Krachttraining voor vrouwen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 23:00

Toushie schreef:
en de tekst is ook geweldig !

Ja gewoon doen hihi

Jildau

Re: Krachttraining voor vrouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 23:01

Hele mooie outfit!

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 23:05

Dank voor de complimenten. Ik voel mij gevleid. :)

Ik moet nog wel steeds wennen aan dat strakke broekie. Ik wilde eerst voor een lange broek gaan, maar de verkoopster raadde mij erg aan om een kortere broek te nemen, omdat een lange broek wel erg warm is. En omdat ik ook wel eens een spinning lesje mee wil gaan pakken zei ze dat zo'n strakke broek dan echt het lekkers zat. En ik moet ook wel toegeven, hij zit wel heel lekker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 23:36

Het enige nadeel van deze broekjes is dat je zo moet uitkijken, want voor je het weet staat je buurman te liplezen :D

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 23:43

Mindim schreef:
Het enige nadeel van deze broekjes is dat je zo moet uitkijken, want voor je het weet staat je buurman te liplezen :D

Oh dat valt met die van mij reuze mee. Hij zit wat ruimer aan de voorkant dus van liplezen is geen sprake :D
Maar ik heb er nu wel gewoon een string onder.

de verkoopster vertelde mij ook al, dan als ik actief zou gaan spinnen, ik beter geen ondergoed aan kon trekken,omdat de string je dan achter de oren zat :+

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 23:44

Hallo dames,

Ik wil me ook graag melden in dit topic als dat mag. :)
Mijn doel is om voor de zomer "bikini proof" te zijn. Opzich heb ik een net gewicht voor mijn lengte maar ik irriteer me aan mijn buikje. Deze zit namelijk altijd net boven het broekje en mijn streef gewicht ligt ook iets lager dan mijn gewicht dat ik ben.
Omdat ik weinig tijd heb om naar een echte sportschool te gaan doe ik oefeningen via "my fitness coach club" wat ik doe op de Playstation 3.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 23:48

miss_lizje schreef:
Hallo dames,

Ik wil me ook graag melden in dit topic als dat mag. :)
Mijn doel is om voor de zomer "bikini proof" te zijn. Opzich heb ik een net gewicht voor mijn lengte maar ik irriteer me aan mijn buikje. Deze zit namelijk altijd net boven het broekje en mijn streef gewicht ligt ook iets lager dan mijn gewicht dat ik ben.
Omdat ik weinig tijd heb om naar een echte sportschool te gaan doe ik oefeningen via "my fitness coach club" wat ik doe op de Playstation 3.

Welkom hier :D

Je kan gaan hardlopen? Daar val je van af. Voor 'toning' kun je toch het beste naar de sportschool.
Wat moet je zoal doen op de playstation?

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 23:48

Annepaardoes; als je echt gaat spinnen zul je een fietsbroekje met zeem vulling nodig hebben. Ik heb bijna 2 jaar 2 x per week gespint, superleuk!

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 23:54

Helaas, hardlopen zit er niet in omdat ik erg zwakke enkels heb, deze zijn helemaal doorgezakt(hypermobiel).

Op de playstation zijn heel veel verschillende dingen, zoals: balans, cardio, kickboxen en dance.
Hier is de trailer van dit "spel". Het fijne is dat je kan kijken welke workout je wil doen, ook op tijd. Zo zijn er pilatus workouts van meer dan een half uur, maar ook warming ups van 3 tot 5 minuten.
http://www.youtube.com/watch?v=hrlbPo-rxvw

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 23:56

Jildau schreef:
Annepaardoes; als je echt gaat spinnen zul je een fietsbroekje met zeem vulling nodig hebben. Ik heb bijna 2 jaar 2 x per week gespint, superleuk!

