[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 08:16

Is die hartslag in verhouding met je leeftijd ook? Ik vind het interessant, maar snap er nog niet zoveel van :D Ik had voor mezelf uitgerekend dat ik 224 - [leeftijd] en daarvan tussen de 60-80% de optimale hartslag is voor mij om vet te verbranden & conditie op te bouwen. (tussen de 120 en 160 als ik het goed heb)

Afbeelding
Ik kan alleen nergens vinden waar dit op gebaseerd is.

En ik heb nog geen hartslagmeter dus ik kan er nog niks mee :')

Jannepauli, veel succes en vooral veel plezier! :D

Anke_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 08:18

budypump is niet leuk :( is heel erg zwaar! bodycombat, zumba is ook zwaar maar vind ik veel leuker om te doen.

Anke_Amigo

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 08:20

ik heb ook op hartslag willen trainen maar bij mij schiet die heel snel heel hoog, voor mij is dat dus bijna niet te doen. Ik hoop dat als ik rustig hardloop mijn conditie omhoog gaat en misschien dan mijn hartslag wat lager blijft, al heb ik altijd een hele hoge hartslag gehad, dus ik betwijfel het

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 08:21

Ik heb het nog nooit gedaan en op dit moment moet ik er niet eens aan denken met mijn schouder. Ik kan niet eens telefoneren met mijn linkerarm, laat staan gewichten omhoog duwen :')
Als het heel zwaar is, zal het ook zeker iets doen lijkt me? :D

Mijn hartslag zit volgens die fitnessapparaten wel eens rond de 230, maar die moest ik niet te serieus nemen want die werken niet zo best.

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 08:41

230 lijkt me ook wat hoog :')

Ik ben weer 0.6 kilo kwijt :)

Ik probeer tijdens het sporten mijn hartslag ook op vetverbranding te houden. Op de crosstrainer gaat dit me alleen niet hard genoeg en sport ik harder.

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 08:50

Anke_Amigo schreef:
heb even gespiekt bij je topic en mooie pony hoor!!! Ik heb ook van die foto's inderdaad. Ik ben bijna altijd wat aan de stevigere kant geweest. dat vind ik ook helemaal niet erg, maar mijn buik is altijd plat en strak geweest. Mijn probleem zit vooral in de bovenbenen en mijn armen. Nu na de zwangerschap is mijn buik ook verschrikkelijk dus ik ben nu helemaal dik. Als ik dan nu foto's zie dat ik zit, vind ik echt verschrikkelijk!!

Sanne, lijkt me dan inderdaad vooral sporten. veel doorzitten en een beetje verder achterover bij het paardrijden ;)

Haha ik heb precies hetzelfde! Ik zal nooit mager worden, daarvoor houd ik denk ik ook teveel van eten. Maar ook qua bouw heb ik wat stevigere benen en armen. Mijn buik was ook redelijk plat, maar die wordt nu ook wat dikker. Daar wil ik dan ook echt wat aan doen! Want ik vind het vreselijk als er wat over mijn broek heen hangt!! Kan me voorstellen dat dat met zwangerschap alleen maar erger wordt..

Ik doe trouwens 4x in de week paardrijden en 1x in de week volleybaltraining en in het weekend wedstrijd. We trainen best intensief, daarom sport ik er verder niet meer bij, ook ivm tijd!!

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 08:57

Goed bezig Melis!

Ik zit te denken om misschien een vereniging te zoeken met een groepssport. Maar het moet dan wel iets zijn waarbij je geen wedstrijden hoeft te doen.
En zou er iets bestaan zonder bal? Ik zie geen diepte dus ben denk ik voor geen een team een aanwinst, tenzij het dus gewoon voor de leuk is, zonder wedstrijden. Dan vind ik het wel leuk.
Zwemmen vind ik ook erg leuk, maar hier zijn weinig groeps dingen in naar mijn idee.
Iemand nog ideeën/tips?

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 09:18

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 09:32

Ik las van de week iets over een dalende lijn, dat het niet altijd even goed gaat, dat je tegenslag ook kunt verwerken.

Misschien is het wel leuk om mijn lijn te laten zien. De ene is mijn streeflijn, de andere is de lijn waar ik in die tijd was.
Afbeelding

Door deze lijn blijf ik mijn uiterste best doen :)) Is mijn stok achter de deur.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 10:11

Dais_ schreef:
Is die hartslag in verhouding met je leeftijd ook? Ik vind het interessant, maar snap er nog niet zoveel van :D Ik had voor mezelf uitgerekend dat ik 224 - [leeftijd] en daarvan tussen de 60-80% de optimale hartslag is voor mij om vet te verbranden & conditie op te bouwen. (tussen de 120 en 160 als ik het goed heb)

http://www.stepone.to/_cache/images/polar_zones_1.0.511.308.jpg
Ik kan alleen nergens vinden waar dit op gebaseerd is.

