"Mollig" is de nieuwe standaard?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

Re: "Mollig" is de nieuwe standaard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 18:58

ik ben 1.60 en weeg 70 kilo :) Maar toen ik 18 was, woog ik 52 kilo... daarna vloog alles opeens er aan

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 18:58

Konstantine schreef:
Killyenn schreef:
Ik denk dat we allemaal eens op moeten houden met waarde hechten aan mensen hun fysieke eigenschappen en al helemaal geen waarde-oordeel moeten hebben over een zeer persoonlijke keus. Sommige mensen zijn breed, anderen smal, sommige vrouwen hebben grote borsten, andere kleine, en sommige mensen zijn dik en anderen zijn dun. Dat kan je prima mooi of niet mooi vinden, maar meer dan een esthetisch oordeel moet je er ook niet aan geven. Mensen zijn niet beter, slimmer, meer waard, leuker, gezelliger of succesvoller vanwege hun uiterlijk, dus het zou ook niet geaccepterrd moetn sijn wel zo te oordelen.

Ik heb er zo snel geen artikel bij, maar het is bewezen dat knappe mensen meer succes hebben in het leven. :j
Niet zo gek ook, je uiterlijk is toch je visitekaartje en het leven is nou eenmaal een 'jurysport', hoe banketstaaf dat ook klinkt.

Er is bewezen dat 'knappe' mensen (wat ook subjectief is) gemakkelijker succes hebben, niet dat ze meer succes hebben. Het verschil is dat je niet aan iemands uiterlijk kan zien of ze succesvol zijn of niet. Daarnaast had ik het op dit moment over gewicht en 'uiterlijk' sloeg daar ook op. Knap heeft niets te maken met dik of dun, ik ken prachtige meiden die een grote kledingmaat hebben.

JasmijnJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 19:00

lifaya schreef:
ik ben 1.60 en weeg 70 kilo :) Maar toen ik 18 was, woog ik 52 kilo... daarna vloog alles opeens er aan

Kan dat dan niet door een gebeurtenis zijn? :oo
En mijn vriendin is ook 1,60 en heeft 3 kilo overgewicht. Bij haar zie je ook dat ze "vet"heeft. Maar bij jou eigenlijk helemaal niet. Ik vind jou er helemaal niet uitzien als iemand met overgewicht :=

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 19:03

JasmijnJoy schreef:
lifaya schreef:

Kan dat dan niet door een gebeurtenis zijn? :oo
En mijn vriendin is ook 1,60 en heeft 3 kilo overgewicht. Bij haar zie je ook dat ze "vet"heeft. Maar bij jou eigenlijk helemaal niet. Ik vind jou er helemaal niet uitzien als iemand met overgewicht :=

Einde puberteit. :D Jij bent nog maar 14, dus jij zal waarschijnlijk ook nog wel een aantal kilo's aankomen (en misschien wat centimeters erbij krijgen). Ik kan me niet meer herinneren hoe zwaar ik was rond mijn 15e, maar ik herinner me wel dat ik op mijn 18e ook zwaarder was geworden. Dit kwam mede doordat ik niet meer elke dag heen en weer naar school fietste (30km in totaal) maar ik nog wel gewoon bleef eten zoals toen ik nog fietste, en in de puberteit kan je sowieso meer eten. Ben toen gelukkig wel afgevallen. :D Ik ben trouwens 1.73 en rond de 61kg, op mijn 18e was ik 1.70 en bijna 68 en zag er wel wat mollig uit (ja, ik ben nog 3cm gegroeid na mijn 18e :oo ).
Laatst bijgewerkt door Loose op 31-05-13 19:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 19:03

Tjah, ik stopte met roken... dat zal ook wel wat kilo's hebben gegeven gok ik :')
Oh ik heb absoluut vet teveel :') vooral op mijn buik haha :)) Maar ik moet gewoon weer gaan sporten, alleen mijn knieën zijn poedersuiker (blessure opgelopen) en hardlopen is het enige wat ik leuk vond :+

JasmijnJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 19:04

Oooeh, ik groei niet meer zei de ggd. Wel iets van 3 cm max.6 cm. maar hoop niet molliger te worden.Als ik eerlijk ben :=

JasmijnJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 19:05

lifaya schreef:
Tjah, ik stopte met roken... dat zal ook wel wat kilo's hebben gegeven gok ik :')
Oh ik heb absoluut vet teveel :') vooral op mijn buik haha :)) Maar ik moet gewoon weer gaan sporten, alleen mijn knieën zijn poedersuiker (blessure opgelopen) en hardlopen is het enige wat ik leuk vond :+

Oooeh balen. Ja het klopt dat je afvalt van roken door de stoffen die daarin zitten. Dacht ik. En meestal ga je verslaving vervangen.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 19:06

Ik heb met het stoppen nooit echt problemen gehad :) niet meer gaan eten ofzo.
Maar het schijnt dat stofwisseling dan wel zou kunnen veranderen ofzo...

JasmijnJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 19:07

Ja daar heb ik ook wat over gehoord. Stofwisseling etc.

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 19:10

Ik heb ook gerookt, maar niet aangekomen met het stoppen. :D Het klopt dat je stofwisseling er langzamer van wordt(/kan worden, eigenlijk wordt ie trouwens weer normaal want roken versnelt hem), ik had ook altijd dat als ik na het eten 2 sigaretten rookte ik meteen naar de wc kon rennen. :') En ik heb eens gelezen dat je door te roken je darmen ook irriteert/prikkelt waardoor die dus sneller werken.

edit: JasmijnJoy: Molliger? In je profiel zie ik een hartstikke slanke meid. :) Ik zou me maar niet teveel zorgen maken hoor, als je gewoon gezond blijft eten zal het wel niet zo hard lopen met die afterpuberteit kilo's. :P Sowieso kom je aan als je bredere heupen/borsten/etc krijgt. En sommige mensen komen helemaal niks aan na de pubrteit, dus die zijn er ook. ;)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 19:18

Ik ben altijd mager geweest, dus ook voordat ik rookte :Y) Maar nadat ik stopte met roken ben ik dus wel 20 kilo aangekomen (niet in 1 week ofzo hoor, maar wel in een zeer korte periode...

JasmijnJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 19:19

Loose schreef:
Ik heb ook gerookt, maar niet aangekomen met het stoppen. :D Het klopt dat je stofwisseling er langzamer van wordt(/kan worden, eigenlijk wordt ie trouwens weer normaal want roken versnelt hem), ik had ook altijd dat als ik na het eten 2 sigaretten rookte ik meteen naar de wc kon rennen. :') En ik heb eens gelezen dat je door te roken je darmen ook irriteert/prikkelt waardoor die dus sneller werken.

edit: JasmijnJoy: Molliger? In je profiel zie ik een hartstikke slanke meid. :) Ik zou me maar niet teveel zorgen maken hoor, als je gewoon gezond blijft eten zal het wel niet zo hard lopen met die afterpuberteit kilo's. :P Sowieso kom je aan als je bredere heupen/borsten/etc krijgt. En sommige mensen komen helemaal niks aan na de pubrteit, dus die zijn er ook. ;)

Ah oke. Ik denk dat ik maar ouderwets moet afwachten :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 20:34

lifaya schreef:

afvallen heeft minder te maken met sporten dan dat het heeft met wat je eet..

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 20:37

Het heeft te maken met een goed voedselpatroon in combinatie mét beweging. ;) Om op gewicht te blijven heeft het inderdaad te maken vooral met enkel het eten, maar voor afvallen moet je echt wel wat meer doen ;)

GeryonJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 20:38

Rebeccaa schreef:
lifaya schreef:

Hoezo perse? Je valt toch gewoon af als je minder energie eet dan dat je verbrandt?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 20:40

Geryon schreef:
Hoezo perse? Je valt toch gewoon af als je minder energie eet dan dat je verbrandt?

nee, niet perse :) Ik heb eens een aantal weken mijn calorieën bijgehouden die ik binnenkreeg. Zat meestal tussen de 800 en 1300 calorieën per dag... dit is vrij weinig voor een volwassen vrouw. Ik viel niet af :)

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 20:42

Geryon schreef:
Rebeccaa schreef:

Je valt af door je metabolisme aan de gang te houden.
6 a 7 keer per dag gezonde porties eten :)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 20:43

Neroo schreef:

dit werkte bij mij inderdaad heel goed in combinatie met hardlopen :) in 2 maanden 10 kilo geloof ik kwijt geraakt

GeryonJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 20:45

lifaya schreef:
Geryon schreef:

nee, niet perse :) Ik heb eens een aantal weken mijn calorieën bijgehouden die ik binnenkreeg. Zat meestal tussen de 800 en 1300 calorieën per dag... dit is vrij weinig voor een volwassen vrouw. Ik viel niet af :)

Jeetje wat weinig inderdaad :oo Ik zit vaak minimaal op 2500. Om af te vallen beweeg ik gewoon iets meer en dan gaan de kilo's er meteen af.

