[Centraal] Diëten en afvallen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

QueenD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 19:07

Hoi meld zich ook even :j . En ik wil tevens even wat vragen. Ik ben begonnen aan Cambridge 500 sinds een anderhalve week maar om nou te zeggen dat ik me lekker voel nee. Volgens mij zijn hier nogal wat bokkers die ook CB doen of gedaan hebben, wat zijn/waren jullie ervaringen ??
Ik dacht dat het met mijn werk wel aardig zou gaan, ik rijdt vrachtwagen en begin regelmatig dik voor 06.00u en ja dan eindig ik ook vaak na 18.00u en dan met die drie maaltijden van nog geen 500Kcal per dag moet je je kiplekker gaan voelen zeggen ze. Tja ben inmiddels 4.5 kg afgevallen maar of dit nou echt gezond is weet ik niet. Leuk hoor dat je kleding iets losser gaat zitten maar ondertussen loop ik erbij alsof ik zo uit de clip Thriller van Michael Jackson kom zetten :') . Komt iemand dit bekend voor ??
Ik zit er serieus over na te denken om er mee te stoppen en iets vergelijkends gaan doen maar dan een stuk verantwoorder. Heeft iemand een idee wat ik dan het beste zou kunnen doen ?

Alvast bedankt ;) .

Kwanyin

Re: [Centraal] Diëten en afvallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 19:11

Ik ken CB niet maar als je op anderhalve week 4.5 kilo afvalt kàn dat niet gezond zijn :n . En 500 caloriën op een héle dag? Echt niet goed, ik durf er mijn kop voor te verwedden dat je alles gewoon dubbel en dik bijkomt zodra je terug normaal eet. Mee stoppen dus en gewoon normaal en gezond eten en sporten.

QueenD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 19:38

Ja daar zit ik dus ook aan te denken maar om niet terug te vallen naar mn oude gewoontes probeer ik iets te zoeken wat aansluit op dit dieet ;( . Heb een beetje het gevoel dat ik dan faal of zo.

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 19:41

Zou wel iets zoeken wat aansluit en zeer rustig opbouwen, je zal meer honger krijgen omdat je meer gaat eten, maar probeer echt rustig op de bouwen en dat te weer staan!! want ander kom je aan als een malle

QueenD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 20:05

Nou daar ben ik dus echt bang voor he. Heb wel eens gehoord dat modifast aardig aansluit op CB. Als je misschien 1 maaltijd kan vervangen door zoiets en 's avonds voornamelijk groente en vleesvervanger (ben zelf geen liefhebber van vlees/vis) of iets dergelijks.
Iemand suggesties ?

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 09:41

Hoi.

Ik kom me ook even melden. Ik ben december 2009 gestopt met roken. En sinds dien 18kg aangekomen. Ik woog jaren 84kg en zag er toen altijd prima uit. Niet super slank, want ik ben nou eenmaal nooit een poppetje geweest. Maar gewoon goed voor mijn lengte. (Ben 1.80) Maar met die 18kg erbij was dat dus 102.8kg. := Dat is gewoon echt te zwaar.

Maar ik ben nu een maand geleden begonnen met afvallen. Niet volgens een bestaand dieet. Maar gewoon op de manier hoe ik denk dat het goed is. Ik ben van mezelf nogal een vreetzak. Ik at rustig elke avond een grote zak chips weg voor de buis. En dan al de koekjes en andere troep die ik overdag nog snackte. :\ Maar dat is nu dus over.

Ik eet 's ochtends 's middags en 's avonds. Tussendoor nog wel een liga en wat fruit. En ik eet nu een normale portie avond eten ipv een bord met een kop erop. En het geeft resultaat. Toen ik net op de weegschaal stond gaf hij 97,4 aan. :D

Ik heb al eens eerder op deze manier een poging gedaan. Maar die is mislukt. Ik hoop het op deze manier, door mee te blijven kletsen in dit topic met lotgenoten wel vol te houden. :)

GroteVogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 14:45

Hoi,

Ook ik meld me!

Tot mijn zwangerschap op mijn 18e had ik en normaal gewicht ( 65 kilo bij 152 lengte)
Daarna kwam het alleen maar erbij, zeker door het eten maar ook de prikpil en alle andere factoren.
In 2001 ben ik begonnen met lijnen, dit was voor mij stackers gebruiken ( met ephendrine, wat nu verboden is) veel sporten en leven op potten groente, fruit, kip ei en light producten.
In 3 maanden was ik 30 kilo kwijt.
Dit heb ik 2 jaar vol kunnen houden en toen ben ik door allerlei prive omstandigheden gestopt met sporten en begonnen met normaal eten ( en veel lekkers)
2 jaar geleden woog ik 107 kilo en kreeg ik een maagbandje.
Helaas voor mij, was dit geen succes, ik had er teveel van verwacht denk ik.
Nou kwam ik ook niet meer van de bank af, ging met de auto 200 meter naar de winkel enz.
En snoepen he, overdag gaat het prima, maar in de avond begin ik te eten tot ik ga slapen ( ik weet is ziek hoor)
Na het warm eten...een uurtje later begint het, dan ga ik echt alle kasten af, hamster alle lekkers mee de bank op en tv zappen.
1 grote reep choko met noten, halve zak chips, 4 puddingkjes of een literpak vla, ach en dan nog wat snoepjes en dropjes en dan lekker voldaan slapen.........
Omdat ik op dit moment niet echt goed kan eten door de maagband (bijna alles van vlees, harde groentes en fruit komt terug, of blijft hangen in de maag) Tja dan ga je dus eten wat wel lekker gaat en dat zijn dus alle snoep/ongezonde dingen.

