Het ik ben begonnen met hardlopen topic - III

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 10:51

Neuh ik heb het niet zo op dieeten moet ik eerlijk zeggen. Ooit moet je toch weer normaal gaan eten en dan kom je weer aan. Dat zou ik echt ontzettend jammer vinden. En geloof me ik heb heel veel geprobeerd maar niks hielp, altijd kwam ik weer aan.
Nu eet ik gewoon, snoep wat minder e.d. kies verantwoorder en ik val af en het is makkelijk vol te houden.
ook als ik een keer uit de band vlieg in het weekend ofzo, kom ik niet aan maar blijf ik afvallen :j

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 11:02

Vooral combinatie rennen en op mijn voeding letten. Zo min mogelijke suiker en zo min mogelijke dierlijke vetten. En niet snoepen. Of als je dan wat neemt, een handje nootjes, ipv een heel bakje. En in het weekend mag ik wel 1 keer vette hap eten en een reep (Kitkat ofzo) :D

SAKKIA

Re: Het ik ben begonnen met hardlopen topic - III

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 11:04

Dierlijke vetten ben ik ook wel achter.
Ik eet al een week geen kaas meer en dat bevalt me uitstekend. Ook heb ik al zeker twee weken geen varkensvlees meer gegeten en ook dat voldoet goed :j
Ben van het weekend voor het eerst begonnen met vis eten en ik eet wat vaker een kipfiletje :j Dat doet het erg goed voor mij.
Ik voel me er ook serieus beter bij :j

Heb gisterebn trouwens een sigaretje gerookt, maar vandaag niet. Dus het gaat prima :j

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 11:08

Varkensvlees eet ik sowieso al niet, ik reageer daar niet goed op, en vind het ook niet lekker meestal, dus dat is makkelijk. Kaas kan ik niet afblijven, maar ik probeer het wel te beperken.

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 11:09

Ook de geharde vetten zijn erg slecht, zoals in bijvoorbeeld pindakaas (behalve biologische), of gefrituurde dingen, of chips.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 11:13

Pindakaas eet ik heel af en toe :j Vind dat zo lekker, maar echt gezond is het niet maar dat sta ik mezelf wel af en toe toe :j
Chips eet ik ook maar weinig, soms een handje in het weekend. Patat eet ik wel vrijwel elke week, maar dan maar een klein beetje in combi met een salade en een stukkie vis :j
De vis maak in de klaar in de oven, heel klein beetje olie in de ovenschaal, zodat ie niet vast gaat zitten, beetje kruiden en klaar :j

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 12:01

pindakaas schijnt juist goed te zijn voor hardlopers wordt vaak geadviseerd.

Ik eet slankie is dat ook kaas >;)
Ik val helemal niet af hooguit 2 kilo maar tussen de weken door kan ik ineens 3 kilo aankomen wordt tijd voor een ha bezoek heb ook al jaren geen uitstrijkje laten maken ...nu word ik toch bang

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 12:16

Ik eet wel eens kaas en ook wel eens pindakaas... Varkensvlees eet ik heel soms... :) Ach, ik vind bijna alles lekker... ;)
Doordeweek let ik heel goed op zodat ik in het weekend wel eens wat lekkers kan eten... :j
Vis eet ik ook heel veel, dat zijn goede vetten...

Ik ben ook verzot op japanse zoutjes... Heerlijk... En macadamia's... ( als ik er alleen al aan denk :~ )

Tita, slankie is ook kaas... :)

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 12:25

Ik eet ook geen varkensvlees, vind het niet lekker. Eet wel veel kip, 2 dagen per week vis (1x vette vis) en een dagje geen vlees.

Verder heb ik sinds een half jaar de Actifry ipv een frituurpan en ik ben echt super blij met dat ding. Geen gedoe met frituurvet, 1 eetlepel olijfolie en wat paprikapoeder over de geschilde aardappels en klaar is Kees. Maar ook groente kan erin of vis. Zeker aanrader!!

En bij mij gaan de calorietjes toch echt in de roseetjes zitten := Dus die zijn taboe van ma t/m do :j

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 12:31

tita schreef:
pindakaas schijnt juist goed te zijn voor hardlopers wordt vaak geadviseerd.

Echte pindakaas wel, die je bij de natuurwinkel kan kopen, alleen maar gemalen pinda's met wat zout. Maar die smeuïge pindakazen (van Calve) enzo, daar zit allemaal zooi in om het smeuïg te houden, en dat zijn echt heel ongezonde vetten.

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 12:33

hetbommeke schreef:
Verder heb ik sinds een half jaar de Actifry ipv een frituurpan en ik ben echt super blij met dat ding. Geen gedoe met frituurvet, 1 eetlepel olijfolie en wat paprikapoeder over de geschilde aardappels en klaar is Kees. Maar ook groente kan erin of vis. Zeker aanrader!!

Ah nu wordt ik wel nieuwsgierig naar dat ding. Het wordt dus wel lekker knapperig erin?

