discutabel is en zet dat neer als waarheid. Gezien jij geen immunoloog of arts bent neem ik aan dat je dergelijke wijsheid toch ergens hebt opgedaan.
Wees dan een grote meid en staaf je beweringen.

En daarna zeg je ja ik hoef niemand te overtuigen alleen mezelf! Is niet waar, misschien ook de ouders van het kind dat door jouw beslissing in het ziekenhuis terecht is gekomen of je kind wat levenlang moet leven met de gevolgen van een ziekte.

Niemand zegt dat je gek of dom bent, maar je doet aannames en slingert die de wereld in als feit. Aannames die over hele complexe dingen gaan (virologie, immunologie, onderzoek naar werking van vaccinaties, ontstaan van astma allergieen etc). waar jij maar ook ik gewoon geen verstand van hebben. Denk aan de column van de vliegtuigdame - als ik google over vliegtuigonderhoud kan ik alsnog geen vliegtuig onderhouden, als ik een cursus schilderen voor dummies doe ben ik niet ineens Rembrand en als ik google ben ik niet ineens een medisch expert en als ik op google lees dat de aarde plat is is dat alsnog niet waar.

echt de enige reden dat ik de tijd neem om die bronnen hier te plaatsen en uberhaupt zoveel tijd te besteden (verspillen) aan het typen van deze lange posts is omdat ik het echt gevaarlijk vind dat de vaccinatiegraad zo erg daalt en het verdrietig vind dat we zo weinig vertrouwen hebben in de wetenschap en de overheid (op dit gebied dan).

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-18 19:26

Anoniem schreef:
IMJ schreef:
Waterpokken krijg je geen enting voor (in NL tenminste :-) Verloop is idd onschuldig.

Toen ik met mijn pasgeboren baby in het ziekenhuis lag, in de boxen omdat er geen moeder en kind afdeling was, werd in de box naast mij een 2 jarig meisje opgenomen met waterpokken. Ze was er vreselijk ziek van, dag en nacht huilen en huilen. Ze lag aan een infuus, ze was uitgedroogd.
De luchtroosters in mijn box werden afgeplakt en ik mocht niet naar dezelfde douche en toilet als de moeder van dat meisje.
Waterpokken kan in sommige gevallen ook flink fout gaan, alleen hoor je daar gek genoeg nooit wat over.

Hier is vorig jaar een 7 jarige jongen overleden door complicaties van waterpokken en onlangs in amerika ook 3 slachtoffer van waterpokken ;)

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 19:26

Ik word er idd ook verdrietig over, maar denk dat quera niet meer gaat reageren gezien ze net een PB stuurde dat ik ook een grote meis kan zijn en opzoeken.. euhhh waarom zou onderzoeken opzoeken die haar beweringen moeten staven.

Zal Paul zeggen dat ik wat ontstoringsklanten voor hem heb. Kan hij zich mentaal voorbereiden :D

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 19:30

_lautje_ schreef:
Ik word er idd ook verdrietig over, maar denk dat quera niet meer gaat reageren gezien ze net een PB stuurde dat ik ook een grote meis kan zijn en opzoeken.. euhhh waarom zou onderzoeken opzoeken die haar beweringen moeten staven.

Zal Paul zeggen dat ik wat ontstoringsklanten voor hem heb. Kan hij zich mentaal voorbereiden :D

Ik kreeg een puntje in een bericht.
lieveli schreef:
- grapje

Bijwerkingen?

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 19:30

lieveli schreef:
Oot is 13 maanden, rondom gevaccineerd, loopt los, kan zelfstand eten en een miereneter van een tapir onderscheiden, met z'n vuist zwaaien naar Duitsers terwijl hij brult... best wel prima ontwikkeld :=

Edit: en hij heeft nu voor 't eerst een snotneus!

Klinkt als mijn kind maar die had vanaf dat ze naar het kdv ging wel vaker snottebellen..en ze kent geen duitsers..

Ik ben astmatisch.. was oma ook.. mijn vader ook.