Ik ben 2 weken geleden begonnen met bewegen! 2x per week in de sportschool, cardio en gewichten en 2x zwemmen.
Door het gewicht heb ik geen conditie meer, langer dan 10 minuten kan ik echt niet lopen, dan heb ik geen lucht meer.
Omdat ik dus zo zwaar ben ben ik min of meer gestopt met paardrijden omdat ik mijn balans niet kan houden en het gewoon te zwaar is ( volwassen beginners les)

Ik moet op dit moment 20 kilo kwijt.
Ik weeg 95 kilo ( is iedere dag verschillend maar ik ga ervan uit dat dit nu mijn gewicht is)

Wat ik ga doen? Meer bewegen ( erg moeilijk om me te motiveren omdat alles pijn doet)
Ik moet het snoepen laten, en de salami en brie op krackers!

Verder heb ik medicijnen waarvan ik een half uur na inname vreetbuien krijg, echt honger! Maar deze ben ik met de arts af aan het bouwen.

Ik ben een aardappelmens maar merk dat ik echt een uur na het warm eten weer honger heb.
Ik was bezig met me inlezen in dat dieet van geen koolhydraten maar vlees eten, helaas gaat dat niet lukken want vlees kan ik bijna niet eten.
( vis lust ik echt niet)

Ik heb nu vanmorgen een verwijzing gekregen voor een dieetist en ga morgen vroeg bellen voor een afspraak.
( Officieel moet ik iedere 2 uur iets eten om honger te voorkomen van de chirurg die de maagband heeft gezet, maar soms heb ik geen honger en wacht ik te lang met als gevolg net te veel eten, wat er weer uitkomt dan en de cirkel is weer rond....

Succes iedereen!!

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 14:52

O jeetje GroteVogel. Heb je ook een maagband. Dat lijkt me zo eng. Ben altijd vang dat ie knapt ofzo... :oo

Een diëtiste is natuurlijk altijd goed. Die kan je goed adviseren over wat je het beste kunt eten en hoeveel je daarvan mag eten. Ik heb ook een jaar bij een diëtiste gelopen. Maar ben op een zwak moment toch gestopt.

En 's avonds is het idd het zwaarst om overal van af te blijven. Helemaal met die medicijnen die je neemt lijkt me. Dan heb jij het nog dubbel zo zwaar op zo'n moment.

Jij ook veel suc6 met afvallen !! :D

GroteVogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 15:05

Waarom zou je bij komen van cola light???????????

Toen ik slank was en sportte dronk ik die ook met liters.
Ik lust bijna niks anders............sapjes en zo krijg ik zuur van, koffie jakkes en thee als het vriest eens een kopje...
In jus orange, ijsthee enz zitten veel meer calorieen en suikers.

Ik wil veel laten maar mn cola? Echt niet, of er moet toch echt een onderbouwend en bewezen advies zijn dat het echt zo slecht is.....
Ik drink nu 1 fles per dag ( 1,5 liter) en nee niet de coca cola maar gewoon aldi huismerk light.

iemand ?

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 15:37

Het is volgens mij niet zo zeer dat je alleen van Cola light aankomt maar het is minstens even slecht als gewone CocaCola .
Google eens op cola light dan zie je wel wat er precies slecht aan is, dit geld over het algemeen voor alle frisdranken,vruchtensappen etc.
Er zit gewoon een enorme hoeveelheid suiker/zoetstoffen in die slecht voor je zijn.

Een glaasje cola light is niet erg maar een hele fles is wel erg ongezond.

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 16:31

Vruchtensappen ook ?? -O- Dus een glaasje appelsap of versgeperste jus is ook uit den boze ?? -O-

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 16:36

Uit den boze is misschien wat overdreven maar zover ik weet zitten hier vrij veel suikers en zuren in. Dus zijn de o.a. slecht voor je gebit.
Verse vruchtensappen zijn een stuk gezonder dan die bewerkte uit pak in verband met vitamines en dergelijke. Maar vruchtensappen zijn in tegenstelling tot frisdranken niet alléén maar slecht natuurlijk. In veel sappen zitten ingrediënten die erg goed voor je kunnen zijn, denk aan cranberrysap voor de blaas enz.

Maar zoals voor alles geldt overdaad schaad :) .

GroteVogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 17:08

Als je alles bij een glaasje houd kan het echt geen kwaad hoor ;-)

Je moet natuurlijk niet 3 liter sapjes per dag gaan drinken.

