Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Mindim schreef:love_western schreef:Ik heb geen problemen met andere baby's en kleine kinderen. Loop zelf ook stage bij een gast ouder. Waarvan de jongste 3 a 4 maand is. En de oudste 6 of 7. Heb de kleintjes vaak zat op schoot.
En gister zelfs voor het eerst een poepluier verschoont. Dacht dat ik dood gingTjeeeh wat een stank komt daar van af
Ook wil ik later op de kinderoncologie gaan werken.
Dus niemand snapt waarom ik geen kinderen wil. En ben er ook heel eerlijk in. Als ik perongeluk zwanger word. Dat ik het dan ook weg laat halen. Sommige mensen snappen dit niet. En worden boos. Maar als ik dan zeg waarom moet ik dan wel respect voor jou hebben dat jij een kinderen wil. Maar dat jij dan geen respect voor mij hebt?
En als dit ooit gebeurd, en laat het weghalen dan word ik uit huis getrapt... Leuke moeder heb je dan
Zelf ben ik niet zo pro abortus, maar aan de andere kant is het voor een kind ook niet fijn ongewenst te zijn.
Ik vind het vervelend als mensen dusdanig nonchalant met sex omgaan en abortus als een soort van anti-conceptie gebruiken. Dus met abortus, het liefst zo vlug mogelijk.
De ouders zijn reuze trots op dat moment en dan zal ik gewoon blij voor hun zijn. Mindim schreef:De morning after pil maakt me eigenlijk niet zo veel uit.
Ik zag eens een documentaire over een abortus kliniek, daar zat een meisje van 21, ze had drie kinderen en dit was haar 5e abortus. Ze vertelde ook gewoon dat ze het niet zo nauw nam met anticonceptie, vond ze onzin, want je kon immers gewoon abortus laten doen. Ze liet een leuke vent niet schieten omdat er geen anticonceptie voorhanden was? Zal wel niet aan de pil zijn geweest.
Het is al een hele tijd geleden op tv geweest, maar dat stukje is me bijgebleven.
Mindim schreef:Was dat stuke wat ik gequote heb van jou Sees?
Nou schijnbaar verwacht je het toch, als je je irriteert dat ze die dingen niet doen?
.
. Mindim schreef:Ayasha schreef:Nee diana postte volwassenAls je dan toch wil corrigeren dan beide, of niet.
Heb je gelijk in
Je kunt toch wel een beetje respectvol naar elkaar blijven of niet dan, dan dat kinderachtige gedoe.
En:"ja, maar zij begon eerst" valt daar ook onder.

Ayasha schreef:Het ging mij er om dat als je de volwassene wil uit hangen, je het of goed doet, of niet. Dus of beide, of geen van de twee. Ongeacht wie eerst was
hebben jullie allemaal last van jullie hormonen of hoe zit het. Ik snap het drama rond Esther helemaal niet.
Ik doe trouwens niet aan kraamvisites, uit genodigd of niet, ik ga niet en iedereen weet dat ook.
Mindim schreef:Niet op kraamvisite gaan, puur omdat je het niet leuk vind moet je zelf weten, ik denk dan altijd maar, de wereld draait niet alleen om jou. Ik vind het ook niet geweldig, maar het draait op zo'n moment niet om mij, maar om mensen die trots zijn op hun baby, dat uurtje kan ik prima opbrengen.

Ayasha schreef:Hadk nou gevraagd of jullie ongesteld waren had je er dan ook zo'n drama om gemaakt?

