B12 Tekort Deel ll

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 22:07

Maar kun je de spier waar je in gaat prikken ook goed ontspannen als je zo zit? Maargoed als je erbij kunt, gewoon proberen, merk je vanzelf of het te doen is :)

Alet74

Re: B12 Tekort Deel ll

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 22:32

Vorige week heb ik voor het eerst alleen geprikt, dat ging prima. Van tevoren had ik nooit gedacht dat ik dat zou durven, heb het niet zo op naalden. Grote overwinning en het scheelt me zoveel tijd; ik ging elke week naar de huisarts, nu hoeft dat niet meer. Heerlijk!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 22:40

Goed gedaan Alet!
Ik heb net een multipack naalden besteld, dus ik kan binnenkort ook weer. (Wel een paar dagen te laat maar goed. Geheel en al mijn eigen schuld...)
En dan kan ik ook een tijdje vooruit want die dingen komen in doosjes van 100 :P

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 23:08

Daphne__ schreef:
Maar kun je de spier waar je in gaat prikken ook goed ontspannen als je zo zit? Maargoed als je erbij kunt, gewoon proberen, merk je vanzelf of het te doen is :)

Dat vraag ik me dus ook af :brr:

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 23:09

Alet74 schreef:
Vorige week heb ik voor het eerst alleen geprikt, dat ging prima. Van tevoren had ik nooit gedacht dat ik dat zou durven, heb het niet zo op naalden. Grote overwinning en het scheelt me zoveel tijd; ik ging elke week naar de huisarts, nu hoeft dat niet meer. Heerlijk!

In je been? Dat lijkt me op een of andere manier enger als in je bil

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 23:17

tokedri schreef:
Alet74 schreef:

In je been? Dat lijkt me op een of andere manier enger als in je bil

Waarom zou dat enger zijn?

Ik mag absoluut niet van mijn huisarts in mijn bil spuiten. Ivm dat je zelf dan een verlamming kunt spuiten, doordat je misschien een zenuw raakt. Dus die risico loop ik liever niet.

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 23:28

In je been? Dat lijkt me op een of andere manier enger als in je bil[/quote]
Waarom zou dat enger zijn?

Ik mag absoluut niet van mijn huisarts in mijn bil spuiten. Ivm dat je zelf dan een verlamming kunt spuiten, doordat je misschien een zenuw raakt. Dus die risico loop ik liever niet.[/quote]

Nu dat lijkt me sterk hoor. Ik ben verpleegkundige , heb vele mensen geprikt in billen. Maar bij mezelf is het toch anders ;)

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 23:55

Dat heb ik ook tijdens mijn opleiding geleerd hoor love_western. Bil is qua im spuiten geen voorkeursplaats. Op mijn werk spoot ik ook altijd de b12 bij mensen in bovenbenen. En zelf wil ik ook absoluut geen injecties in mijn bil. De kans dat je een verlamming krijgt door een prik in je bil is wel erg klein als je buitenste bovenste quadrant prikt. Maar ik vind het ook gewoon een eng idee. Je been is dan toch minder risico.

Knap hoor Alet!

Ik moet me er morgen weer toe zetten de ha te bellen. Moet deze week ook weer geprikt worden.

Shadow jij kan er weer voor een flinke tijd tegenaan. Met wat voor naaldjes spuit jij zelf als ik vragen mag?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 01:39

Kaygee schreef:
Dat heb ik ook tijdens mijn opleiding geleerd hoor love_western. Bil is qua im spuiten geen voorkeursplaats. Op mijn werk spoot ik ook altijd de b12 bij mensen in bovenbenen. En zelf wil ik ook absoluut geen injecties in mijn bil. De kans dat je een verlamming krijgt door een prik in je bil is wel erg klein als je buitenste bovenste quadrant prikt. Maar ik vind het ook gewoon een eng idee. Je been is dan toch minder risico.

Knap hoor Alet!

Ik moet me er morgen weer toe zetten de ha te bellen. Moet deze week ook weer geprikt worden.

Shadow jij kan er weer voor een flinke tijd tegenaan. Met wat voor naaldjes spuit jij zelf als ik vragen mag?

Ook al is de kans klein, ik loop die risico liever niet. Ook omdat je niet goed kunt zien waar je de naald zet. En ik ben zo iemand die de naald dan verkeerd neer zet.

