Abortus

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 16:59

NatasjavE schreef:
Ik ben van mening dat er altijd een mogelijkheid moet zijn om abortus te plegen op wat voor een stomme manier de zwangerschap(onbeschermde sex) ook is ontstaan. Wat de beweegredenen van de moeder ook zijn.

Wij kunnen van deze kant af gezien niet de situatie van de moeder(s) beoordelen. Alleen zij kunnen inschatten of ze een kind op deze wereld kunnen zetten.

Natuurlijk is onbeschermde sex dom...maar in de abortus kliniek zullen ze dat ook wel melden

Dat er vrouwen zijn die dit als anticonceptie gebruiken kan ik maar moeilijk geloven. Ik heb altijd gehoord dat je een abortus zelf moet betalen en 1200 euro kost.(kan me vergissen, pin me daar niet op vast)

Neem aan dat je daar voor verzekerd ben toch?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 17:00

Ik dacht het niet...maar ik weet het niet zeker....
Ik heb een vriendin die het zelf moest betalen(spiraaltje verloren) tenminste...ik dacht zo iets begrepen te hebben.

Een even googlen....
Laatst bijgewerkt door NatasjavE op 04-03-10 17:01, in het totaal 1 keer bewerkt

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 17:01

Ayasha schreef:
En wat als je gewoon geen kinderen wil, want "ik was zwanger en heb het gehouden" komt vnl van mensen die ooit wel kinderen wilde.

MB hoi, het heeft lang geduurd zeg :D Lees zelf een keer, later zegt ze dat ze wel denkt dat er signalen geweest zijn bij die bokker ook. ;)

Enfin ik ga me nuttig maken.

Hoi Ayasha! :)
Ik lees en dit maak ik eruit op! Ja, maar jij haalt verschillende zaken door elkaar en personen! :D

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 17:02

NatasjavE schreef:
Ik dacht het niet...maar ik weet het niet zeker....
Ik heb een vriendin die het zelf moest betalen(spiraaltje verloren) tenminste...ik dacht zo iets begrepen te hebben.

Een even googlen....

De kosten

Als je in Nederland woont worden de kosten van de behandeling vergoed door de Algemene Wet Bijzondere Ziektekosten. Om vast te stellen of je AWBZ-gerechtigd bent, moet je je ziekenfondskaart of polis van ziektekostenverzekering meenemen. Daarnaast wordt vaak gevraagd een identiteitsbewijs, zoals paspoort of rijbewijs, te tonen. Woon je niet in Nederland, dan betaal je de kosten van de behandeling zelf.
De kosten variëren tussen € 200,- en € 400,-.

K had ook even gegooled

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 17:03

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 17:04

MamboBeach schreef:
Hoi Ayasha! :)
Ik lees en dit maak ik eruit op! Ja, maar jij haalt verschillende zaken door elkaar en personen! :D

Ik ook en het was ook zo bedoeld als MamboBeach het op vat.

NatasjavE

@ Samster O die wilde ik ook net plaatsen..

Kosten vallen ook reuze mee...

Nou ja...ik ben het niet van plan...lijkt mij echt verschrikkelijk om te doen. kan me daarom ook niet voorstellen dat je dit als anticonceptie gebruikt.

Maar goed wie ben ik.
Laatst bijgewerkt door NatasjavE op 04-03-10 17:05, in het totaal 1 keer bewerkt

MamboBeach

SamSter schreef:
Ik ben voor abortus, Heb het zelf gelukkig nooit laten doen en ik zou het zelf ook nooit doen.
Maar ik kan me bijvoorbeeld wel inleven in dat meisje van het inmiddels gesloten topic..
Tuurlijk is 17,5 week laat en ben je al bijna op de helft, Maar jongens het is gewoon nog legaal in dit land.

Ik vind het persoonlijk erger als het meisje het kindje laat komen, nog depresiever word, vriend bij der weg gaat noem t maar op en het kindje dan bijvoorbeeld om het leven brengt, zoals je tegenwoordig steeds vaker hoord om het nieuws.
(denk aan die vrouw die 2 kleine baby's vermoorde en ergens in een hoekje buiten dumpte)

Mensen die tegen zijn, Ook prima ieder zn mening maar andere mensen moordenaars noemen, Wat maakt jou dan beter?

Waarom wordt dit erbij gehaald, dat ze het kind dan vermoorden?! Moet je eens goed opletten en lezen, dan zie je dat dat vaak mensen zijn, ouders die in scheiding liggen of juist heel 'normale' ouders.
Net of iedereen die ongepland zwanger is, een moordenaar wordt of is...

MamboBeach

Re: Abortus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 17:07

Die meiden die ik ken hoefde ook niet te betalen maar ik zie ook dat dat niet hoeft in NL.

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 17:07

MamboBeach schreef:
SamSter schreef:
Ik ben voor abortus, Heb het zelf gelukkig nooit laten doen en ik zou het zelf ook nooit doen.
Maar ik kan me bijvoorbeeld wel inleven in dat meisje van het inmiddels gesloten topic..
Tuurlijk is 17,5 week laat en ben je al bijna op de helft, Maar jongens het is gewoon nog legaal in dit land.

