Meer mensen met een burn out / overspannen deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 12:45

Angela, ga lekker even onder de wol als dat jou goed doet, doen waar je zin in hebt! Hoop dat dit gesprek je iets op heeft geleverd en dat je nu minder hoeft te gaan bellen. Je werk krijg uiteindelijk wel bericht maar mijn vorige werkgever wilde ook even weten hoe het was gegaan, heb hem toen een email gestuurd. Sterkte meid :(:)

Pr_BillyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 13:04

hallo ben ik weer .

Angela , jaa daar heb ik al bijna jaar gelopen maar dat hielp helemaal niks dat was zo'n concelour of hoe je het ook mag schrijven . door haar kreeg ik nog zoveel extra problemen er bij inplaats van dat ze van me af gingen .
:(:) sterkte ik denk dat je het beste even lekker kan uit rusten .

Bij mij ging alles helemaal verkeerd op school ik mag mijn presentatie en mijn toets volgende week over doen .
en heb even met mijn mentor gesproken en we hebben weer even wat regels besproken met zijn 2e
nog steeds de zelfde maar dannog een keer doorgenomen .
want ik anders zit ik bij haar in de pauze .

CIV , hoe voel jij je nu ?

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 13:25

Billyboy, het gaat hier niet zo, de ene huilbui naar de andere. Iedereen zegt wel van ga iets doen maar ik heb ook geen zin om met mn ziel onder mn arm over het dorp te gaan lopen. Straks even een rondje met de hond maar alles is emotioneel omdat we dat normaal samen doen. Hij zal nu wel onderweg zijn.

Fijn dat je even met iemand hebt kunnen praten en dat je presentatie en toets uitgesteld zijn. Gaat het volgende week wel lukken denk je?

Pr_BillyBoy

Re: Meer mensen met een burn out / overspannen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 13:29

CIV misscien dat je ff met je hond naar je paard moet gaan ofzoo verveldzeg ! :(:)

uhmm ik hoop het wel moet het maandag over doen .
ik ga zometeen weer naar de paardjes toe ik hoop dat dat een beete oplucht ,
ben op dit moment een beetje benauwd .
en ik hoop dat het gaat lukken want ik zou me nogsteeds + volgend school jaar toch aan mijn afspraaken moeten houden .
anders gaan ze naar huis bellen en dat wil ik niet ! :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 13:32

CIV: als je iets kwijt wilt of je wilt alleen maar je hart luchten, mijn PB box staat open.
Billyboy: Ik denk toch echt dat je vol over je eigen grenzen heen gaat. Het word alleen maar beter als je ook daadwerkelijk hulp gaat zoeken. Als ik jou zo hoor kom je er alleen echt niet zomaar uit... Ik denk dat de meesten van ons misschien denken van had ik maar eerder aan de bel getrokken. Zo voel ik me tenminste wel.

Ik weet niet wat ik nu moet doen.. Moet ik nu wel of niet mijn werk bellen?

Pr_BillyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 13:40

Angela : lijkt mij eelijk gezegt wel een goed idee om jewerk af te bellen ! ;) anders werk je ook niet lekker .

Bedankt voor de tip ,ik wil heel erg veel gaan praten met mijn mentor omdat ik niet zo snel het vertrouwen in mensen heb en bij haar wel . alleen ik moet dat wat meer gaan doen .
en ja we hebben echt duidelijke afspraken en ik weet anders wat er gaat gebeuren en dat wil ik niet ! dus ik kijk nu wel even uit .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 13:46

Wat gaat er dan gebeuren, en wat voor afspraken heb je gemaakt? Ik begrijp het niet helemaal?

Ik werk op dit moment al niet meer, ik zit al 2 weken in de ziektewet. Ik doelde er meer op of ik moet bellen om te vertellen hoe het gesprek is gegaan..

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 13:48

Billyboy, ik wil wel naar mn paardje maar ik heb geen zin in die mensen. Iedereen bedoelt het vast goed (ga ik vanuit) maar ik loop niet anders dan te huilen. Straks wel even met de hond lopen, hoop dat t droog blijft. Doe je wel een beetje rustig aan?

Angela, vrees dat als jij je werk niet belt, ze jou straks wel zullen bellen. Ze lijken in iedere geval veel op mn oude werkgever en die zou dat zo doen. Kun je niet emailen, is toch wat makkelijker? Weet niet wat er precies is afgesproken maar ik zou ze wel even informeren, dan ben je er maar vanaf en heb je ook weer wat rust. Wie weet stuur ik je nog wel een pb, zit een beetje mezelf in weg. Erg raar (ergens) want hij is wel vaker weg maar toch voel je gewoon dat dit anders is.