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 12:31

Ik spuit ook in mijn bovenbeen en dan deel ik mijn boven been in 3e van heup tot knie en dan spuit ik in het middelste deel aan de buitenkant.. Daar een paar plekken gevonden waar ik het nauwelijks voel. Ik spuit met een naald van 0.6 x 25mm

Ik spuit wel altijd in mijn rechterbeen omdat in linkerbeen littekenweefsel heb zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 13:18

Ik wissel af. Soms krijg ik de spuit domweg niet in mijn been. Dus dan doe ik andere been.

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 14:29

Ik heb dat 2 keer gedaan en 2e keer links ging ik van mijn stokkie door het littekenweefsel. Toen overlegd en besloten om alleen rechts te prikken. Dat gaat gewoon prima

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 14:31

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 18:24

Ik meld me hier, vanochtend te horen gekregen dat ik ook een B12 tekort heb. Zat op 110, kon meteen vanmiddag de eerste injectie komen halen. Viel me mee gelukkig.

Reden dat ik een bloedonderzoek heb gehad waren de volgende klachten±
* Extreme vermoeidheid, vaak al bij het opstaan, geen energie hebben
* Hartkloppingen
* Concentratie en geheugenproblemen
* Tintelingen
* Duizeligheid
* Coördinatie problemen, liep tegen kozijnen aan in huis
* Het altijd koud hebben
* Spierzwakte, krachtverlies
* Darmklachten
* Afasie
* Problemen met de ogen zoals bijv. wazig zien of gezichtsvelduitval
* Hypertone blaas
* Raar gevoel in de voeten

Gelukkig nu een oorzaak kunnen vinden, hoop dat de injecties snel aan gaan slaan.

_Jen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 12:07

Marloesrixt welkom!

Heel herkenbaar je klachten. Loop je er al lang mee?
Ben benieuwd hoe snel je verbeteringen merkt!
Wel fijn he dat je nu weet wat het is en dat het waarschijnlijk wordt opgelost!

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 16:36

Het doet helemaal niet zeer in mijn bovenbeen, het is gek om een naald in jezelf te prikken, maar je voelt er niets van.

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 17:14

_Jen zo terug gerekend al tien jaar. Steeds al vage klachten, ook bloedtesten gehad maar alleen afgelopen week op b12 getest...

Gisteren de eerste injectie gehad. Kreeg 's avonds hoofdpijn en nu nog steeds. Herkent iemand dit? Vandaag ook erg moe. Vanochtend even naar intratuin geweest en nu op de bank bijkomen. Alweer kapot na dat ene uurtje. Hoop dat de injecties snel gaan werken.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 17:33

Bij heel veel mensen worden de klachten eerst erger :j

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 18:06

Dat zou een goede verklaring zijn. Heb je ook een idee hoe lang dat meestal duurt?

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 18:19

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 18:20

Bedankt! Ik hoop dat dat in mijn geval ook zo is!

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 13:19

Gisteren rond acht uur was de hoofdpijn weg gelukkig. Vandaag een goede dag, wel moe, maar beter dan de afgelopen twee dagen. :D

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 20:37

Volgens de huisarts was mijn waarde nu goed (3 maanden na een serie van 10 injecties), in hoeverre kan hij dat nu stellen? Omdat ik me toch nog niet helemaal lekker voel wel eens in de 3 maanden een 'onderhoudsinjectie'.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 20:51

Het is vrij logisch dat je waarde nu goed is, omdat je nu zoveel injecties hebt gehad. Volgens mijn huisarts heeft het, als je eenmaal met spuiten bent begonnen, weinig zin om nog de waardes te meten. Je moet gewoon afgaan op je gevoel. Daarnaast zijn waardes ook maar gemiddelden, vergeet dat niet!

MoSt81

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 21:54

Tiggs schreef:
Volgens de huisarts was mijn waarde nu goed (3 maanden na een serie van 10 injecties), in hoeverre kan hij dat nu stellen? Omdat ik me toch nog niet helemaal lekker voel wel eens in de 3 maanden een 'onderhoudsinjectie'.

Niet doen!! Binnen de kortste keren ben je terug bij af. Als het gaat kun je rustig afbouwen maar zeker niet zo snel. Ik ben van 1x per week naar 1x per maand gegaan. GROTE FOUT! Dat ging echt niet. Dus probeer van 1x per week bijv naar 1x per 10 dagen, daarna 1x per 2 weken etc te gaan. Maar alleen als je je er zelf goed bij blijft voelen.

O ja, en bloed prikken heeft nu geen zin. Je moet echt prikken naar gevoel.