[Centraal] Vragen over menstruatie & anticonceptie deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 09:41

Ayasha schreef:
In België zetten ze spiraaltjes niet graag bij jonge vrouwen, geen idee hoe dat in Nederland zit, maar hier heeft men liever dat je 30 oid bent en het zou helemaal mooi zijn als je al een kind gehad hebt. Maar dat is niet "bindend". :) Ken nl ook iemand van 17 die al eentje heeft. Ik denk dat je gewoon naar je gyne moet gaan en moet zeggen dat jij het spiraaltje wil en dan kijken wat zij zegt. Als zij het niet wil zetten is ze volgens mij verplicht om je door te verwijzen naar iemand anders.

Ik heb aangegeven dat ik hele zware periodes had en hele erge last van de hormonen had, ik huilde al als ik een puppy op tv zag. Misschien een id. Ok liegen is niet goed, maar ach, het is een leugentje om eigen bestwil :)

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 16:51

Naaltje schreef:
ik heb een vraagje :)
ik ben aan de pil (eentje met een moeilijke naam, geen fasenpil) en zou volgende week ongesteld zijn..
Nu willen we dan naar de camping vertrekken in de ardennen, voor max 2 weken. Kan ik doorslikken? Wat zijn dan de gevolgen?(veiligheid en lichamelijk?)
Ik moet heel eerlijk zeggen.. In die 5 jaar dat ik slik, heb ik dat nog nooit gedaan :))

Ik heb pas voor het eerst doorgeslikt, ook zodat ik het niet op vakantie zou zijn en mij is het goed bevallen. Nergens last van gehad, alleen ik moest er wel op letten dat ik niet vergat om hem in te nemen, de stopweek zit er echt ingeburgerd bij mij. Dat was alles.
In de bijsluiter waarschuwen ze nog voor eventuele doorbraken, dat je nog een beetje bloed kan verliezen maar ik heb nergens last van.
Nu schijnt het ook geen goed teken te zijn als je toch nog bloed verliest, dat is wel iets om op te letten, dan kan je pil te licht zijn.
Maar jij slikt 'm al 5 jaar dus daar ga ik even niet van uit.

mirror666

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 17:53

bedankt :D ben benieuwd, we proberen 't gewoon :))

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 20:21

ik heb gewoon gebeld naar de dokter en gevraagd om een spiraal, ik kreeg toen de onderzoeken en daarna mocht ik hem gewoon, had opzich geen reden nodig, nu zeg ik er wel bij dat ik toen al 20 was :)

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 21:17

Zijn er hier mensen aan de prikpil?
Ik heb er net wat info over opgezocht want ja, 1x in de 3 maanden en klaar klonk zo aantrekkelijk.
Maar de nadelen wegen op tegen de voordelen voor mij, je weet niet wanneer je weer vruchtbaar kan zijn..

_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 21:34

Douce schreef:
Zijn er hier mensen aan de prikpil?
Ik heb er net wat info over opgezocht want ja, 1x in de 3 maanden en klaar klonk zo aantrekkelijk.
Maar de nadelen wegen op tegen de voordelen voor mij, je weet niet wanneer je weer vruchtbaar kan zijn..

Vind je het spiraaltje niks dan? een keer naar de dokter en 5 jaar klaar, lichter of juist niet meer ongesteld.
Wanneer die eruit gehaald word ben je ook weer snel vruchtbaar.
Alleen het naar de dokter gaan is minder fijn, maar ik met mijn enorme preutsheid en onzekerheid heb het zelfs aangedurd, dus dan kan iedereen het.
Sorry maar ik maak graag reclame voor de mirena, ondanks de enorme buikpijn die ik soms heb ben ikheel tevreden :)

Bij de prikpil heb ik het gevoel dat je het zelf niet in handen hebt.
Maar anderen zullen daar juist geen probleem mee hebben :)

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 21:40

parouscha schreef:
Zit nu aan de Yaz 24+4, maar krijg iedere keer doorbraak bloedingen. Zit er nu bijna 3 maand aan. En ben net een week begonnen met een nieuwe strip en nu alweer ongesteld!

Meerdere mensen met dit probleem?

Ik slik deze pil ook (nu zo'n 10 maanden), en ik wordt dus gewoon compleet niet meer ongesteld :?
Zelfs m'n huisarts vindt dat vreemd..
Misschien moet je lichaam nog even wennen voordat het regelmatig is.

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 22:53

Ik slik de 24+4 nu denk ik ongeveer een jaar en vorige week voor het eerst totaal geen bloeding........ dat vind ik persoonlijk maar niets hoor hahaha
Ik was vanaf het begin gewoon regelmatig. Denk dat het hier door stress en warmte weg is gebleven. Ben benieuwd hoe het volgende maand gaat. Ik ben nu wel later begonnen, voelde me een paar dagen echt helemaal super maar ja toch weer begonnen. Weet dat ik nu niet veilig ben, maar ach dan passen we maar wat beter op. Wilde het de kans geven om alsnog te komen maar het bleef uit..... Dus tja volgende maand beter!

