Hardlopen, wie nog meer? #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xRowina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-12 14:34

_MG schreef:
Rowina, balen! Heeft de doktor je voorgelicht over de bijwerkingen van diclofenac? Je krijgt er echt een heel raar gevoel van in je maag, een soort misseliijkheid. Beterschap :(:)

Nee daar heeft hij het niet over gehad. Ik denk dat dat alleen is als je een gevoelige maag hebt? Het staat wel bij de bijwerkingen op de bijsluiter. Ik merk het vanzelf :P

_MG

Re: Hardlopen, wie nog meer? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 14:43

Mijn maag is idd heel gevoelig, maar het is ook een algemeen veelvoorkomend bijverschijnsel, alleen heeft de een er meer last van dan de ander. Ik kreeg vooral een heel naar gevoel in m'n maag (alsof ik misselijk was en moest overgeven) vlak na inname.

Je merkt het inderdaad vanzelf haha. Ik hoop dat het je bespaard blijft!

xRowina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-12 14:46

Heb er nu twee gehad maar gelukkig (nog) nergens last van! Lijkt me wel heel vervelend

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 16:49

Ik heb juist geen gevoelige maag en had er ook echt last van hoor, toen ik het 3x per dag moest slikken. Was blij dat ik de maagbeschermers erbij moest slikken anders had mijn maaginhoud er toch wel met regelmaat uitgelegen. :\

Gezond leven/eten is wat ik ook nastreef. Mag zeker wat kilo's kwijt, maar ik houd gewoon erg van (lekker) eten en voor mijn werk zit ik iedere week wel minstens 1x in een restaurant voor lunch of diner.
Maar ondanks dat je heel gezond kan leven en veel kan sporten, wil dat ook geen garanties geven. Mijn vader heeft een aantal jaar geleden een ernstig hartinfarct gehad op 54 jarige leeftijd en hij is toch wel een voorbeeld van iemand die gezond leeft. Let altijd op zijn eten, heeft een gezond gewicht en doet heel veel aan sport (tennis, hardlopen, fietsen, golfen en dan vergeet ik vast nog wat :') ).
Dat heeft de ogen van de mensen in zijn vriendenkring toch wel geopend, want hij was hét voorbeeld van gezond leven. Iedereen begon zich ook spontaan zorgen te maken en maatregelen te nemen. :))

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 17:05

Ik ben hier ook altijd nogal dubbel in. Gezond leven is belangrijk, maar het is zeker geen garantie voor een goede gezondheid :n Tegelijkertijd heb ik maar 1 lichaam en wil ik daar toch ook wel zuinig op zijn.

Mijn vader kreeg kanker op zijn 43e. Voordien was hij eigenlijk nooit ziek. Leefde niet super gezond (kettingroker en matig drinker, maar ook wel voetballen en minimaal 20 km per dag fietsen), maar zijn levensstijl is vermoedelijk niet de oorzaak van de kanker geweest. Na een half jaar is hij overleden. En eigenlijk ben ik blij dat hij ook na de constatering van kanker niet ineens zijn levensstijl heeft aangepast; het had echt niets meer uitgemaakt.
Wat het mij heeft geleerd is dat je ook zeker niet moet vergeten om te genieten. En zeker niet alles uitstellen tot "later", want wie zegt er dat er een later komt?
Mijn moeder en zus hebben al jaren knieproblemen, wat voor mij toch voor het besef heeft gezorgd dat ik enorm mazzel heb met mijn sterke lichaam en dat dat dan wel weer de moeite waard is om zuinig op te zijn.

Hardlopen zorgt er voor dat ik me goed voel in mijn lichaam, en dat is voor mij uiteindelijk belangrijker dan precies het juiste gewicht. En dat is maar goed ook, want ik val erg moeilijk af.
Voor het hardlopen bewoog ik te weinig, waardoor ik in een cirkeltje terecht kwam van ontevredenheid hierover en over mijn lichaam. Hardlopen heeft gezorgd dat ik daar uit gekomen ben :)

@MG: heel goed dat je langzamer bent gaan lopen! Weet je wat het mooie daarvan is? Door het langzamer lopen bouw je makkelijker conditie op, zodat je snel op het punt komt dat je je snelheid weer wat kunt verhogen :)

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 20:04

Zooo ik ga zo ook weer met renate op pad! Les 6 geloof ik, de 3 minuten worden nu 4 denk ik! Zo dus omkleden, uur geleden gegeten dus nog een half uurtje en ik kan op pad! Heb er zIn in!

