Ik kies voor abortus. Steun en hulp gezocht.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 15:10

Het is jouw lichaam en jouw keus. Ik vind het alleen wel bezwaarlijk dat je het kind met 4 maanden laat weghalen. Het is maar goed dat je het niet zien krijgt want het is al echt een mensje en geen klomp cellen waar jij het over had.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 15:11

ProudJustify schreef:
Frats schreef:
aatjuh12 dit is helaas ook de reactie van de 'echte' wereld. Als je voor jezelf kiest dus voor een arbortus dan ben je de l... Mensen die niet voor kinderen kiezen worden niet begrepen. Waarom heb je geen kinderen??!! Is toch zo leuk!!! Nee ik heb geen kinderen en dat is mijn keuze RESPECTEER dat!
Dus als TS die keuze maakt respecteer die dan.

Hier ben ik het mee eens :)

TS kan een kind niks bieden, is er op dit moment van haar leven niet klaar voor, dan
is dit toch de beste keus die ze kan maken, dus waarom haar dan zo veel verwijten maken en
niet gewoon respecteren waar ze voor kiest?

Ik vind het ook niet respectabel wanneer iemand zo zeker is van het feit dat er geen kind kan komen in dit stadium van iemands leven, dat die dan wel bewust risico's neemt en onbeschermd seks heeft. Dan WEET je dat je een risico neemt. En alleen al dat feit, opgeteld bij het feit dat je dan zolang wacht met een test, daar kan ik echt echt echt heel moeilijk begrip voor opbrengen. Sorry. In mijn ogen respecteer je het leven niet wanneer je bewust zo'n risico neemt terwijl je weet dat je absoluut geen kind wil.

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 15:14

Ik ben pro-abortus maar met 16,5 week?!
Dan zou ik me nog eens heel goed achter de oren krabben, ik vind het eigenlijk niet kunnen om in dat stadium nog een abortus te doen :n

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 15:14

Als er meer vrouwen zo verstandig waren als TS hadden wij misschien minder van die familie drama's met hele gezinnen die vermoord worden door een ouder die het even niet zien zitten.

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 15:15

Nogmaals sterkte ts
Met aankomende tijd!
Laatst bijgewerkt door iefke op 03-03-10 15:16, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Stuk qoute weggehaald

boefie

Gelukkig ben ik nooit in de situatie van TS geweest en ik hoop dat ikzelf en jullie allemaal dit nooit mee hoeven te maken.

Wat TS doet, is legaal en haar eigen keuze, wat mij betreft. Ik kan me ook haar keuze indenken.
Wel hoop ik dat ze hierna op de juiste manier voorbehoedsmiddelen gaat gebruiken.

Wat me stoort aan degenen die fel tegen haar keuze zijn, is dat niemand haar hulp voor de komende 18 jaar aanbiedt, als ze de zwangerschap niet zou laten afbreken. Het lijkt me duidelijk dat zoals de situatie nu is, ze het absoluut niet ziet gebeuren dat ze een kind op een goede manier gaat opvoeden. Daar komt namelijk (zoals velen van jullie beter weten dan ik) erg veel bij kijken. Zowel lichamelijk, geestelijk, emotioneel en financieel.

Zonder mensen te willen kwetsen wil ik het haar dwingen van de abortus af te zien, vergelijken met het dwingen van een koppel met onvervulde kinderwens, om een kind te adopteren. Als zij de kinderen zouden adopteren die volgens jullie niet geaborteerd zouden mogen worden, zou dat dan een oplossing zijn? (voor de goede orde, hier ben ik ook niet voor)

Laten we alsjeblieft andermans keuze respecteren, ook al zijn we er van overtuigd dat we zelf een andere keuze zouden maken. Vergeet niet, ieders situatie is anders, het kan er wel op lijken, maar niemand is hetzelfde als een ander en zo ook de situatie waarin iemand zich bevindt niet.

TS; sterkte!