Pr_BillyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 13:52

najaa ff korte samevatting ,
school is ergens achtergekomen
dat was inmiddels al weer een half jaar oud
en ik heb geen zin om dat allemaal te vertellen sorry !
mjaa soms komt dat weer een beetje
dus we hebben afspraken gemaakt want anders bellen ze wel naar huis toe !

ooh sorry heb ik even verkeerd begrepen over je werk ;)
het hangt er vanaf wat jij heb afgesproken met je werk.
misschien vinden ze dat wel prettig

ik ga afsluiten Sterkte :(:) Doei!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 13:52

Ik bel ze dadelijk toch maar... Anders ben ik weer ongemotiveerd. Ze geloofden toch al niet dat ik wat mankeer..

Pr_BillyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 13:53

CIV ik begrijp je helemaal !
maar ik weet neit of het je eigenpaard is ? anders moet je even iemand anders voor hem vinden .

Sterkte ! :(:)

Angla : owhja lekker zeg als je nier geloofd word !

ik ga nu echt even naar stal toe daar heb ik nu wel behoefte aan ! Doei

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 13:59

Veel plezier op stal Billyboy, het is mn eigen merrie (zie avatarfoto) maar ze staat in volpension. Dat heb ik ook wel nodig want iedere dag er naartoe zal toch niet lukken. Het is fijn dat ze goed verzorgd staat, wil deze week weer wel gaan maar dan moet ik me wel iets beter voelen want anders heeft ze ook niets aan me.

Angela, denk inderdaad dat je het beste even kan bellen, dan ben je er maar vanaf en heb je wat rust. Als de Arbo-arts bevestigd dat je iets hebt dan moeten ze je wel geloven. Wat is er afgesproken? Blijf je voorlopig nog thuis?

Edit, morgen heb ik arbeidsvoorwaarden gesprek, dit is echt het moment om over mn salaris te praten maargoed we moeten door en het zal er eens van moeten komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 14:05

Er is niks concreets afgesproken behalve dat ik voorlopig echt niet kan werken, en ook geen vervangend werk aan kan.;(

Oeh spannend! Jullie komen er vast wel uit toch?

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 14:43

Civ, nou dit was dan de dag, je hebt je groot gehouden ,maar logisch dat je nu even in tranen zit, hoop dat het allemaal beter gaat, zoniet wij zijn er hier voor je.

Angela , ik snap echt niet waarom je iedere dag moet bellen, wat een onzin, je moet eigenlijk met de bedrijfsarts praten dat dit niet echt goed voor je herstel is, ik kwam toen thuis te zitten en mijn leidinggevende belde gewoon na werktijd hoe het ging 1 keer in de zoveel tijd de rest nam die op met de bedrijfsarts,… doe aub even kontakt met je bedrijfsarts opnemen, dit is namelijk gewoon niet goed voor je! Hier moet echt wat aan te doen zijn!

Pw hoe is het met jou?

Billy ik hoop dat het goed komt!

Hier is het niet echt top vandaag zit me op te vreten over vanalles en probeer met alle macht mijn kop erbij te houden , morgen afspraak met de hapto via de telefoon, moet echt ff mijn ding kwijt bij der, hoop dat het een beetje helpt!

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 14:50

Succes morgen met je gesprek CIV. Hoop dat je er uitkomt en dat je werk je straks wat afleiding geeft.

Ik hoop echt dat de bedrijfsarts er wat aan gaat doen op je werk Angela. Want dit gaat nergens over. Het lijkt wel of ze je willen pesten daar. Hoezo niet geloven? Sporen die lui wel? Iedere dag bellen is te gek voor woorden en ik hoop dat deze man daar wat aan doet. Goed aangeven hoor!

Nou, de hoefsmid komt zo voor mijn paard en ik maak me vreselijk druk. Omdat ik iedere keer in hyperventilatie aanvallen schiet ben ik bang dat dat zo ook gaat gebeuren. Ik vind het ook eng om haar van de wei te halen, omdat dat een stukje lopen is en ik dan niet direct weg kan als ik een aanval krijg. Zit dus al allemaal smoesjes te bedenken zodat iemand anders haar van de wei haalt. Pfff. Dit ging echt een stuk beter allemaal, maar het is weer even helemaal mis. Mijn vriend zou eerst gaan , maar die moet onverwacht een paar uur langer werken.
Stom he, dat ik me over zoiets klein zo druk kan maken.