Norton

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 20:21

Bij mag er ook nog wel wat af hoor. Ik ben ongeveer 1,76 en weeg rond 70-71 kg. Op dit moment heb ik een haat/liefdeverhouding met de weegschaal. Heb zo'n ding wat alles meet en vetpercentage is wel netjes rond 20% dus dat is wel goed.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 20:40

lillytjuh, succes. ik ben net terug van les 13 samen met evy. het ging op zich goed, maar merk dat het wat zwaarder wordt, het langer achtereen lopen (dit was 4-5-5-4). is ook te zien aan de hartslag. de gemiddelde hartslag ligt erg hoog zullen we maar zeggen. en dat terwijl ik eigenlijk niet op een andere manier heb gelopen dan de voorgaande lessen. kleine pasjes en laag tempo....
ow, en moet een ander rondje gaan uitzoeken, ik moet nu het laatste stukje al over de parkeerplaats heen wandelen :D! Nou ja, genoeg variatie daar in de bossen en duinen, dus ik ga maar weer eens een ander stukje ontdekken. kan ik me ook niet meer focussen op punten waarbij ik de vorige les op een bepaald punt in de les was (en dus vergelijken of ik wel of geen grotere afstand ga afleggen). Ga ondertussen gestaag richting de 4km. Nog 300m meer lopen en dan loop ik 4km en dan wordt het natuurlijk uitbouwen naar 5km!
Vrijdag dus maar een andere route proberen :D!

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 21:09

Ik ben terug, moest toch 7x2min lopen! Ging alleen te hard van start en kon de laatste 2 minuten niet helemaal uitlopen bij de laatste 30 sec strek in
Mijn kuit dus gestopt)! Baal dr van! Zaterdag weer..... Loop ik dezelfde les, kan toch niet paardrijden dus schoenen mee naar stal en daar rennen!

Sourire

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 21:29

Ben ik ook weer even. :)
Zit op dit moment in Limburg dus heb steeds genoeg te lezen, haha gaat hard hier!

Grappig dat er meer mensen zijn die wel iets willen aankomen. Mijn eerste doel is toch wel mijn conditie verbeteren maar er mogen ook best een paar kilo's bij. Ben ongeveer 1.68 en weeg rond de 53/54 kg. Is nog net geen ondergewicht (volgens de bmi meter) maar er zou best iets bij kunnen. Doel is natuurlijk wel om wat aan te komen door iets meer bespiering. Althans ik heb me door m'n ex-vriend wijs laten maken dat ik ook wel eens vrij licht van gewicht kan zijn omdat ik totaal niet sport en dus nogal onbespierd ben. :P

Omdat ik vorige week van dinsdag t/m vrijdag behoorlijke spierpijn heb gehad doe ik het deze week wat rustiger aan. Ik heb zondag en gister 1(1)2(2)2(2)1 gelopen, waarbij tussen haakjes wandelen is. Wil morgen die 2x 2 minuten lopen verhogen naar 3x 2 minuten en vanaf volgende week weer het schema van evy volgen. En nog geen spierpijn weer gehad, haha. :)

Tot nu toe vind ik het best leuk en hopelijk houd ik het een beetje vol. Ik vind dat het wel erg slecht gesteld is met mijn conditie en wil dat graag verbeteren.

De verhalen in dit topic zijn daarentegen wel weer heel motiverend dus ik blijf lekker meelezen (en typen). :)

xRowina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-12 21:38

Niet alle verhalen Femke ;)

Itrichta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 22:02

Wat is er weer veel geschreven.
Wat is iedereen goed bezig zeg

@ Rowina wat balen zeg. Beterschap.

Hier vanavond tussen de buien door les 10 gelopen. Dit ging eigenlijk vrij gemakkelijk.
Ik heb geprobeerd om evy 2011 (staat in dit topic op pag 3.) te downloaden, maar krijg elke keer foutmeldingen.

Welke rek en strek oefeningen doen jullie?

Sourire

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 22:31

xRowina schreef:
Niet alle verhalen Femke ;)

Nee, daar heb je gelijk in. Heb je niet meegenomen in m'n post, wat ik best wel even had kunnen doen, maar wens je er natuurlijk alsnog veel sterkte mee!

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 22:38

Dat is goed balen Rowina, beterschap :(:)
Danseresje en alle andere goed bezig +:)+

Ik zit een beetje in dubio, heb nog steeds last van mijn schenen van 't blokje van gisteren, gaat momenteel echt weer even voor geen meter :n.
Ik bouw nu nog maar weer een keer af maar heb eigenlijk al vanaf de eerste passen last van mijn schenen (wordt minder als 't eenmaal warm is)
maar vind het zo moeilijk om te beslissen of ik het nu teveel belast of niet. Maandag de 20e pas weer naar de fysio dus moet even kijken hoeveel
ik ga lopen, denk dat ik het maar even op 2x per week hou i.p.v. 3x en dan wat korter.. *Zucht* lekker demotiverend dit haha xD.

