[Centraal] Diëten en afvallen deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 22:48

Het is niet per definitie trek in de lekkere dingen, maar echt een honger gevoel. Denk dat ik overdag misschien net aan de 500kcal kom en dat met relatief zwaar lichamelijk werk, lijkt me dat ik dat s avonds bij moet eten. Of zeg ik nu iets raars?
Heb namelijk geen moeite om van chips oid af te blijven, voorheen wel, maar nu echt niet meer.

Yoghurt of kwark is inderdaad wel een goed idee, ga ik dat eens proberen! Dankjewel! :)

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 23:40

@Quir 500kcal is wel heel weinig, hoeveel calorieen gebruik je op een dag? Zeker als je lichamelijk werk doet is het van belang dat je wel genoeg brandstof hebt om je werk te doen.
Ik heb meestal rond 16 uur een dipje. Dan neem ik meestal wat extra water, dat helpt en een kop opkikker bouillon van 7 kcal. Dan kan ik weer door tot het avond eten.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 08:15

500 is ook veeeel te weinig, maar dat is ook meteen t probleem. Ontbijt moet ik mezelf dwingen een glas fruitontbijt op te drinken. Tijd voor een tussendoor heb ik eigenlijk niet en met de lunch kost het mij ontzettend veel moeite brood op te eten. Yoghurt of iets dergelijks zou makkelijker gaan, maar is erg lastig mee te nemen. Ook met avond eten nog lang geen honger, maar dat lukt redelijk. Maar dan rond een uur of half8.

Dus ik moet zorgen dat ik overdag in ieder geval meer eet en s avonds na warm eten niet meer of minder in ieder geval, alleen hoe nog geen idee. Dan krijg ik die honger s avonds ook vast niet meer zo.

Denk dat ik uiteindelijk wel op 2000kcal kom, al zou ik t eens bij moeten houden. Verbruik, ehm 2u fietsen, 5 paarden intensief rijden, 10/15 stallen mesten, vegen, veel lopen. Geen idee wat t verbruik is. :)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 08:41

Quir, volgens mij zit jou lichaam in spaarstand... Dan slaat je lichaam alles op wat hij eet. Als ik jou was zou ik eens naar een diëtiste gaan. Geen tijd voor een tussendoortje :+ Hoeveel moeite is het om een appel oid te eten. Dat kun je evt. ook doen te paard of tijdens het opzadelen!

Balen dat je niet zo lekker gaat, Chipieke! Hoe gaat het nu met je rug?

Ik ben 7 ons aangekomen op wintersport en ga overmorgen weer op wintersport... Wel heb ik mijn skates al afgestoft voor na de marathon :D

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 08:55

@Quir: Maar je hebt toch ook tussendoor weleens pauze?

Ik heb al een tijdje niet op de weegschaal gestaan. Door de medicijnen die ik nu moet slikken ben ik aardig opgezwollen, dus denk dat ik daardoor wat ben aangekomen. Soms vind ik het wel frustrerend hoor. Ik at eerst echt heel erg ongezond en heel veel op een dag. Nu eet ik een stuk gezonder en minder, maar ik val gewoon niet af.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 09:03

Iemand nog tips voor mij zie pagina 28 mijn berichtje?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 10:04

Als je met pillen aan de slag wil, zit je m.i. in het verkeerde topic... Daar zijn we hier geen voorstander van!
Wat betreft recepten... Google is your best friend. Verder kun je op bokt bij VT ook genoeg vinden, o.a. [VT] Het gezonde recepten topic

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 10:56

Tijdje weggeweest hier.. Gaat zooooo slecht :+

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 10:57

Ojee Nueve :(:) :D Wat is de schade?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 10:59

Geen idee, ik doe niet aan wegen. Zie wel de schade op mijn gezicht; pukkeltjes!

Gelukkig heb ik sinds kort fysiek vrij zwaar werk dus ik loop aardig wat eraf. Hoop ik. :=

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 12:50

Bij mij gaat het ook even niet zoals ik wil. Ik begin de dag helemaal super, maar richting het eind van de dag... dat is dan weer het nadeel van tentamenweek, ik zit bijna de hele dag thuis :') Paaseitjes zijn echt monsters.

sashafierce

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 13:33

Ik kom mij even melden.. Vanochtend -6,1 :D :# :):)

Nu in kleine 2maanden.. Gaat niet erg hard maar ik ben er blij mee. Ik hou het goed vol :)

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 14:18

Denk dat dat een prima snelheid is hoor sashafierce! Je wil natuurlijk blijvend resultaat lijkt me, een jojo doordat je te snel gaat is zonde! :D
Knap resultaat heb je al bereikt! Op welke manier ben je bezig?

