Draagmoeder voor bevriend stel.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NoGo

Re: Draagmoeder voor bevriend stel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 22:49

Wat ik me ook wel afvroeg (sorry bedenk steeds iets nieuws) hebben jij en de wensouders het gehad over de opvoeding?
Wat als zij nou dingen totaal anders doen dan dat jij het zou doen of willen of het gaat op puberleeftijd fout.
Kan je daarmee omgaan of heb je daar uberhaupt overnagedacht en erover gesproken?

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-11 22:53

Leuke vraag, je ook daar hebben we het over gehad, ik vind niet dat ik daar wat over te zeggen heb. Als ze me om advies vragen zou ik altijd mijn mening geven, maar ik bemoei me ook niet met de opvoeding van de kinderen van mijn vriendinnen.

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 22:59

Denk je ook niet dat het anders is omdat je het kindje 9 maanden hebt gedragen en door dat soort dingen de vriendschap onder druk komt te staan?
Ik kan me namelijk zomaar voorstellen dat je je er uiteindelijk aan zou gaan irriteren als je ziet dat zij het aan het 'verprutsen' zijn wat opvoeding betrefd.
Of dat het heel lastig word als je ziet dat het kind in de pubertijd gigantisch 'fout' gaat, door de opvoeding?

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-11 23:03

Het fijne is dat we alles met elkaar kunnen bespreken, als mij echt iets dwars zou zitten dan zou ik dat met hun bespreken, maar ik zal niet van mijzelf uit het gevoel hebben dat ik recht heb om dingen af te dwingen.

Asjemenauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 13:19

Eigenlijk is het enorm jammer dat de wensvaders niet meekletsen hier. Nu horen we maar 1 kant van het verhaal. Niet dat ik je niet geloof hoor Charlotte :D maar hetzelfde verhaal vanuit een ander perspectief verteld klinkt toch anders in de oren. Er zullen wel overeenkomsten zijn, maar alles geschreven vanuit een andere emotie en motivatie.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-11 14:03

Nou ik denk niet dat mijn wenspapa bezwaar heeft om mee te typen hoor ;)

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-11 14:34

Hmm hij komt er niet op omdat hij nog geen 25 nuttige berichten heeft getypt..

sjnoebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 16:10

Zo na 25 berichten geplaatst te hebben op voor mij niets zeggende topics :o ben ik er dan geraakt om dat Charlotte me hierop gewezen had.

Wist van haar wel dat ze op een forum het verhaal gezet had maar niet waar en wat er gepost was. heb dus een hele kluif om eens die 29 pagina's door te gaan lezen.
Maar goed ik ben dus een van de wp's van Charlotte.

Kom maar op met die vragen ik ben er klaar voor! :Y)

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 16:15

sjnoebel schreef:
Zo na 25 berichten geplaatst te hebben op voor mij niets zeggende topics :o ben ik er dan geraakt om dat Charlotte me hierop gewezen had.

Wist van haar wel dat ze op een forum het verhaal gezet had maar niet waar en wat er gepost was. heb dus een hele kluif om eens die 29 pagina's door te gaan lezen.

Vanwaar de naam Sjnoebel :')

sjnoebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 16:19

Laat ik maar eerst beginnen met te zeggen dat wij charlotte en haar vriend (mag ik de naam noemen of niet?) enorm respecteren en waarderen als vrienden.
Wij nemen ook met veel liefde en plezier hun kids mee op stap en vinden het geweldig als ze komen logeren.

Onze vriendschap gaat inmiddels al 11 jaar terug waarbij ik met haar vriend in de klas begonnen ben, na de eerste 4 jaar kwamen toen charlotte en mijn vriend in beeld en na een aantal leuke avonden zijn ze ons een weekendje toen komen opzoeken in Center Parcs in Port zélande en nu zijn we 7 jaar verder en staan we samen met zijn alleen midden in een spannende periode, die hopelijk ons leven gaat veranderen.

Nu ben ik niet zo'n hele goede schrijver en vind ik het makkelijker om vragen te beantwoorden, maar zo weten jullie wel hoe ver wij terug gaan en hoe het begonnen is.

