Bewust kinderloos.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 15:43

MamboBeach schreef:
Jaja. Daar kiezen ze zelf voor om jouw billen te wassen maar als iedereen zo dacht om geen kinderen meer te krijgen omdat ze zo vervelend en slecht zijn is er straks niemand meer om ze te wassen...

Probeer je er maar uit te kletsen maar het is voor mij duidelijk. Er is totaal geen verdraagzaamheid...

jawel hoor. Maar dat verwacht ik ook van de 'andere kant'. Dus je kind in de gaten houden en als die op terras iemand aanspreekt die de krant zit te lezen en duidelijk blijk geeft daar geen zin in te hebben, ingrijpen.

Ik vind het trouwens net zo irritant als ik bv in trein of vliegtuig word aangesproken terwijl ik lekker zit te lezen/muziek te luisteren. Dat breng je IMO weinig respect op voor het feit dat ik met iets bezig ben.

Blue_sky, ik heb het topic prima gelezen. Maar waarom wil jij dan kinderen? Toch ook voor jezelf? Of alleen omdat dat goed is voor de maatschappij?
Ik wil geen kinderen, en het is jouw zaak niet waarom ik dat niet wil; ik heb er wel moeite mee als jij zo kort door de bocht mij als egoistisch bestempelt, dat vind ik pas onverdraagzaam.
Laatst bijgewerkt door Lielle op 08-03-10 15:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 15:44

Later we wel zijn, kinderen wel "nemen" is net zo goed egoitisch.
Want JIJ wilt een baby'tje, dat zaadje hoor je echt niet van te voren al schreeuwen van "joehoeeee, wil je er effe voor zorgen dat ik bij een eitje kom".

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 15:44

blue_sky schreef:
Bijna 28 pagina's toonbeeld van onze ik-maatschappij (een enkeling daargelaten). Daar gaan we aan ten onder. IK wil geen kinderen want dan kan IK niet meer alleen maar doen wat IK wil. Dan moet IK ook eens rekening houden met wat een ander wil. Mensen, jullie zullen nooit weten wat je mist. Geestelijke armoe in onze egocentrische maatschappij. En zo veel onverdraagzaamheid naar elkaar. En andermans kinderen straks maar werken voor jullie AOW! Misschien moeten ze die maar helemaal afschaffen.

Nou ben ik toch benieuwd waarom jij voor kinderen gekozen hebt?

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 15:45

blue_sky schreef:
Lielle lees dan het topic eens goed door en verdiep je in de redenen die genoemd worden waarom de mensen geen kinderen willen. Er zijn waarschijnlijk een heleboel goede redenen om geen kinderen te willen en daar heb ik alle respect voor. Maar wat ik hier lees zijn toch heeeel vaak echt egoistische redenen. En ik erger me al langer aan het egoisme en de onverdraagzaamheid in onze hedendaagse maatschappij niet alleen wanneer dat betrekking heeft op het al dan niet krijgen van kinderen. Ik heb overigens een flink aantal bewust kinderloze vriendinnen waar ik het volle respect voor heb. Maar voor vele posts in dit topic heb ik helaas minder respect.

En waarom wil jij dan wel kinderen? Uit jouw goedheid om de maatschappij te dienen? Of omdat jij graag kinderen wilde?

Edit: er zijn meer mensen met dezelfde vraag.

Onassa

Twee zielen, een gedachte.

MamboBeach

Laat maar meiden! Veel plezier verder hier! :j

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 15:46

drie zielen :D

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 15:46

kamsel schreef:
blue_sky schreef:
Bijna 28 pagina's toonbeeld van onze ik-maatschappij (een enkeling daargelaten). Daar gaan we aan ten onder. IK wil geen kinderen want dan kan IK niet meer alleen maar doen wat IK wil. Dan moet IK ook eens rekening houden met wat een ander wil. Mensen, jullie zullen nooit weten wat je mist. Geestelijke armoe in onze egocentrische maatschappij. En zo veel onverdraagzaamheid naar elkaar. En andermans kinderen straks maar werken voor jullie AOW! Misschien moeten ze die maar helemaal afschaffen.

Nou ben ik toch benieuwd waarom jij voor kinderen gekozen hebt?

