gedwongen opname

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 10:23

Hoi broemie, hoe heb je de nacht doorgebracht?
Ben je er door heen gekomen?

Wat kan je tegen dissociatie doen? Bestaan daar technieken voor?

Bij mij laat het nieuws over Pollewoppy ook niet los, al heb ik haar nooit gekend en heb haar ook maar even (2,5 jaar geleden)meegemaakt in een topic over depressie.
Maar ga er mee naar bed en sta er mee op, het lijkt zo onwerkelijk op de één of andere manier.

Dus probeer het gevoel te erkennen, het is namelijk niet niets en zo moet je het ook niet bekijken.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-10 12:52

Ik heb ontzettend slecht geslapen, zeg maar gewoon niet. Had zoveel spanning.... Maar gelukkig is het nu met de psych bespoken en krijg ik voorlopig 10 mg oxazepam om te kunnen slapen, nu maar hopen dat het ook werkt...

Je kan bewustzijnsoefeningen doen tegen dissociatie, dus concentratie opbrengen voor bv je ademhaling of een voorwerp. Ik ben alleen heel erg bang om er uit te komen, ik ben bang dat ik dan zo overweldigd word door het verdriet en de woede dat ik niet meer weet wat ik doe... Ik probeer het dus zo lang mogelijk uit te stellen, totdat het er vanzelf uitkomt. Dan gaat het ook wel mis, maar dan heb ik er iig een paar dagen niet zoveel last van gehad. Ik verwacht nog steeds posts van pollewoppy in het borderlinetopic en hier, het lijkt bijna een soort ontkenningsfase.

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 12:52

:(:)

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 12:55

[quote="tiwi1969"]Broem al mag de verpleging voor jouw gevoel weinig begrip hebben voor wat er in jouw bokt-leven gebeurt is, wij snappen het wel. Die mutsen weten niet wat Bokt is en wat voor impact Bokt vrienden op je leven kunnen hebben.

Wat nou mutsen? Bromfiets mag HEEL BLIJ zijn dat er mensen zijn die dit werk willen doen zou ik zo denken.
Moet niet gekker worden zeg

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 12:57

Tokedri; Doe even rustig zeg. Wie zegt dat broem niet blij is met ze? Maar sommige dingen snappen ze gewoon niet. Kom nou. Doe ff iets anders.

Broem :(:)
Laatst bijgewerkt door MarJon op 18-08-10 13:00, in het totaal 1 keer bewerkt

ladyjoy

Re: gedwongen opname

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 12:58

Inderdaad, beetje vreemde reactie hoor. Die reactie van tiwi was gewoon opbeurend bedoeld..

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-10 12:59

Wie zegt dat ik dat niet ben tokedri?

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 13:09

bromfiets schreef:
Wie zegt dat ik dat niet ben tokedri?

Dat zeg jij niet. Dat is ook niet wat ik zeg.
T gaat mij om de reactie die ik Gequote heb. De verpleging mutsen noemen omdat ze niet reageren zoals je graag zou willen.
Ik doe dit werk al 18 jaar en geloof me, de werkdruk is hoog en je kunt niet overal bij stilstaan hoe vervelend ook, er zijn ook andere patienten waar je de verantwoording voor hebt en besprekingen, zorgplannen etc.
Mijn reactie was niet tegen jou, ik wens je veel sterkte

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 13:12

Jou eerste reactie komt op mij over alsof Broem een ondankbaar nest is dat zich niet zo moet aanstellen. En nee dat is ze helemaal niet. En nee die verpleging weet neit wat voor verdriet wij hebben als er een bokker is overleden. en tiwi noemt ze musten. So what? Ze bedoelt er niks mee hoor ;)

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 13:13

MarJon schreef:
Jou eerste reactie komt op mij over alsof Broem een ondankbaar nest is dat zich niet zo moet aanstellen. En nee dat is ze helemaal niet. En nee die verpleging weet neit wat voor verdriet wij hebben als er een bokker is overleden. en tiwi noemt ze musten. So what? Ze bedoelt er niks mee hoor ;)

Zoals je hebt kunnen lezen gaat het over de opmerking mutsen.
Zeker niet over Broem.
Lezen is ook een vak.

