Verstandig afvallen voor Jo-jo'ers deel5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

shantal

Re: Verstandig afvallen voor Jo-jo'ers deel5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 16:42

ok ik hoop zo wie zo dit jaar een fiets te kopen doe nu alles met de auto(woon ook wel redelijk buiten het centrum en heb hier niks in de buurt)

hardlopen heb ik wel een geprobeert maar hoe ik 2 dagen vol en dan vind ik der al niks aan meer en krijg snel last van me gewrichten en heb geen conditie ondanks dat ik wel zo 2 uur kan lopen

ik heb voorheen wel zelf buikspier oefeningen gedaan maar is ook geen succes liep daarna bij de kraker :( en heb een danspaal in huis maar doe daar eigenlijk ook niet veel meer mee vanwege me rug

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 16:43

Oh vet!!!! Deed jij polefitness? Dat wil ik ook zo graag leren, maar ik wilde niet als een tientonner aan die paal hangen dus dat heb ik maar even uitgesteld. Misschien met mijn vrijgezellenfeest ofzo.

Diana_Mabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 16:44

Angela_ schreef:
Trouwens, ik kreeg me gisteren toch een partij rot opmerkingen naar mijn hoofd van mijn Oma en tante...

Ik was veel en veel te mager, ieuw wat lelijk, jij hebt ook geen tieten meer, je gezicht is helemaal ingevallen, Bah, het ziet er niet uit... ;(

Ik kon wel janken! Gelukkig kon ik later goed met mijn vriend en moeder over praten, en nu gaat het wel weer. Maar nu gaat er weer wat achterlijks in mijn hoofd rond.. 'Zie ik dan echt niet dat ik echt zo mager ben?' 'Wat ben ik een sukkel dat ik dat niet zie' en de mooiste gedachte is 'zie je wel, ook slank ben ik lelijk' ;(

Waarom denken sommige mensen niet eerst eens na voordat ze wat zeggen! ;(

heel herkenbaar!ik was ooit ook veel afgevallen, toen woog ik 69,5 en ik kon de hele wereld aan. Helaas overleed mijn broertje. Mensen die me lang niet gezien hadden zeiden wat zie je er slecht uit zo mager......... tsss had niets met mijn broertje te maken ik had er keihard voor gewerkt!
Gauw naast je neerleggen hoor mensen moeten gewoon wennen aan je nieuwe jij over een poosje weten ze niet beter meer dan dat je slank bent.

Nu gauw de rest bij lezen.

Diana_Mabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 16:47

Tamara nieuw setje dat wordt gezellig vanavond ;)
kilos eraf heeft zoveel effect ik ben er 3 kwijt maar voel me al maatje 36 haha

Ik heb een hele mooie pipmok en een wat duurdere schaal gekocht ben er erg blij mee, hubby iets minder het is zo roze haha heeft ie mooi pech als ik 10 kwijt ben koop ik wel een setje is hij ook weer tevreden :)

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 16:48

Angela_ schreef:
Oh vet!!!! Deed jij polefitness? Dat wil ik ook zo graag leren, maar ik wilde niet als een tientonner aan die paal hangen dus dat heb ik maar even uitgesteld. Misschien met mijn vrijgezellenfeest ofzo.

ja klopt is op zich wel leuk je moet er alleen wel lenig voor zijn in je lijf en aardig wat spieren in je armen/rug/buik want anders blijf je nioet onderste boven hangen

voor de rest is het echt super leuk als je verder kan om alles te oefenen ik hing met de 3de les al onderste boven en alles is vrij snel te leren als je eigen wil er is

bij mij liepen er ook niet van die magere latten rond (er was er zelfs 1 zwanger die het nog deed)

Bonechi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 16:50

Diana_Mabel schreef:

Ik heb een hele mooie pipmok en een wat duurdere schaal gekocht ben er erg blij mee, hubby iets minder het is zo roze haha heeft ie mooi pech als ik 10 kwijt ben koop ik wel een setje is hij ook weer tevreden :)

wat is een pipmok? :+

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 16:52

:o,
Ik kom even binnenvallen.
Ik ben zelf ook al een hele tijd aan het vechten met mijn gewicht..
Ben in 2005/2006 10 kg afgevallen, maar mede door de ziekte van pfeiffer in 2009 zitten er weer 12 bij aan.
Nu heb ik een tijdje streep je slank gedaan, en ook een topic voor gemaakt, maar dat lukt niet echt.