En ik heb nog geen hartslagmeter dus ik kan er nog niks mee :')

Jannepauli, veel succes en vooral veel plezier! :D

Die 130 is wat mijn fysiotherapeut me verteld heeft! :) Ik ben zelf 20 en dan moet hij geloof ik tussen de 110 en 140 zijn als je wil werken in de vetverbrandingszone. Maar om toch ook enigszins conditioneel bezig te zijn en ook meer calorieën te verbranden (want er wordt dus aangevallen op je vet, niet op de calorieën die je hebt binnengekregen) raadde hij me aan om op de 130 te zitten :)

Mij werd vertelt dat het verschil tussen je vetverbrandingszone en je cardiovasculair is dat bij de eerste zo'n 85% van de energie uit vet gehaald wordt, en bij de cardiovasculair train je je conditie en verbruik je voornamelijk binnengekregen koolhydraten. Fietsen doe ik alleen op de 130 en met wandelen ben ik mijn hardlopen heel langzaam aan het opbouwen door stukjes te dribbelen/joggen (rennen kan je het niet noemen :')) op een hartslag van 160 waarmee ik dus in mijn cardiovasculair zit :)

De reden voor deze manier van trainen is dat mijn fysio me vroeg waarom ik aan hardlopen doe (had een blessure opgelopen voor verkeerd aangemeten schoenen, daarom liep ik daar in de rondte) en toen vertelde ik dat ik een sport nodig had die ik meteen kon doen zodra ik de deur uitstapte en graag wilde afvallen en een aantal terug mijn liefde voor hardlopen had gevonden. Echter was door die blessure, waardoor ik echt niks mocht, mijn conditie zo verslechterd dat mijn hartslag veel te hoog zou zijn. Zelfs al na 5 minuten zat ik op de 187, wat al dik boven de maximum van mijn cardiovasculair ligt. Daarom heb ik dit huiswerk meegekregen omdat ik als ik zo door zou gaan, ik niet zou sporten maar mijn lichaam zou slopen. Het vergt alleen veeeeeel tijd en ik moet het dus vrijwel elke dag doen als ik succes wil behalen. Maar ik wil nog van mijn lichaam kunnen blijven genieten en de boel niet stukmaken, dus ik ben er keihard mee aan de bak! :)

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 10:23

zojuist ontnuchterende ontdekking gedaan.... dacht: doe eens gezond onderweg en koop campina fruit ontbijt.

Blijkt een pak van dat spul dus net zoveel punten (10) te bevatten als een halve pizza!
Nouja zeg ^)

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 10:25

Echt? Dat ga ik dus never nooit kopen!

Negerzoen, dat van die hartslag lijkt te kloppen. De streefhartslag in je vetverbrandingszone gaat naar beneden naarmate je ouder wordt, die van mij is 128 en ik ben 23.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 10:26

dat dacht ik dus ook!

alleen heb ik het al gekocht. Nouja, 1 glas (200 ml) is 4 punten. Dat is nog wel te zien als een fors tussendoortje. Maar ik denk dat ik de rest maar ga weggooien ofzo. Hou dat hier op werk geen twee dagen goed.

Leermomentje denken we dan maar! :)*

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 10:30

lees nog steeds wel mee hier maar weinig tijd voor echt reageren sorry :(

las stukje over hartslag ik loop ook hard op de band en de ene dag is me hartslag na 10 min op 8,5 renen binnen de cardio grens de andere keer ga ik er dik over heen

is best lastig je grens te zoeken daar in toen ik starten met renen had ik minimaal al en hartslag van 180 na 2 min hardlopen dus je bouwt wel op

ik wil ook zo horloge kopen ben morgen jarig dus wie weet :P iemand tips voor welke modelen
wil wel 1 die goed werkt en goed opslaat enzo

Anke_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 10:44

zo zeg dat had ik ook niet verwacht, dat dat zo fors is! inderdaad een leermomentje.

