Stoppen met roken deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Silly1972

Re: Stoppen met roken deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 12:21

ik rook nu 4 weken niet en heb het de laatste week juist heel moeilijk

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 12:35

Citaat:
ik rook nu 4 weken niet en heb het de laatste week juist heel moeilijk

Dat is normaal , volhouden hoor.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 16:45

ja doe ik ook wel, maar tis wel lastig haha, maar ik weet waar ik het voor doe dus dat scheelt ;-)

EllenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 13:24

Hallo allemaal. Ik zit al een tijdje 'stiekem' mee te lezen, maar was nog niet echt gemotiveerd. Ik weet niet of ik dat nu wel ben, maar ik heb vanmorgen mijn peuken expres op stal laten liggen en thuis een nicotinepleister op mijn been geplakt. De komende 2 dgn ben ik niet op stal en rook ik dus niet. Wat er donderdag gebeurd, weet ik nog niet...

Mijn plan is om eerst maar eens wat te minderen en dan zie ik wel. Ben in ieder geval niet van plan om nog sigaretten te kopen, dus mijn stopdatum is in zicht! Ik ben het roken echt heel erg zat... maar ik zie erg op tegen dat knagende rotmonster. Bleh... Hopelijk vind ik hier wat motivatie...

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 14:12

Gemotiveerd of niet, dat klagende hou je helaas altijd, enige verschil is, is wanneer je gemotiveerd bent je dat monster de baas kan zijn.
Ik ben vandaag precies een maand gestopt. En ik geef toe het is best moeilijk, maar elke keer als ik trek heb, ga ik iets anders doen of ergens anders aan denken.
En ik zou toch gek zijn als zo'n klein rot kanker stokje mij klein zou krijgen!

En ik denk aan de mensen die ik laatst bij het ziekenhuis zag met een rolator, infuus, zuustoffles en toch buiten roken! Dat gaat mij echt niet gebeuren.

Oke helpt het?? haha

EllenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 14:28

Oh, dat zag ik van het weekend ook voor het ziekenhuis. Verschrikkelijk! Ik heb me ook verbaasd over verpleegsters die ik zag roken voor de deur... Enne ja! Dat helpt!

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 14:30

haha goed zo! ik heb zelf 3 weken pleisters gebruikt en toen was ik het zat, en indanks dat ik nog niet eens in de laatste fase zat kan ik er toch vanaf blijven.
Maar heeft mij zeker geholpen de eerste tijd.

Succes! Je zegt zelf dat je het zat bent en dat is motivatie, dus gaat het je lukken!

EllenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 16:55

Thanks! Ik heb er 2 gehad vandaag... Maar gezien de normale hoeveelheid, toch nog aardig.

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 12:46

ooh ik hoop hier motivatie te vinden!! Ik ben een partyroker die steeds meer gaat roken. Maar kom net van de HA af en mijn bloeddruk is te hoog (ben 19, dus dat hoort écht niet). Zijn advies was minder stappen en drinken, maar toen wees een vriend van mij mij erop dat ik ook maar eens moest stoppen met roken. Dit wil ik nu dus toch maar gaan proberen omdat mijn gezond een stuk belangrijker is. Alleen ik zie er echt tegenop!! Het scheelt wel dat ik van de dokter 4 weken rustig aan moet doen en dus niet veel de kroeg in zal gaan. Aangezien dat de grootste verleiding is zal het hopelijk minder zwaar zijn.

Vanavond en morgenavond heb ik nog feest en morgen ook nog. Dan mag ik nog van mezelf en vanaf zondag moet ik echt stoppen. Wil van de een op de andere dag stoppen en proberen dat vol te houden!

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 17:34

Als je nu al toegeeft dat je vandaag en morgen nog mag, vrees ik dat de motivatie niet groot genoeg is.
Maar ik hoop echt voor je dat het lukt, want 19 en dan al gezondheidsproblemen is echt niet goed!

Sterkte meid!

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 18:53

Pfft, ik ben ziek (griep).
Nu kan ik sinds gisteravond echt niet meer roken. Wel een paar keer geprobeerd vandaag, maar zodra ik iets inhaleer dan hoest ik mijn longen uit mijn lijf (alsof het mijn eerste sigaret rook).

Wie weet een mooi moment om echt te stoppen :D

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 21:23

Silly1972 schreef:
Als je nu al toegeeft dat je vandaag en morgen nog mag, vrees ik dat de motivatie niet groot genoeg is.
Maar ik hoop echt voor je dat het lukt, want 19 en dan al gezondheidsproblemen is echt niet goed!

Sterkte meid!

Tjaa, maar ik weet toch zeker dat ik dit pakje nog op ga roken als ik die in m'n tas laat zitten.
Moet wel zeggen dat ik het meerdere keren geprobeerd heb, maar nooit echt motivatie had.
Heb het idee dat ik die nu wel heb.

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 23:42

Voor de stoppers! Ik ben heel blij met het boekje "de sport van het stoppen" voor €3,50 te bestellen bij bol.com. Een leuk goedkoop en motiverend boekje om mee te stoppen! Hier gaat het goed, rook minder als wat ik zou mogen van mijn schema! Dus als het goed is rook ik niet meer als ik de laatste anticonceptiepil ga gebruiken!