Ja dat vertelde de verkoopster inderdaad ook al.
Ik moet eerst maar eens gaan kijken wat ik allemaal leuk vind. Bodypump lijkt mij ook leuk en ben je bezig met krachttraining en ik ben ook al eens met de XCO aan de slag geweest. Ook leuk.
We zullen het morgen zien :P

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 23:59

Hallo allemaal, ik zou me hier ook graag willen melden als het kan *\o/*

Ik zoek eigenlijk en tijdje naar zoiets topic en onverwachts kom ik er ineens bij :D

Ik ben Nicole :wave:
Ik ben 19 jaar en deed bij een jaar 1 keer per week kracht training.. Nu sinds Januari 2012 train ik 3 keer per week intensief kracht training.. Maandag, woensdag en zaterdag dit doen we op onze eigen prive locatie die we met de vereniging doen.. Jaaa vereniging? Kracht training ect.. waarom doe ik dat.. Ik doe namelijk aan nog een sport erbij, een sport die in Nederland door buitenstaanders niet als sport maar als grapje gezien word maar erbuiten Nederland om zeer fanatiek is namelijk: ArmWorstelen (Nederlands begrip: armpje drukken) En nee ik ben geen bodybuilder :P maar een normale meid die sterker is dan een normaal meisje :')

Ik doe dit nou bijna een jaar en sinds dit jaar serieus.. Ik ben vorige jaar Nederlands Kampioen vrouwen -60kg link en rechts geworden, en ben in buitenland op het nieuws geweest (duitsland) toen ik 3de was geworden en zo zijn er nog meer wedstrijden geweest..

2 weken geleden in Belgie vrouwen -60KG 1ste geworden
Afbeelding

voordat ik deze sport gedaan had had ik bijna nog niks van europa uberhaupt gezien nu kom ik overal :P we trainen nu vollop voor ons aankomende grote toernooi in Slowakije waar ik super veel zin in heb, dan hebben we nog het NK en erna het EK in polen, waar ik in een lagere gewichts categorie wil komen (55kg) En geloof het of niet, buiten nederland om doen het echt suppppeerrr veel vrouwen :wow: er zijn speciale trainingskampen en universiteiten voor armwresteling.. Komen wij daar aan.. :P

En niet te vergeten mannen in overvloed O:) en natuurlijk geen mannen met bierbuikjes die liever de hele dag niks doen en bank hangen maar mannen met 8 packs en er gewoon super uit zien :~ altijd leuk om te kijken bij het inwegen :')

naast die 3 keer kracht training, ga ik morgen langs de sport school om een speciaal programma op te zetten om te proberen mij voor het EK onder die 55KG te krijgen, en wil ik er bij gaan kickboksen :D

pff ik kan wel uren door blijven praten :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 01:40

miss_lizje schreef:
Helaas, hardlopen zit er niet in omdat ik erg zwakke enkels heb, deze zijn helemaal doorgezakt(hypermobiel).

Op de playstation zijn heel veel verschillende dingen, zoals: balans, cardio, kickboxen en dance.
Hier is de trailer van dit "spel". Het fijne is dat je kan kijken welke workout je wil doen, ook op tijd. Zo zijn er pilatus workouts van meer dan een half uur, maar ook warming ups van 3 tot 5 minuten.
http://www.youtube.com/watch?v=hrlbPo-rxvw

Das jammer.
Persoonlijk vind ik het fitnessen via de spelcomputer helemaal niets. Ze hebben het over upper body strength, maar zonder gewichten heb je daar weinig aan. Verder is er niemand die kijkt of je de juiste houding aanneemt en of je de juiste gedeeltes van lichaam beweegt. Met de biceptraining zie je erg vaak dat mensen hun bovenarmen niet stil houden en met hun rug tillen, tja dan heb je er niets aan. Met als gevolg dat je hele andere spieren gebruikt of juist blessures krijgt.
Cardio op de spelcomputer lijkt me te statisch, op de plaats rennen, vind ik geen goede oefening. Dan kan je beter gaan touwtje springen.
Misschien oefeningen met pilates of balans. Maar zoals ik al zei, als er niemand kijkt of je het goed doet.