En nu zoals eerder gezegd kom maar op, ik zit er klaar voor, volgens Charlotte kon ik wel wat vragen verwachten.... :D

sjnoebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 16:20

Joyckuh schreef:
sjnoebel schreef:

Vanwaar de naam Sjnoebel :')

Goh die naam heb ik op meerdere forumsl, dat gaat nog terug in de tijd dat ik ooit eens een vriendinnetje had, die noemde mij zo.
geen idee waar het vandaan komt verder lol

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-11 16:36

Daar is hij dan!! Nee mijn vriend heet hier gewoon vriend ;)

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 19:00

Ik heb bijna het hele topic doorgespit en ik moet zeggen dat ik ontzettend veel bewondering voor Charlotte en Sjnoebel heb.

Toen ik m'n baarmoeder nog had heb ik dit ook wel eens overwogen, maar dat was voordat ik zelf kinderen heb gekregen. De zwangerschap wilde ik wel, maar het opvoeden niet (nu krijg ik vast half bokt over me heen, maar dat boeit me niet). Nu heb ik 2 kids van mezelf en ik merk dat ik niet van mening ben veranderd (hiermee bedoel ik het draagmoederschap, dat ik daar nog steeds hetzelfde over denk). Ik kan dan zelf niet meer "dragen", maar overweeg nog steeds om eicel-donatie te doen.........

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 19:14

Ha sjnoebel !

Ik zat ook al te kijken , wat een aparte naam :P

Als je het topic door gaat lezen zijn er eigenlijk vooral op de laatste pagina's wat mensen die wat kritisch zijn en het verhaal wel eens van de andere kant willen horen.

Vooralsnog klinkt het alsof alles eigenlijk wel goed zit en er ook aan allerlei rare scenario's is gedacht , als het allemaal gaat zoals jullie voor ogen hebben dan is het voor alle partijen wel een mooie situatie eigenlijk :)

Zeker ook dat TS het kindje desnoods zelf in haar gezin op wil nemen als het op welke manier dan ook fout gaat ergens +:)+

Ik vraag me wel af : stel dat jullie wenspappa's alleen komen te staan , is het dan ook haalbaar om alleen het kindje op te voeden of is er toch wel 1 van jullie 2 die het grootste deel van de dagelijkse zorg op zich zal gaan nemen ? En zo ja , wat nu als diegene wegvalt ?

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd hoe jullie het met de naam gaan doen , welke keuzes zijn er eigenlijk qua achternaam voor het kindje ? Kun je dan in principe kiezen uit 3 namen (van elke WP en TS) of hoe moet je dat zien ?

Op zich als de zus van de ene WP het eitje doneert dan is de andere WP "niks" , zou wel mooi zijn als die er dan zijn achternaam aan mag geven zodat er echt van alle kanten iets op zit :)

Eva_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 19:39

Wat leuk dat de wenspapa ook meepraat!
Ik ben echt benieuwd naar de ontwikkelingen zeg, super interesant

Nog een vraag. Word het de eicel van de zus van de ene papa, en dan de zaadcel van de andere papa?

Edit: Trouwens ik was erg benieuwd waar je je 25 berichten gepost had, en ik heb echt dubbel gelegen, wetende dat je waarschijnlijk nix met paarden hebt xD

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-11 20:10

Pm jij bent creatief met kurk!! :=

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-11 20:13

Ja grappig he die posts!! Ja de eicel is van de zus van de ene papa en de zaadcel is van de andere papa. Anders is het inteelt ;)

Eva_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 22:41

Ja daarom dacht ik dat dus ook al.
Wel leuk zo want dan hebben bijde papas wel een bloedband met het kindje!

Asjemenauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 01:39

sjnoebel schreef:
Laat ik maar eerst beginnen met te zeggen dat wij charlotte en haar vriend (mag ik de naam noemen of niet?) enorm respecteren en waarderen als vrienden.
Wij nemen ook met veel liefde en plezier hun kids mee op stap en vinden het geweldig als ze komen logeren.

Onze vriendschap gaat inmiddels al 11 jaar terug waarbij ik met haar vriend in de klas begonnen ben, na de eerste 4 jaar kwamen toen charlotte en mijn vriend in beeld en na een aantal leuke avonden zijn ze ons een weekendje toen komen opzoeken in Center Parcs in Port zélande en nu zijn we 7 jaar verder en staan we samen met zijn alleen midden in een spannende periode, die hopelijk ons leven gaat veranderen.