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 22:40

Jeetje Rowina, wat naar. Hopelijk kun je over een tijdje weer lopen.
Verder weer wat nieuwe sportievelingen zag ik. Grappig dat hier zoveel mensen met evy lopen. Ben ik.zelf ook mee begonnen vond het wek fijn. Maar toen ik bij een vereniging ging lopen ben in gestopt en loop nu altijd gewoon een x aantal kilometers
Vandaag nog een klein rondje gelopen van 4.5 km. Moest vanmorgen werken (schoonmaak) en moest vandaag ook de stallen uitmesten, wandelen met de honden en paardrijden. Dus hardlopen maar niet te gek gedaan, maar het ging wel lekker

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 06:56

Kasmir, denk wel dat dat verstandig is. Je wilt het niet weer erger maken dan het al is lijkt me. :)

Wat betreft rekken en strekken doe ik eigenlijk gewoon de standaard. Zou niet weten hoe ze heten, maar je bovenbenen strekken. Kuiten etc. Bankjes onderweg tijdens het lopen zijn daar ook wel een handige hulp bij. :j

Gister eerst mijn buikspieroefeningen gedaan van missfitness en daarna mijn 20 minute workout rondje weer gedaan. Maar ik ben volgens mij motorisch nogal gestoord, want vooral oefening 3 en 4 lukte me niet vaker dan 5 keer achter elkaar. Poehee, dat was zwaar. Voelde gelijk mijn buikspieren daarna, dus geloof wel dat het werkt!
Kan nu vanuit mijn huis vertrekken voor een rondje en richting zeedijk lopen, en er vervolgens weer vanaf. Eerst moest ik nog met de auto erheen en mijn rondje doen. Dat is nu dus al niet meer nodig *\o/*.

Norton

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 07:18

Ik loop ook niet met evy of iets dergelijks. Loop gewoon zelf en af en toe download ik een schemaatje waar ik mee een beetje aan houd. Bijvoorbeeld intervalschema of opbouwschema voor de 10 km. Bij een club lopen werkt voor mij niet heb ik weer een verplichting extra.

Djimmert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 08:36

ik gister lesje 3 met Evy gelopen. Ging lekker! Nu twee dagen rust maar ik denk dat ik toch vrijdag weer ga lopen? Zijn die 2dagen echt nodig??

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 10:12

Wendy schreef:
Ik ben hier ook altijd nogal dubbel in. Gezond leven is belangrijk, maar het is zeker geen garantie voor een goede gezondheid :n Tegelijkertijd heb ik maar 1 lichaam en wil ik daar toch ook wel zuinig op zijn.

Mijn vader kreeg kanker op zijn 43e. Voordien was hij eigenlijk nooit ziek. Leefde niet super gezond (kettingroker en matig drinker, maar ook wel voetballen en minimaal 20 km per dag fietsen), maar zijn levensstijl is vermoedelijk niet de oorzaak van de kanker geweest. Na een half jaar is hij overleden. En eigenlijk ben ik blij dat hij ook na de constatering van kanker niet ineens zijn levensstijl heeft aangepast; het had echt niets meer uitgemaakt.
Wat het mij heeft geleerd is dat je ook zeker niet moet vergeten om te genieten. En zeker niet alles uitstellen tot "later", want wie zegt er dat er een later komt?
Mijn moeder en zus hebben al jaren knieproblemen, wat voor mij toch voor het besef heeft gezorgd dat ik enorm mazzel heb met mijn sterke lichaam en dat dat dan wel weer de moeite waard is om zuinig op te zijn.

Hardlopen zorgt er voor dat ik me goed voel in mijn lichaam, en dat is voor mij uiteindelijk belangrijker dan precies het juiste gewicht. En dat is maar goed ook, want ik val erg moeilijk af.
Voor het hardlopen bewoog ik te weinig, waardoor ik in een cirkeltje terecht kwam van ontevredenheid hierover en over mijn lichaam. Hardlopen heeft gezorgd dat ik daar uit gekomen ben :)

@MG: heel goed dat je langzamer bent gaan lopen! Weet je wat het mooie daarvan is? Door het langzamer lopen bouw je makkelijker conditie op, zodat je snel op het punt komt dat je je snelheid weer wat kunt verhogen :)

Maar kun je niet genieten als je gezond leeft?

