"Wegens omstandigheden..."

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

AmyII

Re: "Wegens omstandigheden..."

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 18:07

Ik vind het echt knap van je Koffiekan, hoe is het nu met je ouders? Hoe pakten zij het op dat je uit huis ging? Ik wil je nog heel veel sterkte en wijsheid toewensen bij het op de rails krijgen van de rest van jouw situatie nu.

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 18:08

Koffiekan schreef:
Hmm, het hebben van een plaats voor jezelf is echt heerlijk! Nu de rest nog op de rails..

Fijn dat je een eigen plekkie hebt 8-) Het begin is er dus nu kan de rest volgen :j

Koffiekan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-11 18:33

Bedankt :)

@ Gummi: Vragen staat vrij ;) Nou, ik heb jarenlang mijn mond dicht gehouden, en had het gevoel mijn verhaal kwijt te willen. Dit kon ik thuis echter niet kwijt vanwege mijn thuissituatie, en er is mij altijd verteld dat ik niks tegen bekenden mag zeggen over de depressie van mijn vader e.d. omdat dat een negatieve invloed kon hebben op zijn bedrijf. Mijn conclusie was toen dat ik dus ook niks tegen vriendinnen mocht zeggen. Dat is natuurlijk niet helemaal waar, want dat is niet letterlijk gezegt, maar zo heb ik het toen opgevat. Je zou kunnen zeggen, schrijf het gewoon op. Dat is toch anders dan het hier plaatsen. Als je het 'gewoon opschrijft' heb je een verhaaltje op papier, en waar ik op hoopte was nieuwe inzichten van andere mensen, ideeën, het idee dat iemand je hoort, zoiets. Dus het had net zo goed ergens anders geplaatst kunnen worden dan op bokt, op een ander forum ofzo, maar bokt had mijn voorkeur vanwege de sfeer, de mogelijkheid tot het aanmaken van een schaduwaccount en de aanwezigheid van een subforum dat geschikt is voor het verhaal. Hoop dat het zo een beetje duidelijker is? Zo niet, heb ik geen probleem met meer vragen ;)

Koffiekan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-11 18:34

AmyII schreef:
Ik vind het echt knap van je Koffiekan, hoe is het nu met je ouders? Hoe pakten zij het op dat je uit huis ging? Ik wil je nog heel veel sterkte en wijsheid toewensen bij het op de rails krijgen van de rest van jouw situatie nu.

Ze vonden het niet echt een strak plan.. :+ Maar ik geloof dat het ook voor hen al een klein beetje begint te wennen..

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 18:38

Koffiekan schreef:
Bedankt :)

@ Gummi: Vragen staat vrij ;) Nou, ik heb jarenlang mijn mond dicht gehouden, en had het gevoel mijn verhaal kwijt te willen. Dit kon ik thuis echter niet kwijt vanwege mijn thuissituatie, en er is mij altijd verteld dat ik niks tegen bekenden mag zeggen over de depressie van mijn vader e.d. omdat dat een negatieve invloed kon hebben op zijn bedrijf. Mijn conclusie was toen dat ik dus ook niks tegen vriendinnen mocht zeggen. Dat is natuurlijk niet helemaal waar, want dat is niet letterlijk gezegt, maar zo heb ik het toen opgevat. Je zou kunnen zeggen, schrijf het gewoon op. Dat is toch anders dan het hier plaatsen. Als je het 'gewoon opschrijft' heb je een verhaaltje op papier, en waar ik op hoopte was nieuwe inzichten van andere mensen, ideeën, het idee dat iemand je hoort, zoiets. Dus het had net zo goed ergens anders geplaatst kunnen worden dan op bokt, op een ander forum ofzo, maar bokt had mijn voorkeur vanwege de sfeer, de mogelijkheid tot het aanmaken van een schaduwaccount en de aanwezigheid van een subforum dat geschikt is voor het verhaal. Hoop dat het zo een beetje duidelijker is? Zo niet, heb ik geen probleem met meer vragen ;)

Ik vind het jammer voor je dat je niet de mogelijkheid hebt het op een andere manier te bespreken, met vriendinnen bijvoorbeeld. Kan goed begrijpen dat je gehoord wilt worden. Fijn als het je op deze manier helpt. Wees wel voorzichtig met internet! Succes en heel veel sterkte.

Koffiekan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-11 18:44

gummie schreef:
Ik vind het jammer voor je dat je niet de mogelijkheid hebt het op een andere manier te bespreken, met vriendinnen bijvoorbeeld. Succes en heel veel sterkte.

