[Centraal] Mexicaanse Griep.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 18:00

MamboBeach schreef:
[]
Dat is jouw feit en niet de mijne... Er zijn toch veel mensen opgenomen in het ZH waarvan er anders nooit zoveel worden opgenomen. Vaak zijn dat juist de oudere mensen en de zieke mensen.
Waarom jullie zo doen is mij een raadsel, echt waar. Ieder zijn keuze toch!

Maar daar worden ouders van kinderen toch neit tegen ingeent..

ThePast03 schreef:
[

En wat wil je daarmee zeggen? Daar wordt de risicogroep toch ook tegen ingeënt?
Dit is een nieuw virus en heeft een grotere risicogroep, dus krijgen meer mensen een oproep.

Maar dat zeg ik toch steeds de risico-groep, nu worden er hele groepen mensen ingeent, die de normale enting nooit zouden krijgen.
En er is wel hysterie rond de griep, alleen het feit al door te zeggen dat het erger is dan griep, terwijl juist de doktoren zeggen dat het een gewone griep is..

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 18:00

Waar ben jij mee bezig Unwritten?! >;) ;)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 30-11-09 19:18, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Even een note: ik was wat aan het posten, maar dat ging fout, daar slaat deze op :)

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 18:01

Nou, ik heb gelukkig geen OW gehad (zou ook werkelijk niet weten waarvoor) en heb ook geen behoefte meer in deze discussie. Heb nl het gevoel dat we weer in herhalingen vallen en dat je amper iets mag zeggen. ;)
Ik heb met een aantal mensen fijn gediscussieerd hierover. Er waren er een paar in dit topic die ik ronduit denigrerend vond. Maar ach, het zij zo, ik lig er niet wakker van.

Dus voor degenen die het raar vinden dat sommigen er niet meer op ingaan; dit is dus in elk geval mijn persoonlijke reden. ;) Veel succes ermee allemaal, hoor. Zie jullie vast ergens anders wel weer op bokt. :)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 18:01

Echwel, ik begrijp je even niet...

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 18:02

Echwel schreef:
Maar dat zeg ik toch steeds de risico-groep, nu worden er hele groepen mensen ingeent, die de normale enting nooit zouden krijgen.
En er is wel hysterie rond de griep, alleen het feit al door te zeggen dat het erger is dan griep, terwijl juist de doktoren zeggen dat het een gewone griep is..

Omdat dit een ander en ook nieuw virus is en dus ook de risicogroep groter is. Het is niet erger dan de gewone griep alleen heeft een grote groep hier geen weerstand tegen.
Het is nog steeds alleen de risicogroep die wordt ingeent (ik kan echt geen enting krijgen hoor :D), alleen is de risicogroep bij deze griep wat groter.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 18:09

Het A-virus en Hongkong-virus zijn er ook nog steeds, die maken alle kinderne door, terwijl daar meer doden door zijn gevallen dan de Mg echter men weet dat niet meer, de media was toen nit zo massaal en het is gewoon geworden.
Zoek deze twee maar eens op..
Daar wordt alleen als je echt risico loopt tegen geent, dus ik blijf het raar vinden dat voor de MG massaal wordt geent.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 18:14

Echwel schreef:
Het A-virus en Hongkong-virus zijn er ook nog steeds, die maken alle kinderne door, terwijl daar meer doden door zijn gevallen dan de Mg echter men weet dat niet meer, de media was toen nit zo massaal en het is gewoon geworden.
Daar wordt alleen als je echt risico loopt tegen geent, dus ik blijf het raar vinden dat voor de MG massaal wordt geent.

Van Wiki:
Anno 2006 wordt ervan uitgegaan dat de Hongkonggriep is uitgestorven, maar de 'gewone griep' of de 'jaarlijkse griep' is nog steeds een variant van het subtype H3N2 of H1N1 (dat de Spaanse griep heeft veroorzaakt). De dominante streng griepvirussen voor januari 2006 is van het subtype H3N2. De jaarlijkse griepvaccins worden afgestemd op de verwachte dominante strengen van het H3N2 of H1N1 virus.

