Mensen met een Burnout/overspannen, deel 5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 15:47

hihihi ik doe hier wel een heel monoloog :) :)

maargoed, mijn situatie even samenvattend, ik zit er ook helemaal doorheen.......... kan niet eens mijn boodschappen organiseren..... kop is een vergiet en het opruimen van het huis is een drama!!

maargoed, ik als DGA kan dus niet de ziektewet in, en ik krijg geen ww........... wel een koophuis...... dus ook geen bijstand.....

gewoon GEEN inkomen nu....... GEEN!! dus ik moet wel, ik moet wel doorgaan....... als ik niet doorga, heb ik geen eten op de plank....... Ondanks dat ik wel 12 uur per dag slaap, ongestructureerd nu leef en heel, heel veel moeite heb met concentratie en motivatie....... zal ik toch door MOETEN gaan.....

En dit is een oprechte vraag, zonder enige bijbedoeling of trap of weet ik veel welke negativiteit je er aan zou kunnen willen verbinden.........

Als je niet doorbetaald kreeg, en je had geen inkomen.......... had je dan ook niet aan het werk geweest???

denk er eens over na, voordat je gaat roepen dat die Kiwiko dit en die Kiwiko dat....... Ik snap heel goed dat mensen heel ziek kunnen zijn, ben het zelf nu ook....... Ik heb clienten in de zorg gehad die altijd goed gefunctioneerd hebben in de maatschappij, en nu verkeerd staande ogen hebben en altijd een dubbele tong van de medicijnen..... dus ik weet hoe het verkeerd kan gaan, en ik weet wat het doet!

maar hoe had jij het georganiseerd op het moment dat je in een land woonde waar die sociale voorziening mbt ziek zijn niet was......... America bijvoorbeeld.........

Anoniem

Re: Mensen met een Burnout/overspannen, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 17:34

Ik ben dankbaar dat ik in een land woon waarin wel sociale voorzieningen zijn, en ik denk dat ik er niet meer was geweest als ik die (financiele) problemen er ook nog bij had gehad. En nee, al had ik geen uitkering meer, dan was ik nog niet gaan werken. Domweg omdat ik niet kan/kon werken.

Ik wil hier overigens niet meer over nadenken, ik krijg er echt een naar gevoel van. Een soort van profiteursgevoel ofzo, ik weet het niet. Ik geef nu trouwens aan dat het MIJN gevoel is, en wijs niet met een vingertje naar jou toe hoor. Ik ga hier verder niet meer op in, het kost me teveel energie en het verpest mijn goede humeur van vandaag.

Want, ik ben nog steeds hyperdepieper vandaag, en super gelukkig en blij!!!!!!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 17:36

fijn dat je gelukkig en blij ben :) :)

en ik kan me zeker voorstellen dat ik hele nare stellingen neerleg.........

geniet lekker verder van je dag, en morgen weer een hoop ik!! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 17:43

Het zijn inderdaad hele moeilijk dingen, die eigenlijk veel dingen die ik over mezelf denk bevestigen. (ik profiteer van de maatschappij enz.) Maar ik denk echt dat ik én het ziek zijn, én financiele problemen niet had getrokken. Ik krijg nu 70% van mijn laatst verdiende loon zonder bonussen (lees: 70% van het minimumloon) dus het is al geen vetpot, maar goed we komen rond zonder al te gekken sprongen te maken. Als mijn volledige inkomen weg zou vallen, zouden we behoorlijk wat te kort komen iedere maand. Ik heb het eens uitgerekend (ja, soms slaat ook mijn hoofd op hol, ik ben heel goed in wat als ik geen inkomen meer heb denken) en als we heel zuinig aan zouden leven zouden we nog tekort komen. Dat zou betekenen dat mijn huisdieren weg zouden moeten (paard is al weg) we zouden moeten verhuizen en dat we een geweldige schuld zouden gaan opbouwen.

