Het ik ben begonnen met hardlopen topic VI

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

WenK

Re: Het ik ben begonnen met hardlopen topic VI

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 14:31

Haha geweldig beest! Leuk als ze zo praten...

Ja jurycursus is al bijna!

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 14:39

Sorry dames, niet bijgelezen, geen puf... Toch echt goed ziek geworden, dus lig al vanaf dinsdagavond plat...

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 14:40

:(:) Beterschap Jaan!

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 14:43

Beterschap Jaan! :(:) neem je rust

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 15:01

Ik kreeg net een sms van mijn pa. Op stal hadden ze gezegd dat de paddocks zo nat zijn dat het voor de paarden niet leuk was buiten te staan. Of Lis dan wel buiten moest?

Ja, natuurlijk 1. ze is vrij vandaag en komt anders meer dan 24 uur niet van het hok af. 2. in Engeland regent het ook wel eens en daar had ze heus geen (schuil)stal om op te drogen, laat staan een waterdichte winterdeken en 3, het is een paard geen barbie!

Snap dat echt niet hoor. Je paard binnen laten omdat het nat is buiten... :n Korter buiten, ja, kan ik inkomen, maar stalarrest? :n

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 15:08

Jaan, dikke knuf :(:)
Fan, wat een geweldig beest, lig helemaal in een deuk. Zou niets voor mij zijn, ik ga 'm allerlei vreemd taalgebruik aanleren waar ik me dan later weer voor schaam. Hebben ooit op een vogel (weet neit meer wat voor soort) moeten passen toen ik nog thuis woonde. Eigenaar heette Arie, dus hebben we m in die paar weken geleerd: Arie is gek, Arie is een dikzak, Arie is loco loco :+ Bij terugkomst van zijn vakantie was Arie not amused :o

In het is zeker een leuke baan :j En goede arbeidsvoorwaarden :j

Wen, sjielugh :P Zo kreeg ik ooit het verwijt dat ik op mijn natte paard een zadel legde. Da's ook sjielugh. Dat zijn dan wel die mensen die hun paard 23 uur per dag op stal hebben staan, 'm 1 uurtje eruit trekken om 'm dan met veel spoorgebruik en gezaag in de krul te rijden en dan zonder fatsoenlijk uitstappen weer in het hokkie gooien van 3 bij 3. Kan daar niet zo goed tegen :n

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 15:13

hetbommeke schreef:
Jaan, dikke knuf :(:)
Hebben ooit op een vogel (weet neit meer wat voor soort) moeten passen toen ik nog thuis woonde. Eigenaar heette Arie, dus hebben we m in die paar weken geleerd: Arie is gek, Arie is een dikzak, Arie is loco loco :+ Bij terugkomst van zijn vakantie was Arie not amused :o

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA echt geweldig!!!!

ik denk dat ik toch nog een dagje wacht met hardlopen :o Ik heb echt wel pijn aan mijn linkerbeen, echt alleen links ook.
Kortom, ik denk dat ik vanavond even een flink stuk ga wandelen en buikspiertjes trainen e.d. en dan morgen weer hardlopen :j

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 15:14

Haha arme Arie...

Heb ik ooit ook met een kind gedaan... Opgepast en leuke dingen geleerd. Waren pappa en mamma ook niet zo blij mee... Ik vond het wel grappig, zo'n klein ukkie die zo "looser" zegt en dan zo'n L maakt tegen z'n voorhoofd... _O-
Of een kind leren dat als je een shetlander ziet dat dat dan "worst" heet.... _O-

Ik weet wel dat de pappa's en mamma's van bovengenoemde kids nooit op mijn kids hoeven te passen... _O- dan doen ze het vast net zo hard terug... _O-

Ja, arm paard he? Ze krijgt eten genoeg, heeft een warme stal om op te drogen en die waterdichte deken (toch echt duurder dan een staldeken) heeft ze ook niet voor de sier.

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 15:24

Wen, jij mag niet op mijn kinderen passen :+ Onze jongste heeft een tijd "ouwe dikzak" tegen paps gezegd, in het begin vonden we het leuk en moesten we erom lachen, inmiddels hebben we uitgelegd dat jij dat maar neit meer moest zeggen want hij ging het ook tegen anderen gebruiken :=

En wij zeggen thuis altijd dat je van kroepoek dikke billen krijgt. Hij laatst door de winkel schreeuwen, "mama, kijk die mevrouw heeft wel heul veul kroepoek gegeten" _O-

Ach ja Wen, als ik soms die opmerkingen krijg van: staat jouw paard buiten, met dit weer? in de kou? zonder deken? Tsjaaa... dan denk ik alleen maar: Penny penny penny :+

Sas, ik zou lekker gaan wandelen vanavond. Krijg je toch beweging en dan morgen even kijken hoe het met je linkerbeen is. Wel raar, alleen links.... Heb je SRL gelei thuis, misschien wil dat wel helpen?

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 15:29

ja echt alleen links, :+ heb wel van dat spul zal dat er eens opsmeren vanavond.

