Neem in ieder geval zelf geen ontslag. Als je een vast contract hebt hoef je je eigenlijk helemaal geen zorgen te maken volgens mij.
Jij hoeft zelf helemaal het UWV niet te bellen. Het UWV is er voor als jij langer dan twee jaar ziek bent en als je ziek bent maar geen werk meer hebt enz. Nu heb jij gewoon met je werkgever te maken. Ik vind het echt schandalig hoe ze met jou om gaan. Ik kan er niet over uit.
Lieve meid, laat het even over je heen komen. Kun je er met iemand over praten? Je ouders ofzo die je kunnen bij staan? Je zou idd naar de huisarts kunnen en vragen om iets rustgevends, maar ik zou het niet direct doen als ik jou was. Laat het eerst maar even gebeuren, hoe k*t het ook is.
ja ik weet het ook niet. Ik pak ook zeker zelf geen onslag. Heb net mn vriend gebeld en hij zegt ook dat ik niet ga werken en dat ze het maar uitzoeken. Ik moet wel even uitzoeken wat dat uwv inhoud want dat weet hij ook niet. Ik ga zo naar mn moeder om te praten en wat vragen wat zij ervan vind.
ja ze helpen me zo idd helemaal niet nee. Ze maken nog meer een wrak van me. bah
Pollewoppy
Geplaatst: 26-11-09 10:58
Volgens mij hoef jij zelf helemaal niks met het UWV, zeggen ze dat alleen om jou aan het schrikken te maken? Ik weet trouwens niet hoe het zit als je het niet eens bent met het advies van de arbo, echt ronduit klote dat ze zo met je omgaan!
Bimmetje
Geplaatst: 26-11-09 11:01
nee weet ik ook niet. Mn vriend zei al anders even het een en ander uit te zoeken bij rechtsbijstand, uhhmmm volgens mij moest ik daarom naar het uwv, omdat ik het niet eens ben met mn arbo.
Wat een klotezooi meid, zo kom je nog niet aan je rust die juist nu zo hard nodig hebt! Ik wou dat ik wat voor je kon doen, maar ik weet het ook niet, sorry!
Ik barste vanmorgen van de koppijn dus ik ben weer naar huis gegaan... Nu heb ik even geslapen en nu gaat het wel weer.
Het UWV kan je inschakelen voor een second opinion. Als jij of je baas het niet eens in met het oordeel van de arbo kun je terecht bij een verzekeringsarts van het UWV. Deze beoordeeld dan je ziek zijn.
Ik vind het echt schandalig van de arbo! Hoezo zeggen ze dat Jumbo vanalles wilt? Misschien moeten ze je dat zwart op wit geven? Ik zou je HA bellen en inderdaad vragen om pillen (kalmeringstabletten) Als je je ok voelt hoef je ze dan niet te nemen. Maar kan je wel aangeven dat je ze nodig hebt door al dit gezeik van de arbo. En laat je alsjeblieft doorverwijzen naar een GGZ, of iets dergelijks. Dan sta je 10 keer sterker!
Heb je al contact gehad met je werkgever zelf? Die zou toch een mail gaan sturen. En zeg er dan bij wat de arbo heeft gezegd, en dat het op deze manier nog langer gaat duren. Misschien eens dreigen met je rechtsbijstand? Heb je een arts gesproken die je onderzocht heeft en dergelijke bij de arbo? Zo niet, eisen! Zo ja, een andere arts eisen, dat mag jij ook! Kom op meid, het zal even zwaar worden maar laat je tanden zien!
Ik heb hetzelfde doorgemaakt meid, maar dan was het bij mij de werkgever die de boel verziekte. Ik heb op een gegeven moment mijn vader en vriend laten bellen, en zelf de telefoon niet meer opgenomen. Uiteindelijk heeft de GGZ laten weten dat als ze me niet met rust lieten dat ik dan in de kliniek zou belanden.