Ik had al een klein succesje vanmorgen -1,5 kilo. Kan je nagaan wat snoep uit je eetpatroon halen al voor een effect kan hebben he.

van horloges heb ik geen verstand. ik heb zo'n buikbandding met horloge maar ik heb niet het idee dat het zo'n goeie is.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 10:52

monique1983 schreef:
lees nog steeds wel mee hier maar weinig tijd voor echt reageren sorry :(

las stukje over hartslag ik loop ook hard op de band en de ene dag is me hartslag na 10 min op 8,5 renen binnen de cardio grens de andere keer ga ik er dik over heen

is best lastig je grens te zoeken daar in toen ik starten met renen had ik minimaal al en hartslag van 180 na 2 min hardlopen dus je bouwt wel op

ik wil ook zo horloge kopen ben morgen jarig dus wie weet :P iemand tips voor welke modelen
wil wel 1 die goed werkt en goed opslaat enzo

Hartslagmeters zijn dure krengen kan ik je vertellen :')
Ik heb een Polar FT2. Dit was de op een na goedkoopste en kostte €60. Is met een horloge en een band.
Hij kan één training onthouden (duur, gemiddelde hartslag en maximaal gehaalde hartslag). Geschikt voor de recreatieve trainer :)
Je hebt ze ook die calorieën tellen en 10 trainingen onthouden maar dan zit je weer een prijsklasse hoger en begin je rond de €80. Dat vond ik nog ietsje te enthousiast aangezien ik de hartslag het belangrijkste vind :)

Anke_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 10:59

ja die van mij kan dat wel, onthoud dacht ik ook wel iets maar hij zegt dan bijv dat ik 5 kilometer gelopen heb, nou dat had ik echt niet hoor ;)

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 11:25

Deze meeste groepslessen vond ik altijd wel erg leuk!, zumba,steps etc... Maar BODYPUMP! een hel hahaha. En dan ben ik best een sterke meid maar respect voor de mensen die bodypump doen! vind het zelf erg zwaar om een uur te doen.... half uurtje vind ik lang zat voor bodypump.

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 11:28

Daar heb ik ook een keer een proeflesje van gevolgd. Voelde me daarna echt een wrak!

Vrijdag ga ik voor de tweede keer naar spinning, dat vond ik vorige week wel heel leuk. Ook wel zwaar overigens. :P

Anke_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 11:37

Davina21 schreef:
Deze meeste groepslessen vond ik altijd wel erg leuk!, zumba,steps etc... Maar BODYPUMP! een hel hahaha. En dan ben ik best een sterke meid maar respect voor de mensen die bodypump doen! vind het zelf erg zwaar om een uur te doen.... half uurtje vind ik lang zat voor bodypump.

:j
echt een hel!!!

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 11:53

Nu ben ik echt heul benieuwd naar bodypump! :D

Amaris, dat is een tegenvaller zeg (qua punten!) Als je het op de verpakking leest ziet het er niet heel verontrustend uit of wel?

Meliss, spinning vind ik dus echt geen drol aan. Ik heb niks met fietsen. Ik doe het alleen als ik geen geld heb voor benzine of als ik alle tijd van de wereld heb, mooi weer is, en het niet uitmaakt hoe bezweet ik aankom :')

Negerzoen, is die ft2 ook met borstband? Ik heb een bepaald type op het oog en die wilde ik graag aanschaffen. Gelukkig nog niet gedaan want mijn paard liep vorige week kreupel en dat heeft me (geschat) 700 euro gekost := Moet weer even sparen vrees ik :=

Anke-amigo, dat is een leuke opsteker! -1.5 kg is toch serieus de moeite! Op wat voor tijd is dit trouwens (sorry overheen gelezen denk ik)

Ik ging vanochtend tanken, stap uit mijn auto en moet mijn broek van mijn knieën rapen... :x Tijd voor een riem denk ik zo :')

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 12:00

Dais_ schreef:
Nu ben ik echt heul benieuwd naar bodypump! :D

*breekt in*

Da's kei leuk :D !
Als je het eens gaat proberen maak dan niet te fout om te zwaar te beginnen. Begin met relatief weinig gewicht en probeer zeker de eerste maand 2 keer per week te gaan. Je zult merken dat je snel kracht en uithoudingsvermogen opbouwt :j

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 15:36

@Dais_, ja met borstband :) hij is ook geschikt om mee te zwemmen.

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 16:10

ja duur zijn ze idd maar ja lijkt me wel handig mijn hartslag schommeld lekker steeds en vind het verot die grepen vast te houden steeds ;)

ik wil en sixpackchalange gaan doen maar twijfel of ik nu die van aankomende weken al moet doen of nog ff wachten begint 12 november al

ik wil idd ook wel 1 die kan met zwemen maar zag 3 bar staan ofzo maar ja hoe diep is dat gewoon bij normaal banen zwemen moet zo ding toch kunnen

Polar FT60F hartslagmeter zou zo 1 wat zijn die hebben ze ook met mooie roze kleurtje :P
Laatst bijgewerkt door monique1983 op 25-10-12 16:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 16:13

Monique tenzij je van plan bent dieper dan 25m. te gaan zwemmen, kan dat best hoor ;)