Verstandig afvallen voor Jojo-ers 4.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Verstandig afvallen voor Jojo-ers 4.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 14:50

hmm, ik vind zoiets soortgelijks niet terug eigenlijk. Alleen wat iedereen kwijt wil raken, maar niet wat er al af is.

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 14:56

Ik ben in 5 dagen tijd al 1,5 kilo kwijt. :)

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 14:56

Omdat er nog maar 1 weegmoment is geweest angela ;) Dus de meeste mensen hebben nog niets ingevoert. Ik zal lijstje ff zoeken.

NiNa_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 14:58

Airborn schreef:
Omdat er nog maar 1 weegmoment is geweest angela ;) Dus de meeste mensen hebben nog niets ingevoert. Ik zal lijstje ff zoeken.

volgens mij ben ik volgens dat lijstje nog niks afgevallen, ben na het invullen nog een kilo ofzo aangekomen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 15:00

Airborn schreef:

Oh, hahahaha! Waarschijnlijk snapte ik het lijstje niet helemaal! BlonT he?

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 17:29

Ik houd echt niet meer bij wie er allemaal nu meedoen. Iedere dag weer een paar nieuwe erbij! Gezellig! :D
CoSa schreef:
Ik ben er ook weer eens.
Heb een tijd niet gereageerd, maar zal mijn best doen wat vaker hier te zijn :D
Ik kan na eind januari niet te veel meer afvallen (zou wel willen hoor) maar dat is omdat ik dan een trouwjurk ga kopen :D
Maargoed gewoon rustig aan doen en er kan altijd wel een klein beetje van af!

Oh, maar dan kunnen ze nog innemen hoor! Je hebt twee pas-sessies. Ze kunnen wel innemen, maar niet groter maken, dus zaak is dat je i.i.g. niet aankomt! Ik ben tussen het uitzoeken en de voorlaatste pas-sessie iets van 7 kilo afgevallen. Dan nemen ze hem gewoon nog op tijd voor je in, en kom je hem nog één keer passen of hij dan wel goed zit. ;)
Jetske schreef:
Ik vraag me af vanavond eten we erwtensoep? Is dat nou zeer slecht?

Ik ben het toevallig ook aan het maken. :9 Ligt eraan of al het vet van het vlees af is gehaald en of je er rookworst in doet. Als dat zo is, dan is het niet slecht. Ik laat eerst het vlees goed trekken en de volgende dag schep ik al het vet van de soep en haal zoveel mogelijk vet van het vlees af. Verder zijn het groenten en aardappel. Dus wel een stevige maaltijd, maar niet heel slecht.
Angela_ schreef:
Buckje schreef:
Mik_ wow waar laat jij al die boterhammen!! haha.

En het grappige is dat Mik in ons dialect hetzelfde is als brood! :+

_O- :+
SuperLiesje schreef:
Nog een tip voor mensen die eens wat anders willen eten: Meergranenwrap (even 10sec in de magnetron) met philadelphia light, een plakje ham en wat dunne schijfjes komkommer of sla oprollen en dan lekker op eten als lunch :)

Klinkt lekker en gezond! :9 Goeie tip!

Gisteren weer gesport. En ik ben geloof pas een halve kilo kwijt geraakt deze week... niet echt denderend dus. -O- Het is waar wat ze zeggen... zodra je boven de 30 bent, gaat afvallen een stuk moeilijker... (ben nu 2 dagen 30 jaar. :P )

O: twee kleine eierkoeken met kaas en twee koffie
T: -
L: twee broodjes met chevraux en honing en twee koppen thee
T: lychees
A: broccoli stamppot en kippetje uit de oven
T: waarschijnlijk een handje groentechips

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 17:36

0.5 kilo per week is een heel net tempo hoor. Als je sneller gaat, ga je éigenlijk te snel. Je valt dan wel af, maar je lichaam kan zich dan niet meer aanpassen aan het nieuwe gewicht.

Ik moet weer nieuwe gaatjes in mn broekriemzetten! Ben op laatste nieuwe gaatje aangekomen namelijk :D Dus onderhand hmmmmm, 5 gaatjes afgevallen ofzo!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 17:38

Jullie gaan allemaal lekker zo!!

Ik weeg nu officieel onder de 70! *trots*

NiNa_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 17:49

Angela_ schreef:
Jullie gaan allemaal lekker zo!!

Ik weeg nu officieel onder de 70! *trots*

*\o/* +:)+

aah ik wil zo graag een boterham met leverworst...
zit dan over de hele dag op 1018kcal en zou er 1668kcal hebben verbrand...
wel goed genoeg toch?

