Het ik ben begonnen met hardlopen topic V

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 10:30

MamboBeach schreef:
MissCharlie schreef:
Ik kom ook weer even langsrennen (: Vanmorgen bij de dokter geweest en hij vindt het super dat ik aan het hardlopen ben gegaan.
Ik loop nu twee keer in de week volgens een schema om conditie op te bouwen (en ben +/- 4 weken bezig) en ik denk erover om het te verhogen naar 3 keer. Hoe zijn jullie begonnen? Hoe vaak in de week? Ik weet namelijk niet of het heel verstandig is ;)

De ene keer train ik 2 keer, de andere keer 3 keer per week. Het is al heel goed dat je 2 keer per week traint, ik zou het allemaal niet overhaasten maar dat is mijn mening. :)

Nou ja het gaat erom dat dat op dit moment het enige is waarvan ik weet dat het helpt bij wat ik heb. Klinkt een beetje vaag :P. Ik ben zeg maar extreem vermoeid en hardlopen is volgens de dokter voor nu zo'n beetje het enige wat ik kan doen om beter te worden. Vandaar ;) Maar ik vraag me af of ik dan niet de motivatie ga verliezen o.i.d. (:

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 10:33

Ik zit ook te twijfelen over de plantsoenloop. Aan de ene kant wil ik wel 8 km rennen, maar ik weet niet of het me gaat lukken. En aan de andere kant, 4 km.. vind ik weer wat te weinig...

Dat jullie zo bewust met eten bezig zijn! Jeetje, ik echt niet! Ik ben juist bang wanneer ik me er zo in ga verdiepen dat ik er totaal in door sla ofzo...

@ Charlie, gewoon een schema erbij pakken die twee keer in de week je naar een doel toe helpt (bijv. 5 km als dit voor jou mogelijk is!). En proberen op vaste dagen hard te lopen, komt het vanzelf in je systeem te zitten :j

Net mijn training gehad, rende langs een autogarage en even staan kwijlen bij een superoude auto die te koop staat *twijfel, twijfel* (je weet wel zo'n ding die je in de stad met de deuren wagenwijd open kan houden zonder dat ie gejat wordt!
Toch tijden het lopen hier en daar wat last van pijntjes, kon ook niet echt lekker de tempo erin gooien. Ach, training weer gehad voor vandaag! Vrijdag maar weer!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 10:35

Zo wat gaan jullie ineens snel! (met lopen en topic dan haha ;) )

Even bijlezen :j

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 10:38

Ik eet altijd een bakje vanilleyoghurt met Allbran als ontbijt, als ik moet hardlopen ontbijt ik daarna en eet ik van tevoren een plakje ontbijtkoek.

MissCharlie: Ik train 3 keer in de week met een beginnersschema. Voor mij werkt het prima!

Puchje: Ik hoop het niet, zit nu net lekker in mijn ritme. Slikken gaat wel moeilijk nu en mijn keel doet nog steeds pijn. Hoop dat het straks beter wordt...

Elise88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 10:55

Ik eet vooral best wel veel :')
maar voordat ik begon met hardlopen had ik een 'dunner' gevoel dan nu? Probeer best op mijn eten te letten, ik eet niet veel slechts, meer wel véél goeds ..

Ik heb trouwens alleen na mijn eerste rondje spierpijn gehad? Van les 2 t/m nu voel ik eigenlijk nagenoeg niets in mijn spieren ..? En ja, ik ga niet als een slak: heb behoorlijk het tempo erin en loop telkens netjes de minuutjes van Evy helemaal uit.
Ik heb wel last van mijn enkels := net of de demping er nogal uit is .. (maar heb ook geen goede schoenen)

Puchje

Re: Het ik ben begonnen met hardlopen topic V

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 10:58

Ik heb wel gelet op goede schoenen (Le Coq Sportif) , dus geen last van enkels en kuiten. Maar mén, mijn bovenbenen doen echt pijn nu :')
Hoop dat het na morgen minder is. Ik loop trouwens wel vrij traag voor mijn gevoel, ik ren niet, ik jog echt meer.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 11:03

Maar Puchje dat zijn toch ook geen hardloopschoenen?

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 11:28

week
EvelijnS schreef:
MissCharlie: Ik train 3 keer in de week met een beginnersschema. Voor mij werkt het prima!

Goed om te horen! Met wat voor een schema loop je?