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 14:51

Zelfde gedachte Daijano!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 14:58

hee meiden...
het ging met mij weer wat beter..en nu weer slecht.
morgen heb ik dus een gesprek met p&o en ik krijg opeens hele panische gedachtes..
dat niemand mij wil,dat ik nooit een leuke baan vind en dat alles slecht gaat in mijn leven.
ik heb een flutcv en nauwelijks werkervaring,nu heb ik een vaste aanstelling,werk er net een jaar en ik ben op...
ik heb zondag nog gewerkt die dienst was leuk maar het is gewoon..ik weet niet..dit trek ik niet meer.
en die man van p&o had gezegd "je moet nadenken wat je wilt zodat we er woensdag over kunnen praten"...

maar ik weet niet wat ik wil.
ik zie het allemaal zo xomber in...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 15:08

Thanks voor jullie medeleven dames!

Sifra: Veel sterkte, ik herken het wel, bang zijn om zoiets kleins..

DC: Pff moeilijk hoor, heb je geen idee wat je zou willen? Het gaat nu namelijk om JOU, en om niemand anders. Dus wees eerlijk, en zeg wat je het allerliefste wilt. Ze willen je helpen, en ik denk dat ze voor alles open staan. Daarnaast, ze hebben je niet voor niks een vaste aanstelling gegeven.

Ik heb nu het boek cognitieve therapie voor dummies gekocht, echt een aanrader! Wat zijn goede boeken over medidatie?

Ik ben trouwens even trots, ik lig nog steeds niet in bed en ik voel me een stuk beter nu!

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 15:14

Nou ik ben helaas niet de enige met wie het minder gaat. Heb net het aquarium schoongemaakt en zo met de hond wandelen en dan bij mij thuis gaan eten. Zo zijn we dan straks toch de eerste dag doorgekomen, nog zo'n 203 te gaan.

Daijano, probeer rustig aan te doen want met jezelf opvreten heb je ook alleen jezelf. Zal hier weer wel wat meer te vinden zijn, zeker tot ik mn draai alleen heb gevonden.

Sifra, is er niemand op stal die je kan helpen? Doe het gewoon op je eigen tempo, die hoefsmid wacht wel, ze laten ons ook vaak genoeg wachten en als het hem te lang duurt komt hij je vanzelf wel helpen :P Probeer je ook niet van te voren al druk te maken, ik heb een opdracht van de psych en dan moet ik mn gedachten uitdagen, beetje als het G-schema. Zodat ik alvast kan zien wat het ergste is wat er kan gebeuren etc. Sterkte, hoop dat alles goed zal gaan. Je kunt trots op jezelf zijn dat je niet naar bed gaat!

Hey DC, miste je alweer even maar dat was dus een goed teken? Voor morgen, probeer op te schrijven wat je wilt. Wat zoek je in een baan? Wat vind je leuk in je huidige baan en wat niet? Dan hoef je geen afdeling te zeggen maar dan weten ze misschien al genoeg. Succes in ieder geval met je gesprek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 15:15

ja pfoei...ze hebben me een vaste aanstelling gegeven voor een functie die ik niet meer aankan..
ik weet niet wat ik wil. in elk geval wat anders..maar voel me zo dommig,heb gewoon een flutcv en het idee dat iedereen me gaat afwijzen..

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 15:22

Wat jij zelf een flutCV vind, kan een werkgever anders zien. Zelf doe ik iets heel anders dan waar ik voor opgeleid ben maar ik kan het wel. Heb het geluk dat ik wat werkervaring heb op verschillende gebieden waardoor ik van de meeste afdelingen wel iets afweet en ik kan redelijk goed "l*llen" dat scheelt ook. Ze zullen je toch wel geschikt vinden voor iets anders want anders zouden ze dit toch niet doen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 15:23

Dat is wel een goede tip van CIV. Wat wil je perse wel in je baan, en wat helemaal niet meer?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 15:36

ik trek de agressie/onvoorspelbaarheid niet meer. Ik heb baat bij gelijkmatigheid en weten wat er van me verwacht word en wat ik kan verwachten. Tuurlijk kan er eens iets anders lopen, da's geen probleem. Maar het constante "politie-agentje"op de groep zijn,dat trek ik dus ook niet.
Ik kan rustig op een andere groep gaan staan,verandert niet.
Dus dan wordt het lastig,want dít is waar ik voor geleerd heb,feitelijk(spw)...

Wat ik leuk vind is contacten met mensen,regelzaken,coordineren,individuele aandacht geven...ik vind mezelf steeds meer een regelmiep. Maar wat kan ik daarmee,zonder enige ervaring/diploma?

*ziet het echt even sombertjes in..*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 15:45

Ehm.. DC, ik heb de opleiding Verpleegkundige gedaan en daarvoor de opleiding Dierenartsassistente... Ik werk nu als Intercedente..

Misschien is er iets mogelijk met omscholing?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 15:51

okee....
het kan dus wel.
hoe ben jij omgeschoold?
als je wilt mag het ook per pb hoor.
zoiets lijkt mij dan ook wel ideaal..gewoon iets compleet anders..