Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Drrrassic schreef:Ik heb een vraagje, die ik vast en zeker het beste hier kan stellen, aangezien die piercingshop een eindje verderop is en ik daar niet 1, 2, 3 kom, anders had ik het daar gevraagd.
Ik heb een helix piercing, maar hij is ontstoken sinds halverwege juli. Er zitten regelmatig korstjes onder en eromheen is het hard en opgezwollen. Ik hou 'm al zo schoon mogelijk en ben mijn tik aan het afleren om er zo nu en dan aan te zitten, heeft iemand nog meer tips? Ik heb hier al gelezen dat alcohol e.d. niet goed is.
Fenneeee schreef:dus ik zou elke dag me navelpiercing goed schoonmaken dan is de kans heel klein dat het gaat onsteken?
Drrrassic schreef:@Ayasha: Dan ga ik het de eerstvolgende keer kopen als ik langs een apotheek kom, misschien zo al als 'k boodschappen ga halen.
@Desteney_: Serieus? Na een dag niet meer? Doe je dan een wattenstaafje in het gekookte water en haal je dat langs de piercing of wat?
jetjuh schreef:Alcohol en sterilon zijn idd niet goed, maar chloorhexidine gaan geen enkel kwaad hoorVaak moet je deze oplossing alleen wat verdunnen met water.
Als eerste advies geeft men vaak mee dat je 2maal per dag moet wassen met unicure balance zeep en de piercing verder met rust moet laten. Nu zijn mijn oren heel gevoelig voor unicura, dus mocht je merken dat je oor dik blijft, dan zou ik idd zoals hierboven gaan spoelen met afgekoeld gekookt water en zout
En inderdaad: het kraakbeen van een oor heeft een genezingstijd van 3 tot 6 maanden en vaak langer. Ben je al voor controle terug geweest naar de piercer? Zij kunnen je vaak advies geven over hoe je het nu verder kan/mag verzorgen