Kan ik direct even mijn lampje maken want de batterij is leeg en ikkwam er achter dat ik dat hele ding eerst uit elkaar moet schroeven voordat ik bij de batterij kan :n

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 15:33

Haha leuk man, kinderen stoute dingen leren. En idd "ouwe dikzak" _O-

Kinderen kunnen je ook heel leuk voor l*l zetten idd. Heb wel eens meegemaakt tijdens een vergadering. Kids waren bij hoge uitzondering met de betreffende baas mee en zaten zoet in een hoekje te spelen. Toen ineens 1tje staat op en zegt: "pappa laat altijd heule vieze scheten in bed en gaat dan wapperen met het dekbed". Man knalrood en heel die vergadering plat van het lachen.

Is ook zo, maar ik heb er wel eens moeite mee. Net als mijn hond, laatst had ie ruzie met de andere hond omdat ie een koekje wou pikken. Andere hond is ouder dus die geeft 'm op z'n flikker. Vond m'n moeder zielig en wou ze uit elkaar gaan halen. Nou, ik trek mijn voetjes in zodat ze daar niet per ongeluk in bijten en verder zoeken ze het onderling maar uit hoor. Moet ie maar niet aan de koekjes van de andere hond gaan zitten.

Raar Sak, maar aan 1 kant. Klinkt toch eerder als een verrekking(kje) dan als spierpijn dan...

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 15:39

Hihi, geweldig verhaal van die scheten :D

Ik ga zo mijn PWC/POP gesprek voorbereiden, zucht.... kost veel tijd maar uiteindelijk is het in een half uurtje bekeken.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 15:41

:D Ik moet daar wel om lachen hoor. Kids zijn leuk... :j

Alleen niet als ze op stal in de kantine "soep" maken van restjes chocomel, koffie, thee, koekjes, zoetjes en vuil van de grond...

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 16:03

SAKKIA schreef:
Mijn dag van vandaag is:
o: 2 grof volkoren boterhammen met 20+ smeerkaas, glas halfvolle chocolade melk
t: grof volkoren boterham met philadelphia light, stukje komkommer, appel
l: 2 grof volkoren boterhammen met 20+ smeerkaas of philadelphia light, stukje komkommer, kiwi
t: krentebol, sinaasappel
a: spruitjes, aardappels, runder peperburger, beetje jus
t: schaaltje yoghurt

Kcal: 1467
Verzadigd vet: 14 gram
Totaal vet: 34 gram

Weer even aangepast.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 16:06

Das beter Sak... :j

Zag in een ander topic dat je je verbaasde dat je niet zo afviel? Dat kan ook als je te weinig eet he. Dan is je lijf in spaarstand, moet je eerst netjes opbouwen naar meer eten en dan ga je weer afvallen... :j

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 16:14

Wat gaan jullie hard :oo Ik ben net terug van m'n garnalen, nu moet ik echt nog wat artikelen lezen, vanavond sporten en daarna pizza eten met m'n vriend. Misschien dat ik tussendoor nog even bijlees, maar anders wordt 't morgen pas.

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 16:44

_O- kinderen (en dieren) worden echt kopiën van de opvoeders, gniffel. Dat van die scheten ook, hoe genant!

Zo geef ik mijn vriend regelmatig op zijn sodemieter. Hoe leg ik dit uit, zonder dat jullie gelijk denken, dat ik alleen maar in zwarte rokken loop en een truttig kapsel heb. Uhm, ik kom dus uit een gereformeerde familie, nu doe ik helemaal niets meer met dit, omdat mijn ouders afstand hebben gedaan van de kerk. Ik wil niet zeggen dat ik losgeslagen ben, maar ik heb veel respect voor de mensen die nog wel naar de kerk gaan.
Mijn vriend is helemaal anti geloof en loopt soms te g**veren door het huis. Ik vrees dat er eens een dag komt dat Nacho dat gaat nazeggen ;) Hoop alleen niet, dat hij dat doet, als mijn oma er is :n Want van wie zou die valkparkiet dat moeten hebben?

Zo waren er een keer vrienden bij ons op visite met hun 2 dochters, zegt de oudste ineens: mijn mama heeft haren op haar poes, ik niet, maar dat komt vanzelf als ik later groot ben _O- Ik had het niet meer :') en dan wil je eigenlijk van alles zeggen, om lekker verder te provoceren. Kinderen kunnen je zo voor l*l zetten. Stel kinderen nog meer even uit. :j

Is jouw paard niet van suiker dan WenK? De meeste smelten hoor, als ze in de regen staan :j Ik krijg ook zo vaak opmerkingen over die van mij. Staat ze buiten? Met dit weer? Je moet ze opsluiten hoor! :j Als ik dan uitleg dat ze een schuilstal heeft met een mattenbodem en een deel met lekker dik strobed met het koude weer, ze dan nog liever buiten in de sneeuw slaapt, dan zal het echt wel meevallen. En dan nog krijg ik de opmerking dat sjielug is! Ik moet er maar een deken opleggen, nu heb ik die wel, maar alleen voor noodgevallen.
Weet je wat ook het toppunt van zielig is: een hondje met een t-shirt aan in een kinderwagen, dat kan ik niet begrijpen :n Koop dan een pop als je iets wil aan en uitkleden. :n

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 17:01

haha briljant ook idd...

