Burnout / Overspannen deel 6

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

bobomelo

Re: Burnout / Overspannen deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 20:45

Hallo meiden,

(schaam schaam, al even niets meer gepost)
Maar heb alles even luchtig doorgelezen, maar ben nog té moe en emo om alles serieus te lezen en te reageren daarop.....)
Maar voor iedereen die knuffel nodig heeft: een hele dikke knuffel
En gelukkig las ik dat het met een paar weer de goeie kant opgaat!!
En een paar nieuwelingen: welkom!!

Verder gaat het hier goed, wat ik al wel verwacht had, kraamhulp ging weg dus ik even flink in tranen, om vervolgens de volgende dag gewoon weer de draad op te pakken, want we kunnenhet best! maar goed, mis de kraamhulp wel! zo'n leuk en fijn mens, had me moeder wel mogen zijn!!gelukkig heeft mijn man nu 2 week vrij en kunnen we het mooi samen zo oppakken!
en verder ja...erg moe nog, buik herstelt dacht ik wel oed, alleen onderin mijn buik wel een branderig gevoel, hoop niet dat dat "ernstig"is...

maar verder doet onze kleine knul het goed!! en kan ik gelukkig ook echt van hem genieten!!

sorry dat ik dus even beetje afwezig ben......

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 20:53

Bobomelo, als jij twijfelt of het goed is dat gevoel onderin je buik, gewoon even bellen met gynaecoloog of verloskundige o.i.d.!!! Echt doen!
Fijn om te horen dat het met jullie goed gaat. Lekker dat je het nu twee weekjes samen kunt doen :)

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 21:51

Fijn dat het goed met jullie gaat, Bobo! Hopenlijk geeft dat alvast wat vertrouwen ook :j En als je twijfelt over de genezing van je buik, als je het al een paar dagen aankijkt en niet goed voelt kun je maar beter even contact opnemen met de arts idd :j Gewoon doend an hoor, daar zijn ze voor en liever op tijd aan de bel trekken dat het niks is dan andersom ;)

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 07:24

hoi hoi, nou zaterdag om 10.15 uur wakker, om vervolgens te ontbijten...En het huis schoon te maken. Vervolgens lag ik om 13.30 uur weer in bed, omdat ik niet lekker was moest ik van vriend lief maar het bed weer in om vervolgens te slapen tot 17.00 uur :o Nou ''wil'' vriend lief iets van me... wat ik hem gewoon ff niet geven kan, heb der gewoon ff geen behoefte aan, maar ik heb het gevoel dat hij dat gewoon niet kan snappen... En dat geeft me zo'n rot gevoel! Ik weet ook wel dat het normaal is maar als ik er geen behoefte/energie voor heb dan kan ik er toch weinig aan doen? Om vervolgens een opmerking naar mn hoofd te krijgen: We gaan binnenkort toch naar A'dam? Nou zoals jullie wel snappen was ik echt ff woest op dat moment! Sorry moest het even kwijt....

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 07:32

bobomelo: +:)+
Dat klinkt wel positief. Als je niet helemaal gerust ben kan een telefoontje naar het ziekenhuis geen kwaad denk ik. Voor je eigen zekerheid.

sandeman: wat een rare vriendin.... Ik zou daar snel klaar mee zijn geloof ik :o

Beauty: moelijk :(:)
Voor andere mensen is het sowieso moeilijk om zoiets te begrijpen.
Maar geef er niet aan toe, daar krijg je spijt van. Hij komt er wel overheen.

Hier gaat het nog steeds wel okee. Goeie dagen, minder goeie dagen. Maar ermee omgaan gaat wel een stuk beter.
Ik ben wel ernstig aan vakantie toe. Loop nu wel weer een beetje op mijn tenen om dingen af te ronden.
Volgende week donderdag laatste dag en dan 3 weken vakantie. Daar heb ik wel zin in!

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 10:47

Bedankt voor je reactie, ik snap dat het voor andere mensen moelijk te begrijpen is...En hij doet ook echt wel zijn best, maar op zulke momenten dan denk ik hallo! Verplaats je is in mijn situatie... En dan vraagt ie ja hoe voel je je dan, maar dat is zo moeilijk te omschrijven, hij denkt dat als je maar genoeg slaapt dat het vanzelf wel goed komt... :S En ik snap ook wel dat het voor hem moeilijk is om mij ''zo'' te zien, ( niet diegene die hij ''kent'') maar dit is voor mij ook niet leuk als hij zo loopt aan te dringen

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 18:13

Echt lastig indd beauty.....
Ik heb de verloskundepraktijk gebeld, en die verwees mij door naar mijn huisarts.
Is wel normaal dat er wat wondvocht uit kan komen, dus maak ik me dan niet meer druk om, maar dat ik wat duizelig ben als ik opsta vind ik minder, en dat mijn huid boven de keizersnee, ook over de lengte van de keizersnee tot aan de hoogte van mijn navel, heel gevoelig is als ik eroverheen wrijf!

