Diabetes voor het leven ! deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KellyG

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 10:19

ik blijf het spuiten ook vervelend vinden.....
ik heb al de kortere naaldjes (microfine 5 mm) en nog doen de meeste plekken zeer om te spuiten.....
ik zie er niet uit en ben bekant 1 grote blauwe plek :+

mn schoonvader moet sinds kort ook spuiten en die ramt die naald er gewoon echt in, ik wordt er eng van als ik het zie.
Ik ben wat dat betreft ook een muts, ik doe dat heel voorzichtig..... heb een paar keer een spier of zenuw of weet ik het wat het was geraakt en dat doet zo verschrikkelijk zeer dat ik niet meer in 1 keer door durf te duwen.....

het prikken in mn vinger vind ik idd ook geen pretje, maar doe dat altijd heel snel...... kan ik niet twijfelen

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-11 10:28

Dat heb ik ook wel met prikken heel voorzichtig en zodra ik wat voel trek ik hem terug en zoek een ander plekje en tja die blauwe plekken herken ik.. maar toch blijf het fijner dan de pomp vinden... :D

KellyG

Re: Diabetes voor het leven ! deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 10:30

ik kleed me in de sportschool ook megasnel om....... mensen zullen volgens mij af en toe wel denken "wat doet die?" hahahahaa

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 10:47

Ik heb de 8 mm. naaldjes! Ik vind deze juist fijner! Heb de 6 mm. geprobeerd (wist niet dat ze er nog fijner waren :D ) En omdat ik niet de aller slankste ben, spuit je de insuline dan net niet diep genoeg waardoor dat juist zeerder doet!!
Het naaldje zelf vond ik wel weer fijner.

(ben wel erg blij te horen dat ik niet de enige ben.... :P )
Ik heb zelfs een keer zo staan trutten met prikken... Stond aan de aanrecht. Trek ik toch hard m'n vinger terug toen ik 'schoot', sloeg zo een fles wijn van de aanrecht............... Stukje afgebroken uit m'n plavuizen................. }:0

KellyG

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 10:53

ik had eerst de 6 mm maar dat deed iedere prik zeer. ben toen overgestapt iom dvk naar de 5 mm
maar soms doet ook gewoon je huid al zeer dus dan maakt de lengte van het naaldje niet echt uit, hahahaa

das knap gedaan van je, hahahaaaa
je zal wel gebaald hebben

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-11 10:56

Ja had toch zeker niet eerst die fles opgedronken...haha dan kan ik mij die reactie voorstellen O:)

Nee hoor ik ken dat sta ik zo te twijfelen en maak dan een beweging dat je denkt , hoe krijg ik het voor elkaar.. :?

Ik gebruik nu 6 mm naalden met de pen met de pomp had ik de 8 mm ook ik ben volslank :D en heb niet echt problemen met de 6mm ( zat net nog op 6.1 , gaat goed zo !) ik had heel erg met de canules van de pomp dat ik geen goed plekje meer kon vinden .

Ik had ze altijd net boven de broek band op dat gedeelte van mijn buik onder de broek zat niet lekker ( heb toch een flink buikje) en ergens anders was geen optie .

Die plek op mijn buik is nu zo gevoelig en ik prik daar dus ook niet meer nu kan ik weer overal prikken met de pen waar ik maar wil. heerlijk !

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 11:16

Wij drinken zelf nog niet eens wijn.......... :D (zag er wel erg bloederig uit op de vloer.... :D )
Ik heb dus dat ik alleen maar in mijn buik durf te prikken....
Heb toch best een buik, maar het word steeds lastiger om een plekje te vinden dat je niet per ongeluk door 'een korstje' heen prikt..... Spuit natuurlijk 4x op een dag. Hoop toch nog wel even te leven, maar weet niet of ik dan nog plekjes om te spuiten heb............. }:0

KellyG

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 11:29

even een domme vraag, maar ik geloof nooit dat ik de enige ben.........

zijn jullie ook weleens te besodemieterd om er een nieuw naaldje op te doen?
ik prik regelmatig meerdere keren met dezelfde naald....... is slecht, ik weet het. En met een vers naaldje prik je makkelijker, maar om de een of andere reden is dat naaldje wisselen te veel moeite :o

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-11 11:48

Nou kellyG je bent zeker niet de enige... :o ik kan wel 10 keer met het zelfde naaldje prikken...wissel pas als het naaldje er slecht ingaat... :D heb ik eigenlijk altijd al zo gedaan en blijf het ook lekker doen... :P

KellyG

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 11:52

hahahahaaaaaa............
ben ik niet de enige gelukkig (kon het me ook niet voorstellen hoor)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 11:57

Ik heb dat echt nog nooit gedaan!! (toch nog iets dat ik wel goed doe.... }> )
Mijn collega doet dat zowel met zijn spuitpen als met bloedprikpen.... :P

KellyG

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 12:14

ik ook met beide
moet zeggen dat dat bloedprikpennetje sneller zeer gaat doen dan de spuit

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-11 12:14

met de naald van de prikpen kan ik helemaal lang doen haha die gaat soms wel 15 keer mee denk ik zo....klinkt stom maar vindt het zo'n gedoe dat wisselen...

