Stoppen met roken! Wie doet er mee?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cindy6

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 13:32

LynnDenise schreef:
Spoiler:
Een gemiddelde roker heeft 8 pogingen nodig

Excuus zoekers niet naar de spoiler kijken aub ;)

Maak van je laatste sigaret echt een feestje en rook hem echt bewust op dat het de aller-aller-allerlaatste is.

Hihi dat heb ik gisteren gedaan moet zeggen ik ben nog steeds rook vrij hihi
dat heb ik echt een paar maanden geleden geen uur vol gehouden ben zo trots

LynnDenise

Re: Stoppen met roken! Wie doet er mee?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 13:38

Daar mag je ook heel trots op zijn!

xJustMe6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-11 13:39

LynnDenise dat ga ik doen :j.

Het moment van de waarheid haha!

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 13:44

Komt wel goed :D

Cindy6

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 14:26

O ik ben zo trots op mezelf die pleisters moet je ook 24 uur laten zitten heeft iemand hier ervaring mee aangezien ik snachts nooit rookte
Denk wel dat ik ze voor het slapen verwijder en morgen als ik opsta weer op plak

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 20:35

Ben trots op mezelf, heb haast niet gerookt, alleen 3 hijsjes gehad van een ander :D

xJustMe6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-11 21:11

Vanmiddag mijn laatste sigaretje gerookt, heb de laatste dagen er echt niet van kunnen genieten! Vond het echt goor, maar deze laatste smaakte natuurlijk weer wel goed :+

Cindy6

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 21:12

Ik rook nog steeds niet hoor pleister eraf gehaald voor de nacht een uur geleden
bevalt met prima

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 21:13

Cindy6 schreef:
Ik rook nog steeds niet hoor pleister eraf gehaald voor de nacht een uur geleden
bevalt met prima

+:)+

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 22:15

Ik meld me even om wat meer een stok achter de deur te hebben. :D
Heb een beetje een los-vast relatie met sigaretten, af en toe stop ik een paar dagen en dan begin ik weer. Of ik rook een tijdje alleen maar 's avonds maar dan begin ik af en toe ook weer overdag te roken. Rookte de laatste maanden al wel veel minder dan ik heb gedaan. Nu rook ik eigenlijk alleen nog maar als ik werk (horeca) en met uitgaan maar ook daar wil ik mee stoppen. De laatste keer dat ik nu heb gerookt was zaterdag tijdens het uitgaan en de laatste keer dat ik overdag heb gerookt was denk ik vorige week zondag of zaterdag. En nu wil ik ook gewoon stoppen met 's nachts roken. :Y)
Ik heb trouwens al wel dat ik rokers en rook vind stinken (vooral 's ochtends :r ), dus dat zal wel positief zijn. :')

phormicola: 40 tot 50 per dag? :oo Had jij niet altijd hoofdpijn? := En dat moet ook wel een fortuin hebben gekost...

Cindy6

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 07:34

Iemand nog iets tevertellen ik ben nog steeds rookvrij dag nummer 2 en dat zonder pleister moet zeggen heb gaat goed
Ik zal je vertellen normaal sta ik moe op maar vanmorgen voelde ik me kip lekker
ik denk echt wel dat roken invloed er op heeft
En ik heb ook dat stemmetje jaj ja pak er nou 1 in me hoofd maar zeg en dwing me om nee tezeggen.
Heerlijk hoor heel me huisie ruikt anders heerlijk :D

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 07:48

Ik meld me ook even!
Niet zozeer voor mezelf, maar voor mijn vriend die zo stoer is om te stoppen :D
Hij kwam zelf met het idee, en ik steun hem natuurlijk hier in.

Hij is nu een week of 4 'gestopt', maar toch heeft hij inmiddels weer 3 sigaretten gerookt...
± 1x in de week rookt hij een peuk.
Het is dus flink geminderd (ruim 10 pakjes/week), maar hij kan (nog) niet helemaal zonder.
Hoe kan ik hem hierin helpen?

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 07:56

UMayDream, wat goed! Kun je niet afspreken dat je vriendinnen jou echt niks meer geven? En ach, de winter komt eraan en dan blijf je toch lekker binnen zitten ipv lekker buiten.

tessa_brian, hoe vergaat het zonder een sigaretje?

Loose, een los vast relatie met sigaretten? Kom je daar niet enorm van aan?
Heel veel succes met het s nachts stoppen!

Cindy, wat goed dat je beter bent opgestaan! Zo zie je maar wat roken met je doet. Ook zonder pleister volhouden hoor! Het zit alleen tussen je oren dat je zo'n pleister nodig hebt. Heel veel succes vandaag!

Muurp, wat goed van je vriend dat hij aan het stoppen is! Jij rookt al niet? Als ik in jouw schoenen had gestaan zou ik hem een spiegel voor houden. Roken ziet er toch zoo stom uit. Vraag hem ook wat die ene sigaret voor hem betekend in een week? Is dat op een vast tijdstip of echt als hij nicotine schijnt nodig te hebben? Heeft hij misschien niks aan een nicotinepleister 1x in de week? Eigenlijk moet je gewoon heel open en eerlijk hierover zijn en een hoop vragen waarom hij iets doet.
In elk geval heel veel succes voor je vriend!

