Meer mensen met burnout/overspannen: deel 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 13:31

PW, je hebt er goed aangedaan om met hem mee te gaan, het is al met al toch goed gegaan en misschien kunnen jullie dit nu vaker doen. Lukt het met je punten voor morgen? Ik wil morgen toch nog even naar mn vaste psych. bellen wanneer ze een keertje tijd heeft. Nu gaat het wel maar er zullen ook weer wel mindere tijden komen.

Heb trouwens net foto's van mn paardje weten te uploaden, zie mijn profiel want ze zijn nog te groot om hier te plaatsen :o Dan hebben jullie ook een beeld bij mijn "monster"

Pollewoppy

Re: Meer mensen met burnout/overspannen: deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 14:15

Wat een leuk paardje. Mooie hals zit er op zo te zien.
Wat is Regino voor bloed? Ik heb een flink aantal jaren terug een Animo gereden. Was een erg leuk paardje en ik heb er veel van geleerd.

Met mijn punten voor morgen is het gelukt. Was wel vreselijk confronterend. Mijn stemming is ook weer behoorlijk gedaals. Werd er ook weer even mee geconfronteerd dat ik mezelf nog steeds beter voor doe. Dat is zo lastig, want ik ga het soms zelf bijna geloven. Waarom doe ik dat dan toch ook steeds...

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 17:18

PW, dat van je beter voordoen herken ik ook wel, doe ik ook altijd. Probeer er nu iets eerlijker over te zijn, net zoals gisteren toen ik uitging. Dan vraagt iedereen hoe het met mij is en toen heb ik gezegd dat het soms wel moeilijk is maar daar moest ik wel echt bij nadenken, anders had ik weer geroepen dat het goed gaat. Terwijl dat dat eigenlijk ook wel vreemd zou zijn in deze periode, mensen vragen hoe het gaat dus ze kunnen een verhaal verwachten. Als ze niet geïnteresseerd zijn moeten het maar niet vragen :D en gedeelde smart is halve smart. Nog iets gedaan vandaag?

Regino is een springer, ze is springgefokt. Het aantal reacties valt me niet tegen, ook al is het meeste niets omdat het te ver weg is etc. maar mensen reageren toch. Ik heb vanmiddag de schuur opgeruimd, vijverfilter schoongemaakt en de kattenren uitgepoetst, was weer voldoende voor vandaag. Ga zo bij mn pa eten en daarna met de hond wandelen.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 17:32

Ik heb alleen even boodschappen gedaan met mijn vriend. Ben nu even met het eten bezig, maar verder heb ik alleen wat achter de computer gehangen. Mijn vriend had een vriend op bezoek en daar heb ik niet zoveel mee. Ik voel me verder niet zo goed. Ik heb met mijn vriend weer even gepraat en dat maakt me dan wel weer somber. Zie ook echt op tegen morgen. Heb mijn lijstje met punten wel af.

Eetsmakelijk bij je vader!

Edit: Ik schaam me er zo voor dat ik wéér niks gedaan heb. Ik vind het zo zwak van mezelf, maar kan me gewoon nergens anders toe zetten. Ik weet zelf ook wel dat ik zo in een cirkeltje terecht kom, door niks te doen ga ik me minder voelen, waardoor ik nog minder ga doen. Ik zie het wel, maar het lukt me gewoon even niet om het te doorbreken.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 19:38

PW, in dat cirkeltje kom ik ook vaak terecht. Vandaag ook weer niet gedaan wat ik wilde maar ik heb wel wat gedaan dus ik vind het allang best. Morgen weer een drukke dag maar eigenlijk wil ik dat alles aan de kant is voordat er een vriendin komt maar ik heb nu niet veel zin meer om te poetsen. Het aquarium moet ook nog schoongemaakt worden, phoe, zucht. Weet ook niet goed wat we eraan moeten doen om het te doorbreken.

