[centraal] Tattoo topic: deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Apoc

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 14:23

Ik geloof dat dit officieel verboden is en dat daarom veel shops het niet willen doen. Dit omdat de samenstelling van de goedgekeurde inkt dan veranderd en de inkt dan niet meer is goedgekeurd (de inkt is dan 'vervuild'). Als ik het allemaal goed zeg.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 14:24

manie schreef:
@ MMMaaike heel mooi zo zonder harde outline :j

Tja as en tattoo, ik begrijp het nooit helemaal.
In de eerste plaats is de as volgens mij te grof om goed in de inkt en daarmee in de tattoo opgenomen te worden.
Wat overblijft is dus een soort van symbolische actie, waarbij de tattoo-artiest de as gewoon wegveegt met een doekje tijdens het tattoeren.....

Bij mensen heb ik al helemaal zoiets van is het nu je geliefde of een deel van de kist....alles zit immers bij de as na een crematie dat je gebruikt.
't Is maar waar je waarde aan hecht.

'Mijn' tattoo artiest doet het niet, herinner me nog een interview in de krant met hem.
Daarin vertelde hij dat een crematoriummedewerker vroeg of hij geen visitekaartje achter wilde laten, je kon immers tegenwoordige ook tattoo's laten zetten met as.
Zijn antwoord: 'Ja en je kinne ok in hangerke in oan kettinkje nimne of een vuurpijl de lucht in schieten' SUKSES DERMEI!! :D

En buiten dat het niet "in" je lichaam zit vergroot je de kans op infecties ook nog eens.

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 16:14

Ayasha schreef:
En buiten dat het niet "in" je lichaam zit vergroot je de kans op infecties ook nog eens.

De kans op infecties lijkt me niet zo reeel eerlijk gezegd.
As moet toch zo goed als steriel zijn na die enorme temperaturen....
Hooguit dat je lichaam reageert op lichaamsvreemdmateriaal, maar dat is de tattoo-inkt natuurlijk ook.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 16:16

Maar het wordt niet steriel verpakt (je kan een urne amper steriel noemen) dus neen, het is niet steriel. ;)

StEpHaNiE66

Re: [centraal] Tattoo topic: deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 16:19

MMaaike: wat een prachtige kleuren! De tattoo zelf is niet mijn stijl (hou van gewoon zwart) maar ik vind hem heel kunstig gezet!! Mag je trots op zijn!

@ suze: jaa eindelijk foto's!! Geweldig stoer zo'n sleeve...er zit echt een verhaaltje in! dat kasteel is prachtig!

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 16:25

Ayasha schreef:
Maar het wordt niet steriel verpakt (je kan een urne amper steriel noemen) dus neen, het is niet steriel. ;)

Dat klopt, maar dat het barst van het infectie gevaar betwijfel ik ook ;)

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 10:52

MMMaaike schreef:
Hi,

Ben ffies weggeweest, maar heb ook weer een nieuwe aanwinst erbij. Afgelopen vrijdag gezet door Gerrit van Tattoo Mania. Ik had eigenlijk een 9 sept. een afspraak bij Rick van VVV (= daar elke woensdag) maar die heeft last van een schouderblessure wat lang gaat duren, dus Gerrit vroeg of ik bij hem wilde. Nou daar heb ik natuurlijk geen problemen mee.

Afbeelding

Het resultaat! Ik ben er echt super blij mee, alleen doe nooit meer iets op mijn voet, ......... wat doet dat pijn!

Heel gaaf! Lang moeten wachten op je afspraak? Collega van me staat op de wachtlijst van 3 jaar....

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 10:56

manie schreef:
Ayasha schreef:

Dat klopt, maar dat het barst van het infectie gevaar betwijfel ik ook ;)

Waar zie je dat ik zeg dat het barst van het infectie gevaar?

Marshaha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 11:04

in 2 posts erboven heb je het over het vergroot risico van infecties

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 11:04

Jep, vergroot risico inderdaad. Staat nergens dat ik zeg dat het barst van infectie gevaar. :?
Lijkt me logisch dat als je niet steriele middelen in inkt gaat verwerken dat het gevaar op infectie groter wordt dan als de inkt wel voldoet aan de normen opgelegd door de volksgezondheid. :+

Marshaha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 11:16

tja, zou inkt in zo'n grote pot waarvan je steeds een beetje in een cupje doet minder steriel zijn dan as? wat een overblijfsel is van een verbrandingsproces???

geen idee

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 11:17

als er verder niets in die grote pot komt lijkt het me iig sterieler dan asse dat in die vuile oven heeft gelegen (en ze doen het echt niet op die hoge temperatuur in een potje lijkt me.) en daarna nog eens in een urne die alles behalve steriel is.