Ik weet dat er bij afvallen veel meer bij komt kijken Neroo. Maar dacht dat het gewoon sowieso was dat je in ieder geval minder binnen moet krijgen dan je normaal verbruikt (en dat verbruiken is natuurlijk niet alleen het bewegen maar ook alle processen in t lichaam) ?

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 20:46

lifaya schreef:
Neroo schreef:

dit werkte bij mij inderdaad heel goed in combinatie met hardlopen :) in 2 maanden 10 kilo geloof ik kwijt geraakt

Goed bezig jij :D!

Ik probeer ook iedere dag voldoende binnen te krijgen maar is lastig icm met mijn gastric bypass.
Merk wel dat als ik dagen achter elkaar meerdere porties eet verdeeld over de dag het gewichtverlies sneller gaat dan 3 x per dag eten :j

Daar heb je gedeeltelijk een punt Geryon :j.
Het scheelt alleen wel wat je aan 2500 kcal naar binnen schuift. Als dit enkel fastfood is tegenover bijv veel vis, eiwitten, gezonde vetten etc, dan is die 2500 kcal heel anders.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 20:49

Vandaar dat ik dus zeg dat het een combinatie is van gezond (en goed!) eten en beweging :P
Ik heb nog steeds een gezond ontbijt gehouden, maar met mijn werk is het gewoon lastig om gezond te eten. Ik probeer het iig wel en als ik wat ongezonds eet vervang ik het voor een complete maaltijd, dus ik eet dan niet nog dubbelop.

Neroo, helaas was dat in 2011 :') ik kreeg helaas een verrekte kruisband tijdens dagje veluwe en kon sindsdien niet meer hardlopen... En toen geraakte ik ook in een depressie, tjah, dat draagt er niet echt aan bij helaas. Maar ik begon met 78 kilo, eindigde toen met 68 kilo en nu zit ik rond de 71 kilo. Gelukkig wel stabiel. Ik hoop eigenlijk gewoon weer te kunnen gaan hardlopen, het hielp ook heel goed om mijn hoofd leeg te maken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 20:49

lifaya schreef:
Het heeft te maken met een goed voedselpatroon in combinatie mét beweging. ;) Om op gewicht te blijven heeft het inderdaad te maken vooral met enkel het eten, maar voor afvallen moet je echt wel wat meer doen ;)

70% is toch echt afhankelijk van wat je eet,
en verder is het gewoon een optelsommetje min of meer; niet meer eten dan je verbrand en je blijft op gewicht.
Meer eten dan je verbrandt -> je komt aan
minder eten dan je verbrandt -> je valt af..

edit;
Bewegen is gezond en helpt bij afvallen. Hoe meer spierweefsel je kweekt, hoe meer calorieën je verbrandt. De grote nadruk bij afvallen ligt echter op minder eten. Meer bewegen en hetzelfde blijven eten is geen oplossing bij overgewicht.

Je moet wel heel actief zijn om op die manier kilo’s kwijt te raken. Voor het verbranden van 1 kilo lichaamsgewicht moet je ongeveer 7000 kilocalorieën verbranden. Dat staat gelijk aan meer dan 25 uur wandelen!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 31-05-13 20:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 20:50

Oh en tussen de 800-1300 is gewoon echt niet gezond, daar help je je hele metabolisme mee naar de klote. Ik snap niet dat als je in zo'n vicieuze cirkel zit, waarom mensen dan niet een diëtiste bezoeken..

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 20:53

Omdat het niet om een diëtiste gaat ;) vaak eet men minder of meer omdat ze gewoon niet goed in hun vel zitten. Daarbij kan een diëtiste echt niet helpen. Als ik niet gemotiveerd ben kan een diëtiste me aan mijn reet roesten :) Ik wéét wat gezond is. Absoluut. ;)
Laatst bijgewerkt door Rennie89 op 31-05-13 20:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 20:53

Nou maar dan ligt de schuld ook niet bij de beweging maar bij het voedsel ;)
"Bewegen is gezond en helpt bij afvallen. Hoe meer spierweefsel je kweekt, hoe meer calorieën je verbrandt. De grote nadruk bij afvallen ligt echter op minder eten. Meer bewegen en hetzelfde blijven eten is geen oplossing bij overgewicht.

Je moet wel heel actief zijn om op die manier kilo’s kwijt te raken. Voor het verbranden van 1 kilo lichaamsgewicht moet je ongeveer 7000 kilocalorieën verbranden. Dat staat gelijk aan meer dan 25 uur wandelen"