knieproblemen..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Miranda40

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 17:12

Dat is ook zeker mijn doel ;)

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 17:25

Ben al blij als ik weer behoorlijk kan stappen en autorijden.

Morgen is de operatie voor mij een week geleden maar ik merk nog steeds geen verbetering. Ik voel dus met je mee Miranda.

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 18:00

November 2012 kreeg ik een ongelukje met mijn heup. Door verkeerde diagnose heb ik lang met klachten rondgelopen. Afijn na een pijnbehandeling en fysio waren we een jaar verder en mocht ik af gelopen januari weer gaan opbouwen met hardlopen. Waar het niet dat mijn knie in november 2013 begon met dit als resultaat. Dus ruim een jaar verder en nog niet mogen sporten. Dus ja dan ben je het wel even zat.

Keandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 19:34

Hey

ik ben vandaag geweest voor echo (van ligamenten) en ct-scan (om menisci te controleren).
Nadien direct naar orthopeed.
Maar de uitslag is ronduit slecht.
Zo slecht dat ik nog geen uitslag heb. -O- |(
Hij snapt het zelf niet. Hij vroeg alles nog even na, ging mijn knie controleren, maar voorlopig heeft hij geen diagnose.
Dan zette hij mij voor een leuke vraag, voor verder verloop.
Of NMR laten doen (enkele weken wachten en afwachten) of volgende week of week nadien (in elk geval sneller :+ ) kijkoperatie.
Tja, wat moet je dan. Met kijkoperatie, niet gegarandeerd dat hij iets vindt, en recuperatie is lang. NMR is lang wachten maar kan er wel nog mee gaan werken.
Dus voor NMR gekozen, staat nu gepland op 26 februari (6u45 smorgens vroeg vroeg) (werk op die moment de late shift, jeuj nog -O- ) en 28 februari moet ik terug naar de orthopeed.
Ben al blij dat ik op beide momenten thuis ben en dus geen verlof moet nemen.
Vanaf volgende week dinsdag moet ik terug gaan werken, hoop dat het gaat, want nu een uurtje strijken en knie is kapot gewoon.

Weet het even niet goed nu.

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 20:31

Jeetje meid :(:) hier word je niet vrolijk van.
Wat gaan ze precies doen met NMR? En waarom enkele wachten en afwachten?

Keandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 20:39

Moet nu wachten tot 26 februari tot de nmr. Dus afwachten. Maar geen goed oog in eerlijk gezegd.
Denk dat mijn klachten gaan blijven.
Voor vandaag had ik echt schrik. Schrik voor dit resultaat.
De nmr is nu voor een gehele controle van de knie. Omdat de orthopeed nu ook voor een vraagteken staat.
Hij is er geambeteerd mee, ergens moet me dat gerust stellen.
Wil gewoon niet het verdict horen dat mijn collega me gezegd heeft. En dat was leer ermee leven. ;(

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 20:42

Wat vervelend zeg Keandra :(:)

Vanavond weer bij de fysio geweest. Omdat ik nu stage loop (zittend werk) heeft hij me de tip gegeven om mijn been veel te strekken en net teveel mijn been in een 90 graden hoek houden, omdat er dan steeds spanning op de pees staat.
Verder word de instabiliteit steeds beter! (mijn goede been heeft nu zelfs minder stabiliteit dat mijn slechte been := ). Enkel de belastbaarheid blijft erg lastig!

Mirranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 20:50

@Miranda40: Natuurlijk heb je het wel even gehad. Maar weet dat als je consequent blijft oefenen je dat straks echt ten goede komt. Dus hou vol hoor :(:)

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 09:34

*\%/* 17 feb gaat definitief door 09:00 nuchter melden.....*\%/*

keandra balen.... Wat is NMR eigenlijk.....
Percy en miranda40 ik hoop dat ik een week na de operatie wel meer resultaat heb als jullie......Sterkte rustig aan doen... Niet te veel gelijk willen doen e.a heeft soms effe tijd nodig.