Nu ben ik niet zo'n hele goede schrijver en vind ik het makkelijker om vragen te beantwoorden, maar zo weten jullie wel hoe ver wij terug gaan en hoe het begonnen is.

En nu zoals eerder gezegd kom maar op, ik zit er klaar voor, volgens Charlotte kon ik wel wat vragen verwachten.... :D

Hahaha ja hoor vragen genoeg !!
Persoonlijk moet ik mezelf eerst even van de grond afrapen want ik had niet verwacht dat er ook een wp zou komen meekletsen. Welkom hier, en alvast bedankt voor alle inzichten die je met ons wilt delen.

Voor mij is de meest brandende vraag eigenlijk hoe straks (na de geboorte van het kindje) de goede relatie met Charlotte en vriend en u gewaarborgd gaat blijven. Waar liggen de grenzen ? Wat zijn de gemaakte afspraken hierover, maar belangrijker nog ... zijn deze induviduele inzichten/verlangens/verwachtingen ook goed besproken en ter vergelijking genomen.

Een goede vriendschap nu (ik bedoel het echt niet vervelend) is nogal makkelijk omdat beide partijen onafhankelijk van elkaar zijn en van hetzelfde niveau zijn. Hier komt straks een grote verandering in ... u krijgt een kado dat van onschatbare waarde is. Eerste periode is natuurlijk een tijd van enorm geluk en dankbaarheid. Als jonge vaders is alle kennis van een ervaren moeder misschien ook heel welkom. Maar op een gegeven moment groeit u toch echt van wp's naar echte vaders en ben je ook een keer klaar met 'dank je wel' zeggen en wil je je eigen koers verder varen.
Nu is het kindje slechts nog een bouwpakket van een eicel van A en gedragen door B maar straks is het niet zomaar een kind maar jullie kind. Jullie zijn de ouders. Feit is toch dat de mensheid niet goed is in eerlijk alles samen delen. Vandaar de vraag dus eigenlijk.

sjnoebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 08:11

pmarena schreef:
Ik vraag me wel af : stel dat jullie wenspappa's alleen komen te staan , is het dan ook haalbaar om alleen het kindje op te voeden of is er toch wel 1 van jullie 2 die het grootste deel van de dagelijkse zorg op zich zal gaan nemen ? En zo ja , wat nu als diegene wegvalt ?

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd hoe jullie het met de naam gaan doen , welke keuzes zijn er eigenlijk qua achternaam voor het kindje ? Kun je dan in principe kiezen uit 3 namen (van elke WP en TS) of hoe moet je dat zien ?

Op zich als de zus van de ene WP het eitje doneert dan is de andere WP "niks" , zou wel mooi zijn als die er dan zijn achternaam aan mag geven zodat er echt van alle kanten iets op zit :)

Nou als het kindje er uiteindelijk is, gaan we het samen opvoeden. Ik ga part time werken en mijn kerel werkt in 5 ploegendiensten, dat wil zeggen dat hij 6 dagen werkt en 4 dagen vrij heeft. Zijn schema is is ver voor uit bekend en omdat hij 2 dag, 2 middag en 2 nacht diensten draait is hij dus ook veel thuis en is de zorg dus haast gelijk. Goh ja wat al er een weg valt, dat is iets wat niet te hopen is natuurlijk en dit is dezelfde vraag ook bij "traditionele zwangerschappen" natuurlijk want wat als de moeder weg valt wat dan? Als een van ons twee iets gebeurd en komt te overlijden tja dan komt de ander er alleen voor te staan en zul je ook alle hulp uit je omgeving nodig moeten hebben, maar zover wil ik eigenlijk niet denken. Want of er nu een kind is wel of niet, als je partner sterft is voor niemand te hopen!

Tja de namen, haha nog niet over nagedacht, voornamen zijn er wel al :) maar de achternaam hebben we nog niet besproken, al heb ik er zelf wel een gevoel al bij, maar dat wil ik liever niet hier bespreken :o

sjnoebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 08:12

Eva_D schreef:
Wat leuk dat de wenspapa ook meepraat!
Ik ben echt benieuwd naar de ontwikkelingen zeg, super interesant

Nog een vraag. Word het de eicel van de zus van de ene papa, en dan de zaadcel van de andere papa?

