Beginnen met hardlopen, tips?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

RubyRed

Re: Beginnen met hardlopen, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 20:18

Ik vind ze wel mooi!! Ach, en als je ze zelf niet zo prachtig vind is dat toch geen ramp, als je heel de tijd naar je schoenen kijkt terwijl je aan het lopen bent, lig je zo op de grond, en de rest van de tijd kun je ze in de kast zetten toch?

_RMHorse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 20:23

RubyRed schreef:
Ik vind ze wel mooi!! Ach, en als je ze zelf niet zo prachtig vind is dat toch geen ramp, als je heel de tijd naar je schoenen kijkt terwijl je aan het lopen bent, lig je zo op de grond, en de rest van de tijd kun je ze in de kast zetten toch?

Haha dat is waar:P

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 06:36

Buiten dat kun je ook nog eens genieten van blessurevrije beentjes, das ook wel wat waard ;)
Ik zelf ben niet zo weg van tights, voel ik me niet heel flatterend in. Maar het maakt het lopen een stuk fijner/makkelijker en ik loop geen modeshow dus ach..

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 07:57

Hmm nou dan ga ik ook maar eens even langs de hema, gister weer gewoon een spijkerbroek aangehad en dat is toch stiekem wel heul vervelend om in te rennen :+
Ik wil ook proberen om iedere avond na het eten (of iig iedere dag) zeker een half uur gewoon flink te gaan lopen en dan 2 x (misschien 3) per week erbij te gaan hardlopen.

Nou nou 5 kg eraf... knap! Dat geeft de burger moed :j

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 10:20

Saayer : Ik loop met een hartslagmeter, ik vind ze ideaal.
Krijg nu echt een duidelijk beeld van wat ik kan en hoe snel ik herstel zeg maar na het lopen.

Ik heb vanmorgen gelopen, en het ging niet echt lekker !
De laatste keer kon ik 15 minuten aan 1 stuk hardlopen, vandaag amper 5 minuten achter elkaar.
Had mijn ademhaling totaal niet onder controle.. baal er van.

Dus heb nu maar 4 x 5 minuten gelopen met daar tussen steeds 2 minuten rust.
Heb ik in totaal alsnog 20 minuten gelopen.
Maargoed... ik weet dat ik meer kan en toch wilde het vanmorgen niet... volgende keer beter hoop ik dan maar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 11:03

Mas schreef:
Buiten dat kun je ook nog eens genieten van blessurevrije beentjes, das ook wel wat waard ;)
Ik zelf ben niet zo weg van tights, voel ik me niet heel flatterend in. Maar het maakt het lopen een stuk fijner/makkelijker en ik loop geen modeshow dus ach..

Ik loop het liefste in iets 'korts'. Het liefste mn hockeyrokje eigenlijk, maar dat is zo gek met lopen vind ik :+ Dus dan maar een voetbalbroekje. Alleen die zitten altijd zo strak bij je buik! :') Terwijl ik al XL heb maar die is bijna net zo strek als de S van een vriendin van me. Alleen m'n benen passen hier 5x in. :D

ashley1 schreef:
Hmm nou dan ga ik ook maar eens even langs de hema, gister weer gewoon een spijkerbroek aangehad en dat is toch stiekem wel heul vervelend om in te rennen :+
Ik wil ook proberen om iedere avond na het eten (of iig iedere dag) zeker een half uur gewoon flink te gaan lopen en dan 2 x (misschien 3) per week erbij te gaan hardlopen.

Nou nou 5 kg eraf... knap! Dat geeft de burger moed :j

In een spijkerbroek? Respect! Als ik dat doe heb ik gelijk m'n benen kapot geschuurd vrees ik! :oo En daarbij vind ik het ook zweten.

sunshine schreef:
Saayer : Ik loop met een hartslagmeter, ik vind ze ideaal.
Krijg nu echt een duidelijk beeld van wat ik kan en hoe snel ik herstel zeg maar na het lopen.

Ik heb vanmorgen gelopen, en het ging niet echt lekker !
De laatste keer kon ik 15 minuten aan 1 stuk hardlopen, vandaag amper 5 minuten achter elkaar.
Had mijn ademhaling totaal niet onder controle.. baal er van.

