Borstvoeding

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MamboBeach

Re: Borstvoeding

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 11:49

Echt Duke, persoonlijk vind ik dat wel erg weinig... :o

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 11:51

MamboBeach schreef:
Echt Duke, persoonlijk vind ik dat wel erg weinig... :o

Nou ja, precies... ik ook. Maar wat doe je eraan? Ik bied genoeg aan.
Wel is de pap gemaakt van 180 ml FV en die eet ze helemaal op. Ook de fruit is erg vochtig (pers er nog een manderijntje boven uit) en de prak 's avonds is ook vrij vochtig. Volgens de CB-arts kreeg ze dan genoeg vocht binnen. Het lijkt mij dat ze anders wel meer zou drinken...

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 11:53

Je doet er niets aan dan, ze zal wel voldoende krijgen mag ik aannemen, maar het is voor mijn gevoel zo weinig. Hoe oud is ze nu?

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 11:56

9 maanden en 2 dagen. :D

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 12:01

Dat is wel heel precies! :D Oke! Ja, mijn zoontje drinkt juist erg veel maar ik had ook erg veel BV en was dat ook zo gewend daarom ben ik met 6 maanden ook FV erbij gaan geven omdat ik het gevoel had dat het bij mij terugliep. Nu ligt hij nog wel eens aan de borst en drinkt een paar teugen maar meer omdat hij dat gewoon lekker veilig vindt, volgens mij. :o

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 12:10

Ik ben ook anders gewend. Mijn andere dochter drinkt namelijk ook heel veel. Ook al van jongs af aan. Daar kreeg ik juist bij het CB te horen dat ik op moest gaan letten of dat er niet iets met de nieren aan de hand is. Dus ik moest nu vooral veel water geven. Als ze dan nog veel dronk, dan naar de dokter. Maar sinds ik haar water laat drinken, valt het drinken mee. Dus zij dronk echt omdat ze het lekker vond (limonade en thee met melk en suiker). Ze mag max 4 glazen thee en 2 glazen limonade. De rest moet ze water drinken. Sindsdien gaat het beter (ze dronk eerst 6 tot 8 glazen thee en 4 glazen limonade en dat is teveel ook qua suikers).

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 18:25

Duke schreef:
Ter info: Britt drinkt om 6:00 BV en om 13:00 ook BV (maar niet zoveel) en de rest van de dag drinkt ze niet. We bieden het wel aan (BV, flesje, bekertje) maar ze wil gewoon niet. De borst laat ze ook snel los, of pakt helemaal niet. Dan krijgt ze om 19:00 nog BV en dan drinkt ze wel veel. En that's it.

Laelia drinkt ook niet zoveel. In de ochtend rond half 7 bij mij aan de borst. In de middag 1 flesje melk, soms wilt ze wat sap, meestal alleen op warme dagen. En dan drinkt ze rond 20.00 als ze gaat slapen weer bij mij.. met daarna nog een flesje van 100 ml (als ze dat op krijgt) en dat is het. Dus eigenlijk net zo vaak/weinig als Britt.

Fijn dat het CB je bevestiging geeft in dat het prima gaat :)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 19:23

Nu neem ik ook niet alles klakkeloos aan ban het CB, maar dat komt misschien omdat het mijn eerste niet meer is. Ik ga puur op mijn instinct en moedergevoel af.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 19:28

verdikkie, was er net bij rtl4 iets over borstvoeding, mis ik het weer omdat de telefoon ging... grrr.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-09 19:41

Ging over het doneren van borstvoeding BA, is vast ook terug te kijken op RTLgemist.

@Duke: dat is idd niet veel en Chiara is voor haar leeftijd al aan de lichte kant ( momenteel 7,2 kilo ongeveer ) maar ze is bijna 7 maanden. Dan is de jouwe ook erg licht...
Maargoed, Chiara drinkt ook niet erg veel/lang...

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 19:44

oh, zal het eens nakijken. dank je wel.

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 09:14

MamboBeach schreef:
Nu neem ik ook niet alles klakkeloos aan ban het CB, maar dat komt misschien omdat het mijn eerste niet meer is. Ik ga puur op mijn instinct en moedergevoel af.

Dat heb ik ook. Britt is ook de tweede en hoewel ik bij de eerste al heel sterk aanvoelde wat goed was en wat niet, heb ik dat nu nog sterker. De bevestiging van de CB-arts is fijn, maar m'n gevoel vertelde me ook al dat het wel goed zit. Britt toont verder hartstikke gezond en ze heeft normale plasluiers.

@Angela: Oh, dus zo ongewoon is Britt's vrochtiname dus niet. Laelia drinkt ongeveer net zoveel.