Mirkim schreef:
@ Charlie, gewoon een schema erbij pakken die twee keer in de week je naar een doel toe helpt (bijv. 5 km als dit voor jou mogelijk is!). En proberen op vaste dagen hard te lopen, komt het vanzelf in je systeem te zitten :j

Dat schema heb ik al: met twaalf weken loop ik 30 minuten aan een stuk, heb verder geen km doel. Maar op zich wil ik wel drie keer in de week lopen, ik ben alleen bang dat ik dat dan uiteindelijk te fanatiek ben geweest en het niet volhoud/saai ga vinden/blessures oploop, en dan ben ik helemaaal nergens. Nu vind ik het nog leuk :)

Elise88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 11:33

Charlie, volgens mij is 3x in de week prima te doen. En met een lesje van 'Evy of Renate' lijkt het me ook niet zo snel saai worden en bouw je het heel mooi geleidelijk op. Met een muziekje en een beetje een 'leuke route' is het goed vol te houden.
Ik vind het trouwens leuk als ik meer lopers tegenkom :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 11:56

Puchje schreef:
Ik heb wel gelet op goede schoenen (Le Coq Sportif) , dus geen last van enkels en kuiten. Maar mén, mijn bovenbenen doen echt pijn nu :')
Hoop dat het na morgen minder is. Ik loop trouwens wel vrij traag voor mijn gevoel, ik ren niet, ik jog echt meer.

Joggen is goed! Nooit keihard gaan rennen in het begin, met joggen verbrand je ook nog eens vet.

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-10 13:30

Angela: vervelend zeg dat je ook door je enkel bent gegaan! Was dat tijdens het hardlopen?

Ik ben van plan om vanmiddag weer eens mijn rondje van 7.5 km te gaan lopen. Meestal loop ik 6.5 km dus 1 km meer moet dan ook wel te doen zijn :j

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 13:32

Joggen is lekkerder dan hardlopen vind ik hoor... :j Tenminste, als je loopt om lekker te bewegen en te ontspannen. Toen ik laatst frustraties kwijt moest ben ik stukjes gaan sprinten, dan is dat weer lekkerder...

Heb net, bij de Perrysport een mooie lange hardloopbroek en een shirt met lange mouwen gehaald. Ging kijken bij de Scapino, maar dat was allemaal XXL of groter en nou ben ik ook de slankste niet, maar zo erg is het ook weer niet. Daarnaast hadden ze ook geen shirts met lange mouwen, dus dan maar naar de Perrysport. Viel me nog alles mee; 42 euro was ik kwijt.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 14:43

:oo ik heb net een vreselijk onaardig mailtje gestuurd aan een collega :o Ik wil best wel heel erg veel doen maar ik zit hier voor bedrijfsvoering niet om voor iedereen die even niet weet wat ie moet doen of er domweg zelf geen zin in heeft problemen op te lossen :o :n

*edit* al een mailtje terug :n Mensen kunnen echt niet meer lezen tegenwoordig. Ik had de oplossing er al bijgezet namelijk, alleen de uitvoering is voor hun, maar dat is schijnbaar heel erg moeilijk :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 14:57

Pebblesther schreef:
Angela: vervelend zeg dat je ook door je enkel bent gegaan! Was dat tijdens het hardlopen?

Ik ben van plan om vanmiddag weer eens mijn rondje van 7.5 km te gaan lopen. Meestal loop ik 6.5 km dus 1 km meer moet dan ook wel te doen zijn :j

Ik liep wel hard... Naar de bus op mijn hakken... :+

I_Nicky_I

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 15:04

SAKKIA schreef:
:oo ik heb net een vreselijk onaardig mailtje gestuurd aan een collega :o Ik wil best wel heel erg veel doen maar ik zit hier voor bedrijfsvoering niet om voor iedereen die even niet weet wat ie moet doen of er domweg zelf geen zin in heeft problemen op te lossen :o :n

*edit* al een mailtje terug :n Mensen kunnen echt niet meer lezen tegenwoordig. Ik had de oplossing er al bijgezet namelijk, alleen de uitvoering is voor hun, maar dat is schijnbaar heel erg moeilijk :n

Lezen is tegenwoordig inderdaad heel lastig dat maak ik ook wel dagelijks mee op mijn werk :)

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 15:15

ik krijg er maar geen ritme in mensen.....2 kids,paard,kerel,vrienden en huishouden zorgen er voor dat ik niet veel kan lopen,heb er gewoon de tijd niet voor. :( moet toch echt minstens 3 x in de week kunnen lopen anderes heeft het niet veel nut he?