H1N1 = het A-virus

Ook bij de MG griep worden alleen de risicogroepen geënt. Bij de griepen die jij noemt worden dus ook gewoon de risicogroepen geënt, voordeel van die griepen zijn dat de meeste wel een vorm van deze griepen hebben doorgemaakt en dus een zekere immuniteit hebben.
De Mexicaanse griep is een totaal nieuwe variant en daar hebben we die immuniteit niet, hooguit de mensen die voor 58 (ofzo? weet het niet meer precies) zijn geboren hebben enige weerstand.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 18:20

ThePast03 schreef:
faye schreef:
ThePast03 er is wel degelijk een massa hysterie met betrekking tot de MG. Deze wordt gevoed door de media. Zal wel weinig schokkends in de wereld gebeuren moet je maar denken ;)

Zeg ik toch: Er is een enorme hysterie rond de vaccinatie en de zogenaamde levensbedreigende stoffen die daar in zouden zitten.

Over de griep zelf zijn weinig mensen hysterisch.

De hysterie rondom de griep is groter! Zo wordt je gewoon naar huis gestuurd van je werk als je een beetje verhoging hebt. Hilarisch gewoon! :+

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 18:34

ThePast03 schreef:
Echwel schreef:

Van Wiki:
Anno 2006 wordt ervan uitgegaan dat de Hongkonggriep is uitgestorven, maar de 'gewone griep' of de 'jaarlijkse griep' is nog steeds een variant van het subtype H3N2 of H1N1 (dat de Spaanse griep heeft veroorzaakt). De dominante streng griepvirussen voor januari 2006 is van het subtype H3N2. De jaarlijkse griepvaccins worden afgestemd op de verwachte dominante strengen van het H3N2 of H1N1 virus.

H1N1 = het A-virus

Ook bij de MG griep worden alleen de risicogroepen geënt. Bij de griepen die jij noemt worden dus ook gewoon de risicogroepen geënt, voordeel van die griepen zijn dat de meeste wel een vorm van deze griepen hebben doorgemaakt en dus een zekere immuniteit hebben.
De Mexicaanse griep is een totaal nieuwe variant en daar hebben we die immuniteit niet, hooguit de mensen die voor 58 (ofzo? weet het niet meer precies) zijn geboren hebben enige weerstand.

Hoho Pluck, oppassen want ik mag volgens mijn OW niet meer quoten van sites zoals Wikipedia. Als zijnde niet betrouwbaar.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 18:40

janderegelaa schreef:
Hoho Pluck, oppassen want ik mag volgens mijn OW niet meer quoten van sites zoals Wikipedia. Als zijnde niet betrouwbaar.

De naam is [*olduser*], met een n ertussen dus... aangenaam. ;)

Als het niet klopt wat er in mijn bericht staat ontvang ik vanzelf wel een OW, maar bedankt voor je waarschuwing. Voegt echt iets toe in dit topic.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 18:49

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 18:50

Twiggy2008 schreef:
Nou, ik heb gelukkig geen OW gehad (zou ook werkelijk niet weten waarvoor) en heb ook geen behoefte meer in deze discussie. Heb nl het gevoel dat we weer in herhalingen vallen en dat je amper iets mag zeggen. ;)
Ik heb met een aantal mensen fijn gediscussieerd hierover. Er waren er een paar in dit topic die ik ronduit denigrerend vond. Maar ach, het zij zo, ik lig er niet wakker van.

Dus voor degenen die het raar vinden dat sommigen er niet meer op ingaan; dit is dus in elk geval mijn persoonlijke reden. ;) Veel succes ermee allemaal, hoor. Zie jullie vast ergens anders wel weer op bokt. :)

Ik denk er hetzelfde over als Twiggy en heb tevens ook geen OW gehad. Maar in ieder geval i s dat de reden dat ik me ook terugtrek.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 18:53

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 20:04

Nickeltje schreef:
ThePast03 schreef:

Dat is inderdaad een lekker nuchter artikel.
Wel uit 2002, maar toch gewoon helder en nuchter.