Sofy

Fijn dat het topic weer open is. Ik wil de TS nogmaals heel veel steun toewensen, en daarnaast misschien een kleine uitleg voor alle lezers (in navolging van Airborne, goed uitgelegd!):

Já, het is stom om te vrijen zonder condoom of pil. Allereerst vind ik echter dat dit stom is van beide partijen, ook van haar vriend! Misschien is die van mij daar een schat in, maar die vraagt aan mij (na zes jaar goede relatie!) nog regelmatig of we nog 'safe' zijn. Niet omdat hij mij niet vertrouwd, maar omdat hij weet dat hij ook verantwoordelijk is, niet alleen ik!

In deze specifieke situatie vind ik dat zelfs dubbel gelden. TS was/is namelijk depressief (aangelegd) en daardoor niet volledig toerekeningsvatbaar voor haar eigen daden. Ik heb zelf ook zo'n periode doorgemaakt: als je écht depressief bent (dus niet alleen een beetje down) kan zelfs je bed uit komen te zwaar zijn. Alles wat enigszins verantwoordelijkheid met zich meebrengt is te veel: zelfs eten of je tanden poetsen kan moeilijk worden omdat je daar zo enorm tegen op ziet. Laat staan dat je dan iedere dag een pil moet slikken die je beschermt tegen zwangerschap! Verantwoordelijkheden worden niet veel groter dan dat, en juist die verantwoordelijkheid kun je in depressieve periodes niet aan, daar sla je van dicht.

En dan komt er het negeren: je weet wel dat je het zou moeten doen, maar het lukt gewoon echt niet! Dit is voor een geestelijk gezond persoon heel moeilijk te bevatten, maar zelfs als je iets heel graag wilt, kan je eigen geest je nog in de weg staan en voorkomen dat je iets doet. Ik kan al die personen dan ook alleen maar toewensen dat ze het nooit zullen meemaken, want het is een vreselijk naar gevoel.

En daar kan ook het lange afwachten uit voortkomen terwijl de TS wel al symptomen van zwangerschap had: ze wilde dit niet onder ogen zien, die verantwoordelijkheid om een zwangerschapstest te doen en eventuele volgende stappen te ondernemen kun je vaak niet aan. Dat is geen bewuste keuze, maar daadwerkelijk een psychische onmogelijkheid.

In die zin wil ik juist de TS nogmaals een zeer groot compliment maken: super dat het je uiteindelijk gelukt is toch alle benodigde stappen te ondernemen om deze situatie onder ogen te zien en op te lossen! Dat is niet gemakkelijk en vraagt een hele hoop doorzettingsvermogen, maar je hebt het maar mooi gedaan!

Ik weet niet of abortus de juiste keuze is, want dat kan ik voor jou en jouw situatie niet zeggen. Ik kan alleen hopen dat je er fysiek maar vooral psychisch goed doorheen komt. Kijk uit dat je jezelf niet te veel afsluit voor je eigen twijfels! Daarmee hou je misschien jezelf voor de gek. Ik bedoel hier niet mee te zeggen dat je moet veranderen van mening of móet gaan twijfelen (absoluut niet!) maar een beetje twijfel in deze situatie lijkt me heel normaal en gezond. Misschien ben je bang om ál je gevoelens en gedachten onder ogen te zien, omdat je bang bent dat je er aan onderdoor zal gaan, maar uiteindelijk moet je van jezelf kunnen accepteren dat ál die gedachtes bij jou horen en dat je alleen jezelf (je gezonde zelf) kunt zijn door ze allemaal mee te nemen.
Laatst bijgewerkt door Sofy op 03-03-10 15:19, in het totaal 1 keer bewerkt

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 15:16

astridelise schreef:
Als er meer vrouwen zo verstandig waren als TS hadden wij misschien minder van die familie drama's met hele gezinnen die vermoord worden door een ouder die het even niet zien zitten.

Ik hoop dat anderen zo verstandig zullen zijn een voorbehoedmiddel te gebruiken!