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 17:55

1018 kcal? Das veel te weinig joh! Je verbrand al iets van 1800 door alleen maar te leven zon ongeveer, en das nog afgezien van sporten, traplopen, fietsen, en wat je verder ook maar doet per dag. 1500-1800 calorien is voor de meeste mensen echt minimale wat ze gezond kunnen eten zonder dat hun lichaam in de problemen komt (en als je gezond eten eet, en sport, val je dan alsnog makkelijk af)

NiNa_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 17:59

Airborn schreef:
1018 kcal? Das veel te weinig joh! Je verbrand al iets van 1800 door alleen maar te leven zon ongeveer, en das nog afgezien van sporten, traplopen, fietsen, en wat je verder ook maar doet per dag. 1500-1800 calorien is voor de meeste mensen echt minimale wat ze gezond kunnen eten zonder dat hun lichaam in de problemen komt (en als je gezond eten eet, en sport, val je dan alsnog makkelijk af)

ik ben vandaag de deur nog niet uit geweest vandaar :+

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 18:05

Goedzo Angela! Dat is ook mijn doel.. (ruim) onder de 70 wegen :) Ga zaterdag op de weegschaal.. eens kijken hoeveel ik weeg na een weekje gezond eten.. :)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 18:05

Hallo!
Ik zou hier ook graag mee willen "kletsen"...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 18:16

NiNa_14 schreef:
Airborn schreef:

Dan nog... Je lichaam heeft een ruststofwisseling, die is alleen al nodig om in leven te blijven, dus als je bij wijze van de hele dag muisstil op bed zou liggen.. Voor je ademhaling, bloedsomloop, warm blijven, enz.. Alles wat je daarbij beweegt, dus lopen, tv kijken, sporten, noem maar op komt daar nog eens bij.. Zoek anders eens met google op ruststofwisseling.. Er zijn nogal wat sites waar je deze uit kan rekenen..

Kiki123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 18:29

je hebt nu ook van die puntendieeten waarbij je 40 punten mag eten ( 1 punt= 25 kcal. dus 1000 kcal per dag) maar daar staat bij dat die dieeten tijdelijk wel oke zijn. Klopt dat wel ?
Mijn nicht heeft dat gedaan en is daarmee wel heel veel afgevallen (en nu nog steeds niks aangekomen)
Mijn zusje doet dat dieet (niks voor mij want dat hou ik namelijk maar 2 dagen vol.. en ik ga liever iets langzamer en dat ik het volhoud)

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 18:32

Nee, eigenlijk zijn die dieeten helemaal niet oke. Als je even zoekt zijn er ook aardig wat artikelen dat bv sonja bakker eigenlijk heel ongezond is. Je krijgt gewoon te weinig voedingstoffen binnen.

Immers, voor iedere beweging die je maakt, dus ook ademhaling, hart, etc, is energie nodig. Ook warm blijven is energie nodig, en je hebt constante vervanging van cellen, en ook daarvoor is energie nodig.
Als je die basishoeveelheid energie niet binnen krijgt, of iig veel minder, dan gaat er dus ergens iets heel erg mis in je lijf. Je lichaam gaat dan besparen op dingen, waar je helemaal niet op wíl besparen. Je spieren worden afgebroken en dat soort onzin.
Maar dat afvallen gaat veel sneller, en je hoeft zelf minder na te denken over of je genoeg eet etc, en dus doen mensen het toch...

NiNa_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 18:33

Relaxed schreef:
NiNa_14 schreef:

Dan nog... Je lichaam heeft een ruststofwisseling, die is alleen al nodig om in leven te blijven, dus als je bij wijze van de hele dag muisstil op bed zou liggen.. Voor je ademhaling, bloedsomloop, warm blijven, enz.. Alles wat je daarbij beweegt, dus lopen, tv kijken, sporten, noem maar op komt daar nog eens bij.. Zoek anders eens met google op ruststofwisseling.. Er zijn nogal wat sites waar je deze uit kan rekenen..

nou dan eet ik vanavond nog lekker een koekje en pak ik een koffie verkeerd :9

liiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 18:39

Ik wil graag 3/4 kg afvallen. Denk dat ik dan lekkerder in m'n vel zit.
Ik vind dit echt ontzettend moeilijk, want ik heb echt constant trek.. :Y)
Hoe gaan jullie om met die trek, zin in iets lekkers?

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 18:49

Hehe, en dáár ga je de fout in ;) Koekjes is pure suiker en vet. Dat word opgeslagen als vet dus ook. Eet ipv een koekje, iets met veel eiwitten, iets met weinig suiker en niet teveelvet (vet mag wel, je lichaam heeft ook gewoon vet nodig om te werken. Je cellen zijn namelijk opgebouwt uit stofjes waar vet voor nodig is om het te maken!) Het is dus niet dat als je een zak chips van 1200 kcal en een stuk taart van 600, je het goed hebt gedaan die dag. Dat is namelijk een zooi suiker en vet van hier tot tokio, en je lichaam kan daar op het moment dat je het binnen krijgt niets mee. Dus word een deel van de suiker uitgescheiden in de urine, en de rest van de suiker en het vet word opgeslagen als vet.
Het idee is dus, dat je gewoon genoeg eet, met gezonde dingen. Dus, brood, groentes, vlees, vis, gekookte eieren, vocht, etc.

Overigens, afentoe een koekje mag zowiezo wel. Dat is wat, 100 calorien max? Als je er totaal 1800 binnen krijgt, maakt dat ene koekje echt niet meer uit.