DaisNBenj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 20:45

Ik wil mij ook graag melden hier... als dat mag...
Ik voel mij eigelijk de laatste tijd gewoon op...

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 20:57

welkom DaisNBenj...

Mijn vriend heeft wel zijn excuus aangeboden, maar ik vind het lastig omdat ik snap dat het voor hem ook wel frustrerend is, maar ik heb geen idee hoe ik aan hem uit moet leggen hoe ik me voel behalve moe, en op... en geen energie ergens voor hebben... Iemand enig idee hoe je aan een ''buitenstaander'' moet uitleggen hoe je je voelt tijdens een burn out/overspannen?

DaisNBenj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 21:19

Kan ik je geen raad ingeven, ik vind het eerlijk gezegd moeilijk naar de buitenwereld toe te geven hoe
ik mij voel. Ik ben een mama. En mama's moeten doorgaan in de maatschappij... Lijkt soms geen plaats
te zijn voor even op te zijn.
Het moederschap gaat me prima af. Met mijn dochtertje lukt me ook alles nog prima.
Maar al de rest rond me?! Het lijkt niet meer te gaan soms!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 06:45

Blijven praten Beauty. Dat vooral. Ook al kun je het niet goed uitleggen, geef dat dan ook aan.
En ik het uit heb gelegd: Moe van de wereld. Moe van het meerennen in de stroom.
Zie het als een trein die alsmaar moet rijden, rijden, rijden.
Ik ben uitgestapt op een station en laat de treinen voorbij razen, omdat ik te moe ben om in te stappen.

Of zie de mensheid als een kudde. Er worden dingen van je verwacht, je moet meedoen in de maatschappij. Meerennen op je werk. Ik plaats mezelf even buiten de kudde om even rustig op een plekje voor mezelf te grazen, alles eens te overdenken. En als ik het nodig vind zal ik meerennen, maar als ik het niet nodig vind blijf ik gewoon even op mijn plekje staan en laat de kudde rennen.

Het is nodig om tot jezelf te komen. Eerst jezelf weer in rust brengen, de wereld overzichtelijk maken. En dat gaat met kleine stapjes, 1 voor 1. En jij geeft die stapjes aan, niet een ander.

Goedemorgen :O
Welkom DaisNBenj :)

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 06:56

Amanda bedankt voor de uitleg, ik zal het eens aan mn vriend laten lezen.

@DaisNBenj: Ik denk dat je toch moet proberen aan je zelf te denken, ik snap dat moeders niet zomaar even een time out kunnen nemen, maar op de momenten dat je dat wel kan... denk ik dat je toch echt even de rust moet nemen... Sterkte

DaisNBenj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 21:53

Hier is het vandaag tot 1 grote ontploffing gekomen. Letterlijk. Bij mijn ouders thuis met mijn zus en haar
man en blablabla. Heb werkelijk echt gevochten met mijn zus. Laat ik stellen dat ik alles wel heb kunnen
vertellen daarna, mijn ouders ook, mijn zus en haar man ook. En dat we nu tot een oplossing zijn gekomen.
Ik ga mij laten helpen. Maandag om half 11 ga ik naar de dokter. En dan ga ik vragen naar medicatie.
Ik kan op deze manier niet meer verder. En niemand kan zo verder met mij.

Deeday

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 20:39

Ik heb ook al even niets meer gepost. Ik zat al een tijdje niet lekker in me vel doordat me vriend en ik letterlijk langs elkaar heen aan het leven waren. En daarbij was ik al beetje in paniek doordat ik elke keer weer terug viel in de oude gewoonte. Na ik ben geploft bij me vriend en die weet nu hoe ik er over denk. Verder heb ik op het moment een beetje last van paniekaanvallen, en mensen om me heen snappen me niet echt. En ik kan niet echt uitleggen hoe of wat.

Jeetje klinkt heftig daisynbenj misschien knap je daar wat van op!

Voor iedereen een dikke knuffel die het nodig heeft!

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 20:51

IK ben gister voor het eerst bij een psychotherapeut geweest. Heb er wel een goed gevoel over.
Daarna ging ik evne langs me werk, was leuk om me collegaas te zien, alleen me maneger vroeg meteen wanneer ik weer kwam werken. en ohhh wat zie je er goed uit. jaa, das de buitenkant. Bij een andere collega barste ik ff in tranen. Ik ben er echt nog niet aan toe om te werken.