Edit: Trouwens ik was erg benieuwd waar je je 25 berichten gepost had, en ik heb echt dubbel gelegen, wetende dat je waarschijnlijk nix met paarden hebt xD

Yep zoals Charlotte al aangaf, de eicel komt van mijn schoonzus en de zaadcel van mij.
Tja die berichten ik wilde een beetje in de sfeer van het topic antwoorden haha.

sjnoebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 08:35

Asjemenauw schreef:
Voor mij is de meest brandende vraag eigenlijk hoe straks (na de geboorte van het kindje) de goede relatie met Charlotte en vriend en u gewaarborgd gaat blijven. Waar liggen de grenzen ? Wat zijn de gemaakte afspraken hierover, maar belangrijker nog ... zijn deze induviduele inzichten/verlangens/verwachtingen ook goed besproken en ter vergelijking genomen.

Een goede vriendschap nu (ik bedoel het echt niet vervelend) is nogal makkelijk omdat beide partijen onafhankelijk van elkaar zijn en van hetzelfde niveau zijn. Hier komt straks een grote verandering in ... u krijgt een kado dat van onschatbare waarde is. Eerste periode is natuurlijk een tijd van enorm geluk en dankbaarheid. Als jonge vaders is alle kennis van een ervaren moeder misschien ook heel welkom. Maar op een gegeven moment groeit u toch echt van wp's naar echte vaders en ben je ook een keer klaar met 'dank je wel' zeggen en wil je je eigen koers verder varen.
Nu is het kindje slechts nog een bouwpakket van een eicel van A en gedragen door B maar straks is het niet zomaar een kind maar jullie kind. Jullie zijn de ouders. Feit is toch dat de mensheid niet goed is in eerlijk alles samen delen. Vandaar de vraag dus eigenlijk.

Ik heb nog niet het hele topic door gelezen maar ik heb zo'n beetje begrepen dat jullie ook wensouders zijn?
Trouwens wilde ff melden dat wij beide 28 zijn en ik voel me nog te jong om met U aangesproken te worden haha :')

Tja hoe gaat onze vriendschap behouden blijven. Het is zoals Charlotte ook al aangaf, dat je nu heel veel kan praten over je gevoelens en denkwijze en hoe het in theorie allemaal moet gaan, maar het is natuurlijk geen garantie hoe het in de praktijk gaat lopen. Dat klinkt misschien negatiever dan dat het is. Wij hebben ontzettende veel vertrouwen in Charlotte, haar vriend en haar kids, als wij niet ervan overtuigd zouden zijn dat zij dit aan kunnen zouden we er nooit over begonnen zijn. Tevens zijn wij ervan overtuigd dat onze vriendschap sterk genoeg is om dit avontuur samen aan te gaan, dit gaat overigens ook op voor mijn schoonzus.
Hoe waarborg je die vriendschap, door er inderdaad veel van te voren over te praten, wij hebben van onze zijde meteen gezegd hoe wij het voor ons zien en dan vooral de situatie na de bevalling. Het hele zwangerschaps gedeelte hadden mijn kerel en ik het niet zoveel over gehad van te voren. Echter voor ons was van te voren belangrijker wat voor situatie er na de bevalling zou ontstaan.
Het belangrijkste is dat je eerlijk bent tegen over elkaar en dat zijn we alle 4. Wij hebben meteen gezegd hoe wij erover denken, dat wij charlotte en haar vriend als oom en tante zullen zien en hun kids als neef en nicht. Hun kids komen nu ook met enige regelmaat bij ons en ze betekenen meer voor ons dan zomaar de kids van vrienden. Wij zien dezelfde situatie voor ons zometeen voor ons kind. Dat hij of zij ook gewoon bij Charlotte thuis komt om daar eens een nachtje te slapen en te spelen en dat we samen dagjes pretpark of weekendje weg doen. Want dat doen we nu ook.
Wij zijn er gewoon heel duidelijk in geweest dat onze wens is dat er niet het woord mama of moeder gebruikt wordt, het is de tante die een eitje gegeven heeft en de tante die haar gedragen heeft. Zo willen wij het uitleggen aan het kindje. Wij zijn de pappa's en voeden het kindje op en als wij raad of advies nodig hebben, heb ik wel ene zeker "tante charlotte" :o onder de speeddial zitten die mij dan een tip kan geven.
Zouden wij dit namelijk allemaal niet willen dan hadden we wel geprobeerd een anonieme draagmoeder te vinden.
Dus om op het eerste gedeelte terug te komen, de intentie is er om de vriendschap te behouden en die zal er voor het leven zijn want je bent voor het leven aan elkaar verbonden (net als dat je een kind met je ex partner hebt) en zoals elke vriendschap hebben we ook wel eens een dalletje gehad en daar zijn we goed door heen gekomen en zo zullen er zometeen nog wel hoogte en diepte punten komen, maar zolang je eerlijk bent en met elkaar praat en in contact blijft ben ik ervan overtuigd dat we hier zeker door heen gaan komen.

