Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nanda schreef:Vraag: zijn er in dit topic die door hun schildklierproblemen geestelijke problemen hebben (gehad)? Is dat uiteindelijk opgelost?
Bij mijn vriend is er begin dit jaar geconstaeerd dat zijn TSH > 75 was. Hij zat toen al 4 maanden thuis met de diagnose burn-out/overspannen..![]()
We zijn nu 7 maanden verder en hij Lijkt nu eindeljk goed ingesteld met zijn thyrax. Fysiek gaat het een stuk beter al is hij echt nog niet de oude. Geestelijk gaat het herstel minder stel. HIj heeft heel weinig zelfvertrouwen ( meer) in zichzelf, is erg emotioneel en kan erg weinig aan. DE dagelijkse dingen gaan prima maar als er wat meer "moet" schiet hij direct in de stress en ziet leeuwen en beren op het pad. Hij zit nog steeds 100% in de ziektewet. Binnenkort moet hij weer naar de bedrijfsarts en ik vermoed dat hij weer een voorzichtige start van een paar uur per week moet gaan maken op therapeutische basis. DE gedachte is al genoeg om hem in de stress te krijgen..
Herkenbaar voor mensen hier?
Mando schreef:Herkenbaar maar ik ben een vechter dus ook op geestelijk gebied heb ik me er bovenop gevochten.
Hij kan beter maar gewoon weer aan het werk gaan dat is beter voor je geestelijke gesteldheid.
Tuurlijk krijg je daar stress door maar als een BA het goed aanpakt dan is het week 1 beginnen bv 2x 2uur per week, dan de 2e week wordt het gewoon en de 3e week denkt hij.. wat zat ik mezelf nou druk te maken heet gaat goed, en die cyclus herhaalt zich steeds weer maar dat is normaal.
Ik had een tsh van 156 en ik heb 2 weken thuis gezeten en ben daarna weer halve dagen aan de slag gegaan. Maa ligt ook aan de instelling van je vriend.
Ze dachten bij mij ook een nekhernia, cyste op de eierstokken, burn/out enz enz... dus ik heb het ook niet kado gekregen maar heb mezelf er ook nooit onder laten krijgen.
Maar gelukkig is iedereen andersCitaat:Zelf toen ik 5 maanden geleden een herseninfarct kreeg werkte ik de volgende dag weer... niet om stoer over te komen maar woon in the middle of nowhere en vond het onverantwoord om alleen thuis te zijn.
Dus dan is aan het werk een betere optie.
Succes, je zal erg veel begrip moeten opbrengen maar het komt echt wel goed.
Nanda schreef:Mando, ik kan me bijna niet voorstellen dat jij met een TSH van 156 nog zoveel kon. MIjn vriend ging met een TSH van 75 bijna kruipend de trap op en haalde nauwelijks de overkant van de straat. Hij heeft ook diabetes 1. Een combinatie die vaker voorkomt, maar niet echt gezellig is.![]()
Kaatje, waarom bij jij overgestapt naar euthyrox? Bevalt je dit beter dan Thyrax en waarom?
Mijn vriend haalt nooit de griepprik.