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 11:25

Goed zo Shar_Elle, ik hoop echt dat het je gaat lukken.

Lilly, met zo'n stok achter de deur gaat het vast wel lukkken! ;-)

Ik heb het momenteel weer moeilijk, ben nu 5 weken gestopt, maar ben erg emotioneel de laatste tijd.
is 5 jaar geleden dat mijn moeder plotseling overleed en jaar geleden dat mijn vader en stiefmoeder overleden bij een ongeluk.
Dagen worden donkerder, feestdagen komen eraan (heb verder geen familie), dan is het wel erg lastig om niet naar een sigaret te grijpen om even lekker tot rust te komen.

Heb het even erg zwaar, maar ik doe het nog steeds niet, mijn motivatie is erg groot.

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 17:56

Kom op silly je kunt het! Laat die sigaret het niet winnen! Eet iets, ren rondjes maar dag rookmonster mag het niet winnen! Knuffel voor jou!!

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 18:45

Nee hij wint ook niet, mijn vader zou maar wat trots zijn als het me lukt.
Maar mijn god, wat is het moeilijk als je zo'n verdriet hebt.

dank je Lilly

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 12:26

Heb gisteren mijn laatste sigaretten aan een vriendin gegeven en sinds zaterdagnacht niet meer gerookt. Ik denk dat de problemen pas komen bij het uitgaan. Tot nu heb ik nergens last van gelukkig.

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 16:47

Jongens super bezig, volhouden!
Het allerbelangrijkste is om te proberen positief te blijven denken, en bedenk dat je er helemaal niets aan hebt om een sigaret te roken als je je verdrietig voelt o.i.d.
Het maakt het niet beter dus waarom zou je het doen?

Bij mij gaat het echt supergoed. Voel me heerlijk en vooral schoon, nu is het inmiddels 6 weken verder en ben helemaal happy. Ook maar 2 kilo aangekomen, nu die er weer af gaan werken :')

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 16:53

Ik heb inderdaad van die momenten dat ik denk: waarom was ik ook al weer gestopt? En dan moet ik echt even 10 keer tegen mezelf zeggen dat het voor mijn eigen gezondheid is.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 16:53

Ik ben weer begonnen trouwens, doel is wel zo snel mogelijk weer te stoppen.
Breekmoment was voor mij een vriend die verongelukt is..........
A.s. maandag stop ik weer, dit weekend nog een feestje en wil de kat ook niet meteen op het spek binden. Daarna wordt het rustiger sociaal gezien en is het een goed moment voor een nieuwe poging..........
Was net op 2 weken aangekomen en had het er helemaal niet moeilijk mee eigenlijk.
Alleen het moment dat mijn vriend mij belde dat die vriend van ons dood was moest ik gewoon een sigaret en ben ik niet weer gestopt.........

arizonagreen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 14:42

De vorige keer dat k probeerde te stoppen, heb k t opgegeven... Ik rookte nog 1 peukie per dag, maar dat werkte niet dus weer helemaal begonnen...

Maar het leuke nu is, een goede 'vriend' <3 van mij drinkt, maar rookt niet, en ik rook(te) wel maar dronk niet... Dus nu hebben we de deal gemaakt, hij drinkt geen druppel meer, en ik rook nietmeer, maandag zijn we begonnen, en ik heb nog niet één sigaret aangeraakt, en hou t nog best makkelijk vol ook! Zelfs gisteravond gelijk gaan hardlopen, en het verschil was echt gelijk te merken! :D

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 17:41

Aah wat erg SAKKIA, ik weet gewoon niet wat ik moet zeggen. Maar dat is inderdaad ook vreselijk en logisch dat je dan inderdaad even een sigaret nodig hebt. Sterkte in ieder geval.

Verder goed bezig, leuke deal ook love_shyboy. Maar dronk hij ook veel dan? Want bij af en toe een drankje is het natuurlijk niet echt nodig om geen druppel meer te drinken. Puur een vraagje uit interesse hoor ;)

arizonagreen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 19:24

Hij dronk niet dramatisch veel ofzo, maar wel regelmatig echt flink van t padje af... en ik hou niet bepaald van drinken/drinkers, en dat weet hij... En hij houd niet van rokers, dus dit moeten we maar voor elkaar over hebben als we willen dat t wat word, en hij had hier ook totaal geen problemen mee (:

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 00:00

Sterkte sakkia! Wat ellendig!

Love-shyboy goede deal!!!

Hier gaat het prima met het afbouwen! Voel me er goed bij, denk dat dit de methode voor mij is! En met het goede doel in het achterhoofd moet ik zo doorgaan! Over iets meer als 4 weken rook ik niet meer!

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 21:18

Mag ik me ook melden?

Heb ongeveer 4 jaar gerookt, soms veel, dan weer weinig. Tussendoor een jaar gestopt en nu ga ik het weer proberen. Heb het de afgelopen weken afgebouwd en vandaag helemaal niet gerookt. Ik vind het wel lastig hoor. Vooral op school en bij de paarden!