En daarnaast, je hersenen functioneren alleen op glucose. Als jij dus helemaal geen suikers binnenkrijgt op een dag, moet je lichaam allemaal "rare" dingen gaan doen om aan die glucose te komen. Dat is ook de reden dat je draaierig bent enzo als je te lang niet hebt gegeten. Je hersens hebben dan letterlijk glucose tekort.
Als jij dat constand volhoud, krijg je een heleboel afvalstoffen in je lichaam die afkomstig zijn het process dat je hersenen van glucose (en een 2e stofje waar de hersenen energie uit kunnen halen, keton lichamen). Je krijgt dan een "negatieve energie balans".

Misschien leuk om te weten, bv koeien die hun kalf net hebben gekregen en dus optimaal melk geven, kunnen soms niet genoeg eten om alle energie die het melkmaken kost weer aan te vullen. Die krijgen dan ook een negatieve energie balans. Precies hetzelfde als bij mensen die op een uithonger dieet gaan: er komt minder energie binnen dan dat er uit gaat.
En voor koeien is dit een veel voorkomend probleem, vandaar dat ik het aanhaal, het is namelijk zo dat die koeien daar echt heel erg ziek van worden!
Ook paarden die drachtig zijn kunnen relatief makkelijk eenzelfde probleem krijgen, en dat word in de diergeneeskunde zelfs gezien als een ziektebeeld wat een slechte prognose heeft!

Mensen die zich uithongeren om maar af te vallen creeren dus eigenlijk een situatie waarin hun lichaam ziek word! En omdat mensen hierbij geen problemen hebben verder vaak, kunnen wij dat "gewoon" weer opheffen door weer te gaan eten (met flink aankomen tot gevolg), maar hetzelfde principe leid dus tot grote problemen bij dieren!

(dat hele verhaal ff om duidelijk te maken dat het dus wel echt ongezond is om veel te weinig te eten, lol...)

Kiki123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 18:50

liiza schreef:

ja (lekkere) trek heb ik ook constant!
ik probeer het gewoon te negeren en anders probeer ik een gezond tussendoortje te pakken.
Trouwens rouwe worteltjes werken heeeell goed tegen de trek (hield er eerst niet zo van maar vind het nu wel lekker en het vult echt heel goed)

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 19:18

@Airborn: melkziekte bij koeien, ja, dat is herkenbaar. Wel goede info geef jij zeg! ;)

Ik kreeg ooit als tip: neem druivensuiker (Dextro) als je zo flauw wordt eind van de dag als je aan het lijnen bent. Ik had daar best last van: trillerig en erg flauw. Ik nam dan eerst een snee ontbijtkoek met wat boter en suiker. Maar Dextro zijn veel sneller z'n werk te doen en is beter dan gewone suiker.

liiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 19:26

Kiki123 schreef:
liiza schreef:

ja (lekkere) trek heb ik ook constant!
ik probeer het gewoon te negeren en anders probeer ik een gezond tussendoortje te pakken.
Trouwens rouwe worteltjes werken heeeell goed tegen de trek (hield er eerst niet zo van maar vind het nu wel lekker en het vult echt heel goed)

Ik zal het onthouden, gelijk aan mams vragen of ze wortels wil kopen :o

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 19:29

Hmm, als je duizelig word, heb je dús teweinig gegeten en gaat je lichaam bezuinigen door minder glucose naar je spieren te sturen. Omdat je dat niet meteen kan opvangen, hebben je hersens dus ook niet genoeg glucose nog.
Oplossing: een uur vóór je normaal flauw word een boterham het zoetig beleg eten. Gezonder dan dextro, vult meer dus je gaat minder snel snoepen, en er zitten nog nuttige dingen in voor je lichaam ook! :P

Duke, komt door mn opleiding, zit midden in een vak over de stofwisseling:P En idd, i refereerde aan melkziekte. Nou hebben koeien wel een tikje afwijkende stofwisseling, maar principe is hetzelfde, en het is een relatief bekent probleem, en dus handig als vergeleiking.

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 20:03

voor de gene die afgevallen zijn goed bezig!!

Hoe is ontbijtkoek eigenlijk voor de lijn ?

Mijn schema vandaag was wat anders!

Ochtend: 3 plakjes ontbijtkoek met dun dieet boter.
Lunch: bruine italiaanse bol met filet american en ei erop. (van bakker bart!). 1 kopje erwten soep.
Tussendoor: 2 chokolade koekjes.. ze keken me zo lief aan op stal..
Avond: 4 plakjes ontbijt koek met dun dieet boter.

vraag me nu af of dit een slechte dag is?

supersambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 20:19

Voor iedereen nieuw, welkom !

Damm.. ben sinds november 30..

Dag van vandaag:
o:2 olkoren boterhammen met slankie smeerkaas
t: banaan gedeeld met zoonlief
l: 2 becel boterhammen met rauwe ham en margerine
t: manderijn
a: een veels te groot bord chicken tonight, ik had zo'n honger !

Ben nog naar een nieuwe fiets wezenkijken vandaag, iemand bekend met het merk Montego ?

Morgenochtend op de weegschaal !