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 14:23

Negerzoen schreef:
Bij mij gaat het ook even niet zoals ik wil. Ik begin de dag helemaal super, maar richting het eind van de dag... dat is dan weer het nadeel van tentamenweek, ik zit bijna de hele dag thuis :') Paaseitjes zijn echt monsters.

Ik zit ook hele dagen thuis. Ik heb vooral aan het einde van de middag echt moeite om me in te houden. Meestal ga ik dan maar naar de paarden zodat ik me niet met vanalles en nog wat kan gaan zitten volproppen. Ik weet sinds kort dat ik voor heel veel dingen intolerant ben, waaronder cacao. Ik mag het gewoon echt niet eten en dat maakt het wel wat makkelijker om van dingen af te blijven.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 18:59

Een appel zou inderdaad tussen door best moeten kunnen, op het paard zal echt echt niet mogen. Maar inderdaad tijdens opzadelen en zo.
Nee, we hebben geen pauze tussen door, alleen een lunch pauze. :)

sashafierce

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 14:43

Negerzoen schreef:
Denk dat dat een prima snelheid is hoor sashafierce! Je wil natuurlijk blijvend resultaat lijkt me, een jojo doordat je te snel gaat is zonde! :D
Knap resultaat heb je al bereikt! Op welke manier ben je bezig?

Nee precies.. Ik ben zelf een moeilijke eter, eet bijna niets van groenten ed..
Maar ik let gewoon goed op op wat ik eet. Probeer ongv dezelfde tijden aan te houden. En gewoon ochtend, lunch en avondeten en 2 tussendoortjes. Ik snoep gewoon helemaal niet meer, maar ik mag bij het avondeten wel friet, pizza ed zolang t maar een kleine portie is :) anders zou ik het nooit volhouden als ik dat niet van mezelf zou mogen... :))

En verder probeer ik iedere dag wat te doen qua beweging.. En dan telt het paardrijden bij mij eigenlijk niet mee. Ik zumba 3x pw en we hebben thuis een loopband, crosstrainer, roeiapparaat en zo'n fietsding (naam even kwijt :P) en ik werk in de bediening en dan loop ik 5u achter elkaar..

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 21:43

nou vandaag bij de dietiste geweest
er moet echt wel wat af en dat wordt een laaaaaaaaaaaaaaaange weg ben ik bang
veel tips meegekregen
sommmige dingen mogen niet meer
andere wel 20 april terug en dan kijken of er wat af is
pppffff

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 21:46

Spannend Mar! Hopelijk gaat het zoden aan de dijk zetten :)
Ik ben morgen weer op wintersport. Ik vrees het ergste, want ik zit in een hotel en kan dus niet zelf koken!

JustAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 12:41

ik meld me hier ook.
vedder niet het hele topic door gelezen.
Ik heb al een tijdje last van overgewicht en ben er nu echt klaar mee !
ik heb voor volgende week een afspraak gemaakt met mijn cambridge consulent !
in totaal moet er 35 kg af
wie is hier nog meer aan de cambridge?

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 12:44

Veel mensen hier in het topic doen het door caloriebeperking :)
Maar heel veel succes met het afvallen!

JustAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 13:05

Dankje !

caloriebeperking gaat bij mij echt niet helpen aangezien ik dan toch weet dat ik me er niet aan ga houden
bij cambridge word je begeleid en mag je alleen maar shake's dat helpt wel voor mij aangezien ik die begeleiding echt wel nodig heb
ik zie dat jij ook al veel kwijt ben ! vet knap !

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 13:16

Dankje, maar ik moet er nog een heuuleboel hoor ;)
Mijn zusje doet ook shakes, via haar dietiste. Knap dat mensen dat kunnen :j

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 13:17

Ik ben ook niet van de shakes. Dan verlies je aantal kg, je gaat weer "normaal" eten en binnen no-time zit het er weer aan.

Weet iemand iets te vertellen over de spelt crackers van wasa? Vind ze erg lekker en voedzaam maar nu zag ik weer dat er heel veel koolhydraten in zitten en verzadigd vet. Misschien volgende keer toch maar andere crackers. Hebben jullie tips?

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 13:18

Ligt er maar aan hoor, justashley, ik heb begeleiding van een dietist en moet eigenlijk veel meer eten, maar dan wat andere producten, dan ik hiervoor deed.
Daardor echt geen hongergevoel en ook nauwelijks snaaitrek.
Ging een wereld voor me open bij de dietist.

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 13:19

Oei verzadigd vet probeer ik toch echt zoveel mogelijk te vermijden :j
Ik eet eigenlijk geen crackers dus ik kan je niet helpen helaas.