Ik heb ook niet veel tijd voor de sportschool, ik maak tijd. Ik vrees dat je hiermee uiteindelijk bedrogen uit gaat komen. Ik bedoel het allemaal niet bot hoor, begrijp met niet verkeerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 01:42

Hoi Nicole, welkom :D

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 01:51

Mindim schreef:
Hoi Nicole, welkom :D

zit nu ff het topic door te lezen die van die bootcamp link is echt super om te lezen :D *\o/*

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 07:42

Nicole Welkom!
Leuk om te lezen dat je zo enthousiast bent en wauw je bent echt ontzettend sterk als je nederlands kampioen bent geworden! Super goed! Dat armpje drukken ken ik want ik word ook regelmatig uitgedaagd maar dan door de mannen!!

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 08:13

welkom nicole :D
dat hoor je idd niet gauw, armworstelen

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 10:17

wow wat gaaf armworstelen!
Nog nooit van gehoord dat dat echt een sport is! Wat grappig!

Hoe train je daar dan voor? Je hele lichaam of echt specifiek je armen?
Ik doe nu ook mijn armen, maar red net 10/15 kg 3 x 20 :')
Maar begin ook pas net met mijn armen :)

Welkom :)

En welkom Mis_lizje!
Ik wil ook bikiniproof worden haha! Mijn doel is toch wel hopelijk klaar in de zomer, al heb ik geen buikje ofzo, maar wil graag gespierd zijn :) En daarmee showen in de zomer natuurlijk! haha :)

Ik zou voor jou inderdaad eerst cardio training doen zodat de 'vetjes' weg zijn, daarna kan je spieren gaan zien :)
Oh en krachtraining werkt vaak nog beter om af te vallen dan cardio! Een nette combinatie samen is het best, dus niet uren gaan uitsloven op de hardloop band :=

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 10:25

Leuk allemaal nieuwe mensen :D

Mizzlisje doe je dat met dat bewegingsdingetje of niet?
Ik heb die ook gedaan maar dan met de xbox en de kinect en ik moet zeggen dat het echt wel werkt. :j
Je kan zeker wel met gewichten werken, je kan zelf aangeven welke attributen je hebt en dan kun je uit een heleboel programmas kiezen. Hij registreert alle bewegingen dus als je iets niet goed doet krijg je dat meteen te zien en te horen.
Doe nu zelf p90 is misschien ook nog een optie voor jou dat is 6x in de week een half uur vanaf een dvd of je pc. 3x cardio en 3x krachttraining.

Nicole, knap zeg 1e geworden in Belgie!

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 10:27

We trainen niet alleen armen, want de kracht komt ook uit je schouders en je rug en borst..

Zo doe ik dus ook veel powerliften sinds dit jaar (deadliften, Bench press Ect) in princiepe ben ik net een goede 2 maanden begonnen met intensief trainen.. Volgende week zal de alcohol aan de kant geschoven worden en gaan we er tegen aan op naar EK (waar ik een hard Hoofd in heb hoe dat zal gaan _O- )

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 10:32

Zooo im off to the sportschool! Gister ging niet door dus dan nu maar :)
Hoop echt dat mijn schema er is.. motivatie begint een beetje te zakken en das niet goooeeeed!
Heb ook ontzettend gezondigd in het weekend. vond mezelf heel ziellig namelijk :o

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 10:57

Hanneke84 schreef:
Leuk allemaal nieuwe mensen :D

Mizzlisje doe je dat met dat bewegingsdingetje of niet?
Ik heb die ook gedaan maar dan met de xbox en de kinect en ik moet zeggen dat het echt wel werkt. :j
Je kan zeker wel met gewichten werken, je kan zelf aangeven welke attributen je hebt en dan kun je uit een heleboel programmas kiezen. Hij registreert alle bewegingen dus als je iets niet goed doet krijg je dat meteen te zien en te horen.
Doe nu zelf p90 is misschien ook nog een optie voor jou dat is 6x in de week een half uur vanaf een dvd of je pc. 3x cardio en 3x krachttraining.

Nicole, knap zeg 1e geworden in Belgie!

Ja dat is met de playstation move. Dus dan heb je zo'n "afstandsbediening" met een lichtbolletje erop.

@Mindim:
Ik weet dat het nooit zo goed zal uitwerken dan wanneer ik naar de sportschool zou gaan. Echter heb ik echt de tijd of middelen niet om me dat nu te veroorloven.
Touwtje springen doe ik ook en heb ook een cross trainer staan, maar helaas kan ik daar niet op lopen omdat de slag te groot is voor mijn knieën.