Ja vooral omdat de eerste meneer in het artikel 10% aandelen in Noravit heeft, 1 van de ontwikkelaars van het vaccin....Ongelofelijk, ik ben ook weg hier.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 20:39

janderegelaa schreef:
Ja vooral omdat de eerste meneer in het artikel 10% aandelen in Noravit heeft, 1 van de ontwikkelaars van het vaccin....Ongelofelijk, ik ben ook weg hier.

Er is natuurlijk een theoretische mogelijkheid dat hij begaan is bij het onderwerp. Toch? Maar verder snap ik niet helemaal wat je bedoeling nu is? Wil je het topic graag op slot hebben?

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 14:50

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 14:53

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 14:56

Kaja schreef:
Het lag in de lijn der verwachting, maar toch... Triest hoor ;(

http://www.nu.nl/algemeen/2135276/onder ... pprik.html

Verwachtingen geen idee, als je het aantal gevacineerde bijeen telt is er in die groep sowieso een grote kans dat er iets gebeurt met ze. Je hebt te maken met risicoleeftijden en verzwakte kinderen.
Het zegt dus eigenlijk niks

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 14:57

katiavl schreef:
Kaja schreef:

Verwachtingen geen idee, als je het aantal gevacineerde bijeen telt is er in die groep sowieso een grote kans dat er iets gebeurt met ze. Je hebt te maken met risicoleeftijden en verzwakte kinderen.

Hier sluit ik me bij aan.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 15:30

Nou moet ik toch echt even reageren..... ;)

Hier wordt gezegd dat twee overleden kinderen door de vaccinatie 'niets' of 'niet zoveel' zegt. Is het dan raar dat ik zeg dat 1 dood gezond kindje van 3 door de MG dan ook helemaal niets zegt? Dat ik daarom niet snap dat je gezonde jongere kinderen dus maar moet enten???? Niettemin vind ik die paar gevallen van overleden jonge kinderen heel, heel triest, hoor. Het zal je kindje maar wezen....... ;(

Nickeltje

Re: [Centraal] Mexicaanse Griep.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 15:34

Het is ook ongelooflijk triest. Maar laten we wel lezen naar de achtergrond van deze kinderen, het eerste kind heeft een ernstige aangeboren hartafwijking, wat het helaas al een zwak kind maakt.
Van het andere kind is niet duidelijk waaraan het overleden is, dat kan zeker van de vaccinatie komen, het kan ook zoiets zijn als wiegendood. Onderzoek zal het antwoord moeten geven, zoals het artikel ook zegt.

Dat deze kinderen kort na hun vaccinatie overleden zijn is in elk geval zeer treurig, of ze daar nu wel of niet direct door overleden zijn.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 15:37

Een tweejarige sterft niet aan wiegendood, hoor. ;)

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 15:39

katiavl schreef:
Kaja schreef:

Collateral damage noemen ze het... Het gebeurd, ook binnen het RVP, maar blijft triest, ook al zegt het niets...

Kaja

Twiggy2008 schreef:
Een tweejarige sterft niet aan wiegendood, hoor. ;)

Wiegendood kan voorkomen tot twee jaar, maar snap wel wat ze bedoeld!
Laatst bijgewerkt door Kaja op 02-12-09 15:40, in het totaal 1 keer bewerkt

ThePast03

''Er is geen aanwijzing voor een relatie met het vaccineren'', stelt het centrum, dat het geval toch nader onderzoekt.

Als er kinderen overlijden door MG zeggen een hoop: ja maar die had onderling lijden (alsof dat minder erg is).

Het is enorm triest, maar het is natuurlijk de vraag of ze zijn overleden doordat ze zijn ingeent of zoals het nieuws bericht zegt: na de griepprik. Dat is nogal een verschil.
Deze kinderen hadden de MG waarschijnlijk ook niet overleefd.

Ik leef mee met de ouders. :(:)