Deeday

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 20:56

Ja dat heb ik dus ook altijd. Ik werkte bij mijn vader en die kon niet begrijpen wat er met mij aan de hand is. Omdat hij aan de buitenkant niets ziet.. Ik heb altijd gezegd je kunt beter je arm gebroken hebben! Dat zie je gewoon!

DaisNBenj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 21:07

Dankje wel. Ik ben vandaag ook nog uit elkaar gegaan met mijn vriend, na 5 jaar en samen een dochter te hebben.
Ik voel me zwaar kl-ote.

Ik snap precies ook wat jullie bedoelen. Dat is ook de reden dat ik nog nooit tegen mijn dokter heb gezegd,
het gaat mij niet. Omdat dat moeilijk te beschrijven/uit te drukken is als je daar 'gewoon' zit.
Vanbinnen voel ik mij heel anders dan dat mensen kunnen zien aan de buitenkant.
Hoe graag ik ook wil werken, want ik kom financieel totaal NIET rond. Maar ik kan het psychisch gezien
gewoon niet!

En leg dat maar eens uit hé, als er niks aan je te 'zien' valt.

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 08:44

Jeetje, heftig joh. Ja dat blijft vervelend dat jet het niet ziet aan buitenkant, en idd je kan beter eeb gipse pootje hebben. Nu word ik ook heel snel bruin en fiets vaak naar me verzorgpony. Kan moeilijk niet naar buiten gaan.
Ik slik al lang medicatie, moet juist gaan afbouwen, of iets anders proberen, want heb steeds meer nodig. Daar raak ik ook depri van

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 09:57

DaisNBenj : Tjeetje wat een klo-te situatie waar je je in bevind zeg! Mag ik vragen waarom het uit is met je vriend, vanwege jou persoonlijke situatie? Als je het niet wilt vertellen is het ook prima hoor :) . En dan nog eens de ruzie die je met je zus hebt gehad... Maakt het er allemaal niet makkelijker op. Maar ik zou toch naar de HA toe gaan, want die kan je echt helpen... Zo ben ik ook begonnen. Ik dacht ook wat kan ze in hemels naam voor me doen...Er valt toch niks aan me te zien?

Ik heb een tijdje geleden ook een knallende ruzie gehad met mijn moeder, maar dat is gelukkig beetje bijgelegd.

Dat is het meest frustrerende aan de situatie dat niemand kan ''zien'' hoe jij je voelt, daar hebben mijn vriend en ik ook nog wel eens last van , dat ie niet snapt hoe ik me voel.. Het is zo lastig uit te leggen...

DaisNBenj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 11:08

Ik denk dat mensen altijd op hun tenen lopen voor mij. Bang tot de bom in mij ontploft.
Dit zie ik nu pas in. Ik heb vanaf dat ik 7 jaar was zoveel ellende gezien, dat ik denk dat
die dominate/afstotende houding van mij een soort bescherming is geworden. Mensen niet
kunnen binnen laten tot in het diepste van je hart. Niet meer eerlijk kunnen/durven zeggen...
Sandeman: Mag ik vragen waarvoor jij med neemt en welke? Ik nam als tiener eens risperdal,
omdat ik te 'impulsief' was. Dit maakte mij slaperig, moe, een zombie. Ik ben heel bang weer
zoiets te hebben. Ik wil ook niet iets dat mij een ander mens maakt. Ik wil iets dat mij even
rustiger kan doen reageren, en meer relativeren?
Beauty26: Je hebt pb. :)

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 11:37

Ik gebruik oxazepam voor de dag en zolpidem voor de nacht. Bij mij is het ook het 1 na het ander, het 1 amper verwerkt of pats.... volgende klap.

DaisNBenj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 11:45

Sandeman: Zo lijkt het altijd te gaan. Wanneer iets net achter de rug is, komt het volgende. Dat gevoel
heb ik ook altijd: Alles op 1 hoop. En verwerk het maar dan.
Beetje per beetje zal het wel lukken. Na regen komt zonneschijn meid! :)

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 14:28

Ja daarom heb ik nu psychotherapie, want ik kom er zelf ff niet meer uit.

DaisNBenj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 14:33

Sandeman: Dat geloof ik best, soms is de put zo diep dat je zonder hand in bereik er niet meer uit komt.
En gaat het je goed af, de psychotherapie? Hebben ze een gerichte aanpak?
Ik zou wel graag iets willen, waarna ik na een gesprek ook eventueel wat 'huiswerk' mee krijg.
Dat je iets hebt om aan te werken. Bij de meeste was het praten, en daaggg...

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 15:05

Ik heb pas 1 gesprek gehad, zal even een link plaatsen. Hij sprak me aan. Heet Casper van den Burgh.
Ik wil ook juist een beetje van die medicatie af. Al zal dat best moelijk zijn