(normaal ben ik trouwens heel erg precies met de pil hoor)

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 18:39

Mijn huisarts is echt pro-mirena, hij zei dat van de 100 vrouwen die hij doorstuurt, 95 tevreden zijn. Dat was dus echt heel makkelijk. Meer dan 'ik ben de pil zat en zit te denken over een spiraaltje' was niet nodig voor een verwijsbrief :)

Ilona__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 19:05

.
Laatst bijgewerkt door Ilona__ op 23-04-23 13:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Liiesjjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 23:05

Ik heb voor blaasontsteking Nitrofurantoïnemacrokristallijn Sandoz 50/100 wat ik 4 keer op een dag moet slikken.
Donderdagmorgen ben ik van die kuur af en vroeg me af vanaf wanneer de pil weer gaat werken?

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 11:02

Ik ga op vakantie en ben waars. een paar dagen voor en tijdens de vlucht terug naar huis ongesteld. Ik zit zo'n 18 uur in 't vliegtuig en heb dus écht totaal geen zin om ongesteld te zijn tijdens die lange reis, dus wil ik graag me pil doorslikken, wat is beter, een week doorslikken of je hele strip af maken ?

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 11:05

als je doorslikt kan je beter maar de hele strip afmaken :)

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 12:04

Ik pak zelf ook altijd een hele strip..... anders hou je weer zo'n allegaartje over.

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 12:23

Ik zou zelf ook gewoon de hele strip afmaken.

Zelf zit ik ook met een vraagje waar ik waarschijnlijk het antwoord wel op weet maar ik twijfel :Y)
Eergister heb ik mijn laatste pil geslikt en zit nu dus in mijn stopweek, ik ben nog niet ongsteld geworden.
Eigenlijk komt het me beter uit om nu alweer met een nieuwe strip te beginnen omdat ik volgende week op vakantie ga, ik weet dat de kans er inzit dat ik dan doorbraak bloedingen krijg maar dat is niet zo erg.

Nu denken jullie natuurlijk waarom ik niet gewoon de pil heb doorgeslikt en dat is omdat mijn strippen op zijn en ik vandaag een nieuwe moet halen.
De vraag :Y) inprincipe ben ik toch gewoon beschermd als ik vanavond (dus 1/2 dagen stopweek heb gehad) weer aan de pil begin?

Renskeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 17:10

Volgens mij kan je altijd weer eerder beginnen, zolang je maar niet een stopweek langer dan 1 week aanhoudt is er niks aan de hand :)

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 17:37

Liiesjjj schreef:
Ik heb voor blaasontsteking Nitrofurantoïnemacrokristallijn Sandoz 50/100 wat ik 4 keer op een dag moet slikken.
Donderdagmorgen ben ik van die kuur af en vroeg me af vanaf wanneer de pil weer gaat werken?

Staat dat niet in de bijsluiter van de kuur ofwel je pil? Waarschijnlijk na 7 dagen, maar ik zou liever langer aanhouden voor de zekerheid...

Liiesjjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 18:26

Yessy schreef:
Liiesjjj schreef:

Staat dat niet in de bijsluiter van de kuur ofwel je pil? Waarschijnlijk na 7 dagen, maar ik zou liever langer aanhouden voor de zekerheid...

Bedankt voor t reageren :)
Maar heb voor de zekerheid maar even de apotheker gebeld en die zei dat de werking nogsteeds optimaal is omdat de antibiotica de pil niet beinvloed.
Iig niet die antibiotica, dat is voor allemaal verschillend.

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 19:35

Nitrofurantoine beinvloed inderdaad de anticonceptiepil niet.

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 19:57

Hm een vraagje hier,
Ik slik de pil al een tijdje, maar de laatste tijd, bloed ik er doorheen. Dan ben ik zegmaar gewoon ongi op de tijd dat ik het niet hoor te wezen.
Waar kan het aan liggen??

__inge__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 22:12

Ik heb ook een vraagje, ik slik vanavond de laatste pil van mijn eerste strip, over anderhalve week ga ik op vakantie, is het handig om nu een stopweek in te lassen? Ik heb dus geen idee hoe deze gaat verlopen, en daarbij komt dat ik de Diane pil heb, dus ook tegen puistjes, en ik hem laatst 1 dag vergeten was en de volgende dag gelijk 2 dikke puisten op mn hoofd had zitten.. ben bang dat ik dan in de vakantie onder de littekentjes zit.. of is het beter om wel gelijk een stop week in te lassen..?

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 22:18

inge ik zou gewoon nog een strip pakken, gewoon doorslikken. Geen gezeik en geen zorgen ;)

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 08:27

Dank jullie wel voor jullie snelle reacties. Nu heb ik nog een vraag, ga straks naar de dokter en de kans bestaat dat ik anti biotica moet gaan slikken. Hoe zit dit met de pil ? Verslechterd de werking er van ? En moet ik voor de zekerheid, double dutch doen ?

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 08:30

xNathaliee schreef:
Dank jullie wel voor jullie snelle reacties. Nu heb ik nog een vraag, ga straks naar de dokter en de kans bestaat dat ik anti biotica moet gaan slikken. Hoe zit dit met de pil ? Verslechterd de werking er van ? En moet ik voor de zekerheid, double dutch doen ?

sowieso condoom gebruiken! tijdens antibiotica is de pil niet veilig

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 10:08

Nou ben naar de dokter geweest, ik moet antibiotica smeren, da's niet 'gevaarlijk' ivm de pil toch ?