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 12:36

Ik ben ook nieuwsgierig naar de Actifry hoor... :j Ik vind het best een duur apparaat maar als het eten er echt lekker in word ben ik ook wel bereid er 1 te kopen.... :D ( nu vriend nog overtuigen dat het beter is als de frituurpan )

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 12:39

:j Alles krijgt een lekker knapperig korstje. Kids vinden zalm ook lekker nu :D En zo kun je dus ook courgette etc. lekker krokant maken.

Alleen bitterballen en kroketten kunnen er niet in, die ontploffen :=

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 12:42

Je kunt alles erin gooien, wel duur maar als je bedenkt dat ik iedere maand nieuw vet voor de frituurpan moest kopen en dat ding schoon maken. En zo goed voor de gezondheid is frituur niet, terwijl de Actifry niets anders doet dan iets warmmaken en krokant met een heeeeeel klein beetje olijfolie, en je dus ook de pietamientjes die in groente zit, bewaart.

:n ik heb geen aandelen in de Actifry, ben alleen maar super blij met dat ding. Ik gebruik 'm gemiddeld 3 tot 4 keer per week :o

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 12:56

En voor de vega's onder ons? :+ Ik eet wel veel kaas, is daar nog een leuke vervanger voor (met name voor op brood)?
Verder eet ik wel vaak vis (zalm, tonijn, tilapila e.d.) en vleesvervangers zoals bonen, ei of standaard stuff van de AH.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 12:59

Appelstroop op brood is ook niet slecht :)

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 13:05

alternatief broodbeleg: Jam van Zonnatura, daar zit niet veel suiker in, en echte pindakaas van de biologische winkel. Dan kan je ook pindarozijnenpasta of cashewpasta kopen, is heeeuuul lekker :D

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 13:05

Geloof dat sandwichspread ook wel ok is.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 13:07

Anijshagel of vruchtenhagel, sandwichspread en dan die komkommer, smeerkaas :+
halva jam :j
Ik heb nu van die kleine kuipjes van Hero :j Echt perfect om mee te nemen naar het werk, heb je ook geen vies sappig brood enkun je ook eens een keer een cracker op het werk eten, zonder dat het karton geworden is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 13:35

Ik eet gewoon wat ik lekker vind! :D Eet wel veel pasta en rijst, en bijna geen aardappelen. Ik eet eens per week frietjes met een snack. We eten vrij veel kip, en bijna geen vis want dat lust vriendlief niet.

Qua broodbeleg ben ik dus dol op ananaskaas, muisjes, vruchtenhagel, bieslookkaas, gewone kaas en appelstroop. Oh, en sandwichspread!

Ik roerbak eigenlijk alle groenten, ik weet niet of dat beter is dan koken? Ik vind het gewoon lekker!

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 13:36

Ik denk dat ik ook wel iets ben afgevallen door het lopen.
Voor mijn zwangerschap woog ik eigenlijk altijd 64 (1.75 )
Na mijn zwangerschap was ik snel alweer 64 :-)
En nu bijna anderhalf jaar later weer ik rond de 60-62. Gisteren zelfs 59.8 en dat wil ik eigenlijk niet. Dus meteen de chipszak te voorschijn gehaald en een lekker desperado biertje haha.

Weet je wat ook lekker is op brood Houmous. Tenminste ik vind het lekker en geef het mijn zoontje ook vaak. GEzond en niet vet en ook niet zoet.
Het is ook lekker met een plakje ham erbij.

@ Simone, moet je dat nou zeggen over de pindakaas haha. Ik eet het elke dag en vind het heerlijk, maar hoe jij het omschrijft ;-)

Gisteren zou ik met de loopgroep mee, maar ik was er te laat achter dat ze om 8 uur gingen en we wouden 42 kijken, dus ben ik maar eerder geweest. Mijn hond was er superblij mee dat wel.
Ik heb 5 km gelopen en probeerde een beetje 11 km per uur aan te houden. Kreeg alleen weer pijntjes in mijn rechterbeen.
Zo stom is dat.

Vanavond naar fysio fitness en die fysio is tevens een van de trainers van de loopgroep. Rugspieren trainen, ik ben benieuwd!

Nou dat was weer een lang verhaal.

Succes iedereen die gaat lopen
en succes voor de mensen die willen afvallen!!

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 13:39

@ Angela Roerbakken is een kooktechniek waarbij het voedsel op hoog vuur gaar gemaakt wordt. Voordeel van roerbakken is dat de vitamines in het voedsel blijven en er niet uitkoken. Het voedsel smaakt vers en de sappen blijven in het voedsel. ;-)

Koken is op zich ook niet slecht, maar het beste is dan wel om het te blancheren.

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 13:44

Wauw, flink wat suggesties. 'S morgens is geen probleem, echter eet ik 's middags liever hartig dan zoet broodbeleg. Omdat ik het om 7 uur in m'n tas doe en om 12 uur pas op kan eten, kan ik niet zoveel qua sandwitchspread en komkommer met dit weer.. Of iemand moet een hele handige tip hebben? :):)

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 14:01

koelelementje in je tas? :Y)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 14:08

Oh ja nou ja ik heb hier een koelkast staan, dusu ik heb niet zo veel problemen daar mee eigenlijk.
Heb je geen koelkast op je werk?