Dus heb nu maar 4 x 5 minuten gelopen met daar tussen steeds 2 minuten rust.
Heb ik in totaal alsnog 20 minuten gelopen.
Maargoed... ik weet dat ik meer kan en toch wilde het vanmorgen niet... volgende keer beter hoop ik dan maar.

dipdaagjes horen er altijd bij :) volgende keer loop je vast weer hartstikke goed! :D

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 11:52

ashley1 schreef:
gister weer gewoon een spijkerbroek aangehad en dat is toch stiekem wel heul vervelend om in te rennen

Jeutje, dat zou ik niet eens kunnen joh, in een spijkerbroek. Krijg je niet onwijs veel last van je huid?

sunshine schreef:

Volgende keer beter inderdaad :j
Ik heb soms ook last van een minder dagje, kan gebeuren en de volgende keer gaan we er gewoon weer voor!

Rebeccaa schreef:
Ik loop het liefste in iets 'korts'. Het liefste mn hockeyrokje eigenlijk, maar dat is zo gek met lopen vind ik

Er bestaan ook hardlooprokjes :j
Zijn speciaal gemaakt voor hardlopen, misschien iets voor jou?
http://www.hardlooprokjes.nl/

Hihi, toen ik startte bij de AV werd ons verteld over die site en dat trainers het erg op prijs stellen als we er allemaal in zouden gaan lopen :D

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 12:02

Wow wat een super handige rokjes! Die wil ikkk!

CalvinM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 12:03

hahaha, wat gek dat die trainers dat kunnen waarderen. Zullen vast mannen zijn :+ Ik ben nog niet gewend aan de hardlooprokjes. Vind het nog steeds een vreemd gezicht. Misschien toch maar zelf eentje aanschaffen om te kijken of het beter voelt dan het eruit ziet!

Zie nieuwe schoenen voorbij komen, leuk hoor! Heb je ze door een video analyse laten aanmeten?

Hardlopen in spijkerbroek.. brrrr, ik krijg spontaan last van mijn huid als ik eraan denk!

Hier een mega dipdag... wilde vanmorgen gaan hardlopen, maar heb me verslapen! Nu is het te warm, dus misschien vanavond proberen of anders morgen.. zucht!

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 12:16

Mooie schoenen die nikes! Die zijn een stuk beter dan de mijne ;)

Ik vindt die rokjes eigenlijk hetzelfde als de tennisrokjes..... zie weinig verschil.
Waarkun je een beetje leuke sportkleding halen voor niet veel geld??

Ik had gisteren niet echt m'n dagje... ging zwaar..maar heb het wel volgehouden.

_RMHorse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 12:18

CalvinM schreef:
Zie nieuwe schoenen voorbij komen, leuk hoor! Heb je ze door een video analyse laten aanmeten?

Ik heb ze niet via een analyse laten aanmeten nee:P Maar begin pas net en ze zitten goed, dus ja...

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 12:19

Dank voor de respects ;)
Spijkerbroek schuurt niet eigenlijk maar het zweet wel en zit echt niet lekker :')

Mag ik vragen waarom jullie in (broek-)rokjes lopen en niet in gewone broeken? Staat wel heel leuk, dat wel :)

Nou, vanavond na het eten maar eens gaan wandelen... heb echt flinke last van m'n schenen, 2 x gelopen op vrijdag en zondag en nu al last, oh oh!

CalvinM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 12:49

Oei _RMHorse_ ik geloof dat ik maar even heel wijselijk mijn mond hou... Wel hoop ik voor je dat je geen blessures gaat krijgen!

Kan ik me voorstellen Ashley! Ik loop in korte broek hoor, de meesten van ons denk ik wel! Vervelend van je schenen! Als je last blijft houden, misschien even langs de huisarts/fysio? Na 2 keer zo'n last zou toch eigenlijk niet mogen!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 12:55

Ik loop ook niet in een rokje hoor, daar heb ik de benen (nog) niet voor :D
Maar er zijn er die dat fijn vinden lopen, ook prima :j

ashley, dat klinkt idd niet zo fijn van je schenen. Juist in het begin moet je heel rustig opbouwen, je hebt als beginner in no time een vervelende blessure te pakken. Even niet rennen en als het niet over gaat idd even een dokter bezoeken of een fysio.

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 13:00

Voor alle mensen met blezures en pijn klachten heel veel beterschap. Hopelijk is t snel over.

