Bang voor mijn bevalling!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_daf_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 12:21

haha ja.. die verloskamer hier in het ziekenhuis was niet bepaald knus te noemen maar nee.. ik heb er weinig van gezien... de 'gereedschapskast' waar ze mee aan kwamen rijden vond ik wel wat confronterend.
Maar de kaarsjes en muziek hadden mij denk ik idd écht gestolen kunnen worden, zoals alles op dat moment trouwens :). Ik ben echt NIET aardig tijdens mijn bevallingen :P.

Marlies85, precies dat hakje prikken herken ik.. infuus is er bij ons gelukkig niet meer aan te pas gekomen

SophievdV

Re: Bang voor mijn bevalling!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 12:30

Ik was bang dat ik onaardig zou doen, maar ik bleef tot mijn verbazing (en die van mijn vriend :Y) ) erg rustig en beleefd. Hij dacht steeds: wanneer begint het gevloek en getier nou? Maar dat is dus helemaal uit gebleven. Ben ik erg blij om :D Had echt het gevoel dat ik er midden in zat, zonder dat ik mezelf verloor in de weeën.

_daf_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 14:23

oe wat goed! nee ik was echt een heks. Maargoed om het voor mezelf een beetje goed te praten;.. mijn ontsluiting ging in 1,5 uur van 2 naar volledig (geen tijd tussen de weeen) en toen was ik zoo booos.. en zei ik dat het niet meer ging, vervolgens viel ik flauw, zat de navelstreng om het hoofdje en vielen de hartslagen van mij en Sven weg .. :S.
Een boel zuurstof, mensen, telefoontjes en weet ik wat niet meer verder en met heel veel aanmoediging (ik ben een paar stukken kwijt) kwam Sven er uit, blauw maar oke en toen kwam de gynaecoloog binnenrennen.. hehe... had ik dan toch maar justintime gefixt. Met mij ging het accuut weer prima, bloeddruk, hartslag, hormoongehaltes alles herstelde in no-time, hij moest er echt gewoon heel erg nodig uit. Heb daarna nog sorry gezegd tegen de verloskundige maar die -de schat- wilde daar niks over horen, sterker nog 'dat wil ik je nooit meer horen zeggen' en was allang gelukkig dat ik 'm er toch uit had gekregen :D

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 20:51

Jari was met 40+4 weken 4330 gram. Hij moest toen ook een nachtje in het ziekenhuis blijven en kreeg ook telkens van die prikjes. Zijn waardes bleven gelukkig net goed! Overigens merkte die slaapkop er helemaal niks van, die sliep er telkens doorheen :+

En ziekenhuis, ik vond het ook niet zo erg om daar te bevallen. Knus is een groot woord, maar ik vraag me af in hoeverre je nou echt let op de omgeving als je aan het bevallen bent. Mensen die roepen dat ze lekker ''in hun eigen omgeving'' willen bevallen verklaar ik stiekem voor gek, al die zooi thuis :o := :P Daarbij hebben wij net nieuw laminaat boven, ik moet er niet aan denken dat die krom gaan trekken na zo'n bevalling :P

Daf: Ook geen ideale bevalling dus :(:)

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 08:13

Ik had bij mijn dochtertje ook een hele makkelijke zwangerschap en ben thuis bevallen, dat beviel me wel (leuke woordspeling :P). De zooi valt reuze mee. Ik had ook een hele makkelijke aanloop, 8 uur weeen die opzich goed te doen waren en waar ik echt geen pijnstillers voor nodig had, van die 8 uur heb ik een hele tijd in mijn eigen ruime warme bad gelegen *D. De vliezen werden pas gebroken bij 9 cm ontsluiting en het vruchtwater goed opgevangen dus echt geen zooi in onze slaapkamer hoor :P.
Daarna 1,5 uur persweeen... dat was zwaar... en helaas in het laatste half uur is mijn bekken volledig kapot gegaan (gebroken staartbeentje, bijna volledig los bekken, gekneusde bekkenbodem met overal bloeduitstortingen) maar van onder niet uitgescheurd verder ;). Met dochter was alles goed, die deed het perfect. Ook weinig bloedverlies dus geen troep hoor, op het bed hadden we een waterdichte molton gedaan toen de bevalling begon en ik ben zelfs niet in bed bevallen (baarkruk) en de houtenvloer is droog gebleven :D.
Misschien was dat van mijn bekken niet gebeurd in het ziekenhuis.... dat weet ik niet... maar als we dat niet meerekenen was het een ideale thuisbevalling en inderdaad was ik blij in mijn eigen omgeving te zijn (Joycke :P). Ik kon door mijn bekken niets, niet lopen, niet zitten en liggen deed ook zeer. Ik moet er niet aan denken dan nog in een auto naar huis te hebben gezeten... dus was toen enigzins wel `blij´ dat ik thuis was gezien het met de baby toch wel heel goed ging en ze ook in alle rust thuis kon zijn vanaf het begin.
Pijnstillers na de bevalling had ik toch niet gewild omdat ik perse borstvoeding wilde geven, maar ik heb wel weken ontzettend veel pijn gehad van mijn bekken en weken moeten revalideren (zelfs weken in een bed in de woonkamer doorgebracht) en herhaling wil ik graag voorkomen, daarom beval ik nu bij een gyn en dus in het ziekenhuis. Door de ernst van hoe mijn bekken eraantoe was heb ik zelfs een indicatie voor een geplande keizersnede, maar ik mag het ook natuurlijk proberen onder hele goede begeleiding.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 08:30

