Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
renskep schreef:Gatsie Timbers, dat is ontzettend balen!
Hoe heeft t kunnen gebeuren?
Elanor schreef:Ben je wel van die zware pijnstilling af inmiddels? Gaat dat goed en mag je momenteel al wat revalideren?
Thanks voor de tip: beter wat extra tijd investeren om drie keer rustig te schieten dan tijd proberen te winnen door zo snel mogelijk drie pijlen weg te jakkeren met kans op slordige missers dus. Ben wel benieuwd hoe jij dat hebt ervaren, hoe was het om te het schieten na twee/drie rondjes hardlopen?
Citaat:Leuk dat je wat meer ruimte hebt! Aanleren van schieten vooral stapje voor stapje. Het kan niet te langzaam, wel te snel. Alleen naar de volgende stap als de huidige stap goed is bevestigd. Eerst wennen aan overal langs het lijf met de boog wrijven. Als dat goed gaat, boog rustig over de hals en rug heen en weer zwaaien (je staat hierbij zelf op de grond). Volgende stap is wrijven en zwaaien met pijlen. Laat er ook eens een paar op de grond vallen. Dan wennen aan het geluid van het nokken (met name de tik van pijl tegen de boog bij het terughalen). Eerst naast je paard, dan overal rond en boven je paard. Next is naast het paard een paar pijlen schieten. Vervolgens vanaf een verhoging over de rug. Gaat dat alles goed? Dan herhaal je al deze stappen terwijl je op je paard zit in stilstand. En dan in stap. En dan...
Eenmaal oefenend op de track ook aandacht besteden aan stilstaan bij aanvang en finish.
Ik werk overigens altijd met een bridge. Kalm blijven is bridge en belonen.
Cindeeh schreef:Hai! mag ik mij melden?
Ik hoor al vaker over handboogschieten en ben wel nieuwsgierig.
Net als in de OP zag ik de waterlandschutters in Purmerend(ik woon er zelf ook, lekker makkelijk)
En nou lijkt het mij gewoon super tof om eens te doen, les is niet heel duur voor zover ik weet en ja.
Wat zijn de echte musts en do's en don'ts?
Wat moet ik weten als ik wil beginnen en wat moet ik hebben? Ik zag dat ik vanalles kon lenen van de club maarja, jullie zijn de pro's hier natuurlijk haha