Droef heeft hopelijk een ontsteking in zijn bek, maar het kan net zo goed een tumor zijn. Doordat de dierenarts het niet kon bekijken weten we het dus niet. Hij heeft een injectie tegen de pijn gehad en we hebben antibiotica mee in de hoop dat het gewoon een ontsteking is. Zo niet moeten we terugkomen en moet hij onder narcose om verder te kijken, met alle risico's van dien door zijn leeftijd. Duimen dus dat de antibiotica aanslaat! En dat we de pillen er in krijgen met een lekker stuk worst Arme Droef, toen ik hem uitliet begon hij uit zn bek te bloeden en bij de dierenarts ook weer.
PW: Ik ben niet gegaan, ik had hoofdpijn en ben dus lekker terug naar bed gegaan. Wat naar van Droef, hopelijk is het dus gewoon een ontsteking! Dat is het moeilijke van een oude hond. Mika, de hond van mijn ouders, is nu al 11 jaar bij ons en heeft ons al een vermogen gekost aan DA kosten, maarja wanneer is het genoeg geweest? Ik moet er niet aan denken als hij er niet meer is, hij is echt mijn maatje! Helaas is hij zo doorgefokt en heeft hij zoveel problemen dat wij denken dat hij niet echt heel oud word.
Dat is inderdaad de vraag, wanneer is het genoeg geweest. Als ik ook maar iets het idee krijg dat Droef er niet meer bovenop komt of dat het lijden te groot wordt, dan is de beslissing snel gemaakt, ookal is het heel verdrietig. Maar nu hoop ik vooral dat de pijnstilling en antibiotica aanslaat!
Jammer dat je niet kon gaan. Ik kon ook niet vandaag omdat ik met Droeffie naar de dierenarts moest.
ik wil ook niet meer bellen en nergens meer alleen naar toe gaan. Heb nu weer zo'n hoofpijn en voel me erg belabberd. Morgen maar even de dokter bellen voor een afspraak, vandaag niet meer heb er echt geen kracht meer voor. Ook zal ik daarna naar uwv bellen voor een second opinion. Omdat ik het niet eens ben met mijn arbo arts. Ik ben er naar toe geweest ja, maar die man dramde alleen zijn eigen zinnen door en het leek net met alles wat ik zei dat hij me niet wilde horen. ja zullen we dan maar afspreken dat je maandag weer aan het werk gaat. mijn atwoord ja ja en nog eens ja, ik wist niet meer wat ik moest zeggen.
Ik heb ze gevraagd waarom ze me niet willen begrijpen, tja daar krijg je dan geen antwoord op, ik heb gevraagd om rust en die krijg ik op deze manier niet en het word steeds erger. Zouden ze dat wel door hebben nu?
Lieve Angela: Het is goed, laat de tranen maar komen. Tranen mogen er zijn, je verdriet mag er zijn. Je hoeft het niet langer weg te stoppen. Het is mooi dat je emoties komen! Probeer er niet tegen te vechten meid! Je hoeft je tranen niet op te houden, juist niet!!
Dikke knuffel voor jou
_evelien_
Geplaatst: 26-11-09 18:38
ben ooit lang geleden wel eens in dit topic geweest. lees regelmatig mee. wil nu toch echt even wat kwijt.. @ Bimmetje laat je niet gek maken!! zelf ben ik op het moment niet meer depressief, maar door ziekte ben ik er ook weer achter hoe bot en gevoelloos werkgevers kunnen zijn.. Meid kop op en een dikke knuffel!!
koi
Geplaatst: 26-11-09 22:02
Knuffel voor jullie dames en Sam weet niet of je dit leest maar gefeliciteerd!
nou werd het gister helemaal mooi! Belt mijn baas op, zegt ie uhh jessica, ik heb begrepen dat je niet komt? ik nee want kan het gewoon nog niet aan. Ja maar dan moeten wij andere maatregelen treffen, ik zeg ja en dat is?
Dan word je loon stop gezet totdat we de uitspraak van het uwv hebben, daarna krijg je weer geld. Nou toen was ik weer heleeeeemaal over de zeik natuurlijk. Ga zo bellen met het uwv en er zijn al mensen aan het uitzoeken of dit allemaal wel mag. Dit is gewoon belachelijk! Dit zijn gewoon dreigementen. Mijn vriend was ook erg boos. Behalve als ik weer kwam proberen zouden ze me gewoon door betalen, maar het heeft geen zin, dus dan maar zo!