Vanavond bij pa gegeten, een vriendin van mij belde dat haar relatie na 8 jaar voorbij is, is altijd weer rot. Komt doordat haar vriend wat mee heeft gemaakt en hij dit niet kan verwerken. Nu heb ik ook heel wat meegemaakt (vind ik zelf en mn vriendinnen etc.) maar mn pa vond dat ik nog niets mee had gemaakt, dat deed toch wel even pijn. Oke het kan altijd erger en ik heb mn ouders nog bij me maar ik kan helaas niet zeggen dat ik een vlekkeloos leven heb gehad. Moet zeggen dat het nooit saai is geweest of is.

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 21:14

Hey goeie avond,

PW ik moet eerst even zeggen dat ik je een stuk rustiger vind lijken in je posts, en nee niet zwak omdat je niks hebt gedaan, mag best een dagje, leg het naast je neer morgen weer en dag.
Je relatie is ook echt een steun heb ik het idee en super dat je naar de bios ging!!! Knap hoor.

Civ ik heb j etopic even gelezen, nou ik denk dan joh dat is de vraag toch niet, ze bedoelen het niet rot denk ik maar ze geven reactie en geen oplossing, wil je j epaardje sthuis laten staan of durf je hem ook weg te brengen?
Maar doe niks overhaasten ik vind al super dat je haar houd en niet opgeeft en alle mogelijkheden probeerd!

Bij mij is het opzich positief ik heb druk bij de paardjes en ik kan daar echt mezelf te zijn doet me zo goed.
Nou ja ik heb ook nog mindere momenten , maar ik zoek ze niet op , ik ontwijk ze eigenlijk en dat is ook niet goed!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 21:37

Fijn om te horen dat ik rustiger lijk, al voelt dat voor mij nog niet altijd zo. Maar ik denk wel dat je gelijk hebt, ik ben niet zo wanhopig meer nu ik de juiste hulp krijg. Ik moet nu meer naar mijn probleem kijken en het onder ogen te zien. Al overweldigd het me soms wel. Ik begin nu bijvoorbeeld echt bloednerveus te worden voor morgen, vandaar dat ik me even niet zo rustig voel. Maar ik ontkom er niet aan, ik moet er gewoon doorheen.

Fijn dat het bij jou op zich positief is. Vond je foto's ook erg leuk. Wat is daijano toch een mooi paard. Echt super.
Het is inderdaad moeilijk om een goede middenweg te vinden in het opzoeken en ontwijken van situaties. Ik denk dat dat lastig blijft.
je bent zo te horen wel goed bezig, ga zo door!!

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 21:55

Nou je bent aardig bezig met herstel je doet er alles aan en at vind ik super, ind je moet en dat is wel goed dat je een stok achter de eur hebt. Je gaat vooruit want je onderneemt stappen! Top

Ik ben erg blij dat het nu best goed gaat, al wil ik ooit gewoon niet meer weglopen maar mijn problemen onde rogen zien.
Maar ik wil eerst sterk genoeg zijn, en nu dat daijano zo goed gaat heb ik het idee dat ik weer de wereld aan kan!
Hij is mijn steun en toeverlaat!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 22:08

Echt super! Hou dat vast meid!!

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 22:10

Thanks, ik ga mijn best doen.
Voelt nu ook weer fijn om hier te komen, kon de laaste week niet, kreeg het niet voor mekaar! Maar nu voelt het weer goed.

Ik hoop dat je ook snel weer stappen vooruit gaat!
Maar ik heb er vertrouwen in. je kan het!

Nou ik ga mijn bedje in.
Slaap lekker. en tot morgen.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 22:15

Klinkt goed Daijano, ben trots op je! Je klinkt een stuk beter dan een aantal weken terug, mooie foto's ook, goed gereden! Mn paardje mag verplaatst worden maar het liefst hou ik hem wel in de buurt want ik wil er wel bij betrokken blijven. Kreeg reacties uit Friesland en Overijssel maar dat is me wat te ver. Slaap lekker

PW, waarom ben je zo zenuwachtig, misschien het Gschema toepassen. Je denkt misschien heb je haar weer maar het heeft mij toen goed geholpen en nogsteeds.