Die vriendin van mij die lijkt die instelling wel wat te hebben, gezond leven is niet lekker eten, gezond leven is niet genieten. Ik ben van mening dat dat wel wat meevalt. Gezond leven is voor mij net zo goed lekker eten, maar wat minder snoep/chips etc. Gezond leven is dan ook net zo goed gewoon genieten. Het zij van het eten, het zij van plenty andere dingen om je heen.
Ik kan bijvoorbeeld ontzettend genieten van mijn hond en kat, van het mooie weer, van blad aan de bomen. En nog véél veel meer.

Zuinig zijn op lichaam en gezondheid is altijd de moeite waard, wat mij betreft. En daar hoef je in mijn ogen maar weinig voor op te geven.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 10:22

@janine: Volgens mij begrijp je niet wat ik bedoel :n Is ook lastig met geschreven tekst soms. Ik denk dat ik gezonder leef dan heel wat andere mensen :') Snoep en chips heb ik bijvoorbeeld nooit in huis. Maar ik houd wel van uit eten gaan, festivalbezoek en regelmatig een wijntje drinken. Dát bedoel ik met genieten, en dat is niet echt supergezond.
Ook vind ik dat op dit moment soms wordt doorgeslagen met de hele gezondheidshype. Van de andere kant verbaas ik me er juist vaak over hoe ongezond veel mensen eten. Ze hebben werkelijk geen idee wat ze binnen krijgen: wit brood, koken uit pakjes, sultana's als tussendoortje. Om maar eens een paar voorbeelden te noemen...

Judie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 10:22

Vanmiddag les 14 weer lopen :)

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 10:31

Ik drink zelf eigenlijk zelden tot nooit alcohol en rook niet. Sinds een tijd nemen we ook minder chips en koekjes in huis. We hebben nu bij de boodschappen standaard 1 zakje japanse mix en 1 pak koekjes en vaak zijn die eind van de week nog over ook. In het verleden was het wel anders. Mijn vader heeft een groentetuin dus we eten alles vers en ook sausen maken we tegenwoordig zelf. Is goedkoper en nog gezonder en lekkerder ook. Wij maken vaak liters tegelijk (zo ook met soep) als we dan een keer weinig tijd hebben om te koken kunnen we toch gezond eten ipv iets halen. Ik hoop dat het uiteindelijk ook wat aan mijn lijn gaat doen want er mag behoorlijk wat af, maar het begin is er.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 10:40

Wendy schreef:
@janine: Volgens mij begrijp je niet wat ik bedoel :n Is ook lastig met geschreven tekst soms. Ik denk dat ik gezonder leef dan heel wat andere mensen :') Snoep en chips heb ik bijvoorbeeld nooit in huis. Maar ik houd wel van uit eten gaan, festivalbezoek en regelmatig een wijntje drinken. Dát bedoel ik met genieten, en dat is niet echt supergezond.
Ook vind ik dat op dit moment soms wordt doorgeslagen met de hele gezondheidshype. Van de andere kant verbaas ik me er juist vaak over hoe ongezond veel mensen eten. Ze hebben werkelijk geen idee wat ze binnen krijgen: wit brood, koken uit pakjes, sultana's als tussendoortje. Om maar eens een paar voorbeelden te noemen...

Uit eten gaan, festivalbezoek, een wijntje... Nee, dat zie ik niet onder de noemer ongezond liggen.

Ik denk dat we wel hetzelfde bedoelen met ongezond. Dat witte brood, altijd maar frisdrank drinken, altijd maar koffie drinken. Zeg maar gerust, alles drinken behalve water. Suiker in de koffie, suiker in de yoghurt. Allemaal van die structurele dingen die gewoon compleet ongezond zijn. En het nog weten ook, nee, ik wil geen zoetjes in de koffie, dat vind ik niet lekker. Nee, ik drink geen water, daar zit geen smaak aan. Als ik geen suiker door de yoghurt doe, dan eet ik vla...

Dáár kan ik met m'n hoofd niet bij.
En echt, ik mag ook graag op stap (al kan ik 's nachts niet eten, dan ga ik over m'n nek), ik mag heel graag een drankje drinken. Maar dat is niet zo structureel als wat ik hierboven heb genoemd.

diam0nd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 12:04

@ Idinn, ok ik zal eens op internet gaan kijken. Geen idee of dat bij mij in de buurt zit.

Anvisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 12:19

Ik ga straks weer voor les 7... Ben benieuwd, gister uiteten geweest en daarna nog wezen stappen, dus mn lichaam zal het wel niet zo leuk vinden... Was wel bob, dus dat zal wel schelen denk ik.

Waar bestaat jullie ontbijt uit? Vind het zelf erg lastig om te bepalen wat nou een goed en gezond ontbijt is.. Brood krijg ik niet altijd weg en neem dan een schaaltje met kelloggs special k original en wat melk (niet het hele schaaltje vol), maar is dat goed of juist niet??