Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

) Vorige week een bloedonderzoek aangevraagd bij de HA maar die dag ook extra vitamine B gaan slikken naast mijn multi. En vraag me niet hoe het kan maar na een paar dagen merkte ik al dat de vermoeidheid en ook de sombere gedachten weg waren. Heel vreemd, zou het toch 'gewoon' een gebrek zijn geweest aan vit. B12 al die jaren?

Het wordt geinjecteerd omdat je op die manier de maag vermijdt en omdat er nog geen goede oplossing was via een smelttablet. En het feit dat het dan in je spier wordt gespoten is omdat je daar inderdaad een depot maakt waar het geleidelijk wordt opgenomen. Maar als jij door bijv. 2 maal daags een smelttablet te nemen die zelfde geleidelijke opname maakt, heb je hetzelfde effect. lovebonney schreef:Ik weet even niet meer wat ik moet..
Ik had een tijdje terug ook al gereageerd hier in het topic.. Kheb ook de laatste weken erg veel klachten..Zoals: heel erg moe, veel slapen, plekjes in mijn mond, last van linker knie en rechterschouder, laatst last van een stekende pijn op mijn borst, weinig eetlust nou het houdt niet op eigenlijk..
Ik herkende enorm mijn klachten uit het lijstje van de symptomen van tekort. Nou 3 weken terug flink bloedonderzoek. Nu kan ik via mijn werk zelf mijn labuitslagen bekijken, dus khad gezien: vitamine B12 --> 186..
Nu vandaag poliafspraak met mijn internist waar ik ook bij zit voor mijn diabetes. Khad zelf wat informatie bekeken en had eigenlijk veel gelezen dat 186 vrij laag is..
Nu doet mijn internist er niks mee..Terwijl ik toch echt heel veel klachten heb waar ik helemaal gek van wordt..Ik mocht dan nog net vitamine b12 capsules van hem gaan slikken maar hij zei ook dat dit placebowerking heeft? (Ik denk dan alsof ik het allemaal verzin)
Ik weet het niet meer hoor?
Wat kan ik doen?
) 
lovebonney schreef:Nee, maar dan nog?
Dan moet ik maar dealen met zijn uitspraak waar ik het eigenlijk niet mee eens ben...
Ik heb by the way woensdag een afspraak bij de huisarts, kijken wat die ervan zegt, van die bloeduitslagen en mijn vitamine B12..
) goed vinden, probeer dan of je het in het ieder geval mag proberen!!!!! (heb het nog aan m'n internist gevraagd, maar het kan absoluut geen kwaad als je het gebruikt, maar eigenlijk niet nodig hebt!!)