Ik ben politieagent aan het spelen in mn aquarium, mn ene kreeft is net verveld maar hij wordt belaagd door kleine langpootgarnalen. De andere kreeft laat hem gelukkig met rust. Heb al zo'n vervelend klein garnaattje aan de katten gegeven, die waren er wel blij mee :o Weet dit is niet netjes maar hij was zo vervelend en ik heb er teveel van. Voel me eigenlijk wel schuldig maar ik zou het zonde vinden als de grote kreeft dood zou gaan.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 22:22

Ik zie er zo tegen op om morgen toe te moeten geven dat ik me eigenlijk nog steeds veel te goed voor doe en dat ik mijn probleem niet durf te bespreken in de groep. Ik ben bang dat ze me een zeur vinden, omdat ik mezelf een zeur vind. Ik ben bang dat ik weer zo emotioneel word als laatst en dan schaam ik me daarvoor. Een g-schema loop ik mee vast, daar kom ik nu niet uit omdat ik teveel in het gevoel zit. Maar bedankt voor het meedenken.

Je moet je niet te schuldig voelen. Je katten waren je waarschijnlijk heel dankbaar! Kan me voorstellen dat je niet wil dat je grote kreeft dood gaat.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 22:29

PW, je zeurt niet en al zou je zeuren dan ben jij er vanaf en moeten zij maar zien wat ze ermee doen. Emotioneel worden in gezelschap heb ik ook een hekel aan, zoals laatst op het werk, vind het echt erg maar eigenlijk is iedereen heel begripvol en snappen ze het wel. Verwacht dat ze bij jou niet anders zullen reageren want jullie zitten ook nog allemaal in hetzelfde schuitje. Ik denk ook weleens van wat zou ik ervan vinden als een ander huilt? Dan vind je dat vervelend voor die ander maar het is menselijk dus dan hoop ik dat ze ook zo over mij denken. Probeer je niet te druk te maken, is zonde van je energie en je schiet er niets mee op maar ik weet dit is makkelijker gezegd dan gedaan.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 22:31

Ik weet ook wel dat je gelijk hebt. Jij bent zo verstandig.
Ik voel me ook zo'n kluns nu dat ik het niet zo kan relativeren op dit moment. |(

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 22:34

Dat geeft toch niks, dat kan ik ook niet altijd. Ik heb momenten dat ik denk dat ik doodga en dan kan ik niet meer relativeren, heel stom. Ik probeer logisch na te denken en je op die manier wat te helpen en de stress te verminderen. Je bent geen kluns want je hebt hulp gezocht en dat doen klunzen niet, die zien niet in dat het niet goed gaat en jij wel! Morgen is er hulp, praat erover want anders is alle stress voor niets geweest. Sterkte meissie :(:)

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 22:36

Dank je. Je bent een lieverd.
Hoe moeilijk ook, ik ga het morgen zeker bespreken. Mijn lijstje ligt al klaar.

Ik ga nu mijn bedje op zoeken.
Weltruste alvast he!

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 22:41

Slaap lekker, ik ga ook zo naar bed maar ik durf de kreeft nog niet goed alleen te laten. Vermoed wel dat hij nu al hard genoeg is maar ik weet het niet zeker, wacht nog maar even. Zit toch film te kijken. Hij was het afgelopen jaar niet meer verveld dus hij moet nu wel heelhuids uit de strijd komen ;)