Ik vind het persoonlijk erger als het meisje het kindje laat komen, nog depresiever word, vriend bij der weg gaat noem t maar op en het kindje dan bijvoorbeeld om het leven brengt, zoals je tegenwoordig steeds vaker hoord om het nieuws.
(denk aan die vrouw die 2 kleine baby's vermoorde en ergens in een hoekje buiten dumpte)

Mensen die tegen zijn, Ook prima ieder zn mening maar andere mensen moordenaars noemen, Wat maakt jou dan beter?

Waarom wordt dit erbij gehaald, dat ze het kind dan vermoorden?! Moet je eens goed opletten en lezen, dan zie je dat dat vaak mensen zijn, ouders die in scheiding liggen of juist heel 'normale' ouders.

Zodan, en dan zit jij te piepen over selectief lezen?!

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 17:09

Quellian schreef:
BPVS schreef:
Sorry, ik zit nu even hard op te lachen :D
Vader onbekend, dus ze kon het niet retour afzender doen _O-

Ze had het beneden in de hal kunnen leggen hoor, vast iemand die zou denken 'verrek zeg, die lijkt op mij!' :D

:') Je mag er niet om lachen, maar het is eigenlijk wel grappig. Wat sneu voor dat kindje.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 17:15

Quellian schreef:
Rienn schreef:
Ik heb een tijd geleden op TV gezien dat een meisje, jonger dan ik, een jaar of 20/23? voor de 4e (!) keer abortus heeft laten doen. Ze zat daar alsof het haar niets deed, en hier door kreeg ik echt een naar gevoel van mijn in buik.

Hmhm, zo'n huisgenootje heb ik gehad toen ik 19 was (zij was 18 en had al 3 abortussen achter de rug). Anticonceptie? 'tja... moet ik eigenlijk een keer regelen'. Buiten dat ze elke keer zwanger was, had ze ook nog eens herpes, echt een heerlijk persoon :j Toen ik weg ging uit dat huis was ze voor de zoveelste keer zwanger en besloot ze het te laten komen. Op haar 19e kreeg ze haar kind, vader onbekend (sja, als je seks hebt met de hele flat dan wordt het moeilijk bepalen wie paps is).

En zulke mensen verpesten het voor de gene die het doen omdat het op dat moment echt niet anders kan. :n

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 17:15

SamSter schreef:
MamboBeach schreef:

Zodan, en dan zit jij te piepen over selectief lezen?!

Zo dan, en jij dan?!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 17:17

Sophie_midas schreef:
MamboBeach schreef:
Ik vind het pure moord, echt waar!

Gaan we weer...

Je weet dat je met deze opmerking iedereen over je heen krijgt he?

Ik vind het walgelijk dat mensen het moord vinden, maar ik ga er maar niet meer op in verder.. :n

Moord om een klompje cellen.....je wil niet weten hoeveel klompen cellen een mens dagelijks doodtrapt, stukslaat of vertrapt.
Nee moord is hier niet op zijn plaats.

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 17:19

MamboBeach schreef:
Zo dan, en jij dan?!

Lieverd, Ik wil best een fatsoenlijke discussie voeren maar niet met jou..
Het spijt me ik vind jou geen persoon om normaal mee te praten..

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 17:20

Een klompje cellen..?

Afbeelding

Anoniem

Re: Abortus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 17:21

Ja een klompje cellen Blue_eyes meer is het niet :)

BPVS

Het hangt af van hoever de zwangerschap is maar in de eerste weken is het echt een klompje cellen.
Ik vind het stom dat er weer een afbeelding word geplaatst. Dat is gewoon inwerken op het schuldgevoel van mensen.

050206051012

Abortus mag in NL tot de 24e week, vind dit ook geen klompje cellen...
Afbeelding

Chiqa, ben jij dan ook een klompje cellen?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 17:22

Ik zie het.... voor mij dan toch een klompje dat verdacht veel op een mens lijkt!

_Pilipa_

Gaan we weer...

Je weet dat je met deze opmerking iedereen over je heen krijgt he?

Ik vind het walgelijk dat mensen het moord vinden, maar ik ga er maar niet meer op in verder.. :n[/quote]

Moord om een klompje cellen.....je wil niet weten hoeveel klompen cellen een mens dagelijks doodtrapt, stukslaat of vertrapt.
Nee moord is hier niet op zijn plaats.[/quote]

Thank you!!!

Specials

Blue_Eyes schreef:
Een klompje cellen..?

Afbeelding

't lijken net een soort buitenaarde wezens op zulke foto's he, Bizar...

hyppolyte

@sw, je originele bericht was een beetje vaag onschreven, ik heb het namelijk net zo opgevat als ayasha, dus zo gek is het niet. Het was ook een beetje een rare zin, je aangepaste post is een stuk duidelijker dan de 1e

Blue_Eyes

BPVS schreef:
Het hangt af van hoever de zwangerschap is maar in de eerste weken is het echt een klompje cellen.
Ik vind het stom dat er weer een afbeelding word geplaatst. Dat is gewoon inwerken op het schuldgevoel van mensen.

Nee, dat heeft niets met schuldgevoel te maken. Dat is puur laten zien dat een ongeboren kind geen klompje cellen is.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 17:23

SamSter schreef:
MamboBeach schreef:
Zo dan, en jij dan?!

Lieverd, Ik wil best een fatsoenlijke discussie voeren maar niet met jou..
Het spijt me ik vind jou geen persoon om normaal mee te praten..

Goh, ben ik blij dat je me nog lieverd noemt...

Geeft niet hoor! :)