KellyG

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 12:26

ik heb alleen wel dat ik met de nachtinsuline steeds mn naaldje verwissel na iedere prikbeurt.....

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 15:51

ik heb eigenlijk al 12 jaar de 5mm naalden, nooit over nagedacht of dat nog wel voldoet eigenlijk :P
En van dat niet willen spuiten/meten, heel herkenbaar!!
Ik spoot al een jaar of 9 maar 2 keer per dag, ging eigenlijk heel goed, dus meter deed ik dan ook bijna niet!
Toen moest ik toch echt over op 4 maal daags (erg tegen mijn zin in!) en nu meet ik minstens 3 keer per dag, nu nog steeds eigenlijk.... Best raar.
Ik had de prikpen die hoort bij de accucheckmobile, dan kun je 6 keer prikken, zonder de naald te hoever verwisselen, ideaal! Helaas is ie kapot, nu heb ik weer zo'n oude die je elke keer moet verwisselen, nou ja dat doe ik dus ook weleens niet....

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 16:30

ja hoor kelly, ik gebruikte een naald soms wel 3 x, sinds kort heb ik dankzij stalgenootje het licht gezien, ik doe nu elke keer een nieuwe naald erop en probeer m r in 1 x in te rammen, dat lukt alleen als ik niet kijk, als ik wel kijk trek ik m er bij elk gevoeletje uit, ik spuit nu zelfs in mijn benen, voor t eerst in mijn leven, zonder te kijken rammen, ik ben anders echt geen held, zweet breekt me al uit als ik n naald zie in het zkh om bloed te laten afnemen

ik doe wel savonds bij het prikken voor eten gelijk ook mijn lantus erin, dan laat ik de naald zitten, draai de ene pen eraf en de andere pen r op

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-11 17:04

Naaldenangst ken ik gelukkig niet het boeit mij echt niet.. lijkt me best lastig om als diabeet angst voor naalden te hebben trouwens...

Valeria

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 17:13

Hallo Iedereen ik heb vandaag een mijlpaal 23 weken zwanger!!! begin behoorlijk dik te worden... :')

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 19:21

tootje71 schreef:
Naaldenangst ken ik gelukkig niet het boeit mij echt niet.. lijkt me best lastig om als diabeet angst voor naalden te hebben trouwens...

ja velen begrijpen r niks van, is dan echt zo van; maar jij spuit toch elke dag, uuuh ja dus..........?

hoera weer een dikke zwangere, normaal gesproken houden we onze omvang in de gaten maar zwangeren horen rond te zijn, tijdens mijn zwangerschappen heb ik me ook klem gevreten aan alles, had zouets van; valt nu toch niet op haha

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-11 22:35

spannend valeria, hoe gaat het verder met je ?

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 20:40

*stille meelezer* ik heb n plaatje wat er gebeurt als je naalden vaker dan 1 keer gebruikt := dan snap ik wel dat t na n tijdje zeer gaat doen :=N*gaa weer in meelees modes

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 20:53

ik heb makkelijk praten, ik ben geen diabeet. Maar aan prikken heb ik gruwelijke hekel! Ik begrijp het dus wel. Wat ik niet begrijp is de gemakzucht om dan alsnog "botte"naalden te gebruiken. Nieuwe en dus scherpe naalden doen minder pijn.Ook naai je jezelf denk ik met je zorgverzekeraar.. betalen moet je toch, dus voor hun hoef je het niet te laten. Mijn man doet gelukkig netjes een nieuwe naald voor elke keer dat hij controleerd en dat is zo'n 6 a 7 keer per dag (vanwege het niet/moeilijk kunnen regelen van zijn suiker)

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 09:37

ja ik ken dat plaatje, mijn dbvpk heeft m hangen

Chiaraa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 11:37

Ik wissel mijn naaldjes echt amper. Maar heb het naaldje gisteren toch wel moeten wisselen,
kreeg spontaan blauwe plekken ervan :')

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-11 12:40

Ik denk dat als je langer diabeet ben ( ik dus al 39 jaar ) je echt wel makkelijker word met naalden verwisselen , en die poster boeit mij echt niet zolang ik niets voel prik met het zelfde naaldje..