Mij is geadviseerd om bv op een dag te drinken:
- koffie ( zwart)
- thee ( zonder iets erin)
- 1 glas volle melk
- 1 glas vruchtensap ongezoet
- 1,5 liter water.

Maarja kan mijn cola niet laten......snif....krijg hoofdpijn als ik het niet drink, maar beloof mezelf steeds dat ik ga minderen , bv s 'morgens en s 'avonds 1 blikje.
Nu nog gaan doen............

Heb net een appelflap gekocht, kon het echt niet laten liggen, dus dat word na mijn avond eten mijn toetje....zo slecht, maar beter dan 1 reep choko, chips en snoep.
Hopelijk slaap ik lekker vroeg zodat ik geen honger heb in de late avond.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 17:15

Klopt, een glaasje kan geen kwaad. Maar dat is net als 1 handje chips of een klein stukje chocolade op zijn tijd geen kwaad kunnen!

Persoonlijk vind ik ook niet dat je jezelf van dingen moet onthouden maar moet proberen het eten of drinken ervan te beperken. Achja, dit zeg ik wel heel mooi maar ook ik kan me daar niet altijd aan houden hoor :D .

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 18:00

Hmm, klinkt best heftig grotevogel! Heel moeilijk om zo'n patroon te doorbreken. En wat als je nou in die uren dat je normaal gaat eten, dus na je avondeten, iets actief gaat doen? Ik begrijp dat je niet elke dag gaat sporten, vooral als dat pijn doet, maar een andere activiteit waarbij je je handen nodig hebt? Vreemde hobby van mij en mijn vriend: enorme ministeck-platen maken, of puzzels. Je hebt echt beide handen nodig, waardoor je al snel vergeet te eten. Volgens mij is het doorbreken van het beweegpatroon (zonder denken steeds hand in die bak en naar mond) erg belangrijk. Afleren kan alleen niet, je moet de beweeging vervangen door een andere. (ik heb ook een tijd met kralen sieraden gemaakt, lukt ook niet met je handen vol eten ;) )
Heel veel succes iig!

Ik ben inmiddels nog maar een halve kilo ongeveer verwijderd van mijn doel, al was strakker worden vooral het doel, maar ben bijna onder de 70 kilo 8-)

__Danielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 09:01

Hoi,

Ik meld me ook eventjes :) Ik weet zelf niet eens meer hoeveel ik weeg. Maar ben volgens mij wel echt aangekomen. Heb namelijk ineens een buikje, en als ik zit wordt ik er niet vrolijk van :') Ben 1.70 en toen ik voor t laatst woog was ik 58 kilo. Maar dat is al een jaar of 2 terug. Dus ben sowieso wel wat aangekomen, is verder niet aan me te zien, maar ik zit niet zo lekker in me vel enzo. Iemand misschien een goed dieet voor iemand die graag een buikje en wat kilo's kwijt wilt? :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 14:32

Monnie_ schreef:
Groentes :j Komkommertjes, paprikatjes.. worteltjes tomaatjes Jummmmiiee

Ja dat vind ik dus niet lekker als dat een hele dag op school in m'n tas zit.. := ik wil het liefste iets in de vorm van een koekje, maar dan gezond haha. Neem nu maar rijstwafels mee..

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 14:41

Ik schilde een appel altijd of ander stuk fruit in kleine stukjes en deed het dan in een plastiek potje. Dan kon ik de hele dag door er een beetje van snoepen.

1.70 en 58 kilo vind ik meer dan behoorlijk netjes...als je dènkt dat je bent aangekomen zou ik toch even de moeite nemen om om te weegschaal te gaan staan en het zeker te weten :) . Als het puur om het buikje gaat zou ik wat buikspieroefenningen doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 15:31

Fruit is mijn vaste avond tussendoortje en 's ochtends door de yoghurt, en meer fruit is niet gezond.. lastig, want komkommer en paprika en zo eet ik ook eigenlijk elke dag wel dus om dat nou ook weer mee naar school te nemen..

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 15:32

Ik eet soms 4 stuks fruit op een dag. Lijkt mij iig een stuk gezonder dan sultana's enzo als tussendoortje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 15:33

Fruit zit ook enorm vol suiker..

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 15:35

Fruitsuiker is wel net even iets anders dan geraffineerde suiker. Maar dat is mijn mening. Ik blijf dat iets raars vinden om fruit als 'ongezond' te noemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 15:38

Fruit is zeker niet ongezond, en dat zeg ik ook nergens ;). Ik ben zelf ook een fruit lief hebber. Heel erg zelfs. Maar meer dan 2x per dag heeft geen zin..

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 15:44

Je kan mij echt niet vertellen dat je dik wordt van 3/4 keer per dag fruit. Maar ieder zijn ding.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 15:57

Tja als je zo relativeert.. van 2 glazen frisdrank op een dag, wordt je ook niet dik. Van een pakje sultana per dag, is ook nog nooit iemand dik geworden.. van een taartje op een dag, ook nog nooit.. ;)