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 09:02

LynnDenise schreef:
UMayDream, wat goed! Kun je niet afspreken dat je vriendinnen jou echt niks meer geven? En ach, de winter komt eraan en dan blijf je toch lekker binnen zitten ipv lekker buiten.

tessa_brian, hoe vergaat het zonder een sigaretje?

Cindy, wat goed dat je beter bent opgestaan! Zo zie je maar wat roken met je doet. Ook zonder pleister volhouden hoor! Het zit alleen tussen je oren dat je zo'n pleister nodig hebt. Heel veel succes vandaag!

Muurp, wat goed van je vriend dat hij aan het stoppen is! Jij rookt al niet? Als ik in jouw schoenen had gestaan zou ik hem een spiegel voor houden. Roken ziet er toch zoo stom uit. Vraag hem ook wat die ene sigaret voor hem betekend in een week? Is dat op een vast tijdstip of echt als hij nicotine schijnt nodig te hebben? Heeft hij misschien niks aan een nicotinepleister 1x in de week? Eigenlijk moet je gewoon heel open en eerlijk hierover zijn en een hoop vragen waarom hij iets doet.
In elk geval heel veel succes voor je vriend!

Thnx :D Ja, das wel een idee :P En indd, in de winter ga ik echt niet met hen buiten zitten als zij een peukje moeten roken hoor :=

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 11:28

@LynnDenise: Ja ik vind het ook goed! Ik rook niet, heb ook nooit gerookt (sportopleiding ;) ).
Ben niet tegen roken, vind rokers vaak gezellig. Ik sta dan ook meestal tussen de rokers als die naar buiten gaan haha. Die ene sigaret per week is meer een gewoonte. Hij drinkt wat met vrienden, daar hoort een peuk bij.
Ik vraag ook waarom hij het doet, dan zegt hij dat het een gewoonte is. Maar stoppen is juist het doorbreken van een gewoonte, toch? :)
Nicotine pleister kan ik hem niet aan krijgen, helaas!

mrjlnx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 11:30

Het stoppen gaat me wel makkelijk af, maar kom steeds op het punt dat als ik echt ga trillen enzo. Na een week ongeveer ik toch weer een peuk op steek helaas..

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 11:37

Ik zou tekenen voor 1 sigaret per week. Zodra ik sigaretten in huis heb moeten ze ook opgerookt worden.

Ik zit nu op twee en een halve maand niet roken, ben 5 kilo zwaarder en heb het af en toe nog heel erg moeilijk.

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 12:38

LynnDenise schreef:

In totaal nu 1.5 kilo ongeveer, maar volgensmij heb ik ook teveel gegeten in de vakantie. :')

Leuk linkje over aankomen :D :http://www.sochicken.nl/lichaam/stoppen_met_roken_en_niet_aankomen_10_tips.html

*ge edit, dacht dat ik niet was aangekomen maar nu ik erover denk toch wel :')
Laatst bijgewerkt door Loose op 06-09-11 12:41, in het totaal 2 keer bewerkt

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 12:41

Loose schreef:
phormicola: 40 tot 50 per dag? :oo Had jij niet altijd hoofdpijn? := En dat moet ook wel een fortuin hebben gekost...

Niet echt, wel constant dorst en een algeheel gevoel van 'ziek zijn' := Duur was het ook ja :j

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 12:44

Pfoeh dat kan ik me voorstellen, dat je veel dorst had. Ik heb trouwens als ik ben uitgegaan en heb heel veel gerookt op een avond altijd van de droge snot ( :+ ) in mijn neus als ik wakker wordt. Had je daar dan ook niet altijd last van?

Trouwens; als je gaat roken wordt dan je stofwisseling sneller en gaat ie weer terug naar je oude niveau als je stopt, of wordt ie dan slomer dan voordat je begon te roken?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 12:46

Ja, maar dat heb ik nu nog wel hoor, als er een droge wind staat :Y) :))

Kwa stofwisseling: geeeeen idee! Ik word nog steeds even snel dik als toen ik nog rookte :P

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 12:51

Haha dat is zo irritant. :')
Ben nu trouwens 'gelukkig' verkouden, dan vergaat je trek in een sigaret ook wel. Moet vanavond werken en het is het moeilijkste om niet te roken op mijn werk omdat echt iedereen daar rookt dus een sigaretje is zo gebietst. :+ En het is in een discotheek dus dan krijg je zo'n uitgaansstemming en automatisch al meer zin in een sigaret. :=

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 13:29

M'n vent moest net iets sjouwen en stopt z'n peuk in m'n handen :+ Geen last van, kan gewoon :j

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 14:09

mrjlnx, Dat hoort bij je verslaving, maar denk je dat je dan de nicotine nodig hebt of de sigaret? Anders zou ik even langs je huisarts gaan, misschien is er voor jou een andere manier om te stoppen dan cold turkey.

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 14:11

Ik kan tegenwoordig ook gewoon een brandende sigaret vasthouden, maar als er iemand anders in de buurt is mag die het doen. Niet omdat ik het niet aankan, maar omdat het zo stinkt!!!