Wat ik wel merk is dat sinds ik bij de post werk ik wel enkele cm ben afgevallen op mijn benen. Dus gewoon hele stukken wandelen.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 12:45

Welkom nieuwe mensen!

Nooit van gehoord inderdaad dat armworstelen! Klinkt gaaf! Weer eens iets anders. :D

Nou jongens vandaag 28 februari is de omslag in m'n leven. :') Vanochtend gesprek gehad met sportinstructeur omdat ik nu 2 jaar sport maar ook 10 kilo aangekomen ben vergeleken met 2 jaar geleden. Ik word maar dikker en dikker en snap er helemaal niks van. Heb mijn hele eetpatroon doorgenomen met de instructeur en hij snapt ook niet waarom ik dikker word. Volgens hem ben ik één van de fanatiekste meiden op de sportschool *trots. :D Maar goed hij gaat nu een schema maken. Ik krijg een schema voor de maandag en een schema voor de vrijdag en woensdag houdt hij een fiets voor me vrij zodat ik weer kan meedoen met spinning. Daarnaast gaat hij vandaag overleggen met de voedingsdeskundige want hij denkt dat misschien mijn stofwisseling niet deugt. Doelstelling is om binnen 12 weken 4 kilo af te vallen en ik moet elke 2 weken bij hem komen om vetpercentage te meten. Ik ben heel benieuwd!

Maar vandaag ga ik foto's maken van mezelf in ondergoed en mijn startgewicht noteren en vanaf nu hoop ik dat er helemaal niks meer bij komt (en het liefst dat er wat gewicht af gaat). Op naar een mooi lijf!

Djulitaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 12:57

Ik kom hier ook even om advies te vragen!
Heb het gehele topic doorgelezen en ben enthousiast geworden om naar de sportschool te gaan voor voornamelijk krachttraining. Mijn doelstellingen zouden zijn om in zijn geheel wat sterker en strakker te worden. Met name mijn benen en rug mogen sterker en mijn benen en buik mogen strakker. Nu zit ik een beetje te kijken naar wanneer ik naar de sportschool zou willen gaan, wil eigenlijk minimaal 2x per week gaan. Maar nu heb ik een probleempje met wanneer aangezien ik ook op voetbal zit en op dinsdag, donderdag en zondag train en wedstrijd speel. Wat zouden jullie aanraden en dan ook te kijken naar een rustdag, daar zit een beetje mijn punt, ideaal zou zijn maandag woensdag vrijdag maar ik vraag me af of dit niet te veel word en of dit wel vol te houden is.

Dan heb ik nog een vraagje, ik zou dan ook willen deelnemen aan groepslessen, maar wil hier niet vast aan zitten, dus als ik tijd/zin heb en als het uitkomt eens eentje meepikken. Kan je hier gewoon zo bij aansluiten of moet je je hier ook echt voor opgeven, hoe gaat dit bij jullie?

Leuk om te zien dat er zoveel mensen actief zijn!

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 13:02

Zo ik ben net terug van de sportschool. Ik dacht dat we al helemaal een schema op zouden zetten, maar ik heb nu samen met een instructeur een aantal oefeningen gedaan en apparaten uitgetest. Zowel losse oefeningen als oefening op apparaten waarbij de dezelfde spiergroepen traint om het verschil te merken.
De volgende keer ga ik een afspraak maken om test te doen voor mij kracht en conditie en dan gaan ze een schema voor mij maken en deze een keer met mij doorlopen. Ben benieuwd.
Maar ik ben tenminste vanaf vandaag officieel lid van een sportschool :P

Djulitaa: Qua groepslessen: Ik kan gewoon instromen in elke les en een les mee pakken wanneer ik dat zelf wil. Ben niets verplicht. Ook hoef ik mij niet op te geven voor een les. Maar het zal misschien ook wel per sportschool verschillend zijn.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 13:02

Bij ons kun je ook gewoon mee doen wanneer je wilt!