Pffff, ik krijg het er al warm van als ik er aan denk! Maar gelukkig is dat niet het geval hier in NL, en krijg ik gewoon mijn uitkering ookal heb ik geen werk/baas die mijn ziekengeld moet bekostigen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 17:45

Overigens, maak ik me ook op politiek gebied sterk dat de bezuinigingen op de zorg en en sociale zekerheden die het VVD met ons voor ogen heeft er niet door komen.

Als dit doorgevoerd zou worden, zou mijn portomonee heel hard gaan huilen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 17:50

Angela_ schreef:
Het zijn inderdaad hele moeilijk dingen, die eigenlijk veel dingen die ik over mezelf denk bevestigen. (ik profiteer van de maatschappij enz.) Maar ik denk echt dat ik én het ziek zijn, én financiele problemen niet had getrokken. Ik krijg nu 70% van mijn laatst verdiende loon zonder bonussen (lees: 70% van het minimumloon) dus het is al geen vetpot, maar goed we komen rond zonder al te gekken sprongen te maken. Als mijn volledige inkomen weg zou vallen, zouden we behoorlijk wat te kort komen iedere maand. Ik heb het eens uitgerekend (ja, soms slaat ook mijn hoofd op hol, ik ben heel goed in wat als ik geen inkomen meer heb denken) en als we heel zuinig aan zouden leven zouden we nog tekort komen. Dat zou betekenen dat mijn huisdieren weg zouden moeten (paard is al weg) we zouden moeten verhuizen en dat we een geweldige schuld zouden gaan opbouwen.

Pffff, ik krijg het er al warm van als ik er aan denk! Maar gelukkig is dat niet het geval hier in NL, en krijg ik gewoon mijn uitkering ookal heb ik geen werk/baas die mijn ziekengeld moet bekostigen.

Dat snap ik helemaal.......... maar wat als je dat ook niet zou krijgen....... hoe zou het dan moeten gaan??

zou je dan toch op een of andere manier wel ergens inkomen uit gaan generen........ of zal je dan stappen terug gaan doen en dan rondkomen met minder? Wij zitten hier in de bevoorrechte positie dat je ondanks dat je ziek bent nog altijd wel een inkomen hebt.....

en iemand die ziek is profiteert niet van de maatschappij, die overleefd door de maatschappij...........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 17:52

Maar Kiwiko, ik denk dat dit topic er niet voor is om mensen te confronteren met bepaalde dingen eigenlijk. Ik denk dat dit topic er is voor mensen die elkaar willen steunen.

Het grote probleem van de meesten van ons, is ons zelfbeeld en piekeren. Zulke 'relativerende' opmerkingen zijn een trigger om te gaan piekeren en jezelf neer te halen. Tenminste bij mij is dat zo...

Jij kan er misschien niks aan doen dat wij zo zijn, en ons dat persoonlijk aan trekken. Maar wij kunnen er ook niks aan doen dat jij als werkgever je niet verzekerd hebt voor arbeidsongeschiktheid en ziekte en daardoor nu geen inkomen hebt. Sorry als ik het mis heb, is gewoon een aanname van mij.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 17:52

Pollewoppy schreef:
Ik vind het jammer dat de hele sfeer in het topic weg is. Eerder werd er naar elkaar geluisterd, interesse in elkaar getoond.

Jij komt binnenvallen met jou verhaal, verteld hoe zielig jij wel niet bent en neemt niet de moeite om op verhalen van anderen te reageren. Alleen de stukjes die in jou belang zijn.

Daar pas ik voor. Ik trek me hier terug.

dat is jammer pollewoppy........... om de doodsimpele reden dat ik dit niet persoonlijk bedoel, of denegerend bedoel...... maar meer omdat ik ook meer wil weten van de gevoelens en gedachtegangen van mensen die nu langdurig in de ziektewet zitten door mentale problemen..........

en dat is de reden waarom ik deze vragen stel..........

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 17:54

Angela_ schreef:
Maar Kiwiko, ik denk dat dit topic er niet voor is om mensen te confronteren met bepaalde dingen eigenlijk. Ik denk dat dit topic er is voor mensen die elkaar willen steunen.