ik wilde eerst thuisbevallen maar dat ging niet door
achteraf wa sik blij dat ik in het ziekenhuis lag, aangezien vanalles mis ging
Ik had anders met spoed naar het ziekenhuis gemoeten waarschijnlijk.

Ik heb de adressen zelf geschreven
Had ik de laatste weken tijd genoeg voor om dat te doen
Via mial alle missende adressen opgevraagd en meteen klaargezet voor als ik bevallen was

Lisette03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 08:44

ik moet officieel nog 11 weken en moet een topic als dit dus eigenlijk helemaal niet lezen, ik wil het allemaal helemaal nog niet weten (heerlijke dieren die struisvogels, die hebben het goed gezien :Y) )

Mijn zus zou eigenlijk afgelopen vrijdag een keizersnede krijgen (placenta lag voor de baarmoedermond), ware het niet dat de kleine het te lang vond duren, woensdagnacht ging hij zo te keer, dat hij een bloeding veroorzaakte, dus woensdagmiddag is hij gelijk gehaald. Manda had thuis het geluk dat het geen zooitje gaf, bij mijn zus zat er zoveel vruchtwater omheen, dat dat bij het openen van de buik een hele fontein aan vruchtwater gaf, recht in het gezicht van de gyn :+

Hier in Belgie is het normaal om in het ziekenhuis te bevallen en daar dan ook nog enkele dagen te blijven na de bevalling. In eerste instantie wilde ik echter perse poliklinisch bevallen, maar na 2 informatieavonden in het ziekenhuis heb ik nu toch besloten om in het ziekenhuis te bevallen :j maar dan wel met de afspraak met de gyn dat ik naar huis mag als alles goed gaat en ik toch 'gek' word van het verblijf daar...

jenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 10:15

Ik ben bij de eerste thuisbevallen. Ik vond het erg fijn om thuis te zijn.
Heb ook geen zooi gezien. Na de bevalling mocht ik lekker douchen en toen klaar was was ons bed lekker verschoond en alles opgeruimd, heerlijk om zo je eigen bed weer in te stappen.
Bij de 2de werd ik ingeleid en was het dus een ziekenhuis bevalling. Vond het heel vervelend dat ik continue aan de CTG vast lag en dus niet van bed af kon. Vond het na de bevalling ook een stuk minder.
Ze hadden een infuuslijn geprikt voor pijnstilling (die niet meer kon omdat het zo snel ging) en kon dus nog niet van bed af.
En ondertussen zat het vieze natte laken nog gewoon op het bed.
Pas na 2 uur ging het infuus eruit omdat ze toen wisten dat ik geen medicijnen meer nodig was (ze moesten blijkbaar wachten op de bloeduitslagen van mij). Toen kon ik me pas douchen. Gelukkig mochten we daarna naar huis.
Het is dat er geen derde komt, anders had ik heel graag weer thuis bevallen.

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 08:12

Ik ben blij dat jullie zeggen dat de zooi wel mee is gevallen :P mocht het onverhoopt allemaal heel vlug gaan, hoef ik me daar niet zo druk om te maken :')

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 08:38

Ik zou een waterdichte molton kopen voor de zekerheid :D. Maar pas erom doen als de bevalling begint, het is namelijk vreselijk om op te slapen vind ik!
Ik had bij mijn eerste bevalling de laatste 2 weken een blauw zeiltje in bed (van het kraampakket) met daarover een groot badlaken en daarover het hoeslaken, voor als de vliezen onverwachts braken tijdens het slapen onze goede matras niet verpest was :P. Dat lag opzich wel fijn en niet zweterig ofzo.

Jena ik zou dat echt niet pikken zolang op een nat laken te liggen!! Ik ga mijn vriend nu alvast instrueren dat hij zorgt dat ik dan gelijk een lekker schoon bed krijg.