Ik merk wel, als ik er minder mee bezig ben, het ook makkelijker gaat.
Maar zou ik hier misschien mee mogen kletsen??
:o

Bonechi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 16:57

Tuurlijk Ell_en... maar dan ben je er wel meer mee bezig..

Ik moet wat opbiechten....
Ben voor de bijl gegaan voor koekjes. Die van Lu, met de chocolade bovenkant. Morgen weer sporten gelukkig! (Dat wordt al bijna een verslaving, maar dan een goede)

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 18:27

Ai, Angela wat vervelend zeg!!! Heel frustrerend en niet echt motiverend van je familie.

Mijn lijstje van vandaag:

O: glas ontbijtdrink
T: een halve peer en een banaan
L: 2 btr bruin met kip-pesto salade (dat bleek de beste te zijn qua kcal: maar 45 per 100 gram!)
T: Knijpfruitje
A: zelfgemaakt tomaten/rozemarijn-brood en italiaanse groente/tomaatsoep met omeletreepjes.

Vanavond... Tsja moet bekennen dat ik lekkers in huis heb gehaald. Manlief moet EHBO dienst draaien in centrum Utrecht vannacht tot iets van half 2. Ben bang dat ik me vanavond weer klote voel en alles ga lopen snaaien wat ik tegen kom. Heb nu gepland een beetje chips te nemen. Door mezelf dat toe te staan hoop ik het echte snaai-graaiwerk te voorkomen. Voorheen verbood ik mezelf iets te nemen, nam het toch een beetje, voelde me schuldig en ach... dan had ik het toch al verpest en kon ik net zo goed de hele zak leeg vreten. Dus nu sta ik mezelf toe iets (klein beetje van 1 ding) te nemen...

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 18:32

Ja, ik ben er soms echt veel te veel mee bezig zelfs..

Ik zal even een schema plaatsen van een goede dag, willen jullie dan tips enzo geven?

Ontbijt: 1 vk boterham met becel dieet, en hagelslag, en kop thee met 1 schepje suiker.
Tussendoor: koffie/thee met 1 schepje suiker, stuk fruit. (mandarijn of kiwi, dan worden het 2 stuks)
Lunch: 3 vk boterhammen met becel dieet, en beleg waar ik zin in heb. Glas melk.
Tussendoor: zelfde verhaal als sochtends.
Avondeten: wat de pot schaft.
Tussendoor: 1 kopje koffie/thee met klein koekje.
hooguit 2 glazen frisdrank.

En ik probeer elke dag 30 minuten te bewegen.

Ben benieuwd wat jullie er van vinden! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 18:52

Zilfstar: Ik vind het ontzettend knap dat je je zelf een beetje chips toe staat! Echt super meid!

Ell_en: Welkom! Ik vind je schema er erg goed uit zien, het enige wat ik kan bedenken wat 'fout' zou zijn is het schepje suiker en de frisdrank. Drink je light dranken?

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 19:00

Zo zal ook weer eens een schemaatje plaatsen van vandaag

O: 200 gr biogarde, 4 eetl all bran, eelt lijnzaad
T: aardbeien
L: 2 vk met linera smeerworst, glas jus
T: kop groentensoep
D: aardappels, bloemkool, biefstukje
T: bakje magere yoghurt met 2 eetl vruchtjes

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 19:43

@ Angela, dankje..
Dat laatste schepje suiker kan ik echt niet afleren! :n..
Maar heb al wel een verbetering gedaan, want ben al terug van 2.5 schep naar 1 schep :o.