Dan nog over het feit van dankbaarheid. Tja onze dank zal nooit uit te drukken zijn in woorden, geschenken of daden. Dat weet Charlotte en haar vriend ook. Wij zullen hun altijd dankbaar zijn, maar ik zal me nooit anders gaan voordoen dan dat we zijn. Stel mijn kerel en ik zijn het ergens niet mee eens met Charlotte of haar vriend dan ga ik niet extra op mijn woorden letten omdat ik anders bang ben dat ze dit niet zou doen of stel later dat we bang zouden zijn dat ze iets tegen ons zouden ondernemen. Als wij het ergens niet mee eens zijn dan is het net ene teken van dankbaarheid dat we eerlijk tegen hun zeggen op dat moment waar we het niet mee eens zijn, dat is namelijk ene teken dat je je vriendschap waardeert en aan die vriendschap wil werken en dat die puur blijft. Als een van de "partijen" zich anders gaat voordoen voor het feit van dankbaarheid dan is dat het begin van het einde in mijn ogen. Nogmaals zowel Charlotte en haar vriend als mijn schoonzus weten wel degelijk hoe dankbaar wij hun zullen zijn en hoeveel het nu al voor ons betekend dat ze dit voor ons zouden willen doen en die dankbaarheid zit hem in de kleine dingen.

oxer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 09:35

Ik denk dat jullie er beter over nagedacht hebben dan het gemiddelde stel dat samen besluit om aan kinderen te beginnen terwijl ook bij hen de kans redelijk aanwezig is dat ze ooit uit elkaar gaan en dat geeft in mijn ogen ongeveer dezelfde situatie (dat je met de gevoelens van meerdere mensen rekening moet houden bij de opvoeding van een kind).

En Charlotte RESPECT dat je bereidt bent om hier überhaupt over na te denken. Het lijkt me namelijk vooral voor jou een hele moeilijke beslissing met heeeeel veeeel positieve en negatieve kanten die je onmogelijk allemaal kunt overzien. Je zult hoe dan ook nog heel vaak met je beslissing geconfronteerd worden en hoelang je ook wikt en weegt het blijft een sprong in het diepe waarvan je pas over een jaar of 20 echt zeker weet of het voor jou echt een goede beslissing is geweest.

Maar het klinkt absoluut als een weloverdacht plan! Ik denk dat jullie de perfecte basis hebben om het avontuur met elkaar aan te gaan. Of het een avontuur is waar uiteindelijk iedereen blij van zal worden, GEEN IDEE. Maar garanties krijg je nu eenmaal niet in dit leven.... Oftewel als jullie zelf zeker genoeg zijn van jullie zaak,heel veel succes!

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 10:22

Sjnoebel: ik vind dat je het mooi en duidelijk beschrijft :) Zo te lezen hebben jullie er echt goed over nagedacht :)

Ik ben nu enkel nog zeer benieuwd naar de mening van de vriend van Charlotte en hoe het Charlotte straks eventueel zou vergaan!

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-11 16:33

Nou, naar die mening zijn we allemaal benieuwd zeg :roll: hahaha maar die is er nog altijd niet overduidelijk uitgekomen. Mijn kids zijn nu bij de wenspapa's en die komen vanavond terug, dan gaan we even gezellig wat drinken en babbelen, dan zien we wel of we er nog op uit gaan komen, mijn vriend had gezegd dat ze voor de vakantie wel meer zouden weten en ze gaan al snel weg dus het word tijd om er vaart achter te zetten ;)