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 10:26

@Percy en Miranda40: Oh ik herken dat gevoel zo.... Maar rust en geduld is het enige wat helpt volgens mij.... Heel veel sterkte met volhouden :(:) :(:)
@Keandra: Wat is NMR eigenlijk precies? Ik heb er nog nooit van gehoord....
@Sandorra: Fijn dat 17 februari wel door gaat! En zelfs nog 'uitslapen' als je je pas om 9.00 hoeft te melden ;) Ik moest beide keren om 8.30 met een reistijd van 2 uur :') :')

Verder ook weer positieve verhalen over weer hardlopende mensen *\o/* *\o/* *\o/*

Ik heb gisteren weer een poging gedaan om een uurtje les te geven, maar die poging is flink mislukt in elk geval -O- -O- Vandaag weer met de beentjes gestrekt op kantoor en zo weinig mogelijk belasten. Morgen weer een rondje fysio, is kijken wat hij voor me in petto heeft :o

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 10:34

Wat fijn dat je 17 februari kan Sandorra!

Vanochtend flink tegenwind gehad op de fiets, dat voelde ik toch wel flink!

Keandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 10:50

Nucleaire magnetische resonantie nmr.
Mr maar met nucleair gemerkte zoetstof.

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 10:55

Nog nooit van gehoord keandra is het eenn mri met soort contrast????
Wat willen ze er gaan bekijken daar mee.....

Net voor de 2e maal gebeld door martini zh... Ditmaal afdeling kaakchirurgie. Dat ze mijn kaakoperatie op 7maart hebben gepland Dus als het goed is gaat de 2e operatie nu ook door......

Jipje_niekje rustig aan doen. lesgeven in mul zan lopen in mul zand wordt afgeraden....

iejooor tegen wind is idd niet fijn vervelend dat je dan weer last heb van je knie....

Keandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 11:03

Lol :+
Is dus een zoekstof.
Zelfde principe als bij arthro ct maar nu mr.
Sorry voor de typfout. Gsm heeft zelf woord veranderd. :+
Hij wil nu alles gezien hebben. Ze proberen dat uit te stellen omdat daar altijd een lange wachtlijst voor is. Hierdoor eerst de ct en echo.
Normaal moeten ze dan evenveel kunnen zien als met een arthroscopie. Juist minder invasief.

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 11:04

@Sandorra: Deze bak was niet mul, anders was ik er al helemaal niet aan begonnen :o Is een eb en vloed bodem die netjes geëgaliseerd is, maar überhaupt het staan is al een uitdaging. Dus toch veel gezeten tussendoor, maar dat mocht niet helpen helaas. Is weer een wijze les dat dat gewoon echt nog niet wil lukken....

Fijn dat je 2e operatie ook gepland is, maar toch heel erg jammer dat het niet beiden in 1 keer kan.... 2 keer zo kort achter elkaar onder narcose zou voor mij echt niet werken vrees ik.... Ik kan sowieso al heel slecht tegen algehele narcose, dus de knie ook beide keren met ruggenprik gedaan. :o

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 11:11

Ik krijg de 2e operatie sedatie...lichte narcose dus niet zo diep als met knieoperatie..Ik ben helemaal weg....mssr adem zelf nog etc...... Er moet minimaal 2 weken tussen kaak (stond gepland op 31 jan) en knie zitten i.v.m infectie gevaar... wonden in de mond kunnen vaak snel ontsteken.....

Vervelend dat het lesgeven niet wil ondanks eb en vloed bodem... Weet dat die idd niet mul zijn. Ook geen optie om tijdelijk zittend met been omhoog les te geven?

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 11:21

Sandorra wat fijn dat 17 februari bevestigd is. Kunnen ze dan niet gelijk je kaak doen; ben je gelijk klaar hihi.