En nee, ik drink geen light frisdrank.. de gewone, weet dat light beter is, maar kan daar nog niet echt aanwennen! :o

_Lizzy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 20:24

O: kommetje magere yogurt met een handje kellogs special K
T: plakje ontbijtkoek met minder suike
M: 1 VK vruchtenhagel, 1 VK gestampte muisjes, 1 VK beschuit met vruchtenhagel
T: meergranen eierkoek
A: bordjespagettie met rode saus en veel groente, paar olijfjes en als toetje een bakje kwark
* 6 km hardlopen
T: -
* kwartier buikspieroefeningen.

verder drinkt ik trouwens altijd:
- water
- vers geperste jus
- christel clear
- cola light
- kruiden thee zonder suiker

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 21:24

Maar even voor mijn motivatie :p, hoeveel zijn jullie al afgevallen, en hoelang heb je er over gedaan?? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 21:35

26 kilo in een jaar ongeveer!

Hebben jullie net sbs 6 gezien?

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 21:36

lk moet ook even wat opbiechten.. vanmiddag een Lion McFlurry op.. maar die zijn lekkaaah :oo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 21:37

Marije__ schreef:
lk moet ook even wat opbiechten.. vanmiddag een Lion McFlurry op.. maar die zijn lekkaaah :oo

ik wil ooooooook!

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 23:36

Klein hoeraatje.... Het is me redelijk gelukt een kleine portie chips te eten. Half zakje paprika-frietjes :o Toch iets meer dan beoogd, maar zat naar zooooo'n spannende Criminal Investigations te kijken dat ik het niet door had. Volgende keer toch het beoogde deel in een bakkie doen :o en de rest wegleggen (liefst hoog!) :D

Al met al een redelijke dag en ben nu eens niet boos op mijzelf want... ik heb mezelf niet laten gaan vanavond! Interne dialoog voelt ook goed. Had mijn valkuilen vandaag redelijk tijdig door en kon er een positieve gedachte van maken ipv mezelf naar beneden halen!

Nu lekker naar bed en morgen een nieuwe dag.

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 23:39

heel goed van je ga zo door zeilfstar

ik doe het ook nog netjes er ligt een zak chips in de keuken maar al 2 dagen dicht:)

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 23:42

Angela_ schreef:
26 kilo in een jaar ongeveer!

Hebben jullie net sbs 6 gezien?

Je bedoelt die eetverslavingen? Ja even naar zitten kijken maar werd misselijk bij de hoeveelheid voer die er daar naar binnen ging, soms zo dichtbij de camera. Was wel heel duidelijk dat ik nog lang niet zo ver heen ben en dat ik dat ook zeker niet wil. Nu is mij de laatste 2 jaar ook wel duidelijk geworden wat mijn medische toekomst zou kunnen zijn, doordat mijn vader (ook zo'n lekker eter altijd) nu suiker heeft, nierfalen en een streng dieet moet volgen. Voor altijd. En evt zelfs aan de dialyse zal moeten als het weer slechter gaat. En mijn zus is echt heftig te zwaar en kan niet eens fatsoenlijk een trap meer op. Heeft last van haar knieen, snel buiten adem en kan eigenlijk niet eens normaal zitten. Kan haar knieen niet eens tegen elkaar krijgen |( Maak me met mijn moeder dan ook zorgen om haar, maar daar is ze helaas niet bevattelijk voor.

Ik prijs mijzelf gelukkig dat ik gewoon kan uitmesten, longeren en noem maar op. Ik weet mijn conditie kan beter, maar ik ben gelukkig niet buiten adem na 4 treden trap op...

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 00:28

Angela_ schreef:
Marije__ schreef:

ik wil ooooooook!

Ik een big-mac menu! Ben nu voor lange tijd weer genezen......... wat heb ik me ziek gevoelt daarna! Dokter is alleen op vakantie hahaha dus wilde morgen langs gaan maar dat gaat m niet worden! Volgende week nieuwe poging!
Ik heb al een tijd niet meer gewogen! Morgen maar eens doen denk ik! Vandaag een broek aan gedaan die ik al lang in de kast had hangen maar altijd iets te strak zat en nu zit ie eigenlijk te los maar ik was te trots om m weer terug te hangen! Dus tja toch nog een klein voordeel aan mijn spastische buik...... lijnen gaat nagenoeg vanzelf nu! Helaas is dat maar tijdelijk en zal het er uiteindelijk wel weer aan komen als mijn buik weer goed is!