Gister hardloop kleding gekocht en schoenen. En gelijk les 3 gelopen, ze lopen echt heerlijk. Nu 2 dagen rust, en dan weer aan les 4 gaat best vlotjes

CalvinM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 13:01

Voor je het weet loop je 5 km Malih!

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 13:08

Ik hoop het echt idd. En dan door voor de 10 km :)

Over die hardloop rokjes, zonde geld..... ik zou het dan toch met legging dragen omdat ik blote benen vreselijk vind. Voor 4.50 heb je al een stoffe rokje, en voor 5 euro een legging, nogal een prijs verschil, veel zal t niet uit maken.

CalvinM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 13:10

Er zit wel een binnenbroekje in de hardlooprokjes hoor Malih. Je hebt als het ware een kort broekje, met daarover een rokje. Zelfde als tennis en hockey zegmaar...

Is 10 km je uiteindelijke doel Malih?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 13:11

Ben ik weer eens :j
Heb afgelopen weekend 3,5 km gelopen, het gaat steeds beter.. Alleen bleef mn gps hangen waardoor ik volgens RunKeeper een gemiddelde had van 55 minuten per kilometer ^) en dat was heus niet zo..

Ik heb mn schoenen bij een sportwinkel gekocht maar niet met analyse. Wel in overleg met de verkoper, dat is toch ook okee?

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 13:12

Ja je kunt ook in een tent van de Zeeman gaan lopen. Net wat je wil toch?

CalvinM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 13:15

Was het een sportwinkel of een hardloopwinkel Cer?

Met een video analyse kunnen ze vertraagd je passen bekijken. Het is heel belangrijk om te weten hoe jij je voet neerzet. Daarop zoek je namelijk het type schoen uit. Ik heb mijn eerste paar ook in een gewone sportwinkel gekocht en ben nog niet vergeten hoeveel problemen ik dankzij die schoenen heb gehad! Ondanks dat die schoenen me lekker zaten...

Het is inderdaad maar net wat je zelf fijn vind lopen kiwipitje!

_RMHorse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 13:21

CalvinM schreef:
Oei _RMHorse_ ik geloof dat ik maar even heel wijselijk mijn mond hou... Wel hoop ik voor je dat je geen blessures gaat krijgen!

Okee maar waaar slaat et precies op? Niet in elke winkel heb je van die apparaten, en daar verkopen ze ook gewoon hardloopschoenen, dus kan het echt niet heel slecht voor je zijn toch anders zou t toch niet mogen?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 13:42

Ik heb ze in een sportwinkel gekocht, en ongeveer 3 kwartier met de verkoper overlegd over wat goed is voor mijn loop cq voeten.. ik heb doorgezakte voeten, dat zag hij ook (anders was het echt een sufferd geweest :+ ) en daar heb ik schoenen op. Ik ga ervan uit dat het goed gaat, maar als ik ook maar iets van blessure of pijn voel, bijvoorbeeld bij langere afstanden, zal ik zeker niet aarzelen om het na te laten kijken!

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 14:01

CalvinM schreef:
Er zit wel een binnenbroekje in de hardlooprokjes hoor Malih. Je hebt als het ware een kort broekje, met daarover een rokje. Zelfde als tennis en hockey zegmaar...

Is 10 km je uiteindelijke doel Malih?

Ja, dat zag ik idd op de site, maar omdat ik er toch een legging onder doe, ist voor mij t zelfde eigenlijk

Ik weet t niet, minimaal 10 kilometer, misschien af en toe meer.

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 14:07

Ik heb mijn voeten ook niet nalaten kijken,maar was ook niet echt serieus bezig,maar merk wel dat als ik echt door ga zetten nu met hardlopen dat ik toch wel wat duurderde en goed advies wil.

Maar ik zit weer even in een dip,moest eigenlijk vrijdag weer lopen,maar door het rot weer geen zin;en het weekend was ik aardig lui.
En nu moet ik vandaag gaan,maar pff moet me echt van de bank af sleuren om zin te maken.
Maar zodra ik geweest ben, ben ik ook weer blij dat ik geweest ben.

Ik zit ook nog steeds op 2min wandelen, 1min lopen, kom niet echt verder vanwege mijn scheenbenen die pijn blijven doen, en heb zo iets van ach gewoon door gaan;maar mijn lichaam heeft zo iets van nee stoppen en rust.Hierdoor kom ik dus ook niet echt verder.
Of zullen jullie aanraden om gewoon verder te gaan naar week 2 ?