Marshaha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 11:22

het hoeft niet altijd in een grote urn te zitten, ik heb mensen gezien waarbij de man van het crematorium extra fijn gezeefd as had meegegeven zelfs in een klein zakje, om te laten mengen met inkt voor de tattoo... rest zat in een ketting en urn als ik me niet vergis

verder weet ik het niet, ben natuurlijk niet bij het proces geweest

maar infectiegevaar door onsterriele zaken lijkt me maar een hele kleine kans

denk dat je meer kans hebt op infecties als je de shop uitloopt bv met de wond die de tattoo dan is, ook al verzorg je goed etc

verder zal ik er niet op ingaan, want ik heb er te weinig kennis voor
Laatst bijgewerkt door Marshaha op 12-08-10 11:25, in het totaal 1 keer bewerkt

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 11:24

Ayasha schreef:
Jep, vergroot risico inderdaad. Staat nergens dat ik zeg dat het barst van infectie gevaar. :?
Lijkt me logisch dat als je niet steriele middelen in inkt gaat verwerken dat het gevaar op infectie groter wordt dan als de inkt wel voldoet aan de normen opgelegd door de volksgezondheid. :+

Nou als je perse wilt kun je as natuurlijk ook ff een rondje autoclaaf geven voordat je het gaat verwerken.
Dan is het wel 100% steriel, maar ik denk dat de meeste tattoo-artisten het wel prima vinden....en liever gewoon geen as verwerken.
Zoals gezegd het wordt waarschijnlijk nauwelijks in de huid opgenomen, dus is het een soort symbolische actie waar je mee bezig bent (mijns inziens).

En ik zeg ook niet dat het stikt van het infectie gevaar (niet letterlijk althans).
Het enige dat ik bedoel is dat as redelijk 'schoon' is.
Ten eerste door de hoge temperaturen, daarnaast is het materiaal waar levende organismen weinig aan hebben en je dus ook een lage infectiedruk hebt.

Maar goed infecties/bacterieen etc zijn een deel van mijn werk, kan dus aardig inschatten hoe groot de risico's zijn op dit gebied ;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 11:25

Maakt de grootte uit dan? :o

Manie: je zei dus net wel dat ik beweerde dat het stikt van het infectie gevaar en dat heb ik simpelweg niet gezegd. :+ Enkel dat het risico groter is wanneer je er asse in verwerkt en dat lijkt me logisch. Weet overigens niet of de volksgezondheid het toestaat maar dat weet jij misschien wel marshaha? Ben daar nl wel nieuwsgierig naar nu :j

Marshaha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 11:26

ben het met manie eens, wbt de opname, en wbt het infectiegevaar

Marshaha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 11:27

Ayasha schreef:
Maakt de grootte uit dan? :o

Manie: je zei dus net wel dat ik beweerde dat het stikt van het infectie gevaar en dat heb ik simpelweg niet gezegd. :+ Enkel dat het risico groter is wanneer je er asse in verwerkt en dat lijkt me logisch. Weet overigens niet of de volksgezondheid het toestaat maar dat weet jij misschien wel marshaha? Ben daar nl wel nieuwsgierig naar nu :j

ik geloof dat het niet toegestaan is

de grootte iets uitmaken?? wss niet, geen idee
maar dat was het verhaal toen waarmee ze afkwamen..

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 11:29

Marshaha schreef:
tja, zou inkt in zo'n grote pot waarvan je steeds een beetje in een cupje doet minder steriel zijn dan as? wat een overblijfsel is van een verbrandingsproces???

geen idee

Bij elke actie waarbij je een grote pot opent, loop je risico dat micro-organismen mee naar binnen komen.
Het gevaar zit natuurlijk ook niet in een bacterie in de inkt oid.

Je wilt gewoon dat de inkt niet in aanraking met verschillende personen komt (risico op Hepatitis etc.)

De huid is ook alles behalve steriel, ook niet na wat schoonmaken voorafgaande aan het zetten van een tattoo.
Dus een bacterie via inkt/huid of as, is echt geen probleem.

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 11:33

Hoe groter een wond (en dat is een tattoo) des te meer je van je lichaam vraagt qua herstellend vermogen.
Maar dat lijkt me niks nieuws :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 11:33

Het ging over de urne manie. :D (haha het wordt ingewikkeld. :)) )

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 11:35

Ayasha schreef:
Manie: je zei dus net wel dat ik beweerde dat het stikt van het infectie gevaar en dat heb ik simpelweg niet gezegd. :+

Zie je die smiley achter dat zinnetje van mij?
Bij wijze van spreken dus, niet letterlijk.....

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 11:35

Ayasha schreef:
Het ging over de urne manie. :D (haha het wordt ingewikkeld. :)) )

Ow haha!!

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 11:36

Ik ben ook wel klaar met die as toestand ;)
Heb er zelf helemaal niks mee!!

Dus mensen kom maar op met mooie plaatjes van 'normale' tattoo's :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 11:37

Vandaag mag ik gaan laten bijwerken :j En mijn ogen worden ook ineens onder handen genomen :')

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 13:14

Ik moet zeggen dat dat vogeltje van Tattoo Mania wel heel vaak voorkomt. Hij maakt er veel van op die manier. Dat is wel jammer!