Of dat filmpje wat laatst op tv was. Meisje volledig overstuur want ze wou ook een piemeltje... _O-

Nee, als ze van suiker was was ze wel zoet geweest... ;) Nee hoor, ben het helemaal met je eens. Lis is dan ivm de sport wel geschoren en dus staat ze onder deken, maar als je haar een dag binnen laat ga je morgen huilen. En aangezien ik al te horen kreeg dat madam zich momenteel misdraagt (heb op stal aangegeven dat ze maar even een 'zero-tolerance beleid' met haar moeten voeren) kunnen ze hun lol op. Leer mij mijn knol kennen. Dagje op stal en morgen stuitert ze boven je hoofd uit hoor.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 17:08

Fanneke schreef:
Zo geef ik mijn vriend regelmatig op zijn sodemieter. Hoe leg ik dit uit, zonder dat jullie gelijk denken, dat ik alleen maar in zwarte rokken loop en een truttig kapsel heb. Uhm, ik kom dus uit een gereformeerde familie, nu doe ik helemaal niets meer met dit, omdat mijn ouders afstand hebben gedaan van de kerk. Ik wil niet zeggen dat ik losgeslagen ben, maar ik heb veel respect voor de mensen die nog wel naar de kerk gaan.
Mijn vriend is helemaal anti geloof en loopt soms te g**veren door het huis.

Oooh dat klinkt bekend :+ Alleen zijn vader vooral is nog wel van de kerk en vind het jammer dat we wij niet meer naar de kerk gaan. Toen ik vroeg waarom hij zelf dan zo vaak vloekte en op zondag vooraan zat, keek ie alsof ie spoken zag :+

Klopt WenK en misshcien heb je ook wel gelijk, maar ik probeer nu al zo lang en er gaat geen gram af. op zich niet heel erg want ik heb geen overgewicht, maar toch is het een beetje frustrerend :o

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 17:10

Ik bedoel het niet onaardig hoor. Maar als ik de schema's daar zo'n beetje kijk zit iedereen (en jij eerder ook) rond de 1.000 - 1.300 zo'n beetje. Ik denk dat jij gewoon echt meer nodig hebt. Kijkend naar wat ik van je lees: hardlopen, wandelen etc. ben je best actief. Ik zou rustig aan eens opbouwen, eerst naar 1500, dan naar 1750 en dan evt naar 2000. Doe maar 1 a 2 weken per stap. En dan daarna eens kijken of je op die 2000 op gewicht blijft of wat er verder gebeurd. Daarna kun je altijd nog weer wat minder gaan eten.

_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 17:12

Zielig zeg paardje in de regen, voor je het weet smelt ie weg :+
Die van mij staan ook heerlijk de hele dag buiten :j

Leuk al die verhalen over vogels en kinderen _O-

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 17:17

Weet ik toch Wenk (dat je het niet onaardig bedoelt)
Misschien moet ik dat maar eens doen en misschien toch maar eens met de dietiste praten, misschien dat ik met mijn traag werkende schildklier toch wat andere richtlijnen moet aanhouden ;)

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 17:19

Gelukkig, soms komen dingen schriftelijk net ff anders over namelijk...

Een keer met een dietiste praten kan nooit kwaad, hoewel ik wel vind dat ze vaak hetzelfde zeggen. Aan de andere kant Tamara (tam20) is wel enorm afgevallen mbv de dietiste... Echt heel knap!

Ach, eten/sporten en gewicht blijft een lastig iets vind ik hoor.

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 17:37

Waaaat Rosa, jouw paard ook met dit weer buiten???!!! En Fannie ook??!!! Sooooooo sjieluhg ;)

Zo nog een kwartiertje en dan mag ik weer naar huis, wordt Bom weer losgelaten :+
Misschien dat ik nog wat actiefs ga doen vanavond in dit geweldige weer, hardlopen of zo. Of ff Wii-en, hoef ik niet naar buiten en kan ik mooi de buikspieren trainen. Heb nl last van lage rugpijn vandaag en dat is meestal een gebrek aan getrainde buikspieren >;)

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 17:40

Hihi, ikke ook nog een kwartiertje, dan lekker naar huis; omkleden, hondjes uitlaten, hardlopen, eten maken en dan eten en na het douchen tv kijken!

Heb nieuwe oefeningen voor erbij bedacht na het hardlopen. Doe al altijd 150 buikspieroefeningen (50 x recht, 50 x gewoon schuin en 50x schuin met luchtfietsen), 50 rugoefeningen (soort omgekeerde sit-ups), 15 x opdrukken, maar wil ook wat beenspieren nog doen en heb nu 'lunges' gevonden. Dat ziet er goed uit dus dat ga ik er ook bij doen vanaf vandaag... :j