Mindim schreef:Niet op kraamvisite gaan, puur omdat je het niet leuk vind moet je zelf weten, ik denk dan altijd maar, de wereld draait niet alleen om jou. Ik vind het ook niet geweldig, maar het draait op zo'n moment niet om mij, maar om mensen die trots zijn op hun baby, dat uurtje kan ik prima opbrengen.
Als ik bij alles wat me niet bevalt, de kont tegen de krib zou gooien, dat zou me wat worden zeg. Soms doe je iets gewoon omdat iemand anders het op prijs zou stellen.
Quellian schreef:Ayasha schreef:Hadk nou gevraagd of jullie ongesteld waren had je er dan ook zo'n drama om gemaakt?
Drama? Waar is er drama? Mag ik meedoen?
Maar je vroeg niet of we zwanger waren ofzo, dus denk dat deze vraag ook niet helemaal klopt.
Je mag mij vragen of ik last heb van de hormonen, maar ik zal zeggen dat dat niet meer zal zijn dan bij jou, misschien minder, maar vast niet meer![]()
Het is gewoon een opmerking die nergens op slaat, je insinueert ermee dat moeders (van een net geborene of 10 jarige) vol hormonen zit, maar dat is niet zo (anders had ik geen kerel meer gehad).
Esther28 schreef:Nou voor de laaste maal:
Ik vind ze niet leuk, niet lekker ruiken, etc, maar dat mag ik kennelijk niet zeggen want dan moet ik tot in details verantwoorden waarom niet. Er worden woorden genoemd zoals klotenmonsters, die ik niet gezegd heb enz enz...
Beetje omgekeerde wereld.
Ik reageer zoals er op mijn posts gereageerd wordt, niets meer en niets minder.
Maar laat ik de vraag dan eens omkeren:
Wat is er dan zo leuk aan kinderen en wat ruikt er zo lekker aan en tot welke leeftijd??
En als dat antwoord mij niet aanstaat, mag ik dan ook een spervuur aan vragen afvuren??
Mindim schreef:Tot in de details, ik vraag gewoon een leeftijd? Ik kan me voorstellen dat je niet van Zwitsal houdt en dat poepluiers niet lekker ruiken en zure melk niet. Maar als je het over alle kinderen hebt, begrijp ik niet wat je vind stinken aan bijvoorbeeld een kind van 10, daar ben ik dan wel echt nieuwsgierig naar, maar goed, je kunt dat schijnbaar niet uitleggen, prima.
Maar goed, je mag mijn pro kinderen uitspraken quoten hoor
Een Zwitsal trauma opgelopen? Mindim schreef:Niet op kraamvisite gaan, puur omdat je het niet leuk vind moet je zelf weten, ik denk dan altijd maar, de wereld draait niet alleen om jou. Ik vind het ook niet geweldig, maar het draait op zo'n moment niet om mij, maar om mensen die trots zijn op hun baby, dat uurtje kan ik prima opbrengen.
Als ik bij alles wat me niet bevalt, de kont tegen de krib zou gooien, dat zou me wat worden zeg. Soms doe je iets gewoon omdat iemand anders het op prijs zou stellen.
.
.
hoor, ik vraag naar alles, hoor alles aan (inclusief de meest gore details), weet er nog behoorlijk wat van af en vind de kindjes steevast schattig. Ik ben allen érg selectief in welke ik vast wil houden.
. Ayasha schreef:Nee dat maak jij er van, ik had het helemaal niet over moeders, zo ver had ik zelfs nog niet nagedacht, maar dit geeft wel heel mooi weer waar ik last van heb bij de meeste moeders, spreek ze aan op iets algemeen waar de hele wereld last van heeft en je hebt ze gekrengt in hun moeder zijn

. Sees schreef:Je hebt er gelijk in dat de wereld niet om mij (of wie dan ook) draait. Maarrrrr de wereld draait ook absoluut niet om de mensen die net een kind hebben gekregen.
Ik ga met enige frisse tegenzin op kraamvisite bij vriendinnen, bij colleagae is de tegenzin al iets groter, bij buren waar ik nauwelijk scontact mee zou hebben wordt het een kaartje en verder een no-show.
Bij alles wat je niet bevalt, de kont tegen de krib gooien lijkt mij overigens juist héél bevrijdend werken.
)wat erg belangrijk is voor iemand die me dierbaar is, dan zou ik mijn eigen bezwaren en ongemakken aan de kant zetten, om die even aandacht te hebben voor iemand die trots is op zijn pasgeboren kind, nieuwe pup of paard, of een nieuw huis, mij om het even.
Mindim schreef:Ayasha schreef:Nee dat maak jij er van, ik had het helemaal niet over moeders, zo ver had ik zelfs nog niet nagedacht, maar dit geeft wel heel mooi weer waar ik last van heb bij de meeste moeders, spreek ze aan op iets algemeen waar de hele wereld last van heeft en je hebt ze gekrengt in hun moeder zijn
Wat bedoel je er dan precies mee Ayasha? Hoe moeten we het in de strekking van het verhaal dan zien, deze opmerking over hormonen?
Mindim schreef:Maar als een pasgeboren kind of iets anders (kom ook bij puppies kijken hoor)wat erg belangrijk is voor iemand die me dierbaar is, dan zou ik mijn eigen bezwaren en ongemakken aan de kant zetten, om die even aandacht te hebben voor iemand die trots is op zijn pasgeboren kind, nieuwe pup of paard, of een nieuw huis, mij om het even.