Als ik ooit zwanger raak op deze manier, dan moet ik al een hele, hele grote pechvogel zijn
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Als ik ooit zwanger raak op deze manier, dan moet ik al een hele, hele grote pechvogel zijn
Adil18 schreef:MamboBeach schreef:Ik heb nooit gezegd dat iemand anders een kind moet krijgen hoor...
Die opmerking kwam misschien een beetje ongelukkig...![]()
Nouja, ik kan me wel voorstellen wat ze bedoelen, de meeste vrouwen zijn a la tijgerin als ze hun baby eenmaal hebben. Maar er zijn ook vrouwen die zoiets hebben van, wat is dat nu weer, in het begin...
Nou ja, dan zijn we er al uit toch
Het is ook iets wat vooral zo sterk op gevoel 'gedaan' wordt, en zo wordt ook gereageerd. Logisch dat er dan bij iedereen iets anders uitkomt, wat iedereen voelt en denkt vaak net iets anders dan de ander...
Adil18 schreef:pharagirlke schreef:Dat abortus geen variatie van de pil/het condoom is, hebben vrijwel alle mensen in deze discussie wel door denk ik.
Inderdaad, ik denk dat de mensen die hier geen kinderen willen hebben er ook wel voor zorgen dat alles veilig gebeurd...
Ik in ieder geval wel...
!Citaat:En tóch, tóch is dat moedergevoel gekomen en ik gok dat de kans 99% is dat jij het ook krijgt als je eenmaal zwanger bent
Citaat:Iedereen zijn gevoel is anders, tuurlijk! Maar ik moet echt eerlijk zeggen dat ik nog nooit iemand ben tegen gekomen die heeft gezegd spijt te hebben van zijn of haar kind...
. En ik ken nog iemand die heel erg fanatiek verkondigt blij te zijn met haar kinderen, maar uit alles in haar houding tegenover haar kinderen blijkt dat ze ze liever niet had gehad. Ze zijn eigenlijk alleen maar lastig en ze worden bij iemand gedumpt zodra ze de kans krijgt.
. Daar hebben zij en haar man trouwens ook echt het grootste aandeel in hoor.
MamboBeach schreef:Iedereen zijn gevoel is anders, tuurlijk! Maar ik moet echt eerlijk zeggen dat ik nog nooit iemand ben tegen gekomen die heeft gezegd spijt te hebben van zijn of haar kind...
Grapje!
ThePast03 schreef:MamboBeach schreef:Iedereen zijn gevoel is anders, tuurlijk! Maar ik moet echt eerlijk zeggen dat ik nog nooit iemand ben tegen gekomen die heeft gezegd spijt te hebben van zijn of haar kind...
Niemand heeft spijt, maar ik ben al wel enkele moeders tegengekomen die heel eerlijk tegen mij hebben gezegd dat ze hun kinderen voor niets ter wereld zouden willen missen. Maar als ze alles van tevoren geweten hadden waren ze niet aan kinderen begonnen.
maargoed, ik vind dat juist weer heerlijk. Heb ook niet het gevoel dat ik wat mis ofzo, want DAT krijg je juist weer vaak te horen als je jong moeder bent. Dat is ook heel vervelend hoor... MamboBeach schreef:Heb ik ook nog nooit gehoord, eerlijk niet.
Ik ben best een jonge moeder, al vind ik die 3 ervoor best oudmaargoed, ik vind dat juist weer heerlijk. Heb ook niet het gevoel dat ik wat mis ofzo, want DAT krijg je juist weer vaak te horen als je jong moeder bent. Dat is ook heel vervelend hoor...
MamboBeach schreef:Iedereen zijn gevoel is anders, tuurlijk! Maar ik moet echt eerlijk zeggen dat ik nog nooit iemand ben tegen gekomen die heeft gezegd spijt te hebben van zijn of haar kind...
