ik heb mijn bericht weggehaald Sorry, ik had nooit in dit topic moeten reageren ( ik ben mijn dochter met 22 weken zwangerschap verloren terwijl zij zo ontzettend welkom was in ons gezin) Ik zal dan ook nooit een abortus kunnen begrijpen.
F_Orumster
Geplaatst: 30-08-12 21:02
Tja ravellie, ik ga er even vanuit dat het bij jou op een normale manier verwekt is? In ieder geval is het bericht wat je nu hebt geplaatst alsnog ongepast.
Laatst bijgewerkt door F_Orumster op 30-08-12 21:02, in het totaal 1 keer bewerkt
Thenexttry
Geplaatst: 30-08-12 21:02
En toch post je een berichtje wat waarschijnlijk heel hard aankomt... ik wil je wel ve sterkte wensen aangezien je er niet voor hebt gekozen!
Ts ik lees al vanaf het begin mee. Super dat je de stap hebt genomen om weg te gaan.. En opvang bokker.. Super dat je ts dr kans hebt gegeven
ravellie
Geplaatst: 30-08-12 21:06
Ik kan niet zeggen dat ik spijt heb van mijn post, Maar ik zal verder in dit topic niet meer reageren of mee lezen.
SeBart
Geplaatst: 30-08-12 21:07
...
Laatst bijgewerkt door SeBart op 01-03-22 11:19, in het totaal 1 keer bewerkt
Lindaonline
Geplaatst: 30-08-12 21:09
Het is natuurlijk wel heel veel van jezelf gevraagd om te verwachten dat alles nu bergopwaarts zal gaan in je leven. Dit heeft tijd nodig. Drie stapjes naar voren, soms twee terug... etc. Leg de lat niet te hoog voor jezelf. Misschien is het nu een mooie kans om abonnementen/lidmaatschappen e.d. op te zeggen, je leest het toch niet op het adres waar het naar toe komt en zo kun je wat besparen voor andere dingen die je belangrijk vindt. Het is maar een idee .
Je zit nu in een totaal andere omgeving en hebt net een zware ingreep gehad, probeer lief voor jezelf te zijn. Heb je nog gesprekken met de psycholoog staan?
Ja het is verschrikkelijk om je kind te verliezen, maar had dan je mond gehouden omdat jij een andere mening hebt. Gadverdamme, wat vind ik dit gemeen van je...
Ts heeft het er moeilijk zat mee, en dan kom je met zoiets.
Ze heeft haar bericht al weggehaald en excuses aangeboden.
F_Orumster
Geplaatst: 30-08-12 21:17
Laten we er even vanuitgaan dat ravellie ook even met gevoelens in de knoop lag. Ze is hier al wat op teruggekomen. Nu moeten wij dat maar even laten ruaten.
heleen88
Geplaatst: 30-08-12 21:18
Heb het hele verhaal gelezen, TS wat heb jij een boel mee gemaakt, en voor moeilijke keuze's gestaan. IK vind dat je de juiste hebt gemaakt wat betreft de abortus, en ik hoop dat je het een plek kan geven in de toekomst. Wat je nu mee maakt is niet niks, een abortus gehad en het huis uit gevlucht, je hebt amper de tijd om alles te verwerken denk ik. Wat belangrijk is, is dat er iemand is die je helpt met het aanvragen van een uitkering en je in schrijven bij een woningbouw vereniging in de buurt dat je wilt gaan wonen. Je bent immers niet verplicht als je er nog niet aan toe bent om een huis te nemen, maar zo heb je mocht je alles op een rijtje hebben wel die weg voor je zelf al geopend. Is er geen mogelijkheid om bijv. maatschappelijk werk je hierbij te laten helpen? Bij onze gemeente is er speciaal iemand voor, ook voor eventuele hulp bij het aanvragen van een uitkering en het helpen je financien op orde te krijgen en te houden. Iig heb je nu de eerste belangrijke stappen gemaakt naar een betere toekomst, ik snap dat je er nu helemaal door heen zit, maar probeer jezelf er nog even toe te zetten om door te zetten je bent al zo'n eind! En voor de opvang bokker ook een dikke pluim!
Charique
Geplaatst: 30-08-12 21:26
Wat ben jij sterk zeg, al zeg je van niet! Ik vind dat je hele goede keuzes gemaakt hebt! Ik weet zeker dat het zieltje van je kindje nog bij je is en terug komt wanneer je haar een warm familie en thuis kan geven!
