Welke fobie/angst heb jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 10:18

Ik ben als de dood voor vogels, blehg, kan echt heel paniekerig reageren als duiven in de stad vlak over mijn hoofd scheren IEUW!
Ben overigens ook bang voor losse veren.. Geen idee waarom, vind ze er gewoon ontzettend vies uit zien :o

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 12:14

ik ben erg bang om te vallen of wat te breken,, ik ren dan ook niet graag omdat ik bang ben dat mijn knieeen naar achter klappen ( zwakke enkels en knieeen )
ik ben dan ook altijd uitermate voorzichtig met paard rijden :o
mijn paardje ken nog wel eens appart uit de hoek komen dan ik eerst weer 2 weken wennen voor ik weer aan de slag durf haha :o

best wel appart :j,, vroeger stapte ik op welk paard dan ook :P

en iemand die ijs afbijt,, ik kan daar ECHT NIET naar kijken,,, BRRR

Miss_DJS

Re: Welke fobie/angst heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 13:02

Het geluid van muggen en ik ben als de dood voor spinnen. Krigj al helemaal kippenvel als ik eraan denk.
Ik heb ook echt een overgeeffobie. Heel vervelend ook :\ .

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 13:10

Ik ben trots op te vertellen dat ik over mijn naaldenfobie heen ben! :D
Leuk vind ik het nog steeds niet, maar ik ga nu in de stoel zitten om bloed af te laten nemen zonder angstzweet! :D
Ben nu al een aantal keer zo goed geprikt dat ik nu kan zeggen: gut, het valt inderdaad mee!

Nu alleen nog horde 2 overwinnen: want de griepprik staat voor de deur en die doet pijn... dus daar zie ik wel tegenop.

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 13:39

:o

Ik ben echt als de dood voor vlinders, ik raak echt helemaal in paniek als ik er 1 zie vliegen, laat staan als er 1 in de buurt komt!

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 18:31

Krijg jij de griepprik? Zit je in een risicogroep dan Welsh?

_Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 18:32

Ben echt super bang voor schommelschippen in pretparken.. Durf echt overal in! Zou zelfs willen bungee jumpen enal.. maar schommelschippen blehh.. Daar krijg je me nooit in!!

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 19:06

Haha WoodySan: Daar heb ik indirect last van. Meer omdat dergelijke schepen bekend staan als dingen waarin mensen misselijk worden...

__Karlijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 20:24

Een lift, heb vroeger denk ik teveel naar Abeltje gekeken :+

Flirtatious

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 20:28

ik ben als de dood voor cavia's, als ze gaan piepen kan je me helemaal ergens opbergen, dan begin ik half te janken, zo eng vink dat ;(

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 20:32

Spinnen. En niet een beetje, nee echt doodsbang. Daarvoor zou ik echt dóór een deur lopen.

En verder vind ik die enge porseleinen meisjespoppen iets griezeligs over zich hebben, maar das geen fobie, gewoon een enge kriebel :=

MoriMann

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 13:20

Nemurin schreef:
Haha WoodySan: Daar heb ik indirect last van. Meer omdat dergelijke schepen bekend staan als dingen waarin mensen misselijk worden...

Inderdaad. Ik heb zelf een maag van schokbeton (copyright: m'n moeder), maar ik blijf uit de buurt van mensen die dat niet hebben.

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 16:01

dat heb ook...ik kan me in heel mijn leven maar 3 keer herinneren dat ik heb moeten overgeven, bewust dan. En ik ben 22 :+

merrien1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 16:03

iee ik kan niet tegen mascara.
ik ben een keer uitgeschoten toen had ik een zwarte vlek mascara in mijn oog!!
de dag erna zat er nog zwartigheid (mascara)bij mijn oog ieeee

Dette

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 16:26

Vliegangst, vréselijk en ben ook doodsbenauwd voor liften, claustrofobie dus.

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 16:39

Onweer als ik dan alleen in het donker ben, maar als er mensen of dieren bij me in de buurt zijn vind ik het helemaal niet eng.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 18:15

MoriMann schreef:
Nemurin schreef:

Inderdaad. Ik heb zelf een maag van schokbeton (copyright: m'n moeder), maar ik blijf uit de buurt van mensen die dat niet hebben.

Oooh precies. Ik had er een tijd zelfs nachtmerries over... Vreselijk hoe je dan daaruit wakker wordt hoor. Mensen die gewoon droog zeggen "Ik ben misselijk" alsof het de normaalste zaak van de wereld is die vraag ik dat onmiddellijk terug te nemen of de kamer uit te gaan. Heel asociaal want is het natuurlijk zielig dat ze dat zijn maar ik leg dan ook uit dat ik niet voor de gevolgen in sta.

Appelflapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 18:19

Ik heb het ook wel een beetje hoor, overgeeffobie. Maar ik vind het niet erg als anderen misselijk zijn of moeten overgeven, dat doet me weinig.
Ben eerder bang dat ik zelf moet overgeven in het bijzijn van anderen, dat lijkt me zoo verschrikkelijk. Thuis en bij m'n ouders zou 't me ook niet uitmaken gelukkig. :) Lichte vorm dus, maar best vervelend toch af en toe.

Veel mensen hier zeg, die er last van hebben, lijkt me vreselijk als je ook als de dood bent als een ander moet overgeven, want dan heb je er natuurlijk veel vaker last van. :j

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 18:21

Hihih, die angst voor stijltang bij je oor ken ik ook ja! :')
En ik ben als de dood voor..
niet lachen..
Vlinders... :=

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 18:30

DL_ schreef:
Spinnen. En niet een beetje, nee echt doodsbang. Daarvoor zou ik echt dóór een deur lopen.

En verder vind ik die enge porseleinen meisjespoppen iets griezeligs over zich hebben, maar das geen fobie, gewoon een enge kriebel :=

hahaha hoe herkenbaar. Die poppen zijn inderdaad griezelig. :+

Marrjjollein

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 18:34

Ik ben doodsbang om te vliegen, te vaak van die vliegtuigcrashes gezien..

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 18:39

annepaardoes schreef:
DL_ schreef:

hahaha hoe herkenbaar. Die poppen zijn inderdaad griezelig. :+

Wow, ja nieteens aan gedacht, die poppen kijken altijd echt eng. :')

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 18:47

Nemurin schreef:
Krijg jij de griepprik? Zit je in een risicogroep dan Welsh?

:j Al bijna vanaf mijn geboorte :+ Dus ben met de prik wel opgegroeid.

Ik heb een nieuwe fobie: fileparkeren! Ik ben echt doodsbang om te gaan fileparkeren... Heb het 1 keer moeten doen dit jaar... en ik had echt het zweet overal staan := Was 15 minuten bezig voor een doodsimpel plekje :+ Echt ik haaaat het!

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 18:59

ik heb niet alle pagina's gelezen, werd me een beetje teveel.
Maar wat ik erover wil zeggen dat iedereen in meerdere of mindere mate wel ergens last van heeft, een bepaalde angst.
volgens mij is iets een fobie als het je leven in meerdere of mindere mate beheerst.
Ik heb tijdens, of eigenlijk voor mijn burn out, emetofobie ontwikkeld, het was altijd in geringe mate aanwezig, maar toen ik dus minder in mijn vel zat, heeft dit behoorlijk de overhand gekregen.
Emetofobie is dat je bang bent om over te geven, daar ben ik altijd al bang voor geweest, maar in de ergste periode durfde ik veel dingen niet te eten, durfde ik niet na half 6 te eten, at het liefst voor 5 uur (einde middag dus) en durfde met een volle maag niet paard te rijden.
Iets wat mijn leven heel erg heeft beheerst, en nu nog steeds niet geheel weg is. Dagelijks ben ik er nog mee bezig, ene keer erger dan de andere keer.
Verder vind ik slangen eng, maar als ik daar goed over denk, is dat een angst, dat beheerst mijn leven niet. Ik vind piepende krijtjes over een schoolbord niet prettig, maar kan dat geen fobie noemen.
Ik denk dat mensen die echt serieus een fobie hebben of hebben gehad, pas echt weten wat het is. Iets waar ik soms wel eens een grapje over maak, maar iets wat verre van grappig is.
1 troost voor de fobiemensen onder ons, het blijkt wel een vorm van intelligentie te zijn om zoiets te ontwikkelen, dus zie het als een compliment ;), tja zelf dacht ik toen ik het hoorde, nah, dan doe ik liever iets nuttigs met mijn intelligentie ipv een dikke fobie te ontwikkelen.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 19:00

Joyfordogs: Ik wou het niet zeggen of dacht er niet meer aan, maar dat klopt. Het is pas een fobie als je de angst niet meer onder controle kan houden, volgens mij.

Bedoel naast het hele emetofobie gebeuren vind ik bv clowns eng, of bepaalde andere dingen, maar die ga ik niet meteen als fobie bestempelen. :)

Dat is net als het woord "haat" denk ik - mensen gaan snel de overtreffende trap gebruiken, dus dat woord ipv "hekel aan" ofzo. Zo vatte ik het ook meer op.