Het grote probleem van de meesten van ons, is ons zelfbeeld en piekeren. Zulke 'relativerende' opmerkingen zijn een trigger om te gaan piekeren en jezelf neer te halen. Tenminste bij mij is dat zo...

Jij kan er misschien niks aan doen dat wij zo zijn, en ons dat persoonlijk aan trekken. Maar wij kunnen er ook niks aan doen dat jij als werkgever je niet verzekerd hebt voor arbeidsongeschiktheid en ziekte en daardoor nu geen inkomen hebt. Sorry als ik het mis heb, is gewoon een aanname van mij.

waarom zien jullie mijn intresse als confronterend?

ik weet dat mijn situatie mijn eigen schuld is, en ik zal echt gewoon door moeten werken ook al kan ik mijn huishouden niet eens draaien.......... vind ik niet erg, het gaat straks vanzelf wel weer beter met me :)

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 17:54

Misschien de manier waarop je het brengt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 17:55

Zoals ik al eerder aangaf Kiwiko, ik zou er dan niet meer zijn. Als ik in de beginperiode van mijn ziekte met financiele problemen had gezeten was ik dood geweest. Ik kon niet werken, dus ook geen andere inkomsten genereren. Ziek is ziek, voor alle werkzaamheden. Ik was 100% afgekeurd.

Als ik dan toch had moeten werken had ik mezelf de dood ingewerkt, of ik had zelfmoord gepleegd, of mijn lijf had me wel op een andere manier tot een halt geroepen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 17:57

Angela_ schreef:
Zoals ik al eerder aangaf Kiwiko, ik zou er dan niet meer zijn. Als ik in de beginperiode van mijn ziekte met financiele problemen had gezeten was ik dood geweest. Ik kon niet werken, dus ook geen andere inkomsten genereren. Ziek is ziek, voor alle werkzaamheden. Ik was 100% afgekeurd.

Als ik dan toch had moeten werken had ik mezelf de dood ingewerkt, of ik had zelfmoord gepleegd, of mijn lijf had me wel op een andere manier tot een halt geroepen

mag ik vragen waarom en hoezo?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 17:57

KiWiKo schreef:

ik weet dat mijn situatie mijn eigen schuld is, en ik zal echt gewoon door moeten werken ook al kan ik mijn huishouden niet eens draaien.......... vind ik niet erg, het gaat straks vanzelf wel weer beter met me :)

Denk je dat? Denk je dat als je niet naar je eigen signalen luisterd dat je dan vanzelf weer beter bent? Als het zo simpel lag zouden de psychologen het toch ook niet zo druk hebben?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 17:58

Kiwiko: Heb jij wel eens op het punt gestaan dat dood wilde. Echt dood wilde?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 17:59

Kiwiko weet (gelukkig voor haar) denk ik nog totaal niet wat een echte burnout of depressie inhoudt. Al zal ze nu heel hard gaan roepen van wel...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 17:59

Pollewoppy schreef:
Kiwiko: Ik heb het al eerder gevraagd: Wat wil je van ons??

ik wil weten waarom de ene wel en de andere niet.......... ik wil weten of maatschappelijke invloeden invloed hebben...... ik wil me meer verdiepen in hoe dingen tikken........

en ja, dan stel je vragen....... vragen waar je over na moet denken.........

of tegenaan kan schoppen natuurlijk :)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 18:00

Angela_ schreef:
KiWiKo schreef:

Denk je dat? Denk je dat als je niet naar je eigen signalen luisterd dat je dan vanzelf weer beter bent? Als het zo simpel lag zouden de psychologen het toch ook niet zo druk hebben?

hee......... ik ben niet voor niks van de trap gevallen he....... dat was de enige manier om mij wat gas terug te laten nemen :)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 18:03

Angela_ schreef:
Kiwiko: Heb jij wel eens op het punt gestaan dat dood wilde. Echt dood wilde?