CindyUniek
Geplaatst: 30-08-12 21:27
ravelli, voor wat jij hebt mee moeten maken maar ik denk als jij zelf 'verkracht' was door je vader of broer, dat je dan waarschijnlijk ook voor deze optie was gegaan
TS, heel begrijpelijk dat je er helemaal doorheen zit ik hoop dat jij en je verblijfbokker goed hulp gaan zoeken, dit is niet iets wat je zelf kan oplossen/verwerken/veranderen hier is hulp bij nodig van mensen die weten hoe of wat.... qua financieen, onderkomen, psychische begeleiding (niet 1 x per week maar iemand zien), etc hou moed meisje, je bent al zo ver gekomen!!!
pipo
Geplaatst: 30-08-12 21:29
hee meis, gek he dat je even niet meer kan. Je bent een mens, en wel 1 die op zijn kop uitgeschudt is en ergens anders neerge flik**rd is. Meisje geen mens blijft rechtop hoor! Neem de tijd, stukje bij beetje kom je er wel. Maak een lijstje met te doen dingetjes. eventueel met de opvangbokker zodat je overzicht houdt. Je wereld is ingestort, opbouwen kost meer tijd Maar je kan het wel!
vuurneon
Geplaatst: 30-08-12 21:37
Je bent pas net begonnen aan een nieuwe start. Ik vond voor het eerst naar de universiteit gaan al doodeng op jouw leeftijd, maar jij gaat je leven opeens omgooien (gelukkig!). Natuurlijk is het niet meer dan logisch dat het echt niet goed gaat met je en die grote sprong die je vooruit hebt gedaan, zul je nu weer een paar stappen terug doen. Dat geeft niets!! Echt niet. Je bent geweldig sterk en je bent nu veilig.
Vanuit daar kun je je leven opnieuw inrichten, met hulp. En dat kan jaren duren, maar echt het is de moeite waard. Nee sterker nog; jij bent echt de moeite waard!
Dipje is nu meer dan normaal. Dit zijn de kraamtranen. Alles wat nu oliebol voelt komt nu 3 keer zo hard binnen.
Sterre
Geplaatst: 30-08-12 21:43
*Ravellie, ik ga er van uit dat jouw kind zeer gewenst was en belangrijker nog: uit liefde ontstaan is?! Helaas voldeed de zwangerschap van TS niet aan deze imo allerbelangrijkste criteria ... Natuurlijk mag je een andere mening omtrent abortus hebben en natuurlijk is het verdrietig dat jij je kind verloren hebt, maar betekend dat dan dat je een ander kan/mag veroordelen omdat ze anders denkt dan jij? Denk je dat het betekend dat zij géén verdriet heeft? Ook al heb je/kan je geen begrip opbrengen voor het besluit een zwangerschap af te breken, dan nog hoop ik iig dat je begrip kan opbrengen voor het grote verdriet van iemand anders . Ik wens jou iig ook sterkte toe met het verlies van je kind !
*TS, net als wat vele anderen ook zeggen: verlang niet meteen téveel van jezelf, sta jezelf ook toe om te rouwen ; je hoeft écht niet altijd sterk te zijn !! Je leven is de afgelopen 2 weken zó in een stroomverschnelling terecht gekomen .... pfff.... daar zouden zelfs mensen onder ideale omstandiheden van bij moeten komen ! Verder ga ik met het advies van Lente mee: zeg evtl. abonnementen en lidmaatschappen op. Als je geluk hebt kan je meteen onder kontrakten uit en anders iig zo snel mogelijk, niet dat iets zich weer stilzwijgend om automatisch een jaar verlengd! Sterkte meid !!
Ravellie heeft een pb van mij, dus graag niet verder reageren op haar bericht in dit topic.
ik heb besloten dat ik me morgen laat opnemen in het ziekenhuis. Verblijfbokker vroeg of ik mezelf kan beloven om me niks aan te doen en dat kan ik niet. Ik ben niet de held zoals ik overkom, sorry. Alles leek de goede richting uit te gaan maar misschien gaat het te snel of kan ik het gewoon niet aan.
Ik hoop enorm voor je dat je snel in het ziekenhuis terecht kan. Het is helemáál niet vreemd dat je dit soort gevoelens allemaal hebt.
Ik duim voor je dat ze je kunnen helpen om jezelf weer op de rit te krijgen.
Hopelijk kan je ons op de hoogte houden, maar hoe dan ook; enorm veel sterkte gewenst.
vuurneon
Geplaatst: 30-08-12 23:16
Heel slim van je, ik denk dat je, ondanks dat je emoties alle kanten op gaan, verstandig bezig bent door je te laten opnemen. Dit is ook veel voor een mens alleen, teveel...
Tieneke
Geplaatst: 30-08-12 23:19
Een opname is, denk ik, zeker niet slecht. Je hebt hulp nodig en daar kan men dat jou geven. Je hormonen zullen ook wel hun invloed op je toestand nu hebben. En onthoud dat de vent die jou dit heeft aangedaan het niet waard is dat jij jezelf door zijn gedrag gaat toetakelen.
Alles is beter dan teruggaan naar "thuis". Je bent een held doordat je toch nog het vertrouwen in mensen kunt stellen, door toe te geven dat je dit niet alleen kan, door hulp te aanvaarden, door stappen te ondernemen. Misschien ga je nog steeds de goede richting uit, maar heb je gewoon hulp nodig. En dat is geen schande of dat maakt je niet minder bijzonder.