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 16:01

Angela_ schreef:
Pebblesther schreef:

Ik liep wel hard... Naar de bus op mijn hakken... :+

ahahhahahahaa :')

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 16:43

Puchje schreef:
Jaan, heb je twee keer Shuttlerun?
Ik vond dat zo'n ramp toen ik op het middelbaar zat :+

Ja ;) Maar ik ben de gymjuf (op 2 verschillende scholen), dus vandaar!

@sakk: Ik zou idd meer eten voor t ontbijt. Ik eet tegenwoordig alleen maar smacks + magere yoghurt 's ochtend,s maar moet dat echt weer af gaan wisselen.
Enn....vermoeiend van die collega's!
@wenk: Dat is zeker goed te doen voor die prijs! Pica??
@evelijn: Fijn dat je nieuwe kleding goed bevalt!
@pebblesteher: En, hoe ging je 7,5km?
@puchje: Le Coqs zijn toch geen hardloopschoenen???
@elise: Zo lang je niet meer inneemt als je verbrand niets aan de han toch?

Ik heb laatste dagen ook echt een plofbuik! Helemaal opgezet, heb ook gelijk t idee dat er weer gelijk 10kg aanzit, maar goed....Zit (hopelijk) vooral tussen de oortjes.
Ga zo nog ff spetteren met mn knollie; tis hier óf zonnig óf t regent, maar dan ook echt HARD! :oo
Vanavond weer lekker vroeg naar bed, misschien nog wat spieroefeningen doen, is lange gelee en moet ik echt weer ns oppakken! Nu doe ik zo braaf mn conditietraining, maar spierversterkend doe ik amper meer wat (op paardrijden na ;) ) Combi is toch wel t beste voor me.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 16:54

Elise88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 16:54

Janneke, ik heb niet echt een beeld van de verhouding tussen wat ik inneem en verbrand, ..
weet hier trouwens iemand of een lage bloeddruk erg slecht is? en evt. ook kan zorgen dat je bijv. vocht vasthoudt/zwaarder wordt?

Verder iemand 'n tip hoe ik aan betaalbare maar goede hardloopschoenen kom? (winkels, aanbiedingen) + waar ik op moet letten

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 17:22

Een te lage is beter dan een te hoge bloeddruk. Met een lage bloeddruk kun je wel duizelig worden en eerder 'wegvallen'.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 17:23

Ik zou toch wat betreft de schoenen naar een goede hardloopzaak gaan, bijvoorbeeld Runnersworld. Op schoenen niet bezuinigen, echt niet doen! :n :)

Elise88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 17:33

Het is verleidelijk om erop te bezuinigen, terwijl ik weet dat het heel belangrijk is. Maar voor iemand die voorlopig de 5 km als 'doel' heeft zijn de middelmaat schoenen (zeg maar de 50/60 euro-categorie) ook niet toereikend? (want keek op Runnersworld - internetsite - en zag daar prijzen die me wel even heel bedenkelijk deden kijken, als student die binnenkort 'n uitzet e.d. aan wil kunnen schaffen/wandelschoenen nodig heeft voor de vierdaagse (nog zo'n 'doel') etc.)

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 17:54

Zo eerst reageren en dan zal ik mijn verslag doen bij de diëtiste :D
Elise88 schreef:
Het is verleidelijk om erop te bezuinigen, terwijl ik weet dat het heel belangrijk is. Maar voor iemand die voorlopig de 5 km als 'doel' heeft zijn de middelmaat schoenen (zeg maar de 50/60 euro-categorie) ook niet toereikend? (want keek op Runnersworld - internetsite - en zag daar prijzen die me wel even heel bedenkelijk deden kijken, als student die binnenkort 'n uitzet e.d. aan wil kunnen schaffen/wandelschoenen nodig heeft voor de vierdaagse (nog zo'n 'doel') etc.)

Ik dacht dit ook, alleen ik ben hier lelijk van terug gekomen, resultaat: shin-splint blessure, ik heb 4 maanden niet kunnen lopen en zeer pijnlijke behandelingen bij de fysio. :n Vraag desnoods om je ouders te sponsoren. :D

Puchje schreef:

Dit is toch geen hardloopmerk?

Wouw WenK, hippe set! Hij is leuk! :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 18:01

Ik zou zeker als beginner investeren in goede schoenen. Je gewrichten en spieren zijn niet gewend aan de klappen die hardlopen geeft. Daarom zou ik gaan voor schoenen die een goede demping bieden en aangepast zijn op je loopstijl.