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 08:23

Sterkte vandaag PW

CIV, je bent een moordenaar :(

Ik denk dat de katten je wel dankbaar zijn, garnalen zijn heerlijk :D

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 08:45

Nou mn goede zorgen hebben niet mogen baten, de kreeft is aangevallen vannacht en mis verschillende ledematen, zo zielig |( zit echt met tranen in mn ogen. Hij zit nu apart maar dat is te laat vrees ik. Durfde het gisteren niet aan omdat hij nu in een bakje zit buiten het aquarium. Vrees dat hij het niet zal redden, weet het eigenlijk wel zeker. Buiten dit alles is hij nogsteeds niet uitgehard en dat is natuurlijk niet goed. Vind het echt jammer, gisteren nog foto's van de kreeft naar mn vriend gestuurd en nou kan ik zeggen dat hij zo goed als dood is. Weet wel, ik koop zo weer een andere maartoch is het zielig. Zal wel een *piep*dag worden als hij zo begint, werd al met een onrustig gevoel wakker en het huilen staat me nader dan het lachen.

Er komt zo een vriendin langs met foto's van een vakantie, vanmiddag naar de milieustraat en vanavond een musical van mn broertje, afscheid van groep 8, zie er nu allemaal al tegenop. Jullie nog plannen?

PW heel veel succes vandaag!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 08:51

Balen CIV,

Ik heb totaal geen verstand van kreeften, alleen op mijn bord :o

Geen idee hoe dat in zijn werk gaat allemaal.
Maar het is de natuur, je kunt er helaas niets aan doen.

IK wil vandaag eigenlijk even naar de sauna, maar ik heb nog steeds hechtingen in mijn gezicht... maar kom er geen wijs uit of ik wel of niet naar de sauna mag :(

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 09:18

Sauna: De sauna beïnvloedt de vochtbalans van het litteken. Het verdient daarom aanbeveling saunabezoek een maand te mijden. Daarna is het meestal geen probleem.Dit vond ik via Google, was wel van een operatie. Je kunt anders toch even naar het ziekenhuis bellen om te informeren? Of op safe spelen en een keertje niet gaan? Ik hou niet zo van de Sauna veel te warm en al dat bloot, ben ik niet benieuwd naar. :D

Ik heb ook niet veel verstand van kreeften maar ik weet wel dat ze met een paar uur weer een hard schildje zouden moeten hebben. Toen ik gisteren naar bed ging was hij al een aantal uur verveld, ben zelfs nog langer opgebleven, maar ik had hem toen misschien al apart moeten zetten, dat is achteraf. Was alleen bang dat dat ook niet goed zou zijn omdat je hem dan uit de bak haalt en het kleine bakje niet verwarmd is. Baal er gewoon van en ik vind het zielig ;(

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 09:21

Idd lijkt verplaatsen mij ook niet goed hoor.. zoals ik al zei , het is de natuur.. doe je helaas niets aan.

Ik heb ff het dermapark gebeld, ik moet idd nog een week wachten. Ik kwam op google allemaal verschillende dingen tegen, weet nu ondertussen dat je na een borstoperatie minimaal 3 maanden moet wachten en een gewone operatie een maand :+
Maar ja ik heb een inimini wondje .. najah... balen had er net zo'n zin in ;(

Wilde eik naar de paarden gaan nu, maar er hangt hier een enorme hoooooosbui :(

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 09:28

Jammer CM dat je nog niet mag maar wel goed dat je er bij na hebt gedacht, volgende week mag je weer! Hier hebben we net ook een hoosbui gehad maar nu schijnt de zon. Dus wie weet volgt er ook bij jullie na regen zonneschijn! Het is inderdaad de natuur maar ik had het kunnen voorkomen (denk ik) en dat knaagt aan me.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 09:33

Ik snap dat het aan je knaagt, maar zou me er niet te druk om maken, het is echt niet jouw schuld.

Ik weet niet veel van vissen, maar verplaatsen is altijd stressvol en risicovol, dus een apart bassin was hem wss fataal geweest, zeker met een zacht schild.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 09:40

Dat klinkt in ieder geval goed (voor mij dan) dus daar houden we het maar op. Ga je nu iets anders doen ipv naar de sauna om je te ontspannen?