Gelukkig begint dat nu wel te komen, maar het is wel nog lastig omdat het 'fout' voelt (dat is het tenslotte ook jaren geweest).. Dank je :)

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 18:52

Koffiekan schreef:
gummie schreef:
Ik vind het jammer voor je dat je niet de mogelijkheid hebt het op een andere manier te bespreken, met vriendinnen bijvoorbeeld. Succes en heel veel sterkte.

Gelukkig begint dat nu wel te komen, maar het is wel nog lastig omdat het 'fout' voelt (dat is het tenslotte ook jaren geweest).. Dank je :)

Fout, ja. Jouw fout, nee. De enige fout die je kunt maken, is jezelf niet te helpen!

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 18:53

koffiekan een dikke knuf van mij, onthoud dat je waardevol bent en mag zijn wie je bent!

Koffiekan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-11 19:00

@Gummi: En dat is dus de fout die ik al te lang gemaakt heb.. Maar dat gaan we nu langzaam aan anders doen :)
@TrustHim: Dank je :o

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 19:15

ik weet niet of de optie paard overkopen helemaal geen optie is. Maar mocht je in de buurt van limburg wonen dan kan ik wellicht (goedkope) stalling voor je regelen, als je dat zou willen.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 19:22

Jeminee, wat een ellende, ik heb er even geen woorden voor. Sterkte.

Nrkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 19:28

heftig zeg, ik vind je echt NIET egoistisch, tuurlijk het paard kan er niks aan doen, maar je moet zeker ook aan jezelf denken want dat ben je echt wel waard! je bent een goed mens, dat heb je al bewezen door je jaren zo te laten behandelen door die man zodat je je paard kon houden. Heel veel sterkte meid, PB box staat open! :(:)

Mallodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 08:40

Wat een verbetering dat je thuis weg bent! Wat ademruimte voor jezelf kan inderdaad goed doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 14:47

Hoi, ik lees dat je een eigen plkje hebt, fijn nu heb je de ruimte om je trauma te verwerken, ik wens je heel veel strekte toe!

Je bent de moeite meer dan waard en verdined het om gelukkig te zijn, je bent waardevol vergeet dat nooit!

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 15:09

kom je nu nog wel bij je paard dan?

Koffiekan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-11 09:47

Bedankt allemaal!
@yvonnedv: Niet alleen.. Wel met iemand ;)

seabiscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 10:46

Potverdorie zeg. Ik heb het hele topic doorgelezen..ik kan alleen maar zeggen: petje af voor de ontwikkeling die je nu doormaakt! Erg knap hoe je er nu mee bezig bent!

Koffiekan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-11 13:01

Dank je :o

Koffiekan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-11 19:37

Ik hoop vrijdag een positief bericht te kunnen schrijven over mijn paard.. Houd jullie en mezelf nog even in spanning :P

Mallodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 19:38

Fijn om dit alles te lezen! Voelt het goed om de situaties onder handen te nemen of zijn er emoties omtrent je verhuis enzo? Want ik kan me voorstellen dat het een hele verademing is maar het is toch allemaal nieuw voor je.

Koffiekan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-11 19:46

Aan de ene kant is het een verademing, aan de andere kant is het ook zoveel verandering dat ik er best moe van ben :P Het is een fijne verandering die op dit moment nog veel energie kost. Ook omdat mijn manier van denken nog niet helemaal is aangepast aan de nieuwe situatie. In mijn hoofd ben ik nog aan het plannen wat ik voor mijn moeder moet doen bijv., terwijl ik daar, door de week iig, niet meer kom :P. Dat is best vreemd :P. Maar het begint al aardig te wennen, en ik geniet er ook zeker van :).

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 19:51

Als je in het weekend dan ook maar goed voor jezelf zorgt. :)
Geen dingen doen die je niet wil, voor niemand...
Elke keer dat het je lukt groei je weer, je bent al zó ver gekomen!

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 19:54

Dat het energie kost is logisch, en bereid je maar voor dat het voorlopig om te verwerken allemaal ook nog wel energie zal blijven kosten! maar ik weet zeker dat je er gaat komen, je bent op de goede weg en je bent heel dapper en sterk!

Koffiekan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-11 20:06

Bedankt allebei :o
@Pauline: Daar doe ik mijn best voor, merk wel dat dat iets moeilijker is, maar we komen er wel (uiteindelijk..) :)

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 20:21

Ik vind het echt knap van je, Koffiekan hoe goed je je leven nu aan het oppakken bent. Je bent al zoveel sterker (in geschrift) dan toen je dit topic startte, je gaat echt met sprongen vooruit! Ik heb heel veel respect voor je hoe je nu met de situatie om gaat en hoe je je eigen leven terug 'neemt' ik duim voor je, voor vrijdag.