Een moeder van drie kinderen, en een vriendin van mij met één kindje....hb dit vanaf het begin af aan meegemaakt. De laatste ging op een gegeven moment scheiden, zij kreeg het kindje.
anneliesdj schreef:Duidelijker kan ik niet zijn lijkt me, het ging mij erom dat de moedergevoelens wss alsnog wel komen áls ze zwanger zou worden, dat die kans heel klein is snap ik ook wel.
anneliesdj schreef:En tóch, tóch is dat moedergevoel gekomen en ik gok dat de kans 99% is dat jij het ook krijgt als je eenmaal zwanger bent ;)
Daar ga ik mij ook maar niet aan wagen
.
ThePast03 schreef:MamboBeach schreef:Heb ik ook nog nooit gehoord, eerlijk niet.
Ik ben best een jonge moeder, al vind ik die 3 ervoor best oudmaargoed, ik vind dat juist weer heerlijk. Heb ook niet het gevoel dat ik wat mis ofzo, want DAT krijg je juist weer vaak te horen als je jong moeder bent. Dat is ook heel vervelend hoor...
Ik denk ook niet dat ze zoiets snel tegen andere ouders zouden bekennen.
Die reageren over het algemeen toch een stuk gevoeliger op dit soort dingen omdat ze alles wat gezegd wordt op hun eigen kinderen projecteren.
Chiqa schreef:anneliesdj schreef:Duidelijker kan ik niet zijn lijkt me, het ging mij erom dat de moedergevoelens wss alsnog wel komen áls ze zwanger zou worden, dat die kans heel klein is snap ik ook wel.
Ooo wat spreek jij jezelf tegen zeg, een bericht eerder schreef je nog;anneliesdj schreef:En tóch, tóch is dat moedergevoel gekomen en ik gok dat de kans 99% is dat jij het ook krijgt als je eenmaal zwanger bent ;)
MamboBeach schreef:Weet ik niet, ik zou juist denken van wel, want moeders onder elkaar kunnen ook wel eens klagen hoor!![]()
) van mogen zijn.
Chiqa schreef:MamboBeach schreef:Iedereen zijn gevoel is anders, tuurlijk! Maar ik moet echt eerlijk zeggen dat ik nog nooit iemand ben tegen gekomen die heeft gezegd spijt te hebben van zijn of haar kind...
Ik helaas wel.....Een moeder van drie kinderen, en een vriendin van mij met één kindje....hb dit vanaf het begin af aan meegemaakt. De laatste ging op een gegeven moment scheiden, zij kreeg het kindje.
Ik dacht echt altijd dat zij stapel op dr dochter was, ze was ook een plaatje voor zover je dat van een kind kan zeggen.
Tot ze op een gegeven moment zich steeds meer ging afzonderen, langer slapen, later naar bed, feestjes, en tot diep in de nacht films kijken....Het kind werd een last. Ze kon het niet meer de aandacht geven die het nodig had, en toen heb ik met haar gepraat.
Waarom ze ooit zo gelukkig was en nu totaal niet meer. Ze werd ziek ging van alles mankeren vorrig jaar is er een tumor uit haar buik verwijderd.
Ik vroeg dr nog, hoe zou je het vinden om je dochter weer te zien. Ik zag weer die donkere schaduw in dr ogen.....En toen vertelde ze me dat ze haar had afgestaan aan haar ex en haar nog maar eens in de twee weken wilde en kon zien.
We hebben toen heel veel gepraat, en in die tussentijd kreeg ze ook nog een miskraam. Zij is op veel punten gelijk aan mij, geen drama leven gaat verder en een kind erbij is gewoon geen optie.
Sprak haar laatst..Ze gaf aan geen spijt te hebben van haar beslissing, en weer helemaal opbloeide,
ze was helemaal utigeblust door de emotie's van het feit dat ze zo'n spijt had gehad van haar kindje,
maar langzaam weer EINDELIJK dr zelf kon zijn....