Waarschijnlijk om later haar billen te wassen ;)

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 15:47

MamboBeach schreef:

dat vind ik jammer, ik wil best een discussie aangaan, maar als je dan gewoon wegloopt, heb ik daar weinig respect voor. Wat vind jij zo onverdraagzaam in mijn verhaal?

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 15:47

MamboBeach schreef:

Word het toch te lastig?
Maar bedankt voor je bijdrage. ;)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 15:49

Onassa schreef:
MamboBeach schreef:

Word het toch te lastig?
Maar bedankt voor je bijdrage. ;)

Ik had dit antwoord al helemaal verwacht, hoe bizar... Of zegt dit toch... Afijn, laat maar! ;)

Geen dank, ik heb het graag gedaan! :j

Lielle

Re: Bewust kinderloos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 15:49

je zou ook inhoudelijk op mijn vraag kunnen ingaan.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 15:50

blue_sky schreef:

Inderdaad, als je geen kinderen hebt moet je over 60 jaar ook niet zeuren als je geen recht hebt op zorg omdat er niet genoeg mensen zijn om voor de ouderen te zorgen, en dat je misschien vroegtijdig een spuitje krijgt.

Maar als dat een argument is om kinderen te nemen, dan vind ik dat juist ontzettend egoïstisch. "Dan kunnen ze mooi voor ons zorgen". Naar andere mensen is dat solidair, maar naar je kind toe is dat egoïstisch.

Ik vind persoonlijk kinderen krijgen juist iets waarbij mensen alleen aan zichzelf denken (ten opzichte van het kind dus), want zo als ik al eerder zei... jíj wilt een leuk schattig kindje voor een paar jaar, en dat kind zit vervolgens 80 jaar opgescheept met het leven.

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 15:51

blue_sky schreef:
Lielle lees dan het topic eens goed door en verdiep je in de redenen die genoemd worden waarom de mensen geen kinderen willen. Er zijn waarschijnlijk een heleboel goede redenen om geen kinderen te willen en daar heb ik alle respect voor. Maar wat ik hier lees zijn toch heeeel vaak echt egoistische redenen. En ik erger me al langer aan het egoisme en de onverdraagzaamheid in onze hedendaagse maatschappij niet alleen wanneer dat betrekking heeft op het al dan niet krijgen van kinderen. Ik heb overigens een flink aantal bewust kinderloze vriendinnen waar ik het volle respect voor heb. Maar voor vele posts in dit topic heb ik helaas minder respect.

Jij noemt het egoistisch, ik noem het wijs.
Als al die mensen die nu bewust kinderloos zijn , toch een kind zouden nemen omdat dat jij dat bijvoorbeeld zo graag wil, of omdat de maatschappij dat verwacht, dat is pas egoistisch.
Ik vind het alleen maar wijs als mensen van zichzelf weten dat ze een kind toch niet kunnen bieden wat het nodig heeft, om dan te zeggen: ik wil ze niet , en dat heeft niks met egoisme te maken hoor.
Die mensen denken alleen met hun hersens en niet met hun eierstokken

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 15:53

MamboBeach schreef:
Jaja. Daar kiezen ze zelf voor om jouw billen te wassen maar als iedereen zo dacht om geen kinderen meer te krijgen omdat ze zo vervelend en slecht zijn is er straks niemand meer om ze te wassen...

Probeer je er maar uit te kletsen maar het is voor mij duidelijk. Er is totaal geen verdraagzaamheid...

Nou, aangezien er genoeg mensen zijn die wel heel graag kinderen willen acht ik die kans niet zo heel groot.

Moet ik hier dan uit opmaken dat jij aan kinderen bent begonnen met als voornaamste reden dat je graag een bijdrage wilde leveren aan de maatschappij, dat het belangrijk is dat we ons voortplanten omdat anders de AOW niet meer betaalbaar wordt, en er niemand is om voor ons te zorgen als we oud zijn?

Wat waren jouw motieven om moeder te worden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 15:54

Ik snap serieus niet waarom er over iemands eigen keuzes gediscusieerd moet worden en al helemaaaaal niet waarom mensen om hun eigen keuze aangevallen worden.. :n De een wil wel kinderen, de ander niet.. Ieders eigen keuze.. Is dat dan zo erg?! :?