@Cyntje: Britt zit onder het gemiddelde met haar gewicht, maar ze is ook 3 weken te vroeg geboren dus met laag begingewicht begonnen en ze volgt wel mooi de groeicurve. Bovendien zijn BV-kindjes over het algemeen wat lichter dan FV-kindjes.

Vannacht kwam Britt om 4 uur. Ik kon haar toch niet laten liggen... Ze bleef huilen. Dan toch maar de borst. Ook dat gaf mijn moedergevoel aan. :D Toch maar doen. ;)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 10:03

Ik heb het ook altijd gedaan hoor, op moedergevoel afgaan! Is toch juist goed, jij kent je kindje het beste. Als ik naar mijn zoontje kijk zou het veel te weinig zijn maar het is mijn zoontje niet en dat is juist het grappige, jij weet zelf het beste wat ze nodig heeft.
Ik vind ze niet onaardig bij het CB maar ik doe wel altijd mijn eigen ding. Ook als kraamzorg kwam, het gaat op mijn manier en anders kun je beter weggaan. Vooral hoe de kinderen moeten liggen, wat is tegenwoordig eigenlijk in? (:)
Mijn zoontje is juist altijd een zware BV-kind geweest en ik denk dus dat hij daarom ook gewend is veel te krijgen. Hij drinkt nu ook heel veel. In ieder geval 3 x 200 cc FV. 's Nachts ook borst en overdag 1 keer. Daarnaast nog een aantal flessen met een beetje siroop. Water wil hij niet.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 12:37

Ik geloof dat het nu in is om de baby de eerste dagen na de geboorte om en om op de zij te laten liggen, en daarna op de rug. Tenminste, dat was een jaar terug hier in duitsland... Nu zal wel weer iets heel anders in zijn. :D

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 12:39

@mambobeach: Wat je zoontje drinkt klinkt voor mij juist weer als heel erg veel. Zo zie je maar, iedere moeder weet van nature wat haar kind nodig heeft :) (al is het wel fijn als een "deskundige" af en toe zegt dat je het prima doet)

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 12:49

Drinkt Britt maar zo weinig Duke? Nouja goed als ze maar goed groeit en plast. :)

Ik heb Robin een jaar borstvoeding gegeven en vond het echt heerlijk, natuurlijk vaak genoeg eens een dipje maar heb het echt heel lang gemist ondanks dat ik zelf wilde stoppen omdat hij 1 jaar was.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-09 13:07

Chiara moest om en om liggen omdat ze een voorkeurshouding had.
Nu ligt ze idd steeds op haar rug en als ze in de box in slaap valt vaak op haar buik.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-09 01:05

Heb zojuist na de laatste voeding een half glaasje Jillz op.
Had verwacht dat ik op mijn kop zou staan maar heb er geen last van :+
Is overigens meer zo'n vrouwenpilsje :')

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 12:56

Heb ooit na de eerste BV periode drie van die desperado's gedronken, manman, beste kater! Haha, ik beperk me tegenwoordig maar tot twee wijntjes, het wordt toch anders as moeder, hihi

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 12:57

Angela schreef:
@mambobeach: Wat je zoontje drinkt klinkt voor mij juist weer als heel erg veel. Zo zie je maar, iedere moeder weet van nature wat haar kind nodig heeft :) (al is het wel fijn als een "deskundige" af en toe zegt dat je het prima doet)

Ik vind dat een kind door moet spoelen! :D Wat ik zeg, mijn zoontje is altijd al gewend aan heel veel dus ik kan ook niet verwachten dat hij dan met zo weinig voedingen tevreden zou zijn. Maar zo is het voor ieder kind anders en heeft en neemt het ene kind meer genoegen dan de ander. :j

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-09 12:57

Ik geef helemaal niks om drank hoor.
Als we over 4 maanden trouwen drink ik ook niet :n

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 15:21

Grappig om te lezen hoe verschillend de kleintjes drinken :)

Drank geef ik ook niks om, ik kan me mijn laatste wijntje niet eens herinneren :+

Ik geef nu nog 2 voedingen per dag, smorgens en savonds. Gaat perfect en ik hoef niet meer op mijn werk te kolven, ideaal. Die 2 voedingen zijn dan ook echt onze momentjes samen, heerlijk even rustig zitten.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-09 16:13

Fijn dat dat werkt Marloes :j

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 16:20

Ja, ik hoop het nog lang zo vol te houden.

Fruit krijgt hij nu een week en dat gaat best goed. Binnenkort maar eens met groente gaan starten.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-09 17:22

Hoe oud is de kleine nu?
Fruit gaat bij Chiara aardig, al was ik vanochtend vergeten fruit eruit te halen en kreeg ze een potje en dat wilde ze niet :=
Groente gaat niet echt van harte :=