Ik was bij mijn vorige bevalling ook al zo dwars, ik had toen de ruggenprik met pijnstillers al vooraf aan de inleiding gekregen (ging bevallen van een overleden kindje met 22 weken zwangerschap....) en mocht niet meer van bed met die ruggenprik, maar ik kon gewoon nog staan en had nog best gevoel in mijn benen, en wilde perse naar de wc en niet op een po of postoel ofzo.
Ik heb het gewoon gedaan, wel onder begeleiding en met een rolstoel erachter. Maar ik sleep die infuuspalen en monitoren gewoon mee hoor... pech voor hun... ik ben zelf verpleegkundige (en die zijn het lastigst als ze zelf iets hebben zeggen ze :P) dus ik weet hoe je alles mee kan slepen en wat wel en niet kan. En ondanks veel pijn ben ik toch wel heel alert en weet ik elk detail nog van beide bevallingen die ik heb gehad.
En ik wil gewoon direct douchen en een schoon bed, en dat gaat gebeuren ook :P. Maar met een goed geinstrueerde man komt dat allemaal ook wel goed hoor, ik zou vooraf echt goed met hem overleggen, samen kan je ook heel veel. Je vriend/man kan je ook een schoon laken op je bed geven of even opfrissen met een washandje.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 09:34

Ik had de laatste weken een paar van die kraammatjes aan elkaar geplakt en onder het hoeslaken gestopt. Inderdaad nog een badlaken erover tegen het zweten en het lag prima. Alleen kreukelde het nogal. Dus wel even elke ochtend de matjes weer rechtleggen en het badlaken opnieuw erover doen.

marius

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 12:15

Ik had een waterdichte molton eromheen gedaan, geen last gehad van zweten, wel van kraken.
En het zweten kwam pas na de bevalling..

KisszZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 12:20

wrom denk je er überhaupt over na hoe dat gaat?
ik zou zeggen: lekker genieten van je zwangerschap!! (die duurt langer dan je hele bevalling ;) )
suc6 alvast

Lisette03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 12:35

ja ja heerlijk genieten van je zwangerschap, 30 weken (en straks vast 40 weken) kotsen en je beroerd voelen, nee das echt genieten :P

Vind dat altijd heel mooi gezegd, ook het zinnetje: ja dat hoort er nou eenmaal bij, wat je dan van alle kanten hoort, heel makkelijk om te zeggen als je een fijne zwangerschap gehad hebt...

eknein

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 12:44

Dat genieten van je zwangerschap snap ik ook helemaal niks van :+ .

De eerste weken kots je de hele dag, daarna krijg je buikkrampen, daarna heb je 24/7 rugpijn.
Kan echt niet wachten tot de kleine er is :D .

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 13:25

eknein schreef:
De eerste weken kots je de hele dag, daarna krijg je buikkrampen, daarna heb je 24/7 rugpijn...

Dat heb ik allemaal niet gehad ben ik nu abnormaal := ?
:+

eknein

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 13:50

Nee dan heb je geluk :D .

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 15:39

Ik heb ook altijd perfecte zwangerschappen. Alleen de eerste drie maanden wat ziekjes, daarna totaal nergens last van, dan is het inderdaad volop genieten van de zwangerschap *D.
En ik ben blij dat ik dat kan zeggen gezien de afloop van mijn tweede zwangerschap...

Iemand toevallig wel eens nagedacht over navelstrengdonatie? Ik zag laatst op tv een ziek meisje die gered werd door de stamcellen uit navelstrengbloed, omdat een jonge moeder had besloten dit te doneren.
Ik vond dat zo mooi. Het klinkt als een kleine moeite om de navelstreng te doneren, de stamcellen die ze eruit halen zijn zeer waardevol en zeker omdat ze zo jong zijn.
Ik ga me daar eens in verdiepen, hoe dat in zijn werk gaat :-).

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 16:31

marius schreef:
Ik had een waterdichte molton eromheen gedaan, geen last gehad van zweten, wel van kraken.
En het zweten kwam pas na de bevalling..

Pfff ja dat zweten, daar heb ik nu ook last van. Heb het niet eens heel warm, maar zweten doe ik wel. Heel vervelend! Zeker als ik eruit moet om Thijs te verschonen en te voeden, dan kan ik me eerst omkleden omdat het anders ijskoud is :(

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 16:37

Manda: Dan moet je toch in een speciaal ziekenhuis bevallen dacht ik? Volgens mij kon dat niet in ieder ziekenhuis... Maar ik heb er wel over nagedacht, maar ik kon er maar weinig over vinden...