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 15:55

Tja, ik snap het probleem ook niet.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 15:55

Ik zag in de gauwigheid een opmerking voorbij komen dat je een egoist bent als je géén kinderen wilt omdat andermans kinderen dan later voor jouw AOW-tje moeten buffelen? Wat een kulopmerking zeg! Ten eerste zorg ik zelf wel voor mijn pensioen en tot op heden heb ik nog niemand 'dank je wel' horen zeggen voor het feit dat ik bijna 50% van mijn inkomen aan de algemene middelen mag afdragen. Die belasting is er voor ons allemaal, nietwaar?

Nah ja - mijn bio-klok tikt niet meer en ik ben zeer uit overtuiging kinderloos gebleven. Nooit spijt van gehad.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 15:57

Kinderen 'nemen' zodat ze later voor mij kunnen zorgen? Of zodat ik het recht heb verzorgd te worden als dat nodig is?

Dát vind ik pas een egoïstische reden om aan kinderen te beginnen. :(:)

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 15:59

LindyH schreef:
Inderdaad, als je geen kinderen hebt moet je over 60 jaar ook niet zeuren als je geen recht hebt op zorg omdat er niet genoeg mensen zijn om voor de ouderen te zorgen, en dat je misschien vroegtijdig een spuitje krijgt.

Ik betaal nu ook mee aan zaken als kinderbijslag, faciliteiten voor openbaar onderwijs en tal van andere zaken waar alleen ouders of hun kinderen van profiteren. Dat is gewoon hoe het stelsel in elkaar zit. En hoeveel bejaarden zijn er wel niet waar de (klein)kinderen nooit op bezoek komen?

Ik vind het oprecht heel sneu dat er mensen zijn die graag kinderen willen maar ze niet kunnen krijgen. Maar ik snap niet helemaal waarom dat als argument wordt aangedragen dat ik kinderen leuk zou moeten vinden of ze zelf zou moeten willen :? Dat heeft toch niets met elkaar te maken?

Blue_sky: wat waren jouw redenen om moeder te willen worden?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 16:04

Ik ben ook benieuwd naar de motivatie van Blue_sky om moeder te worden.

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 16:08

@ Blue_Sky, als jij het een egoistische beslissing wilt noemen dat ik geen kinderen wil, be my guest. Maar het is mijn leven, en als ik er niet het beste van maak en beslissingen maak waar ik zelf achter sta, dan doet niemand het.
Dus ja, het is een egoistische beslissing, omdat ik mijn leven zo inricht als ik het wil. Als ik mezelf niet gelukkig maak, wie doet het dan wel?

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 16:11

-O- jeeuj zeg,wat zie ik nu,ik heb mijn eigenkontenwassertje niet gebaard.... :oo

kan er nog wel aan beginnen :) heb ik in ieder geval recht op zorg en op aow straks begrijp ik???

hmm...aan de andere kant betalen we hier nu al zo'n uhmmm 15 jaar voor de aow voor de ouderen van nu,die mss ook wel bewust kinderloos zijn geweest,én ik heb nog eens 17 jaar van mijn leven letterlijk in dienst gestaan om andermans konten te wassen.... :j

heb ik er nu wel een beetje recht op,op een eigen kontenwasser straks?of moet ik echt daarvoor een kind op de wereld zetten??

dacht toch wel dat er andere redenen waren om kinderen te willen,maar blijkbaar niet dus... :+

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 16:13

Het lijkt er erg op dat sommige moeders de barmhartige sameritaan uit hangen.
De wereld kent juist de meeste problemen vanuit overbevolking.
Dus ik zou dan eerder als moeder zijnde denken.....ppfff...gelukkig zijn er toch aardig wat die geen kids willen, zo kan ik lekker met mijn spuit tutten en frutten zonder me schuldig te hoeven voelen dat ik er weer een op de wereld erbij zeget heb.
Lijkt me toch beter dan die taferelen die je in derde wereld landen ziet gebeuren, maar goed, zal ook wel weer een stomme gedachten zijn.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 16:15

Voor mij is het een niet beter dan het ander. :n

Ik snap ook niet zo goed dat bewust kinderlozen zo moeten 'hakken' op mensen die wél voor kinderen kiezen en andersom ook. Echt, ik snap dat niet. Maar dat zal mijn beperkte inlevingsvermogen wel zijn. :D