toen ik 17 was lag ik voor de eerste keer wegens een zelfmoordpoging in het ziekenhuis, toen ik 26 was voor de tweede keer........... en ja..... ik weet dat dus redelijk goed......

de eerste keer heb ik 3 dagen in het ziekenhuis gelegen gevolgd door een opname in de Ursula van een maand........ de tweede keer ben ik inclusief mijn infuusnaald uit het ziekenhuis weggelopen

ben nu 41........ en nee, ik heb niet de behoefte meer om mezelf van het leven te beroven nee :)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 18:05

Pollewoppy schreef:
KiWiKo schreef:
maar meer omdat ik ook meer wil weten van de gevoelens en gedachtegangen van mensen die nu langdurig in de ziektewet zitten door mentale problemen..........

en dat is de reden waarom ik deze vragen stel..........

Dat is bullshit, want door de vragen die jij stelt kom je niet meer te weten over de gevoelens en gedachten van mensen met mentale problemen. Dit gaat over hele andere dingen. Je helpt ons over de zeik en verteld hoe zielig jij bent.

Als je echt interesse had in wat je zegt, stelde je andere vragen. En niet die wat als vragen. Want net als Angela was ik er nu dan ook niet meer geweest. Had de boom al uitgezocht, mijn spullen al verdeelt en mijn pillen al geteld. Je hebt geen idee waar je het over hebt.

hoe moet ik anders de vragen stellen die ik gesteld heb??? Zou jij ze voor mij dan zo willen formuleren dat niemand daar enige aanstoot aan kan nemen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 18:06

Over maatschappelijk invloeden gesproken.. Over zulke dingen nadenken is niet bevorderlijk voor je humeur en herstel.

Waarom de ene wel, en de andere niet. Tja, waarom breekt de ene 2 armen en de andere niet?

Als jezelf je zo ongelukkig voelde dat je dood wilde, en als je een eetstoornis achter je kiezen hebt, zou je toch denken dat je het wel zou kunnen begrijpen hoe kl*te mensen zich kunnen voelen? Dan zou je op zijn minst BEGRIP moeten hebben voor de situatie waarin wij en je werknemers in zitten.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 18:07

Het gaat om de onderwerpen van je vragen.
Als je je echt wil inleven in de gevoelens en gedachten, stel je vragen over waar we tegen aanlopen op het werk enz.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 18:07

Reageer ik arrogant, of trek jij het je persoonlijk aan?

heb je er wel eens over nagedacht hoe het zou moeten als je inkomen wegvalt (want daar gaan we wel in de toekomst naar toe he, dat zieke mensen misschien nog een maand inkomen mogen genieten!!)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 18:09

Pollewoppy schreef:
Het gaat om de onderwerpen van je vragen.
Als je je echt wil inleven in de gevoelens en gedachten, stel je vragen over waar we tegen aanlopen op het werk enz.

ik stel vragen waar je tegenaanloopt prive, en waar je in de toekomst tegenaan kan gaan lopen

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 18:10

Kiwiko alsjeblieft. Natuurlijk heb ik daar wel eens over nagedacht. Maar dat is mijn probleem niet dat van jou. En dat is nu nog niet aan de orde en al helemaal niet waar dit topic oorspronkelijk voor bedoelt was. Ik hoop hier uiteindelijk zoveel van te leren dat ik er sterker uitkomt en dit nooit meer hoef mee te maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 18:10

Kiwiko: zoals al vaker gezegd is, open voor je kritische vragen een apart topic waarin je misschien mensen vind die minder labiel zijn als wij en zich dingen niet zo aantrekken. Dit topic moet een toevluchtsoort zijn, een plek om je hart te luchten, en om je veilig te voelen. Daarnaast vind ik dit niet meer on topic eigenlijk.

Hoe bedoel je, dat zieke mensen nog een maand inkomen mogen genieten. 1 maand in totaal? Ik heb er zeker over nagedacht hoe het dan zou moeten, dat vertel ik net. En ik wil niet dat zulke achterlijke voorstellen ingevoerd worden in NL, daarom voer ik daarvoor actie.