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 13:19

Dank je wel, ik ook van jou. Ik lees gelukkig wel hoor :j Zou jij ook eens moeten doen ;)

Maargoed, ik ga het topic van Broem niet meer verder verzieken. Dus als je nog wat te zeggen hebt kun je een pb sturen.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 13:20

MarJon schreef:

Daar ben ik het helemaal niet mee eens, staat gewoon dat de verpleging vaak hun best doen en in de verpleging niet alles makkelijk te begrijpen valt zeker niet in de psychiatrie. Geschreven woorden zijn ook makkelijker te lezen dan een echte situatie. En wij weten niet hoe het gezegd is, of hoe de verpleging concreet gereageerd heeft. Dus hoeft er niks over gezegd te worden.

En dat staat los van broem. Want die meid doet niks verkeerd en heeft gewoon een hele moeilijke tijd. En hoop dat het met heel mijn hart een zonnigere periode word

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 13:22

Ahh broem poedersuiker dat je zo slecht geslapen hebt!
Wel fijn dat het besproken is en dat je oxazepam kan krijgen om te slapen...

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 18:25

bromfiets schreef:
ik weet het, ben ook blij dat ik er bij jullie mee terecht kan. Jullie snappenhet wss ook beter. De verpleging vannacht (en mijn vriend trouwens ook) zeiden dat ik me niet zo druk moest maken om iemand die ik nooit ontmoet heb. en ik vond het moelijk om te zeggen dat we hele persoonlijke gesprekken hebben gehad....

Door deze opmerking heb ik die verpleging mutsen genoemd, als iemand dat persoonlijk heeft opgevat en zich daardoor beledigd heeft gevoeld dan spijt mijn dat. Dat was niet de intentie van mijn post.

Nathalie sorry dat door één woord in mijn post jouw topic verstoord is.

Ik hoop dat je vannacht lekker slaapt met je pammetje :Z

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 21:26

Hey Broem, al een beetje bijgekomen van al het geklets van afgelopen middag? Hoop dat we je zo moe geløld hebben dat je lekker slaapt vannacht :P :+
Het was leuk je weer te zien en ik vond het iig gezellig vanmiddag, hoop jij ook.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-10 22:02

Ik vond het heel erg gezellig, kneel :D Moeten we vaker doen!

En ik heb net mijn oxazepammetje op, dus weltrusten iedereen en geen ruzie meer maken :(:)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 22:03

Hopelijk kan je lekker slapen Naath! :*

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-10 22:04

Ik hoop met je mee ....

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 22:05

Dat spul werkt toch wel? :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 22:07

Citaat:
Ik vond het heel erg gezellig, kneel Moeten we vaker doen!

Fijn dat je het ook gezellig vond. Gaan we zeker doen!

Voor nu lekker slapen :Z

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-10 22:10

de eerste keer dat ik het nam wel en toen was ik meer overstuur dan nu, dus ik denk wel dat ze werken :D

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 22:11

Hopelijk kan je nu wat slaap inhalen!

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 01:08

Kneel, fijn dat je langs kon gaan en dat het gezellig was! TOP!!!

Brom slaap lekker!!!

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 10:32

En hoe heb je geslapen! :D

Anne Marie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 11:48

Goooooeeeeiemorgen Broem!! Ik hoop dat je heel goed geslapen hebt (hulde aan familie Pam _/-\o_ ? ), en dat vandaag een topdag voor je wordt; mooi weer, leuke en begripvolle verpleging, veel gezellig bezoek, en hopen, maar dan ook HELE GROTE HOPEN virtuele liefde vanuit Bokt. :(:) :*