Andere verhaal met die drie kinderen is een soort gelijk verhaal, ook in mijn nabije omgeving.
Ik heb veel opgestoken van de verhalen en trok aan het eind van het gesprek de deur met een zucht achter mij dicht, wat moet dat verschrikkelijk zijn om daar achter te komen.
T is dat haar lichaam het begaf, en ze helemaal opgebrand was, anders was het kind er mss nog geweest.
Wat ben ik dan blij op mijn blote knietjes dat ik weet wat ik wilanneliesdj schreef:Duidelijker kan ik niet zijn lijkt me, het ging mij erom dat de moedergevoelens wss alsnog wel komen áls ze zwanger zou worden, dat die kans heel klein is snap ik ook wel.
Ooo wat spreek jij jezelf tegen zeg, een bericht eerder schreef je nog;anneliesdj schreef:En tóch, tóch is dat moedergevoel gekomen en ik gok dat de kans 99% is dat jij het ook krijgt als je eenmaal zwanger bent ;)
hyppolyte schreef:@ mambo, ik geloof dat je het over mijn reactie hebt? Dat ging om de opmerking van anneliesdj, ik heb geen idee hoe jong jij bentDaar ga ik mij ook maar niet aan wagen
.
Even tussendoor, ik heb ook wel heel sterk zo'n oergevoel, maar dat uit zich bij mij nog niet zo richting kinderen. Maar als iemand aan mijn familie of dieren komt, dan vreet ik ze met huid en haar op. Ik heb nog wel een foto waar ik met mijn nichtje opsta, daar heb ik ook zo'n blik van: 'waag het niet om er aan te komen!' heell apart gezicht wel
MamboBeach schreef:hyppolyte schreef:@ mambo, ik geloof dat je het over mijn reactie hebt? Dat ging om de opmerking van anneliesdj, ik heb geen idee hoe jong jij bentDaar ga ik mij ook maar niet aan wagen
.
Even tussendoor, ik heb ook wel heel sterk zo'n oergevoel, maar dat uit zich bij mij nog niet zo richting kinderen. Maar als iemand aan mijn familie of dieren komt, dan vreet ik ze met huid en haar op. Ik heb nog wel een foto waar ik met mijn nichtje opsta, daar heb ik ook zo'n blik van: 'waag het niet om er aan te komen!' heell apart gezicht wel
Rarara! Hoe JONG ben ik...

Navidad schreef:mij zou dat niet overkomen. (ben man en heb een vriend).
Maar wil toch even op bepaalde dingen reageren in dit topic. Ik heb bepaalde dingen dan ook met verbijstering zitten lezen. En inderdaad hoe sommige mensen denken over een abortus. Tuurlijk zijn er mensen die een kind niet kunnen onderhouden. En die te jong zijn enzo. Maar ik vind gewoon, dat je er zelf bij bent met wat je doet. En als je zwanger raakt, vind ik dat je verplicht bent om voor die consuquentie op te draaien, want uitsluitend ben jij als diegene die zwanger is de persoon die een grote fout heeft begaan. Mijn moeder heeft mij ook een groot gedeelte van mijn leven alleen opgevoed, en verzorgd en gezorgd dat er geld in het laatje kwam. En geloof me, die sloeg voor elke tien gulden een andere weg in.
Chiqa schreef:anneliesdj schreef:Duidelijker kan ik niet zijn lijkt me, het ging mij erom dat de moedergevoelens wss alsnog wel komen áls ze zwanger zou worden, dat die kans heel klein is snap ik ook wel.

. “Wij’ die geen kinderen willen, krijgen ons hele leven al niets anders te horen en op een gegeven moment ben je dat echt meer dan spuugzat. Maar goed, misschien komt dat moedergevoel ook wel áls je dan ooit een keer onverhoopt zwanger wordt, misschien ook niet. Ik doe er in ieder geval alles aan om het niet te hoeven ervaren
.
.
.