Iejooor had wind tegen. Laten we hopen dat je terug wind mee hebt. Doe het in iedergeval rustig aan.

Jipje balen hoor dat je tijdens het lesgeven
zoveel last hebt.

Net terug van de fysio. Eerst lopen met beide krukken richting de spiegel. Merkte dat ik nog een soort van hupje maak. Daarna 10 min.op de lichtste stand gefietst. Voelde me even blij. Mocht weer wat doen. Toen nog een oefening aan het rek. Voelde lichte irritatie maar is nu nagenoeg weg. Krijg vanavond een trapfietsje zodat ik 2x per dag thuis kan gaan fietsen.

sliertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 13:23

Wat goed Miranda!! Heerlijk om een fractie gefietst te hebben!! TOP!

Hier een dagje geen fysio morgen, lekker naar de HK in Den Bosch :) Zometeen die kant op.

Het enige voordeel wat dit hele ongeluk me mee heeft gegeven is dat ik mega gemotiveerd ben om helemaal fit te worden, zowel de knie als de rest van mijn lijf. de eerste 5 kg zijn er bijna af *EGO*

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 13:58

@sliertje super hoe doe je dat?
Ik merk dat bij mij dat ik nu (ook in combinatie met de pil) vanaf dec iets ben aangekomen...... Is eigenlijk niet de bedoelling.....

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 16:49

Leuk om die positieve berichten te lezen :)

Ik ga me nu klaarmaken om naar de fysio te gaan.

nexthorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 17:06

sandorra, wat fijn dat de data nu vast staan! Voor je het weet is het 17 februari :)

elmo_browny: wat vervelend dat je ook last hebt van knieklachten! Hoop voor je dat het tapen eventueel helpt!

Keandra, spannend allemaal hoor. Kan me voorstellen dat je in dit geval voor de NMR hebt gekozen. Hopelijk geeft dat duidelijkheid!

sliertje, heerlijk is dat!

Miranda40, ik snap het hoor, dat je er af en toe doorheen zit. Maar volhouden hoor! De eerste weken zijn het zwaarst! Lekker dat je vandaag even hebt kunnen 'fietsen’.

Iejoorr, zo te horen zit er toch verbetering in!

jipje_niekje, wat jammer dat het uurtje lesgeven teveel was.

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 17:26

Hoe gaat het met jou nexthorse?

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 17:38

Een NMR is de Belgische benaming voor een MRI. Kan met of zonder contrastvloeistof.
Miranda: wij zitten dan bijna even lang met onze knie. Het was in de zomervakantie van 2012 dat ik wakker werd met de hevige pijn in mijn knie. Toen had ik een fractuur, gescheurde meniscus en kraakbeenletsel. Dat is nu toch min of meer genezen. Heb afgelopen zomer ook best goed kunnen wandelen maar nu is het dus echt weer helemaal mis. Ben nu exact een week verder na de operatie en nog wil het niet.

Balen dat je nu nog niets weet Keandra. Fijn Sandorra dat je nu een datum hebt. Jammer dat het lesgeven niet ging jipje-niekje.

nexthorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 18:23

sandorra schreef:
Hoe gaat het met jou nexthorse?

Nog niet zo lekker helaas. Ben nu een weekje vrij en kon dus ook eindelijk de tramadol gebruiken. Maar heb helaas veel last van bijwerkingen(slaperig, misselijk, duizelig). Dus ik breng mijn dagen door op de bank. Deze week ook even geen afspraken bij de fysio, die break vind ik wel even fijn :)

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 18:50

Nou ik ben weer terug, toch het advies gekregen om zsm een afspraak bij de huisarts te maken.
Pijn zit echt bij mijn meniscus, alleen durft de fysio niet te zeggen of het kapot is.
Wel was het volgens de fysio slim om voorlopig even rustig aan te doen en niet te veel te belasten.

Weet niet echt wat ik hier nu mee moet. (Ja, huisarts bellen morgen)