Morgen weer fysio sporten! Ga al 's morgens want als ik eerst naar stal ga en daarna pas naar de fysio dan ben ik al moe en doe ik niet zo veel meer!

Diana_Mabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 09:06

Zo ben ik ook vandaag ben ik op van de zenuwen krijg zo een wortelkanaal behandeling brrrr.
Net wel ontbeten maar er zit een flinke knoop in mijn maag.

Gisteren een half uurtje gewandeld/hargelopen zo om en om.
Dit wil ik vaker gaan doen voelde erg goed!heb nu wel spierpijn in mijn bovenbenen.

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 09:11

wow het valt mij alles mee,
ik heb deze week vakantie en dan is het zo moeilijk om in je ritme te blijven. Heb dan ook best veel gegeten wat ik niet zou moeten eten, maar ook veel gesport, 2 uur gewandeld met paardje om dinsdag en woensdag 1 uur zumba (proefles) dus als nog 0,4 kg afgevallen!
volgens mij is mijn weegschaal mij gewoon aan het foppen :P

Angela, wat een rot opmerking zeg! blijf lekker bij je zelf! ik heb je in het echt gezien en je bent een pracht meid!

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 10:19

Diana_Mabel schreef:

:P _O-

Maar het is waar... als die eerste kilo eraf is, voel je je al superslank! Ik zit ook in zo'n roes op het moment. ;)
Gelukkig ook voor hubbie, want het heeft ook effect op... (vul zelf maar in) ;)
Zilfstar schreef:
Vanavond... Tsja moet bekennen dat ik lekkers in huis heb gehaald. Manlief moet EHBO dienst draaien in centrum Utrecht vannacht tot iets van half 2. Ben bang dat ik me vanavond weer klote voel en alles ga lopen snaaien wat ik tegen kom. Heb nu gepland een beetje chips te nemen. Door mezelf dat toe te staan hoop ik het echte snaai-graaiwerk te voorkomen. Voorheen verbood ik mezelf iets te nemen, nam het toch een beetje, voelde me schuldig en ach... dan had ik het toch al verpest en kon ik net zo goed de hele zak leeg vreten. Dus nu sta ik mezelf toe iets (klein beetje van 1 ding) te nemen...

Dat had ik ook altijd... als ik dan toch aan het zondigen ben, wat maakt het dan nog uit. Ik ben nog niet zover dat ik nu wat lekkers kan kopen en dan een beetje te eten. :o Dus ik doe dat gewoon nog niet. Ben zwak... :P
Ell_en schreef:
@ Angela, dankje..
Dat laatste schepje suiker kan ik echt niet afleren! :n..
Maar heb al wel een verbetering gedaan, want ben al terug van 2.5 schep naar 1 schep :o.

En nee, ik drink geen light frisdrank.. de gewone, weet dat light beter is, maar kan daar nog niet echt aanwennen! :o

Welkom Ellen! :)
Kon ik ook niet, maar m'n dietiste zei dat ik het gewoon moest doen: geen suiker meer in de koffie en thee. Het duurt 14 dagen en dan ben je eraan gewend. Kwestie van doorzetten. Dan veranderen de smaakpupillen (ofzoiets) en ben je eraan gewend. Als je je ook instelt dat er geen suiker in je thee of koffie zit (want als je dat niet doet, is het zo'n 'klap in je bek'), is het te doen! ;)
Ik ben na 20 jaar koffie en thee met suiker (2 schepjes) drinken, naar van de één op de andere dag naar zonder suiker gegaan. En het scheelt echt als je wilt afvallen.
En frisdrank is ook echt een dikmaker, dus daar zou ik ook wat aan veranderen. ;)

Vandaag:
O: 2 BB met sandwichspread
T: -
L: ?
T: iets van fruit
A: asperges!!! :9

En sporten...