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 15:16

Maar TS vraagt hier alleen naar ervaringen en krijgt en berg
verwijten over zich heen waar ze niet om vraagt. Vraag me af of
iedereen die haar zo veel verwijten maakt zelf wel zo heilig is :? :?

CaileyS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 15:19

Ik vind het juist heel goed dat ze voor haarzelf en haar kindje kiest. Anders zouden ze beiden wsl alleen maar ongelukkig worden.
Respect en succes TS!

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 15:20

Sterkte TS. Opzich ben ik niet tegen abortus, maar ik heb net even gegoogled op 16wkn, en je haalt echt een heel mensje weg. Alles zit er op en er aan......

Maar nogmaals, sterkte met je beslissing. Het is ook eerlijk dat je eerlijk bent t.o.v de baby, maar je haalt wel iets compleets weg, het is geen vormloos vruchtje meer....

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 15:21

Hij die zonder zonde is, werpe de eerste steen.

Het is jammer dat bokt tegenwoordig omgeven is van de moraalridders die zich niet willen inleven in een ander. Je merkt het steeds vaker helaas :n.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 15:22

Bermudaa schreef:
Grappig, mijn post wordt verwijderd? alleen mensen die het eens zijn met de TS mogen hier posten? de groeten.

Had je na kunnen gaan, daar vraagt de TS om. Dit is geen afbrand topic....De TS heeft in haar openingsport aangeggeven dat ze wel weet dat er mensen anders over denken, maar ze wil niet afgebrand worden...

En kijk eens mnaar dit topic...Wanneer men haar niet afbrand, wordt ze psychisch gemanipuleerd...

Ik blijf erbij dat ik het absurd vind dat mensen zichzelf met de TS en de situatie vergelijken in de trand van: "Ik kon het dus jij kunt het ook". Het gaat echter niet alleen om het kunnen, maar ook om het willen, en de TS geeft duidelijk aan dat ze het niet wil...

Dus waarom dan in dit topic gaan lopen rellen, overtuigen, manipuleren, afbranden of dreigen? What's the use? Ondersteun de TS of maak een ander topic waar de discussie die de TS hier niet wil meer op zijn plaats is (is inmiddels ook gedaan....).

TS, hoe gaat het? Ik blijf je echt zo enorm dapper vinden...!

LifeSucks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-10 15:22

Wil nog wel even zeggen, dat ik het erg jammer vind dat mensen mij ook per pb proberen om te praten, voor moordenaar uitmaken, zelf dood wensen en seniel vinden.

Het zegt meer over jullie, dan over mij, dat kan ik wel zeggen. :)
Met mij staan vele anderen achter mijn keuze.

Die pbtjes lees ik ook niet meer.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 15:24

Zulke pb's gaat inderdaad wel erg ver :oo

Een mening geven mag maar de beslissing ligt nog altijd bij de TS. Of je het er mee ens bent of niet.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 15:24

Dat vind ik inderdaad ook niet kunnen :n

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 15:25

Niet alleen jou hoor TS, ook diegene die achter jou staan worden helaas aangevallen in pb's.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 15:26

iedereen heeft het recht om zijn eigen keus te maken, maar hier spreekt een oude taart:
ik ken een aantal mensen die ook voor deze keuze stonden en nu spijt hebben dat ze zich ooit hebben laten aborteren, en ik ken ook mensen die abortus overwogen hebben, en besloten hebben om het kind te houden. Geen van deze laatstgenoemde mensen heeft nu spijt dat het kind er is.

Maar nogmaals het is jouw eigen (onherroepelijke) keuze.

Kaja

astridelise schreef:

Ik vind dit een zinloze opmerking... en alhoewel ik besloten had niet meer te reageren wil ik hier echt even op inhaken!

Ook al lijkt het net alsof de helft van de bevolking tegenwoordig overspannen is, in een depressie zit of een burn out heeft (ligt er maar net aan in welk hokje je gestopt wil worden) heeft dit verhaal niets te maken met gezinsdrama's, die behoren vaak tot een categorie waar wij niet over kunnen en moeten willen oordelen!

