[Centraal] Piercings

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Re: [Centraal] Piercings

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 16:17

Hier is het bij een apotheker maar zonder voorschrift. 8 weken is snel hoewel ik mijn piercings vaak helemaal met rust laat dus of dat de oorzaak is?
Een helix kan tot een jaar nodig hebben om te genezen.

oudaccountx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 16:21

Drrrassic schreef:
Ik heb een vraagje, die ik vast en zeker het beste hier kan stellen, aangezien die piercingshop een eindje verderop is en ik daar niet 1, 2, 3 kom, anders had ik het daar gevraagd.

Ik heb een helix piercing, maar hij is ontstoken sinds halverwege juli. Er zitten regelmatig korstjes onder en eromheen is het hard en opgezwollen. Ik hou 'm al zo schoon mogelijk en ben mijn tik aan het afleren om er zo nu en dan aan te zitten, heeft iemand nog meer tips? Ik heb hier al gelezen dat alcohol e.d. niet goed is.

Dit klopt, sterilon, alcohol en chloorhexidine is niet goed. Dit zijn hele agressieve producten.
Ik heb gehoord dat je het beter schoon kan maken met gekookt water en zeezout. Vriendin van mij doet dit ook nadat ik het had verteld, en de volgende dag had ze geen pijn/last meer! :D

Drrrassic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 16:22

@Ayasha: Dan ga ik het de eerstvolgende keer kopen als ik langs een apotheek kom, misschien zo al als 'k boodschappen ga halen.

@Desteney_: Serieus? Na een dag niet meer? Doe je dan een wattenstaafje in het gekookte water en haal je dat langs de piercing of wat?

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 16:24

dus ik zou elke dag me navelpiercing goed schoonmaken dan is de kans heel klein dat het gaat onsteken?

Marjet90

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 16:26

Alcohol en sterilon zijn idd niet goed, maar chloorhexidine gaan geen enkel kwaad hoor ;) Vaak moet je deze oplossing alleen wat verdunnen met water.
Als eerste advies geeft men vaak mee dat je 2maal per dag moet wassen met unicure balance zeep en de piercing verder met rust moet laten. Nu zijn mijn oren heel gevoelig voor unicura, dus mocht je merken dat je oor dik blijft, dan zou ik idd zoals hierboven gaan spoelen met afgekoeld gekookt water en zout :)
En inderdaad: het kraakbeen van een oor heeft een genezingstijd van 3 tot 6 maanden en vaak langer. Ben je al voor controle terug geweest naar de piercer? Zij kunnen je vaak advies geven over hoe je het nu verder kan/mag verzorgen

Marjet90

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 16:30

@ Fenneeee: Als jij je piercing netjes schoonhoudt en 2 maal daags wast met unicura of zeezout en er verder niet aanzit, wordt de kans op ontsteking zeker kleiner. Wat opletten met strakke kleding dat deze niet constant over je piercing wrijven, eerste weken niet zwemmen/baden of sauna's en opletten met liggen :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 16:30

Fenneeee schreef:
dus ik zou elke dag me navelpiercing goed schoonmaken dan is de kans heel klein dat het gaat onsteken?

De kans is er altijd, de enige manier om zeker te zijn dat ie niet ontsteekt is door 'm niet te laten zetten. :+

zeezouten ben ik persoonlijk geen fan van eigenlijk. Die verhoudingen krijg je nooit zoals ze moeten zijn. Koop dan fysiologisch zoutwater om het mee schoon te maken.

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 16:35

Mijn helix is jaar lang blijven klooien Drrrassic, ze houden van ingewikkeld. Lekker blijven schoonmaken, dan komt het goed :)

oudaccountx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 16:36

Drrrassic schreef:
@Ayasha: Dan ga ik het de eerstvolgende keer kopen als ik langs een apotheek kom, misschien zo al als 'k boodschappen ga halen.

@Desteney_: Serieus? Na een dag niet meer? Doe je dan een wattenstaafje in het gekookte water en haal je dat langs de piercing of wat?

Ja dat kan, of je plakt er een steriel gaasje overheen. :)

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 16:39

okee! voor dat zeezout zal ik wel even aan me moeder vragen ! maar dit is al wel een opluchting dat het niet altijd gaat onsteken!