Wel had ik laatst een brief ontvangen voor een onderzoek naar Q-koorts en zwangerschap. Dan mocht ik bloed laten prikken. Later kreeg ik ook nog een heel formulier of ik de placenta wilde doneren en of ze het bloed mochten gebruiken tot 7 jaar na donatie. Dat ging me toch net iets te ver voor een simpel onderzoek naar Q-koorts....

En genieten van de zwangerschap... De eerste weken wel! Nauwelijks misselijk geweest. Maar vanaf een week of 25 continu brandend maagzuur, last van mijn bekken en rug... Ja, ik kijk dat kind er inmiddels wel uit! Ik geniet er heus nog wel van, absoluut, maar leuk is anders :+ Ik zou wel weer eens een nachtje op mijn buik willen slapen, me gewoon omdraaien in bed zonder dat ik verga van de pijn, gewoon opstaan en naar de wc lopen zonder eerst de deur ter ondersteuning te moeten vasthouden :+ , gewoon mijn schoenen en sokken aan kunnen trekken zonder rare posities te moeten aannemen, alles kunnen eten en drinken zonder nog meer last te krijgen van brandend maagzuur, normaal de trap op kunnen lopen zonder dat ik denk dat het de marathon is en bovenal, mijn eigen kleren aan kunnen :P Maar genieten, ja ook nog! Al die fijne harde schoppen en het strekken van dochterlief :+: Pijnlijk af en toe, maar het blijft wel bijzonder. Al ben ik wel blij als ze er dadelijk uit is :D

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 16:40

@Joyckuh: op het laatst had ik er ook wel schoon genoeg van. Ik had niet echt pijnklachten, maar meer last van mijn lichaam wat in de weg zat. Schoenen aantrekken was echt een crime op het laatst! En omdraaien in bed ook ja :P

Maar nu kijk ik er toch met een heel fijn gevoel op terug :)

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 17:43

Je kan de stamcellen uit de navelstreng ook zelf laten bewaren en opslaan, mocht je het ooit nodig hebben voor familie/vrienden/kennissen, maar dat gaat me dan weer tever... ze doen dit bij ondetaand bedrijf en kost zo´n 1900 euro. Maar misschien weten hun ook wel of je het voor anderen kan doneren en waar enzo? Misschien dat ik ze eens mail en ze staan ook op de gezinnen beurs in Utrecht begin november. Het is zo´n kleine moeite die navelstreng af te geven, en je kan er echt mensen mee helpen, dat zou toch makkelijk moeten gaan zou je zeggen...

Link: http://www.cryo-save.com/nl/

Joyce :D. Ik ben dan nog aardig fit als ik dat zo lees, alleen schoenen aandoen ging wat moeilijker maar daar heb ik al wat opgevonden, ik zet ze gewoon op de tweede traptree en doe ze zo aan, maar dan moet je idd geen last van bekken en rug hebben om dat zo te willen doen.
Ik vind mezelf dan ook nog niet echt heel dik, eigenlijk precies zoals bij mijn dochtertje, maar er zit wel een kindje in dat goed op groei is voor 33 weken dus ik zeul ook hetzelfde mee als iedereen op dit termijn ;), alleen heb ik nergens last van (tot nu toe dan he)

Ik ben bij mijn dochtertje totaan de bevalling ook zo fit geweest, ik had nog best langer zwanger willen zijn want vond het heerlijk, maar was uiteraard ook heel nieuwsgierig naar ons kindje dus keek daar ook heel erg naar uit natuurlijk! Daar doe je het voor he!
Maar ik geef eerlijk toe dat ik in de kraamweek ondanks dat ik zo verliefd was op mijn dochtertje toch ook wel huilend foto´s terug heb gekeken van toen ik zwanger was (gek mens he :o :o, vast door de hormonen ofzo :P), ik vond het zo mooi om zwanger te zijn, ook de buik vond ik zo mooi en heb ik echt gemist toen die er ineens niet meer was en moest daar ook afscheid van nemen.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 17:46

@Manda: ik voel(de) me er ook verdrietig over dat ik niet meer zwanger ben. Heel vreemd eigenlijk.. een beetje een weemoedig gevoel.. :=

celano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 19:35

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 09:09

Manda: Bij de eerste zwangerschap heb ik tot op het eind ook nergens last van gehad! Ik voelde me tot op het eind prima en voelde me niet hoogzwanger ondanks dat ik toen dikker was :P Maar nu merk ik het wel... Tja, ik word ook ouder he :+ Misschien ligt het daaraan :P

Je zou inderdaad zeggen dat die stamceldonatie makkelijker zou moeten gaan. Ik heb daar enkele weken terug ook al op gegoogled omdat ik de navelstreng in principe graag zou willen doneren. Ik had dat toen een keer op tv gezien en er werd toen gezegt dat dit maar in een aantal ziekenhuizen kon, maar dat is al wat jaren terug...