Dat heeft in mijn ogen niets te maken met iemand die laks is met de pil, er vervolgens maar helemaal mee stopt, maar wel gewoon seks heeft en zich dan zeker 12 weken 'verstopt' voor de waarheid!

Wendy1978

Re:

LifeSucks schreef:
Wil nog wel even zeggen, dat ik het erg jammer vind dat mensen mij ook per pb proberen om te praten, voor moordenaar uitmaken, zelf dood wensen en seniel vinden.

:oo
En die moet je ook niet meer lezen!
Meteen weg gooien die zooi!
Stelletje....
Met 0 inlevings vermogen...
Ik kan je keuze echt 100% begrijpen :j
Snap het ompraten van de andere bokkers niet zo eerlijk gezegd...
Jouw leven
Jouw beslissing
Jouw toekomst!

PureSylk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 15:27

Jammer dat het alleen via PB moet gebeuren, en mensen blijkbaar niet het lef hebben om mee te discussieren op een nette manier in het andere 'abortus' topic.

Rienn

LifeSucks schreef:

Dit meen je niet? Walgelijk echt walgelijk! Dat ze het er niet mee eens zijn en niet hun keuze is oké! Maar laat iedereen zijn eigen keuze maken.

paddraigh

had je eventueel al over adoptie nagedacht of is dat ook geen optie

sterkte

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 15:28

Daar gaat het toch niet om, of het een vormeloos klompje is of al een heel 'af' mensje (dit laatste is trouwens gewoon niet waar, een foetus is met 17 weken helemaal nog niet af). Het gaat erom dat de TS nadenkt over de toekomst die ze het a.s. kind kan bieden en dat is een toekomst met een hoop ellende omdat ze er simpelweg niet klaar voor is. Dit is echt ten alle tijden beter dan zo'n kind te laten opgroeien in een omgeving die het geen veiligheid kan bieden. Het kind heeft inderdaad ook recht op geluk en dat gaat niet gebeuren als ze geen abortus zou plegen.

Er zijn ook mensen die de zwangerschap afbreken omdat een kindje iets mankeert, OOK mensen die d.m.v. ivf e.d zwanger zijn geraakt. Dat vind ik persoonlijk veel erger, bleèeren dat je het zo graag wilt, maar ondertussen wel selectief te werk gaan, dat vind ik nou misselijkmakend. Het leven is niet maakbaar, kinderen krijg je en gelukkig heb je tegenwoordig de mogelijkheid om dat af te breken als je het kind geen toekomst kunt bieden. MEnsen die kinderen denken te nemen zijn vaak ook degenen bij wie het niet lukt....

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 15:28

Ik heb zelf geen ervaring met een abortus maar in mijn directe omgeving wel.

Heel erg heftig om dit met 16,5 week te doen maar ik begrijp dat je het niet eerder wist. Bovendien medici hebben bepaald dat het tot 20 weken etisch is...laat je door andere verder niets aan praten. En ga er zeker geen filmpjes over bekijken. Voegt voor jou in deze situatie helemaal niets toe.

Het is niet anders en ik denk zeker dat je de juiste keuze maakt TS. Ik ben moeder van 2 kinderen en kinderen krijgen is niet zomaar iets. Die trekken een enorme wissel op je leven. Hoe leuk ze ook zijn. Hoeveel liefde je er ook van krijgt en nog veel meer aan kwijt kunt...kinderen hebben een enorme impact op je eigen leven en dat van je partner.

Jij kan alleen bepalen of je de juiste keuze maakt.

ik raad je wel aan om begeleiding via een psycholoog na de abortus.. Je lijft giert van de hormonen, ook nog weken na de abortus. Dat kan je gemoedstoestand enorm beinvloeden. Het is niet zwak om hulp te vragen aan een psycholoog en het hoeft niet jaren te duren. Misschien zijn een paar gesprekken voldoende.