Drrrassic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 16:46

Thanks voor de tips! Ik ga het dan maar gewoon goed schoonhouden en hopen dat 'ie in januari (dan heb ik 'm een jaar) helemaal is geheeld. Hopen dat het iets minder lang duurt, want ik mag pas een tragus van m'n ouders als m'n helix is geheeld. :(:)

jetjuh schreef:
Alcohol en sterilon zijn idd niet goed, maar chloorhexidine gaan geen enkel kwaad hoor ;) Vaak moet je deze oplossing alleen wat verdunnen met water.
Als eerste advies geeft men vaak mee dat je 2maal per dag moet wassen met unicure balance zeep en de piercing verder met rust moet laten. Nu zijn mijn oren heel gevoelig voor unicura, dus mocht je merken dat je oor dik blijft, dan zou ik idd zoals hierboven gaan spoelen met afgekoeld gekookt water en zout :)
En inderdaad: het kraakbeen van een oor heeft een genezingstijd van 3 tot 6 maanden en vaak langer. Ben je al voor controle terug geweest naar de piercer? Zij kunnen je vaak advies geven over hoe je het nu verder kan/mag verzorgen

Ik heb het inderdaad de eerste paar weken gewassen met die zeep, meegekregen van de piercer. Ik heb destijds na 2,5 maand mijn ringetje vervangen door een staafje, toen was alles nog prima. Nu is het in juni "opeens" gaan ontsteken, sindsdien ben ik niet meer teruggeweest, omdat de piercer niet om de hoek zit en het me daarom beter uitkomt hier tips te ontvangen. :D

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 19:24

Ik heb mijn helix in het begin twee keer daags gewassen met Unicura zeep. Op den duur één keer, en later gewoon onder de douche met water. Mijne was in 3 maandjes genezen.

Marjet90

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 21:17

Het ontsteken van een piercing kan ook 'plots' ontstaan zodra je lichamelijke gesteldheid wat minder is ;) Als je lichaam net wat minder kan hebben dan normaal, kan hij de piercing plots weer gaan zien als niet-lichaamseigen en deze proberen af te weren. Gewoon weer netjes schoonmaken en behandelen alsof deze net nieuw is :) Zorgen dat je lichaam er zo min mogelijk last van ondervindt en eventjes in de gaten houden. Mocht het nu nog maanden zo doorgaan, dan is het misschien toch een goed idee om nogmaals langs de piercer te gaan :) Maar voor nu vooral geen zorgen maken en weer lekker gaan zepen/spoelen xD

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 21:39

Ik heb dankzij mijn stretches 2 lamme armen :') Ik was bloedprikker en ze vond mijn oren zo leuk, ze bleef maar babbelen, en ze vergat een buisje, toen moest ik nog een keer geprikt worden in mijn andere arm :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 22:02

Haha ow fijn ben je mooi klaar mee.. wel een compliment dat ze heel haar werk vergat!

Is het logisch dat na een weekje zon, zee en zwembad m'n navelpiercings er nog nooit zo netjes uit hebben gezien? Volgens mij is dat juist niet zo leuk voor ze _O-

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 22:36

Zag dit op een ander forum. Vind het echt súper gaaf! :oo
Afbeelding

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 22:37

wauw ja dat ziet er idd erg gaaf uit!!!

ROCHELLEx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 22:38

Wauw, die is echt supervet!

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 22:39

Liet het m'n moeder zien en haar eerste reactie was: ''Maar dat ga je niet doen hoor!!!!''

oudaccountx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 22:55

Wauw, erg gaaf!

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 22:59

ohhhhhhh die wil ik! mijn moeder vermoord me _O- *slaat foto op*

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 23:01

xDramaQueen schreef:
ohhhhhhh die wil ik! mijn moeder vermoord me _O- *slaat foto op*

Hahahahaha _O- Had de foto ook opgeslagen, mams laten zien en die kreeg al moordneigingen omdat ik het mooi vond _O-

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 23:04

scheelt dat mijn mamsie me nu laat gaan, maar ik vraag me alleen af of dit wel mooi is in combinatie met de rest van mn oren, dan moet er toch echt iets uit :=

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 23:15

Dan krijg je zo'n tegenover elkaar staand idee denk ik :P Ik heb ook al 4 gaatjes (en rechts helix) dus ben bang dat het een volle bedoeling wordt.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 23:18

ik ga eerst eens steentjes opplakken om te kijken of het wat is :)) ik maak wel een foto en vraag jullie mening _O-