Migraine: deel2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Laurabram

Re: Migraine: deel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 20:30

En dat zou dan gaan om de combinatie pil - migraine met aura's?
Ik ben toch benieuwd hoe dat wetenschappelijk onderlegd is.

mamendt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 20:38

precies laurabram de combi migraine MET aura's en de pil verhoogt de kans op een herseninfarct met 1 op de 500...dit was letterlijk wat mijn genacoloog en ha zei!! Ik had hier nog nooit in mijn leven van gehoord en zit nu te dubben wat ik moet doen doorgaan met de pil ( heb verder nooit problemen gehad met de pil) of stoppen...

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 20:39

Het klinkt mij ook allemaal nieuw in de oren hoor.
Nu moet ik zeggen dat ik ook geen pil slik, dus dan weer niet binnen de categorie val. Ik kan me voorstellen dat je hier meer van wilt weten om een beslissing te kunnen nemen.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 20:50

Ik heb het ook nog nooit gehoord of gelezen ...

Zou dat dan toch wel eens eerst willlen zien, bijv op i-net in een onderzoek. Veel mensen met migraine hebben daarbij of daarvoor ook aura's en omdat veel vrouwen migraine krijgen door de hormonen wordt hen juist de pil aangeraden. Die kun je dan een aantal maanden achter elkaar slikken, zodat je niet elke maand een stopweek met migraine hebt.

Ik vind het absoluut onrust kweken om dit niet-onderbouwd als arts te zeggen. Dan zou je toch ook verwachten dat er groot alarm moet zijn en ook de apotheken die beide medicijnen verkopen (pil en migraine medicatie) dat er minimaal bij vertellen of zelfs weigeren!

Vergote kans op infarct door pil in combi met roken en overgewicht is wel bekend en klopt ook.

mamendt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 20:56

De HA had een artikel gecopieerd maar dat vond ik ook regelrecht vaag...ben nu wel ongerust.....even een nachtje over slapen dan maar....
Was een artikel over een patienten controle onderzoek daaruit bleek dat het risico met migraine met aura bij vrouwen tweemaal zo hoog was als het risico zonder aura...geschreven door medisch tijdschrift geneeskunde 1999 9 januari

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 20:57

Pfff..... 1999, dat zou best wel eens achterhaald kunnen zijn.
Ik kan me voorstellen dat je gealarmeerd bent, maar ik zou zeker verder zoeken (als je er meer van wilt weten) en je niet te veel op stang laten jagen door 1 onderzoek van 12 jaar geleden.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 21:04

Bovendien is er denk ik ook nog verschil tussen aura's tegelijk met migraine en losse aura's. Ik heb die soms (van die vlekken), maar dan verder geen hoofdpijn. Het schijnt dat zo'n aura trouwens ook een migraine aanval is, las ik laatst (misschien las ik dat zelfs wel in dit topic).

mamendt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 21:08

pfff weet het ook even niet meer....zou er bijna hoofdpijn van krijgen....

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 21:10

NIET DOEN!!!!!!!!

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 22:12

ik slik de oestrogeenvrije pil en heb altijd migraine met aura's....zou ik dan ook in de risicocategorie vallen? qua leeftijd zal ik wel niet in de risicogroep horen, maar verder...
al heb ik nog nooit van dat gedoe gehoord tot in dit topic...

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 22:14

Heb ook altijd migraine met aura's en slik de pil, maar maak me er helemaal niet druk om..

mamendt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 08:32

tjaa...risico's heb je altijd maar 1 op de 500 vond ik ergens wel veel.......ik weet het ook even niet meer...was juist zo tevreden over mijn pil......

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 09:59

Er is ook weinig keus ... je kunt toch moeilijk stoppen met je migraine medicijnen (tenminste, ik niet want dan functioneer ik echt niet meer) en als je ook anticonceptie wilt ...

Bovendien zit aan elk medicijngebruik risico's. Lees de bijsluiter van Imigran maar eens, word je ook niet blij van ... ;)

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 11:59

Dat is waar Simodi, die heb ik eerlijk gezegd bewust maar nooit gelezen. Het helpt en dat is het belangrijkste.

Ik heb het volgens mij al eens gezegd, maar mijn moeder had vroeger heel vaak en erge migraine. Toen er een middel voor op de markt kwam kreeg ze het niet van de huisarts, omdat hij zei dat je daar een paar jaar korter van zou leven. Toen is mijn moeder heel boos geworden en heeft tegen hem gezegd: Liever een paar jaar korter zonder hoofdpijn, dan oud worden met iedere keer zo'n zere kop.
Na veel stampij heeft ze het gekregen en ze was er reuze blij mee. Nu ze trouwens in de overgang is, is ze wel van haar migraine af. Er is hoop....

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 19:18

Nou ik heb nog een keer geprobeerd met de magnesiumpillen (van de HEMA) maar heb er al 2 dagen vreselijke hoofdpijn van en moet ook overgeven. Ik kan er gewoon echt niet tegen.

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 19:21

Hmmm... jammer.

Hoe is het verder met iedereen?

Ik kan jullie in elk geval vertellen dat met die onverwachte benauwde hitte van gisteren het niet handig is om wedstrijd te hebben. Dan kom je met een plofkop van je paard. En als je dan nog heel handig zonder zonnebril een half uur met je paard naar de wei wandelt is dat het beste recept voor een flinke migraine :( .
Hoofd doet het vandaag ook echt nog niet, volgens mij raakt de imigran nu uitgewerkt, want het gaat weer au doen _-:(

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 19:47

Cookies schreef:
Nou ik heb nog een keer geprobeerd met de magnesiumpillen (van de HEMA) maar heb er al 2 dagen vreselijke hoofdpijn van en moet ook overgeven. Ik kan er gewoon echt niet tegen.

Grote kans dat t de verkeerde soort is geweest ;)
Je moet er goed op letten dat t citraat is ;)

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 20:03

Nou eerlijk gezegd ben ik er wel klaar mee. Ik heb het 1 keer eerder geprobeerd, met hetzelfde resultaat. Zo'n vreselijke hoofdpijn dat ik in staan ben door de muur te lopen. Ik durf het niet nog een keer te proberen.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 20:05

Had gisteren weer een verschrikkelijke dag!!
Maar nu gaat het wel weer redelijk. :)
Sterkte voor halve hoofdjes!

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 21:24

hier nog 1 met een zeer hoofd alleen niet door de migraine...kreeg gisteren een stang van een partytent op mn neus en die pijn trekt door naar mijn ogen, hoofd en nek...

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 21:27

Auuuuuuuuu Lammie :(:)

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 21:31

Auwww!
Ikke slik B2 en magnesium van Now daarbij gaat nog B3 komen bij aanvallen.
Schijnt te helpen en aangezien ik met contra indicaties zit kwa gewone medicatie wil je wel anders proberen!

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 22:05

ja doet ook erg veel auw!!! mijn neus is ook heel iets blauw en dik (merk ik aan mijn bril die nu minder makkelijk afglijd)

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 22:14

Elk nadeel heb z'n voordeel zou Cruyff zeggen :+ .

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 22:36

Oh. Lammie, wat een pijn :(:) :(:)