Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Nou, ik heb jarenlang mijn mond dicht gehouden, en had het gevoel mijn verhaal kwijt te willen. Dit kon ik thuis echter niet kwijt vanwege mijn thuissituatie, en er is mij altijd verteld dat ik niks tegen bekenden mag zeggen over de depressie van mijn vader e.d. omdat dat een negatieve invloed kon hebben op zijn bedrijf. Mijn conclusie was toen dat ik dus ook niks tegen vriendinnen mocht zeggen. Dat is natuurlijk niet helemaal waar, want dat is niet letterlijk gezegt, maar zo heb ik het toen opgevat. Je zou kunnen zeggen, schrijf het gewoon op. Dat is toch anders dan het hier plaatsen. Als je het 'gewoon opschrijft' heb je een verhaaltje op papier, en waar ik op hoopte was nieuwe inzichten van andere mensen, ideeën, het idee dat iemand je hoort, zoiets. Dus het had net zo goed ergens anders geplaatst kunnen worden dan op bokt, op een ander forum ofzo, maar bokt had mijn voorkeur vanwege de sfeer, de mogelijkheid tot het aanmaken van een schaduwaccount en de aanwezigheid van een subforum dat geschikt is voor het verhaal. Hoop dat het zo een beetje duidelijker is? Zo niet, heb ik geen probleem met meer vragen
AmyII schreef:Ik vind het echt knap van je Koffiekan, hoe is het nu met je ouders? Hoe pakten zij het op dat je uit huis ging? Ik wil je nog heel veel sterkte en wijsheid toewensen bij het op de rails krijgen van de rest van jouw situatie nu.
Maar ik geloof dat het ook voor hen al een klein beetje begint te wennen.. Koffiekan schreef:Bedankt
@ Gummi: Vragen staat vrijNou, ik heb jarenlang mijn mond dicht gehouden, en had het gevoel mijn verhaal kwijt te willen. Dit kon ik thuis echter niet kwijt vanwege mijn thuissituatie, en er is mij altijd verteld dat ik niks tegen bekenden mag zeggen over de depressie van mijn vader e.d. omdat dat een negatieve invloed kon hebben op zijn bedrijf. Mijn conclusie was toen dat ik dus ook niks tegen vriendinnen mocht zeggen. Dat is natuurlijk niet helemaal waar, want dat is niet letterlijk gezegt, maar zo heb ik het toen opgevat. Je zou kunnen zeggen, schrijf het gewoon op. Dat is toch anders dan het hier plaatsen. Als je het 'gewoon opschrijft' heb je een verhaaltje op papier, en waar ik op hoopte was nieuwe inzichten van andere mensen, ideeën, het idee dat iemand je hoort, zoiets. Dus het had net zo goed ergens anders geplaatst kunnen worden dan op bokt, op een ander forum ofzo, maar bokt had mijn voorkeur vanwege de sfeer, de mogelijkheid tot het aanmaken van een schaduwaccount en de aanwezigheid van een subforum dat geschikt is voor het verhaal. Hoop dat het zo een beetje duidelijker is? Zo niet, heb ik geen probleem met meer vragen
gummie schreef:Ik vind het jammer voor je dat je niet de mogelijkheid hebt het op een andere manier te bespreken, met vriendinnen bijvoorbeeld. Succes en heel veel sterkte.
Koffiekan schreef:gummie schreef:Ik vind het jammer voor je dat je niet de mogelijkheid hebt het op een andere manier te bespreken, met vriendinnen bijvoorbeeld. Succes en heel veel sterkte.
Gelukkig begint dat nu wel te komen, maar het is wel nog lastig omdat het 'fout' voelt (dat is het tenslotte ook jaren geweest).. Dank je
Het is een fijne verandering die op dit moment nog veel energie kost. Ook omdat mijn manier van denken nog niet helemaal is aangepast aan de nieuwe situatie. In mijn hoofd ben ik nog aan het plannen wat ik voor mijn moeder moet doen bijv., terwijl ik daar, door de week iig, niet meer kom
. Dat is best vreemd
. Maar het begint al aardig te wennen, en ik geniet er ook zeker van
.